abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38051255
Over een tweetal weken zijn mijn vriendin en ik precies drie jaar bij elkaar. Dat ging niet altijd even gemakkelijk, ze heeft het vroeger erg zwaar gehad en vooral in het begin van onze relatie zorgde dat geregeld voor problemen en misverstanden op zowel het emotionele als het seksuele vlak. Maar de afgelopen 1,5 jaar heb ik nu echt het gevoel dat wat wij hebben niet kapot te maken is en dat zij zich heeft aangepast op een positieve manier; ze vertrouwt me en weet dat ik een stabiele factor in haar leven ben, een soort steunpilaar.
Het enige probleem is eigenlijk nog dat ze ontzettend onzeker is over zichzelf: over haar uiterlijk, haar gedrag en haar kwaliteiten. Die eerste twee punten zijn aan mij om aan te werken, maar bij dat laatste kan zij wel wat hulp gebruiken. En vandaar dit bericht.
Wat ze voor iedereen geheim probeert te houden is een hobby waarin ik kan zien dat ze een grandioos talent heeft, een talent dat ze nu verbergt uit schaamte. Het is nog niet zo heel lang geleden dat ze aan mij openbaarde dat ze regelmatig gedichten schrijft. Nieuwsgierig geworden naar de inhoud heb ik op haar computer gezocht naar de bestanden, waarna ik een map vond met daarin om precies te zijn 138 gedichten. Ik heb ze stuk voor stuk gelezen en werd laaiend enthousiast over de gave (sorry voor de overdreven woordkeuze, maar zo zie ik het dus echt) die zij heeft om gevoelige en intelligente gedichten te schrijven. Dat ze hier niets mee doet, doet mij veel verdriet. En het maakt me ook een beetje boos, het is zo zonde.
Daarom heb ik besloten om een kleine selectie hier neer te zetten om haar een duwtje in de rug te geven, ik begin met vijf gedichten maar op verzoek kunnen dit er natuurlijk ook meer worden.

GEDICHT 1:
Onze wortels in de grond, ons leven, doordrenkt met ons bloed.
Vruchtbare aarde, kap de wortels om, laat alles tot stof vergaan en begin opnieuw.
De geur van schande, brandbare schande, ik geef je vuur, verbrand de wortels.
En bouw een nieuw huis van de as.

GEDICHT 2:
Onzichtbare touwen, mijn armen buigen naar achteren.
Ik wil bewegen, ik wil bewegen.
Het glas waar ooit je ogen zaten, ik zie mijn spiegelbeeld:
De angst, ik wil bewegen.
Onzichtbare touwen houden me daar
Waar ik ben.
En waar ik ben hoort niemand me.

Behalve jij.

GEDICHT 3:
De man in het zwart bezoekt mijn bed,
geen groet, geen kus, geen hand.
De man in het zwart herken ik niet.
Het licht gaat uit, de man in het zwart
Onherkenbaar herkenbaar, alles vertrouwd.
Morgen weer de man in het wit.

GEDICHT 4:
Verlaat me niet zoals je ooit deed.
Verlaat me niet, niet weer.
Verlaat me niet.
De pijn is mijn houvast.

GEDICHT 5:
Je handen
Het vuur dat mijn huid verbrandt met iedere aanraking van je handen
Het vuil dat ik voel op mijn lijf, niet weg te wassen met water en zeep
Een brandmerk op mijn ziel, in de vorm van je handen.

