Is dat Wolfowitz ofzo? (Met zijn 'ik wil dat het Europese Galileo -GPS x 10- in mijn handen komt, want, terrorisme.')quote:
Ja manquote:Op zondag 28 mei 2006 04:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is dat Wolfowitz ofzo? (Met zijn 'ik wil dat het Europese Galileo -GPS x 10- in mijn handen komt, want, terrorisme.')
Bah, net als Donner een afgrijselijke regent. Vast heel effectief hoor maar effectief waarin? Doelen halen die niemand wil (Turkije bij de EU enzo). Alleen leuk als je eisen zijn"rust & professionele uitstraling".quote:Op zondag 28 mei 2006 09:36 schreef Drive-r het volgende:
Bot: Eindelijk hebben we weer een ouderwetse diplomaat op Buitenlandse Zaken. .
Heb je überhaupt het Hirschi Ali-debat meegekregen?quote:Op zondag 28 mei 2006 07:51 schreef Balthar het volgende:
Wat je ook van haar vindt: Verdonk.
Zij is tot nu toe de enige politicus ( politica) die precies doet wat ze zegt.
De rest praat poep.
Zeker wel. Verdonk stond er op de wet uit voeren die door de vorige regering al gemaakt is.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:55 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Heb je überhaupt het Hirschi Ali-debat meegekregen?
De regels (je weet wel, van 'regels zijn regels') laten ruimte voor bijzondere gevallen. Regels zijn er niet om klakkeloos en star te volgen, in de wet is er altijd ruimte over gelaten om gevallen in hun context te bekijken. Verdonk maakte in het debat uiteindelijk een draai van 180 graden omdat haar standpunt onhoudbaar was.quote:Op zondag 28 mei 2006 14:30 schreef Balthar het volgende:
[..]
Zeker wel. Verdonk stond er op de wet uit voeren die door de vorige regering al gemaakt is.
Zij is alleen maar teruggefloten omdat andere kopstukken van de VVD wisten dat zij in het verleden fout gehandeld hadden m.b.t. het tot de kamer toe laten treden van H.A.
Nu zie je dus gelijk dat ook andere mensen die gelogen hebben proberen alsnog Nederlander te worden.
Dat was dus ook de reden dat Verdonk niet zo maar toe wilde geven.
Voor mij heeft ze nog steeds gelijk.
Maar wat heeft hij bereikt?quote:Op zondag 28 mei 2006 14:58 schreef JimmyJames het volgende:
Bot vind ik goed, staat ver van partijpolitiek geneuzel en van de controverse. Een sterke diplomaat.
1 miljard EU korting, verder is het denk ik een beetje onduidelijk. Diplomatie gebeurt toch vaak achter de schermen.quote:
Jah, om vervolgens voor 1.7 miljard gekort te worden bedoel je?quote:Op zondag 28 mei 2006 19:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
1 miljard EU korting, verder is het denk ik een beetje onduidelijk. Diplomatie gebeurt toch vaak achter de schermen.
De Volkskrantquote:EU-subsidies aan Nederland gehalveerd
DEN HAAG - De Europese subsidies aan Nederland worden gehalveerd. Het bedrag, dat onder meer wordt gebruikt voor de scholing van werklozen en migranten, gaat omlaag van 3,5 naar 1,7 miljard euro per jaar. Dit heeft de Europese Commissie vorige week aan het kabinet laten weten in een nog vertrouwelijke brief, bevestigt het ministerie van Economische Zaken.
De lagere subsidies zijn mede een gevolg van de lagere afdracht van Nederland aan de Europese Unie. In reactie op het nee van de bevolking tegen de Europese Grondwet bedong het kabinet een korting op de EU-afdracht van 1 miljard euro per jaar. Daarmee gaat de contributie tussen 2007 en 2013 van 5 naar 4 miljard euro.
In reactie daarop kan Nederland minder geld verwachten uit de Europese sociale fondsen en de regionale ontwikkelingsfondsen. De sociale fondsen worden in Nederland onder meer gebruikt voor de reïntegratie van werklozen en cursussen Nederlands voor migranten. Bedrijven kunnen er aanspraak op maken voor de financiering van personeelscursussen. De regionale ontwikkelingsfondsen zijn bedoeld om streken met een zwakke economie te steunen.
Brussel verschilt van mening met Den Haag over het gebruik van de regionale fondsen. Den Haag wil meer geld gebruiken voor de verdere ontwikkeling van economisch sterke gebieden zoals West-Nederland. De commissie vindt dat vooral achterblijvende regio’s zoals Groningen, Friesland en Drenthe moeten worden gesubsidieerd.
Deze week overleggen ambtenaren van Economische Zaken met Brussel over de verdeling. Als het aan Den Haag ligt, krijgen de drie noordelijke provincies maar 84 miljoen euro. De Europese Commissie meent dat 237 miljoen euro ten goede moet komen aan de ontwikkeling van het Noorden. De westelijke provincies krijgen in de berekeningen van de commissie 179 miljoen, terwijl Den Haag daaraan 317 miljoen wil besteden.
mee eens. veerman is een schande voor het cda.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
Veerman mag van mij meteen weg. Heeft vrijwel in z'n eentje er voor gezorgd dat we dat nog steeds dat belachelijke systeem van landbouwsubsidies hebben in Europa. Verder is zijn ministerie zo overbodig als het maar kan.
De beste vind ik Bot, om redenen die Drive-r noemt. Verder vind Kamp om precies dezelfde redenen erg goed.
kan wel zijn, maar elke minister die VOOR landbouwsubsidies is is een schande voor zijn land.quote:Op zondag 28 mei 2006 14:37 schreef freako het volgende:
Veerman is een uitstekend minister. Heeft er voor gezorgd dat moeilijke dossiers als het nieuwe mestbeleid behoorlijk probleemloos uitgevoerd is. Heeft gezorgd voor vermindering van de bureaucratie, hoewel de hoeveelheid papierwerk nog wel een stuk minder kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |