quote:
Op zondag 28 mei 2006 09:36 schreef Drive-r het volgende:Bot: Eindelijk hebben we weer een ouderwetse diplomaat op Buitenlandse Zaken. .
Bah, net als Donner een afgrijselijke regent. Vast heel effectief hoor maar effectief waarin? Doelen halen die niemand wil (Turkije bij de EU enzo). Alleen leuk als je eisen zijn"rust & professionele uitstraling".
Minister van Financiën - Gerrit Zalm
Tsja, Met de terugkeer van "Il Duro" is de korte voorhout weer hetzelfde als de afgelopen 10 jaar. De prestaties van fin zijn m.i. gemengd;
* schaatsschuld, nog steeds veels te hoog
* controle lagere overheden; gaat volgens mij goed
* EU fin, kan ik niet beoordelen
Minister van Economische Zaken - LJ Brinkhorst
Tsja, een flut ministerie dat niets nuttigs doet. Maar Laurens-jan houdt de boel rustig. Nu nog werken aan een plan ter opheffing.
Minister van Onderwijs - Maria van der Hoeven
Onderwijs wordt kutter en kutter in Nederland, elke hervorming is één stap vooruit, drie stappen terug. Maria heeft in elk geval geen nieuwe grote hervormingen.
Minister van Defensie - Henk Kamp
Tegenwoordig worden er keuzes gemaakt bij defensie; niet langer de kaasschaf maar hele basissen gaan dicht en hele onderdelen verkocht. Nog niet genoeg maar een grote stap voorwaards. Zeurt ook teveel over vrouwen bij defensie (bij commando`s, in onderzeeers) Niet zo populair onder het personeel trouwens.
Minister van Landbouw - Cees Veerman
Geen nieuws, goed nieuws? De vogelgriep is heel aardig bestreden geloof ik. Nu nog alle kaarten zetten op de hervorming van het Gemeenschappelijk landbouwbeleid.
Minister van Volksgezondheid - Hans Hoogervorst
Tsja, VWS doet eigenlijk niet zoveel, ze hebben alles uitbesteed na de roerige jaren 80 en begin 90. Veel veiliger. Wat Hansje wel gedaan heeft is het
eindelijk doorvoeren van het nieuwe zorgstelsel. Niet perfect maar beter dan vroeger. Beetje jammer dat zaken (bijv ivf) weer worden teruggedraaid. Rug recht houden en doorpakken.
Minister van Vreemdelingenzaken - Rita Verdonk
Foutje in deAHA zaak en momenteel erg bezig met campagne Verdonk maar desondanks voor het eerst sinds heel lang een minister die de stallen uitmest. Toppertje.
[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 28-05-2006 19:01:27 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.