Is dat Wolfowitz ofzo? (Met zijn 'ik wil dat het Europese Galileo -GPS x 10- in mijn handen komt, want, terrorisme.')quote:
Ja manquote:Op zondag 28 mei 2006 04:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is dat Wolfowitz ofzo? (Met zijn 'ik wil dat het Europese Galileo -GPS x 10- in mijn handen komt, want, terrorisme.')
Bah, net als Donner een afgrijselijke regent. Vast heel effectief hoor maar effectief waarin? Doelen halen die niemand wil (Turkije bij de EU enzo). Alleen leuk als je eisen zijn"rust & professionele uitstraling".quote:Op zondag 28 mei 2006 09:36 schreef Drive-r het volgende:
Bot: Eindelijk hebben we weer een ouderwetse diplomaat op Buitenlandse Zaken. .
Heb je überhaupt het Hirschi Ali-debat meegekregen?quote:Op zondag 28 mei 2006 07:51 schreef Balthar het volgende:
Wat je ook van haar vindt: Verdonk.
Zij is tot nu toe de enige politicus ( politica) die precies doet wat ze zegt.
De rest praat poep.
Zeker wel. Verdonk stond er op de wet uit voeren die door de vorige regering al gemaakt is.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:55 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Heb je überhaupt het Hirschi Ali-debat meegekregen?
De regels (je weet wel, van 'regels zijn regels') laten ruimte voor bijzondere gevallen. Regels zijn er niet om klakkeloos en star te volgen, in de wet is er altijd ruimte over gelaten om gevallen in hun context te bekijken. Verdonk maakte in het debat uiteindelijk een draai van 180 graden omdat haar standpunt onhoudbaar was.quote:Op zondag 28 mei 2006 14:30 schreef Balthar het volgende:
[..]
Zeker wel. Verdonk stond er op de wet uit voeren die door de vorige regering al gemaakt is.
Zij is alleen maar teruggefloten omdat andere kopstukken van de VVD wisten dat zij in het verleden fout gehandeld hadden m.b.t. het tot de kamer toe laten treden van H.A.
Nu zie je dus gelijk dat ook andere mensen die gelogen hebben proberen alsnog Nederlander te worden.
Dat was dus ook de reden dat Verdonk niet zo maar toe wilde geven.
Voor mij heeft ze nog steeds gelijk.
Maar wat heeft hij bereikt?quote:Op zondag 28 mei 2006 14:58 schreef JimmyJames het volgende:
Bot vind ik goed, staat ver van partijpolitiek geneuzel en van de controverse. Een sterke diplomaat.
1 miljard EU korting, verder is het denk ik een beetje onduidelijk. Diplomatie gebeurt toch vaak achter de schermen.quote:
Jah, om vervolgens voor 1.7 miljard gekort te worden bedoel je?quote:Op zondag 28 mei 2006 19:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
1 miljard EU korting, verder is het denk ik een beetje onduidelijk. Diplomatie gebeurt toch vaak achter de schermen.
De Volkskrantquote:EU-subsidies aan Nederland gehalveerd
DEN HAAG - De Europese subsidies aan Nederland worden gehalveerd. Het bedrag, dat onder meer wordt gebruikt voor de scholing van werklozen en migranten, gaat omlaag van 3,5 naar 1,7 miljard euro per jaar. Dit heeft de Europese Commissie vorige week aan het kabinet laten weten in een nog vertrouwelijke brief, bevestigt het ministerie van Economische Zaken.
De lagere subsidies zijn mede een gevolg van de lagere afdracht van Nederland aan de Europese Unie. In reactie op het nee van de bevolking tegen de Europese Grondwet bedong het kabinet een korting op de EU-afdracht van 1 miljard euro per jaar. Daarmee gaat de contributie tussen 2007 en 2013 van 5 naar 4 miljard euro.
In reactie daarop kan Nederland minder geld verwachten uit de Europese sociale fondsen en de regionale ontwikkelingsfondsen. De sociale fondsen worden in Nederland onder meer gebruikt voor de reïntegratie van werklozen en cursussen Nederlands voor migranten. Bedrijven kunnen er aanspraak op maken voor de financiering van personeelscursussen. De regionale ontwikkelingsfondsen zijn bedoeld om streken met een zwakke economie te steunen.
Brussel verschilt van mening met Den Haag over het gebruik van de regionale fondsen. Den Haag wil meer geld gebruiken voor de verdere ontwikkeling van economisch sterke gebieden zoals West-Nederland. De commissie vindt dat vooral achterblijvende regio’s zoals Groningen, Friesland en Drenthe moeten worden gesubsidieerd.
