Ja, mits je dit vordertquote:Op maandag 5 juni 2006 13:01 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Okay.
Nog twee vraagjes dan maar:
1. Als ik in het gelijk gesteld word, zijn de kosten van de procedure dus voor de debiteur?
Nee.quote:2. Komt er bij iedere zaak comparitie?
Lees je wetboek van tevoren es goed door, bijna alles staat er wel in, maar je moet weten in welke titels je moet zoeken. Dat scheelt een hoop, vooral als je verschillende boeken voor 1 vraag nodig hebt.quote:
Lijkt me ook de beste voorbereiding. En zorg dat je begrijpt wat er in de artikelen staat, dat scheelt ook al een heleboel.quote:Op maandag 5 juni 2006 15:25 schreef Eland het volgende:
[..]
Lees je wetboek van tevoren es goed door, bijna alles staat er wel in, maar je moet weten in welke titels je moet zoeken. Dat scheelt een hoop, vooral als je verschillende boeken voor 1 vraag nodig hebt.
Succes ermee!quote:Op maandag 5 juni 2006 15:36 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
...
Ik heb morgen mijn laatste tentamen en mijn concentratie is weer eens ver te zoeken...
Dank je!quote:Op maandag 5 juni 2006 15:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Succes ermee!
Morgen krijgen we toch ook het cijfer voor Rechtsfilosofie B terug?
Dankjequote:
Mja, wat ik bedoelde was dat hij daarmee impliceert akkoord te gaan met betaling. Of is zoiets niet zoveel waard?quote:Op maandag 5 juni 2006 17:38 schreef Sessy het volgende:
morgen is 6-6-6 :p Hoop maar niet dat je slaagt.
Oscar, hij kan van alles, maar het zou wel erg vreemd zijn als hij dan stelt niet te hebben geweten van de vordering, ik denk niet dat een normaal nadenkende rechter dat accepteert. Correct me if I'm wrong.
Voor zover ik weet moet je als je tegenpartij verstek laat gaan het bewijs gewoon rondkrijgen wat betreft het cijferwerk en de rechtsvraag, en net als gewoonlijk alles vorderen wat nodig is. Zorgen dat je stukken in orde zijn dus.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:03 schreef Sessy het volgende:
Ik kijk even de mensen aan die verder in hun studie zijn en al oefenrechtbank en zo hebben gehad?
Jawel, maar dan kan zijn partij dus geen verweer voeren.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je als je tegenpartij verstek laat gaan het bewijs gewoon rondkrijgen wat betreft het cijferwerk en de rechtsvraag, en net als gewoonlijk alles vorderen wat nodig is. Zorgen dat je stukken in orde zijn dus.
Brilliant.quote:Overigens kun je bij oefenrechtbank geen verstek laten gaan. Dan krijg je een onvoldoende
Telt praktijkervaring ook ? Je moet in de dagvaarding je *hele* vordering uitwerken, je *moet* ook het bekende verweer van de tegenpartij weergeven.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:03 schreef Sessy het volgende:
Ik denk op zich dat de kans er ook inzit dat hij straks bij verstek wordt veroordeeld? Ik kijk even de mensen aan die verder in hun studie zijn en al oefenrechtbank en zo hebben gehad?
Heb er wel serieus over nagedacht, maar rechten is me toch teveel leerwerk; ik ben erg luiquote:Op maandag 5 juni 2006 23:32 schreef Sessy het volgende:
kijk daar heb je wat aan de Grouch!![]()
Trouwens, kunnen we je volgend jaar in onze topic als volwaardig lid verwachten Oscar of ga je iets anders studeren?
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurtquote:Op maandag 5 juni 2006 23:37 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Maargoed, morgen even contact opnemen met m'n advocaat. damn wat klinkt dat tof
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurt
quote:Het dossier kan dan zo worden afgewikkeld dat voor u de hoofdsom resteert na BTW restitutie, zodat u geen kosten heeft gehad aan het incasso, dit ondanks de gevoerde procedure.
Ik had tentamen Economie voor R&M. Was heel goed te doen eigenlijk: ik wist alles op twee kleine dingetjes na. Heb alleen een lamme arm omdat ik drie uur constant heb zitten schrijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:44 schreef Sessy het volgende:
Wat heb je, bladibla?
Je hebt mijn tip opgevolgd?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:32 schreef bladibladibla het volgende:
Ik had gewoon een 6,5![]()
Mijn tactiek van 9 keer (ongeveer) hetzelfde opschrijven heeft dus toch gewerkt...
Nou hopen dat mijn tentamen direct ook goed gaat.
Voor zo'n heerlijk gevoel betaal je grifquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurt
Het goede gevoel is er pas als 'ie goed werk heeft verricht en ik dus geen kosten hebquote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Voor zo'n heerlijk gevoel betaal je grif![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |