abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38290179
Verdonk krijgt heel wat kritiek. Inhoudelijk, maar imo voornamelijk door ongefundeerde retorica, wordt ze neergezet als een minister die er maar weinig van bakt. Vaak hoor je mensen zeggen "jamaar, wat heeft ze nu bereikt?" Okee, maar als zij haar werk zo slecht doet, welke minister doet het dan wél goed?

Laten we onze bewindvoerders eens op een rij zetten:

Minister van Financiën - Gerrit Zalm

Minister van Economische Zaken - LJ Brinkhorst

Minister van Buitenlandse Zaken - Ben Bot

Minister van Justitie - PH Donner

Minister van Binnenlandse Zaken - Johan Remkes

Minister van Onderwijs - Maria van der Hoeven

Minister van Defensie - Henk Kamp

Minister van VROM - Sybilla Dekker

Minister van Verkeer - Carla Peijs

Minister van Landbouw - Cees Veerman

Minister van Sociale Zaken - AJ de Geus

Minister van Volksgezondheid - Hans Hoogervorst

Minister van Ontwikkelingszaken - Agnes van Ardennen

Minister van Vreemdelingenzaken - Rita Verdonk

Minister van Bestuurlijke Vernieuwing - Alexander Pechtold

Dat zijn er nogal wat.

De vraag is nu: wie zijn er nu goed en waarom? Wat hebben ze conrceet bereikt in de afgelopen drie jaar wat noemenswaardig is voor hun positie?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zondag 28 mei 2006 @ 00:57:58 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_38290245
Kamp. Had een uitermate moeilijk ministerie de afgelopen drie jaar. De zoveelste ronde bezuinigingen, re-organiseringen, moeilijke missies in het buitenland, Erik O. noem maar op. Toch is hij er in geslaagd om de rust te bewaren, in feite hoor je nooit veel problemen over dit departement. Terwijl daar toch genoeg aanleiding voor is geweest. Als ik dat vergelijk met voorgangers Voorhoeve en De Grave, heeft deze man het gewoon erg goed gedaan.
  zondag 28 mei 2006 @ 01:24:00 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_38290809
Ik vind Zalm goed. Overtuigend en heeft de afgelopen jaren heel veel bereikt en een goede economische basis opgebouwd
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 28 mei 2006 @ 01:24:03 #4
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_38290810
Peijs Wanneer krijgen we nu eens een KEREL op deze post die wel begrijpt hoe het werkt. Al haar vrouwelijke voorgangers hebben de boel al verprutst en zij is slechts een zeer klein stukje beter.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_38291372
Bot, Donner en Hoogervorst.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 28 mei 2006 @ 04:03:02 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38292563
Hoogervorst
Komt zelf uit de zorg, heeft daarmee veel praktijkervaring, en weet hoe de vork in de steel zit.
Durft verder nee te zeggen, als hij en de Tweede Kamer dat vinden, zelfs in het Europees Parlement. Dat laatste heb ik er maar weinig zuiver zien doen. Daarnaast was het nieuwe zorgstelsel, voor zover ik het bekeken heb, behoorlijk nodig. Daarnaast vind ik het goed hoe hij met kritiek om ging, heeft hij aardige regelingen getroffen, en niet geheel onbelangrijk, beschouwt hij het naar mijn idee niet als af, en staat dus open voor kritiek. Dat waardeer ik erg, en mis ik bij velen.

Pechtold
Tsja, een beetje het studentje die zegt dat de leraar stinkt, en dat ie door de rest teruggefloten wordt omdat het onrust veroorzaakt. Dat was jammer en wellicht achteraf onnodig. Aan de andere kant, kan ik hem nog steeds geen ongelijk geven. (Ik meen dat hij zei dat haagse politiek vuil en vunzig is.)
Daarnaast neemt hij, voor zover ik kan zien, het aardig op voor mensenrechten. Dat waardeer ik persoonlijk wel.

Zalm is trouwens mijns inziens echt een héél eind gezakt sinds zijn spelletje met het OZB.
Dat vond ik wel vuil en vunzig, zijn eigen ministerie als 'ondeskundig' afschilderen.

En van der Hoeven, zat zij niet zo'n beetje midden in die HBO-fraude? Ja hè?
Mag ik dat vuil en vunzig vinden?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38292610
links, de rest boeit niet.
^
  zondag 28 mei 2006 @ 04:15:05 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38292623
quote:
Op zondag 28 mei 2006 04:13 schreef DangermousE het volgende:
links, de rest boeit niet.
[afbeelding]
Is dat Wolfowitz ofzo? (Met zijn 'ik wil dat het Europese Galileo -GPS x 10- in mijn handen komt, want, terrorisme.')
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38292679
quote:
Op zondag 28 mei 2006 04:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Is dat Wolfowitz ofzo? (Met zijn 'ik wil dat het Europese Galileo -GPS x 10- in mijn handen komt, want, terrorisme.')
Ja man
Zieke corporaties die banken .
^
  zondag 28 mei 2006 @ 04:59:16 #10
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38292827
Balkenende (als Minister van Algemene Zaken) vind ik goed. Ik kan me niet vinden in zijn standpunten en het CDA is toch wel één van de laatste partijen waar ik op zou stemmen, maar als minister-president doet ie het niet slecht. Daarnaast vind ik Bot ook een goede, een echte diplomaat die thuis is op zijn departement. En dan is er ook nog Alexander Pechtold, de minister die door half Nederland wordt verguisd door het geven van zijn mening als minister. Alsof je dan geen eigen mening meer kan hebben, een kabinet hoeft mijns inziens niet als eenheidsworst naar buiten te treden.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_38293110
Wat je ook van haar vindt: Verdonk.
Zij is tot nu toe de enige politicus ( politica) die precies doet wat ze zegt.
De rest praat poep.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zondag 28 mei 2006 @ 09:32:41 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_38293487
Wat een grijze koppen parade zeg
censuur :O
pi_38293517
Bot: Eindelijk hebben we weer een ouderwetse diplomaat op Buitenlandse Zaken. Als het aan mij lag, zou een heel kabinet er in de toekomst zo uitzien. Niet van die 1-dag vliegen en populisten, maar goeie, ouderwets diplomaten. Mensen die echt ervaring hebben in de politiek...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 28 mei 2006 @ 10:22:45 #14
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38293963
quote:
Op zondag 28 mei 2006 09:36 schreef Drive-r het volgende:
Bot: Eindelijk hebben we weer een ouderwetse diplomaat op Buitenlandse Zaken. .
Bah, net als Donner een afgrijselijke regent. Vast heel effectief hoor maar effectief waarin? Doelen halen die niemand wil (Turkije bij de EU enzo). Alleen leuk als je eisen zijn"rust & professionele uitstraling".

Minister van Financiën - Gerrit Zalm
Tsja, Met de terugkeer van "Il Duro" is de korte voorhout weer hetzelfde als de afgelopen 10 jaar. De prestaties van fin zijn m.i. gemengd;
* schaatsschuld, nog steeds veels te hoog
* controle lagere overheden; gaat volgens mij goed
* EU fin, kan ik niet beoordelen

Minister van Economische Zaken - LJ Brinkhorst
Tsja, een flut ministerie dat niets nuttigs doet. Maar Laurens-jan houdt de boel rustig. Nu nog werken aan een plan ter opheffing.

Minister van Onderwijs - Maria van der Hoeven
Onderwijs wordt kutter en kutter in Nederland, elke hervorming is één stap vooruit, drie stappen terug. Maria heeft in elk geval geen nieuwe grote hervormingen.

Minister van Defensie - Henk Kamp
Tegenwoordig worden er keuzes gemaakt bij defensie; niet langer de kaasschaf maar hele basissen gaan dicht en hele onderdelen verkocht. Nog niet genoeg maar een grote stap voorwaards. Zeurt ook teveel over vrouwen bij defensie (bij commando`s, in onderzeeers) Niet zo populair onder het personeel trouwens.

Minister van Landbouw - Cees Veerman
Geen nieuws, goed nieuws? De vogelgriep is heel aardig bestreden geloof ik. Nu nog alle kaarten zetten op de hervorming van het Gemeenschappelijk landbouwbeleid.

Minister van Volksgezondheid - Hans Hoogervorst
Tsja, VWS doet eigenlijk niet zoveel, ze hebben alles uitbesteed na de roerige jaren 80 en begin 90. Veel veiliger. Wat Hansje wel gedaan heeft is het eindelijk doorvoeren van het nieuwe zorgstelsel. Niet perfect maar beter dan vroeger. Beetje jammer dat zaken (bijv ivf) weer worden teruggedraaid. Rug recht houden en doorpakken.

Minister van Vreemdelingenzaken - Rita Verdonk
Foutje in deAHA zaak en momenteel erg bezig met campagne Verdonk maar desondanks voor het eerst sinds heel lang een minister die de stallen uitmest. Toppertje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 28-05-2006 19:01:27 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 28 mei 2006 @ 11:30:01 #15
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_38295039
Balkenende is de afgelopen tijd sterker geworden in zijn kracht. Zijn stijfburgerlijkheid heeft meer plaats moeten nemen voor daadkrachtigheid. Nu nog meer woorden door daden vervangen en dan heeft hij de zaakjes echt voor elkaar.

Van der Hoeven vind ik met stip de op één slechtste minister aller tijden. Ze mag van geluk spreken dat Netelenbos nog minder uitvrat.
  zondag 28 mei 2006 @ 11:55:09 #16
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38295625
quote:
Op zondag 28 mei 2006 07:51 schreef Balthar het volgende:
Wat je ook van haar vindt: Verdonk.
Zij is tot nu toe de enige politicus ( politica) die precies doet wat ze zegt.
De rest praat poep.
Heb je überhaupt het Hirschi Ali-debat meegekregen?
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  zondag 28 mei 2006 @ 11:57:05 #17
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_38295676
Ik mis de minister van algemene zaken in het rijtje.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  zondag 28 mei 2006 @ 12:56:02 #18
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_38297337
Veerman mag van mij meteen weg. Heeft vrijwel in z'n eentje er voor gezorgd dat we dat nog steeds dat belachelijke systeem van landbouwsubsidies hebben in Europa. Verder is zijn ministerie zo overbodig als het maar kan.

De beste vind ik Bot, om redenen die Drive-r noemt. Verder vind Kamp om precies dezelfde redenen erg goed.
pi_38300333
quote:
Op zondag 28 mei 2006 11:55 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Heb je überhaupt het Hirschi Ali-debat meegekregen?
Zeker wel. Verdonk stond er op de wet uit voeren die door de vorige regering al gemaakt is.
Zij is alleen maar teruggefloten omdat andere kopstukken van de VVD wisten dat zij in het verleden fout gehandeld hadden m.b.t. het tot de kamer toe laten treden van H.A.

Nu zie je dus gelijk dat ook andere mensen die gelogen hebben proberen alsnog Nederlander te worden.
Dat was dus ook de reden dat Verdonk niet zo maar toe wilde geven.
Voor mij heeft ze nog steeds gelijk.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_38300389

ruudtuuttuut met de garoetjeus van ruudddddd
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 28 mei 2006 @ 14:37:03 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_38300568
Veerman is een uitstekend minister. Heeft er voor gezorgd dat moeilijke dossiers als het nieuwe mestbeleid behoorlijk probleemloos uitgevoerd is. Heeft gezorgd voor vermindering van de bureaucratie, hoewel de hoeveelheid papierwerk nog wel een stuk minder kan.
  zondag 28 mei 2006 @ 14:50:55 #22
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38301009
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:30 schreef Balthar het volgende:

[..]

Zeker wel. Verdonk stond er op de wet uit voeren die door de vorige regering al gemaakt is.
Zij is alleen maar teruggefloten omdat andere kopstukken van de VVD wisten dat zij in het verleden fout gehandeld hadden m.b.t. het tot de kamer toe laten treden van H.A.

Nu zie je dus gelijk dat ook andere mensen die gelogen hebben proberen alsnog Nederlander te worden.
Dat was dus ook de reden dat Verdonk niet zo maar toe wilde geven.
Voor mij heeft ze nog steeds gelijk.
De regels (je weet wel, van 'regels zijn regels') laten ruimte voor bijzondere gevallen. Regels zijn er niet om klakkeloos en star te volgen, in de wet is er altijd ruimte over gelaten om gevallen in hun context te bekijken. Verdonk maakte in het debat uiteindelijk een draai van 180 graden omdat haar standpunt onhoudbaar was.
pi_38301084
Ik vind alleen H. Kamp, PH Donner en G. Zalm goede ministers.
lollig
  zondag 28 mei 2006 @ 14:56:29 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38301189
ik vind alle ministers het goed doen/deden in een kabinet dat te maken kreeg met het meest walgelijke oppositiegedrag (anti-beleid mogen we het gerust noemen) uit de geschiedenis van de nederlandse politiek.

maar goed wat zullen we straks lachen als die oppositie met de meest mediacratische, grillige en idiote levenswijze ooit vertoont, straks mag regeren.

"nou kinderen, ga maar even lekker spelen in de zandbak, dan ruimen wij later jullie spulletjes wel op!" dit wordt een nekslag en ik mag hopen dat cda niets ziet in een pvda regering. anders kunnen ze het weer afschuiven op 'rechts' (zoals hemke falsema regelmatig afgeeft op cda )

ik mag ook hopen dat de rechtse kliek iets minder anti-beleid gaat voeren dan de linkse kliek de afgelopen tijd (met al hun kinderachtige marionetten zoals poppetje-kontje bos en feeks halsema) heeft laten zien. we moeten immers niet spelen, maar beleid maken, met als doel een beter nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door zoalshetis op 28-05-2006 15:05:30 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 28 mei 2006 @ 14:58:35 #25
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_38301253
Bot vind ik goed, staat ver van partijpolitiek geneuzel en van de controverse. Een sterke diplomaat.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')