Ze zou echt kunnen opbloeien als mensen haar vertelden wat ze van de gedichten vinden en hoe deze hen weten te raken, dat weet ik zeker. Graag lees ik jullie eerlijke en positieve reacties, zodat ik dit later deze week aan Charlotte kan laten zien. En mochten er geïnteresseerde uitgevers zijn die dit lezen, dan kunt u natuurlijk altijd hier reageren of mailen naar: <edit>

Bij voorbaat dank.
Victor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 21-05-2006 21:24:46 ]
pi_38052551
Ik vind de gedichten prachtig. Het is echt een kunst om iets goed te verwoorden, hoor!

p.s. no offence en ondanks je goede bedoelingen voor je vriendin, vindt je niet dat je een beetje ver gaat om deze gedichten hier zonder haar instemming openbaar te maken? Persoonlijk zou ik er niet gecharmeerd van zijn.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zondag 21 mei 2006 @ 18:23:48 #3
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_38052575
ik vind ze wel heel ergmooi, maar niet volledig
ze lijken niet af ofzo

maar weet ze wel dat je dit doet? het zijn haar gedichten en, zeker als ze onzeker is, misschien ligt het heel gevoelig dat je dit leest en al helemaal dat je het online zet
an urge to help mankind overcomes me
pi_38053161
Dank jullie alvast voor de positieve reacties.
Essebes en saaw: Natuurlijk weet ze hier nog niets van af, het moet straks een grote verrassing zijn Hoe ik dat precies vorm ga geven weet ik zelf ook nog niet, misschien print ik alle reactes wel uit en doe ik het in een envelop. Daar moet ik nog goed over nadenken.
pi_38053793
Erg mooi, zijn maar weinig mensen die het zo op papier krijgen (is mij nooit gelukt)
pi_38054430
Ga je hier geen problemen mee krijgen? I.v.m. het feit dat je dit zo aan de wereld open baard via het internet. Ik kan me voorstellen omdat ze een onzeker persoon is, dat dit nogal afschrikkend en beangstigend kan werken.

Btw mooie gedichten, ik schrijf ook af en toe wat, maar dan ook het liefst in het engels. Succes samen!
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_38054483
Heel mooi, zijn inderdaad maar weinig mensen die zó kunnen dichten.

Maar zoals iemand al zei, moet je niet met haar overleggen voordat je deze gedichten, die toch wel erg persoonlijk zijn als zij ze zelfs niet aan jou liet lezen, online zet?
  zondag 21 mei 2006 @ 19:15:59 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38054540
Ik vind het ook nogal dubieus, hoor.
Je bedoelingen zullen vast en zeker goed zijn, maar als ik je vriendin was, was ik hier verre van blij mee.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Redactie Frontpage zondag 21 mei 2006 @ 19:22:17 #9
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_38054797
ik zou, als ik jou was, die gedichten niet zomaar posten. ze zijn persoonlijk, ik zou echt kwaad zijn als ik haar was.

is het geen beter idee om die gedichten te bundelen en er een mooi boekwerkje van te maken, dat je aan haar geeft? professioneel gedrukt, mooie kaft, mooi lettertype etc. etc.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 21 mei 2006 @ 20:12:36 #10
21503 Vava
Zoix!!
pi_38056765
Als ik je vriendin was zou ik nu heel erg boos zijn
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38057009
Kun je echt niet maken, zonder toestemming deze gedichten plaatsen. Daar gaat ze echt verre van blij mee zijn.

Die gedichten zijn trouwens van de vrouw waar je van houdt. Overweeg dat je ze misschien met een iets te roze bril leest, minder goed dan jij hoopt/wil/vermoedt.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_38057106
Hoeveel poezie-bundels heb je overigens gelezen, ter vergelijking van de kwaliteit?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_38058267
Persoonlijk zou ik het niet kunnen waarderen als iemand mijn gedichten op internet zou zetten. Ook al zijn de intenties misschien goed bedoelt. Sommige dingen wil je gewoon voor jezelf houden, zeker als het om zoiets persoonlijks gaat als gedichten over je gevoelens.
Ik zou er dus nog minstens 5 keer over nadenken of je dit wel moet doen.
pi_38058545
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:22 schreef Etcetera het volgende:

is het geen beter idee om die gedichten te bundelen en er een mooi boekwerkje van te maken, dat je aan haar geeft? professioneel gedrukt, mooie kaft, mooi lettertype etc. etc.
Dat vind ik dan wel weer een goed idee.
pi_38058620
Wel mooi maar allemaal een beetje treurig
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_38058630
Ik begrijp jullie bezorgdheid wel hoor, maar maak je daar geen zorgen over. Ik kan haar bij wijze van spreken alles wijs maken, zo moeilijk is dat niet. Het gaat mij er gewoon om dat ik haar blij kan maken met leuke reacties, niet om de vraag of het allemaal wel verantwoord is. Dat is mijn pakkie an.
  zondag 21 mei 2006 @ 20:57:16 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38059172
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:46 schreef bouncingvictor het volgende:
Ik begrijp jullie bezorgdheid wel hoor, maar maak je daar geen zorgen over. Ik kan haar bij wijze van spreken alles wijs maken, zo moeilijk is dat niet. Het gaat mij er gewoon om dat ik haar blij kan maken met leuke reacties, niet om de vraag of het allemaal wel verantwoord is. Dat is mijn pakkie an.
Dit gelezen hebbende, vind ik het naast dubieus ook nogal respectloos naar je vriendin toe .
pi_38059245
Respectloos? Ik doe hier mijn best om haar leven te veranderen, om haar een beetje een zinnig bestaan te geven, om het talent dat ze heeft te gebruiken en gelukkig te worden. En jij noemt dat respectloos?
  zondag 21 mei 2006 @ 21:02:06 #19
21503 Vava
Zoix!!
pi_38059431
quote:
Ze weet zelfs niet dat jij die gedichten gelezen hebt. Ik zou op zijn minst gewacht hebben tot ze je iets had laten lezen eigenlijk en dan nog zou ik het niet zo open en bloot op internet zetten. Ik vind het echt niet zo netjes van je ook al is het goed bedoeld.
Let's plant a tree
  zondag 21 mei 2006 @ 21:03:11 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38059481
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:58 schreef bouncingvictor het volgende:
Respectloos? Ik doe hier mijn best om haar leven te veranderen, om haar een beetje een zinnig bestaan te geven, om het talent dat ze heeft te gebruiken en gelukkig te worden. En jij noemt dat respectloos?
De boldgemaakte delen geven me inderdaad helaas dat gevoel:
quote:
Ik geloof je wel als je zegt dat je het allemaal vanuit een goed idee doet, alleen schort het naar mijn mening aan de uitvoering daarvan. Door haar geheime zieleroerselen zonder haar medeweten op het internet te gooien, ter beoordeling door onbekenden.
pi_38059540
wel als je het hebt over haar van alles wijs kunnen maken
dus je gaat ook nog liegen?
en ze heeft nu een zinloos bestaan?

belgh zou ook depri gedichten gaan schrijven als jij mijn vriend was
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  zondag 21 mei 2006 @ 21:05:23 #22
128380 PatjeDoN
niet aanspreekbaar
pi_38059617
ze zijn echt mega-goed!
vooral nummer 3 & 4...
Te lui om zijn avatar te veranderen.
pi_38059664
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:03 schreef Copycat het volgende:
Ik geloof je wel als je zegt dat je het allemaal vanuit een goed idee doet, alleen schort het naar mijn mening aan de uitvoering daarvan. Door haar geheime zieleroerselen zonder haar medeweten op het internet te gooien, ter beoordeling door onbekenden.
Maar ik ga het al helemaal niet aan bekenden laten zien.
  zondag 21 mei 2006 @ 21:06:55 #24
21503 Vava
Zoix!!
pi_38059715
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:58 schreef bouncingvictor het volgende:
Ze verbergt haar talent uit schaamte, ik denk dat als je daar begrip voor zou hebben, je dit iets anders aan had gepakt.

Je moet uiteraard zelf weten wat je doet maar als ik je vriendin was zou ik dit niet kunnen waarderen.
Let's plant a tree
pi_38059722
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:06 schreef bouncingvictor het volgende:

[..]

Maar ik ga het al helemaal niet aan bekenden laten zien.
je had het niet moeten laten zien want het is haar keus deze niet te laten zien
misschien schrijft ze ze alleen om iets van zich af te schrijven
ik zou je echt ontzettend dumpen maja
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')