Deze week overleggen ambtenaren van Economische Zaken met Brussel over de verdeling. Als het aan Den Haag ligt, krijgen de drie noordelijke provincies maar 84 miljoen euro. De Europese Commissie meent dat 237 miljoen euro ten goede moet komen aan de ontwikkeling van het Noorden. De westelijke provincies krijgen in de berekeningen van de commissie 179 miljoen, terwijl Den Haag daaraan 317 miljoen wil besteden.
mee eens. veerman is een schande voor het cda.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
Veerman mag van mij meteen weg. Heeft vrijwel in z'n eentje er voor gezorgd dat we dat nog steeds dat belachelijke systeem van landbouwsubsidies hebben in Europa. Verder is zijn ministerie zo overbodig als het maar kan.
De beste vind ik Bot, om redenen die Drive-r noemt. Verder vind Kamp om precies dezelfde redenen erg goed.
kan wel zijn, maar elke minister die VOOR landbouwsubsidies is is een schande voor zijn land.quote:Op zondag 28 mei 2006 14:37 schreef freako het volgende:
Veerman is een uitstekend minister. Heeft er voor gezorgd dat moeilijke dossiers als het nieuwe mestbeleid behoorlijk probleemloos uitgevoerd is. Heeft gezorgd voor vermindering van de bureaucratie, hoewel de hoeveelheid papierwerk nog wel een stuk minder kan.
Roelf de Boer was iemand die echt verstand van zaken had, jammer dat dat kabinet zo snel viel. Inhoudelijk prefereer ik de CDA-LPF-VVD combinatie boven die met D66.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
1 miljard EU korting, verder is het denk ik een beetje onduidelijk. Diplomatie gebeurt toch vaak achter de schermen.
Goede ministers vind ik, en dan moet ik toch even met de kabinetten smokkelen, Hans Weijers, Roelf de Boer (helaas maar heel kort minister geweest maar volgens mij zou hij een hele goede zijn) en Hans Hoogervorst. Ronduit slecht vind ik Aart Jan de Geus en Carla Peijs.
Waarom? Wat hebben ze bereikt in de afgelopen drie jaar?quote:Op zondag 28 mei 2006 14:53 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik vind alleen H. Kamp, PH Donner en G. Zalm goede ministers.
En dan, landbouwsubsidies afschaffen? Daar mag je trouwens wel n ander topic over starten.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:28 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
kan wel zijn, maar elke minister die VOOR landbouwsubsidies is is een schande voor zijn land.
de vraag aan jou is om te weerleggen dat het goede ministers zijn.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom? Wat hebben ze bereikt in de afgelopen drie jaar?
Kom op... dit is een discussieforum!
Laten we hier dezelfde methode gebruiken als de criticasten van Verdonk. Waarom is een minister goed en wat heeft hij / zij dan bereikt? Degene die stelt mag het onderbouwen. Daarna is het aan andere om dat te beamen of te weerleggen.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:01 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
de vraag aan jou is om te weerleggen dat het goede ministers zijn.
[...]
Boeren bedrijven dood laten bloeden?quote:Op zondag 28 mei 2006 19:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En dan, landbouwsubsidies afschaffen? Daar mag je trouwens wel n ander topic over starten.
Precies wat ik wilde schrijven, Ben Botquote:Op zondag 28 mei 2006 09:36 schreef Drive-r het volgende:
Bot: Eindelijk hebben we weer een ouderwetse diplomaat op Buitenlandse Zaken. Als het aan mij lag, zou een heel kabinet er in de toekomst zo uitzien. Niet van die 1-dag vliegen en populisten, maar goeie, ouderwets diplomaten. Mensen die echt ervaring hebben in de politiek...
But why?quote:Op zondag 28 mei 2006 21:53 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Precies wat ik wilde schrijven, Ben Bot
Paar concrete voorbeelden van succesvolle diplomatiequote:But why?
Wat heeft hij bereikt? Wat doet hij zo goed op Buitenlandse Zaken dat zijn voorgangers niet deden?
Helemaal mee eensquote:Op zondag 28 mei 2006 19:28 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
kan wel zijn, maar elke minister die VOOR landbouwsubsidies is is een schande voor zijn land.
de minister heeft weldegelijk een belangrijke rol. je ziet duidelijke verschillen in de manier waarop ministers hun departement managen. mijn pa is al 25 ambtenaar ofzo, die kan je er alles over vertellen. heel vermakelijk. maar je hebt wel een goed punt dat hun invloed niet overdreven moet worden.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:31 schreef George-Butters het volgende:
een minister is even goed als het ambtenaren apparaat eronder. Je kan zoveel willen bereiken, als de ambtenaren niet meewerken gebeurt er niets.
Ik vind dus alle huidige ministers even goed als alle voorgangers.
Beetje makkelijk om daar de pvda de schuld van te geven. Zalm is al tijdens minister van financien, ook tijdnes Paars. daar had hij de uitgaven moeten beperken, heeft hij niet gedaan. Daar kan je nu niet de pvda de schuld van gaan geven.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:01 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
de vraag aan jou is om te weerleggen dat het goede ministers zijn.
zo kun je bij Zalm bijv. zeggen dat hij altijd volgens de Political Business Cycle handelt waarbij in een (pre)verkiezingsjaar het een en ander aan niet-structurele cadeautjes uitdeelt. dat is een beetje slap en een beetje achterbaks. maar verder heeft hij in dit kabinet goed gehandeld. in de vorige kabinetten had hij veel meer moeten bezuinigen omdat toen de vruchten van investeringen (met leningen) werden geplukt. maar daar is de pvda de hoofd schuldige van.
de vraag is of Zalm er iets aan kon doen terwijl de pvda veruit de grootste partij was in de coalitie. de grootste partij is ook het meest verantwoordelijk. natuurlijk gaat Zalm absoluut niet vrijuit.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Beetje makkelijk om daar de pvda de schuld van te geven. Zalm is al tijdens minister van financien, ook tijdnes Paars. daar had hij de uitgaven moeten beperken, heeft hij niet gedaan. Daar kan je nu niet de pvda de schuld van gaan geven.
Kom zeg. Zalm ging nu ook met de grootste partij(cda) in gevecht over wel of geen goedmakertje en hoeveel dat dan zou zijn. Dat is een redelijke rel geworden tussen Verhagen en Zalm. Tijdens Paars stonden de partijen te dringen om te zorgen dat het geld naar hun stokpaardjes ging. Daar is nauwelijks sprake geweest van niet uitgeven. Als Zalm zich enkel door een meerderheid van 1 partij zo makkelijk is gezwicht doet hij het wel heel beroerd.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:00 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
de vraag is of Zalm er iets aan kon doen terwijl de pvda veruit de grootste partij was in de coalitie. de grootste partij is ook het meest verantwoordelijk. natuurlijk gaat Zalm absoluut niet vrijuit.
Van Oord werkt al in het gebied sinds 2001. Ver voordat Bot minister was. In de twee berichten erna zie ik alleen de naam van Balkenende. Het laatste bericht is wel noemenswaardig en leuk voor het bedrijfsleven, maar dan kijk ik toch meer op tegen Hans van den Broek die internationaal een behoorlijke stempel heeft weten te drukken. Orders binnenhalen doet elke minister van buitenlandse zaken. Zie Van Mierlo bijvoorbeeld.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:40 schreef Jopie_Pringle het volgende:
[..]
Paar concrete voorbeelden van succesvolle diplomatie
Van Oord maakt eiland voor 2,5 miljard euro
http://www.zibb.nl/market(...)r/1063870/index.html
New Abu Dhabi shareholder in Spyker Cars
http://www.spykercars.com/?pag=20&jaar=2005&nid=94
ING in China dankzij steun Balkenende
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/37108/index.html
Grote concessie voor Shell in Kazachstan
http://www.nu.nl/news.jsp?n=726343&c=32
Voornamelijk omdat zij hun beleid goed uitleggen en niet in opspraak komen. Zoals Kamp laatst het defensie beleid uitlegde bij buitenhof was brilliant.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom? Wat hebben ze bereikt in de afgelopen drie jaar?
Kom op... dit is een discussieforum!
er is een wezelijk verschil tussen dit kabinet en paars. paars had geen enkele intentie om fiscaal verantwoord te werk te gaan, balkenende wel. dus de twee regeerakkoorden waren fundamenteel anders. daar is de pvda verantwoordelijk voor, grotendeels. nogmaals, ook de vvd gaat niet vrijuit. de vvd heeft blijkbaar een eensgezinde partner nodig om op zijn strepen te kunnen staan.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Kom zeg. Zalm ging nu ook met de grootste partij(cda) in gevecht over wel of geen goedmakertje en hoeveel dat dan zou zijn. Dat is een redelijke rel geworden tussen Verhagen en Zalm. Tijdens Paars stonden de partijen te dringen om te zorgen dat het geld naar hun stokpaardjes ging. Daar is nauwelijks sprake geweest van niet uitgeven. Als Zalm zich enkel door een meerderheid van 1 partij zo makkelijk is gezwicht doet hij het wel heel beroerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |