abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:06:40 #251
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38480221
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nee, maar een stuk of 250.
Vet weinig man. .
.
Het zijn er maar 200, en de overige 600 games tellen zeker niet voor MS
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:08:20 #252
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_38480273
SocialDisorder, hier lees dit maar ff, gaat over waar ik het laatst in dat Sony haat 2d nieuwsbericht over had

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=103765
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:12:13 #253
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38480406
Beetje overdreven lijkt me aangezien er heel veel 2d spellen zijn op de ps1 en ps2
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:19:19 #254
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38480620
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:06 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Het zijn er maar 200, en de overige 600 games tellen zeker niet voor MS
Sinds wanneer zijn er 800 games op de XBOX beschikbaar?
Of heb ik 100+ titels over het hoofd gezien? .
-
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:19:43 #255
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_38480635
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:08 schreef MMaRsu het volgende:
SocialDisorder, hier lees dit maar ff, gaat over waar ik het laatst in dat Sony haat 2d nieuwsbericht over had

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=103765
Het gaat over SCEA. Oftewel Sony Computer Entertainment America. Niet SCE (Sony Computer Entertainment) dus. De Amerikaanse idioten houden 2D games tegen. Why am I not surprised? Frigging yanks! Meh, zolang ik m'n Guilty Gear maar krijg.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:21:16 #256
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38480692
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:00 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ach kom op man. your original games will work on a xbox 360.

valt me op dat je nu een stuk vergeeflijker bent dan met uitspraken van Ken Kutaragi, waar je iedere lettergreep gaat uitpluizen of hij die wel nagekomen is.
Ja, heb je wel eens in context leren lezen? .
Er staat toch duidelijk OUR GOAL IS.
Hoe haal je daar een belofte uit?
Een belofte breken is een PS3 laten zien en um een jaar later strippen onder het mom "concept".
-
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:23:49 #257
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38480771
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:19 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn er 800 games op de XBOX beschikbaar?
Of heb ik 100+ titels over het hoofd gezien? .
Zouden het er 100 meer of minder moeten zijn dan? Er staan ongeveer 800 Xbox Reviews op IGN. Dus 800 zijn het er minimaal. Dus hun BC laat nog heel veel te wensen over.

Niet dat BC mij persoonlijk boeit, als ik straks een ps3 heb ga ik er waarschijnlijk geen ps2 of ps1 spellen op spelen.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:28:45 #258
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_38480910
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:19 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Het gaat over SCEA. Oftewel Sony Computer Entertainment America. Niet SCE (Sony Computer Entertainment) dus. De Amerikaanse idioten houden 2D games tegen. Why am I not surprised? Frigging yanks! Meh, zolang ik m'n Guilty Gear maar krijg.
Ja okay, ik had er niet bij vermeld dat het idd om SCEA ging, mijn excuses
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:35:09 #259
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_38481078
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, heb je wel eens in context leren lezen? .
Er staat toch duidelijk OUR GOAL IS.
Hoe haal je daar een belofte uit?
Een belofte breken is een PS3 laten zien en um een jaar later strippen onder het mom "concept".
je beschuldigt mij van selectief lezen terwijl je zelf niet veel beter bent? Knap.

En het PS3-design; er stond van meet af aan bij concept, dus niet mauwen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:35:48 #260
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38482599
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:35 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

je beschuldigt mij van selectief lezen terwijl je zelf niet veel beter bent? Knap.

En het PS3-design; er stond van meet af aan bij concept, dus niet mauwen.
En van het begin af aan was er bekend dat niet alle games BC zouden zijn, alleen de hele grote games. .
Dat jij 1 regeltje uit een interview uit z'n context haalt verandert daar niets aan. .
-
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:01:49 #261
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38483225
De hele discussie was ook knap zinloos (en offtopic . ) aangezien MS niet stopt met BC.
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=140928
-
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:26:10 #262
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38500502
Viel me trouwens wel op dat de xbox in verhouding met de ps2 wel erg weinig games heeft.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:29:34 #263
100496 H.Flick
Turn-based
pi_38500579
De PS2 bestaat ook al een stuk langer . En het grootste platform qua marktaandeel krijgt natuurlijk ook de meeste games, dat is logisch.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:46:08 #264
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38500940
Een stuk langer is ook overdreven

Wel grappig dat de ps2 meer dan 5000 exclusieve titels heeft.. Die niet op de xbox zijn
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_38505167
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:46 schreef Diablos79 het volgende:
Een stuk langer is ook overdreven

Wel grappig dat de ps2 meer dan 5000 exclusieve titels heeft.. Die niet op de xbox zijn
Nu de PS3 nog
Big dick.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:28:56 #266
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38509012
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:46 schreef Diablos79 het volgende:
Een stuk langer is ook overdreven

Wel grappig dat de ps2 meer dan 5000 exclusieve titels heeft.. Die niet op de xbox zijn
Hoezo overdreven?
Zat 2 jaar tussen ofzo.
En 5000 exclusieve titels? Zijn er uberhaupt zoveel ps2 games in Europa?
-
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:09:36 #267
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38511496
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:28 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hoezo overdreven?
Zat 2 jaar tussen ofzo.
En 5000 exclusieve titels? Zijn er uberhaupt zoveel ps2 games in Europa?
Er zit maar 1.5 jaar tussen. Dus dat is niet echt super lang.
En ik heb het over wereldwijd. Wereldwijd zijn er meer dan 6000 ps2 games.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_38511990
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Er zit maar 1.5 jaar tussen. Dus dat is niet echt super lang.
En ik heb het over wereldwijd. Wereldwijd zijn er meer dan 6000 ps2 games.
Consoles worden gemiddeld om de vijf jaar 'vervangen' door een nieuw model dus dan is 1.5 jaar best een lange periode, maar neemt nog niet weg dat de PS2 vele malen meer titels heeft dan de Xbox.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_38524515
quote:
Wat denken de developers nu over Blu Ray en de gewone DVD wat door Microsoft nog wordt gebruikt?

Nou het volgende:

"The Darkness" developer:
Quote:
De xbox360 is een prachtige console, maar een ding moet ik wel kwijt, dat is het probleem van het opslag medium, DVD dus.En ook al wordt het gebagataliseerd, het is gewoon een probleem niets meer en niets minder.


Team Ninja:
Quote:
Wij hebben 2 opmerkingen betreffende Microsoft besluit om voor DVD te kiezen.
Het limiteerd developers, 9 GB is gewoon te weinig. Zeker als je als developer HD cut sceens aan een game wilt toevoegen, en deze HD cut sceens zijn zeker belangrijk, zij vormen en belangrijk onderdeel van het verhaal in de game. Het is Ironisch dat Microsoft steeds aanhaalt dat hun console echt een HD console is maar dan hadden ze gewoon ook voor een HD drager moeten kiezen.
Punt twee. Het zal ons niet verwonderen als over een jaar of 2 een xbox360/1 op de markt komt met een ingebouwde HD dvd of Blu Ray driver.


"Enchant Arms" developer:
Deze developer is bezig met de game "Enchant Arms" een RPG, en zit al met zijn handen in het spreekwoordelijke haar.
Quote:
We hoopten dat we de game op 2 DVD's zouden krijgen , maar zelf dat lijkt nu al onmogelijk, het zullen er waarschijnlijk 3 gaan worden. Iedere old school gamer kan je vertellen dat het switchen van de disc tijdens de game gewoon niet leuk is en het stoort in de hele game-experience.


Vivendi Universal,Michael Heilmann, chief technology officer van Vivendi Universal.:
Quote:
De technische behoeften van de gamedevelopers schreeuwt gewoon om meer geavanceerde opslagmedia.
Blu ray geeft ons die kwantiteit, prestaties en snelheid die we nodig hebben.


Electronic Arts:
Quote:
De komende games zijn HD en het is vitaal dat Sony hiervoor Blu ray heeft gekozen.
Blu Ray geeft ons de capaciteit, functionaliteit en interactiviteit die we nodig hebben voor de projecten die we in ontwikkeling hebben.


Ninja theory:
Quote:
Serieus de games zullen heel veel data voor alle levels karakters tussenfilmpjes en HD beelden, en AAA nodig hebben, zeker voor de games die wij in de planning hebben. Sony liet tijdens de presentatie zien dat het opslagmedium Blu Ray 100 keer zo groot was het de hele Main Ram. Om aan te tonen dat een DVD niet genoeg opslag heeft om een game zoals wij willen maken niet te kunnen herbergen, en wij moeten toegeven; dat is ook zo. Ja, wij zullen zeker weten Blu ray nodig hebben.


Mark Rein:
Quote:
Unreal tournament was 6 GB "ingepakt".
Next generation games zullen gewoon 20 GB zijn, en meer.
Hoe we dit op een 9GB DVD moeten krijgen, ik zou het gewoon niet weten.Het zullen zeker meerdere DVD's gaan worden.
Op de PS3 hoeven ons daar niet mee bezig te houden.


Toriyama van Square-Enix;
Quote:
Wij hebben discussies gehad intern en mede door Blu Ray voor de PS3 gekozen om FF XIII daar op uit te brengen, een DVD is gewoon niet goed genoeg om de games die wij willen maken met het type visual expression wat wij in FF XIII willen gebruiken.
Ook de shader mogelijkheden van de PS3 die beter zijn als die van de Xbox360 hebben een belangrijke rol gespeelt.


F1 developers.
Quote:
De PS2 zit gewoon aan zijn limiet met 22 autos in beeld. Maar de PS3 is echt een enorme stap voorwaarts, dat ding is een beest!!
We pompen enorm veel graphische details in de game, maar ook in alles, niet alleen de autos ook de omgevingen. Om je even een idee te geven,1 auto op de PS3 gebruikt evenveel geheugen als alle 22 autos op onze laatste F1 game op de PS2 samen. Dat is gewoon het 22 voudige.
Je zult zelfs beschadigingen aan de sidepods kunnen zien je kunt en je in de autos kunnen kijken , alle details zijn gewoon aanwezig. Ook de gameplay zal een grote verandering ondergaan. Het vergt een enorme berg aan data, nee wij zijn heel blij met BLu ray.


Ubisoft
Quote:
Onze focus ligt 100% op Blu Ray, ik kan geen vergelijk trekken met HD-dvd maar dit opslagmedia zal voorlopig ook nog niet gebruikt worden voor games, Blu ray echter al gelijk vanaf het begin. Blu Ray is echt awesome.
De capaciteit is ongelofelijk, de Data Transfer Rate is veel groter als we tot nu toe gewend zijn, zeker groter als bij DVD. En dat is belangrijker als het lijkt.
Data streaming is de engste manier om next-gen games naar een nieuw level te tillen. De HDD vinden wij niet zo belangrijk, maar wij wisten ook nog niet zeker of dit standaard in de PS3 zou zitten, dat is nu wel zo. Wij gebruiken liever de streaming techniek, maar HDD zou je de mogelijkheid geven om je hele gespeelde game op te slaan en hem later nog een terug te kijken, als een soort van zelfgemaakte "speelfilm".
We spelen nog met die gedachte.


Hieruit kun je volgens mij wel concluderen dat wat allemaal nu gezegd wordt door Microsoft en in de media dat Blu ray niet belangijk is gewoon niet waar is.
Want diegenen die de games maken zijn duidelijk een andere mening toegedaan.
Bron: http://www.ps3focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=1778&cat=catps3
PSN id: NL_SToRM
  zondag 4 juni 2006 @ 14:20:54 #270
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_38528440
quote:
Moet ik dit als een serieuze nieuwssite beschouwen? Mijn god, wat een taalfouten zeg!
quote:
Serieus de games zullen heel veel data voor alle levels karakters tussenfilmpjes en HD beelden, en AAA nodig hebben,
Wat wordt hier bedoeld met 'AAA'?
pi_38529861
quote:
Ik twijfel eraan of het waar is maar als het waar is is die blu-ray een veel groter voordeel dan ik had gedacht
PSN id: Puddled_nl
  maandag 5 juni 2006 @ 16:07:34 #272
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_38561165
quote:
Awesome Sony statements made over the past few weeks and months that stick out in my head:

1. The reaction to our E3 conference was very positive
2. You should want to work harder to afford Playstation 3
3. It's probably too cheap
4. You would not criticize a master architect, so why criticize us?
5. Billions of dollars...hundreds of thousands of man hours...more powerful than the most powerful super computers...here's Genji 2
6. Playstation 3 is not a games machine
7. People would buy the machine if it were double the price
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 5 juni 2006 @ 16:16:54 #273
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38561456
quote:
PS3 hardware slow and broken

In words and pictures

By Charlie Demerjian in Taipei: Monday 05 June 2006, 03:35
AFTER BREAKING THE news to me about PS3 RSX speeds earlier on the flight to Japan, my row-mate said 'if you think that's interesting, wait till you see this. Cell is hurting, badly'.

For those of you that believe in religions with karmic tendencies, scoops like this meant one of two things, the wings of the plane are about to fall off and I am going to die in a fiery ball, or worse yet, the movie selection will be worrisome. Cell memory access appears to be broken, RSX has half the triangle setup rate of the ATI chip in XBox360, and the true horror, Big Momma's House 2 and a Queen Latifa movie.

With the movie selection still making my brain throb from the glances I caught, I furiously took notes on what the source was saying. He started out saying that the RSX can only write about half as much vertex data as it can fetch, not an ideal situation by any stretch, but survivable.

Then came the horrible news, RSX appears to be limited to setting up 275 Million triangles/second, anemic compared to the 500+ million in XBox360. When asked about this apparent thumping dished out by MS, the reply from one notable ISV relations boffin was a terse 'What a Piece of Junk'. Talk about a steak in the heart.

Half the triangle setup capability in the PS3, could things get worse? Yes, far far worse, how about another disparity of three orders of magnitude? No, I am not joking, looking at Sony's own figures, Cell appears to be pretty badly broken.


PS3 memory bandwidth table

For main memory, it looks like Cell has about 25GBps of main memory bandwidth, and RSX is about 15-20GBps. Achievable bandwidth is between about two thirds of that and nearly 100%, clearly the elves in the caves surrounding Rambus central did something right with XDR. That is the happy news.

For local memory, the measured vs theoretical bandwidth is missing, I wonder why? RSX is at a solid 22.4GBps for both read and write, good job there green team. Then comes the blue team with Cell. Local memory write is about 4GBps, 40% of the next slowest bandwidth there. Then comes the bomb from hell, the Cell local memory read bandwidth is a stunning 16MBps, note that is a capital M to connote Mega vs a capital G to connote Giga. This is a three order of magnitude oopsie, and it is an oopsie, as Sony put it "(no, this isn't a typo...)".

If you can write at 250x the read speed, it makes Cell local memory just about useless. That means you do all your work out of main memory, and the whole point of local is, well, pointless. This can lead to contention issues for the main memory bus, and all sorts of nightmarish to debug performance problems. Basically, if this Sony presentation to PS3 devs shown to us is correct, it looks like PS3 will be hobbled in a serious way.

The next slide goes on to say "Don't read from local memory, but write to main memory with RSX(tm) and read it from there instead", and repeats the table numbers. This is very very bad. The number of times the presentation goes on to say that it is correct, and the lack of anything like "this will be fixed by production steppings, so take measures X, Y and Z" say to me that it is not a fixable snafu. Remember at E3 when I said that the PS3 demos there were object sparse? Any guesses why?

Someone screwed up so badly it looks like it will relegate the console to second place behind the 360. All the devs I talked to were lukewarm on the 360 architecture but universally negative on the PS3. Revelations like this go a long way to explain why you keep hearing about simmering problems from the Sony devs.

You end up with a console with half the triangle setup rate of the 360, a crippled CPU that is a bitch to program, and tools that are atrocious compared to the 360. To make matters worse, you have an arrogant set of execs telling us that twice the price is worth it for half the power, a year late. If it isn't already too late, Sony had better do something about this recto-cranial inversion or it may very well sink the console. µ
bron, for what it's worth
-
pi_38564747
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

bron, for what it's worth
The Enquirer
  maandag 5 juni 2006 @ 18:49:38 #275
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_38566310
Als het waar is, dan doet dat best wel pijn. Eens kijken wat er allemaal voorbij komt op de TGS2006.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')