Kan misschien alsnog. Zou best kunnen dat de Xbox 360 in een later stadium een firmware upgrade krijgt met een universele emulator.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:30 schreef Tain het volgende:
Bij de 360 snap ik die problemen ook niet eigenlijk, je emuleert het apparaat en dat zou je maar 1x hoeven doen en dan moeten alle spellen werken in theorie
Misschien handig als je eerst even opzoekt wat real-time betekent.quote:
Chibibo ftwquote:Op donderdag 1 juni 2006 19:44 schreef chibibo het volgende:
[..]
Misschien handig als je eerst even opzoekt wat real-time betekent.Star Fox is gewoon real-time 3D; dat je bewegingsvrijheid beperkt is doet daar niks aan af.
Bij starfox werden alleen sommige object 3D berekend. Het liep echt niet op een real-time 3D enginequote:Op donderdag 1 juni 2006 19:44 schreef chibibo het volgende:
[..]
Misschien handig als je eerst even opzoekt wat real-time betekent.Star Fox is gewoon real-time 3D; dat je bewegingsvrijheid beperkt is doet daar niks aan af.
De meeste objecten in het spel zijn 3D-modellen, en de weergave ervan wordt real-time berekend. Dan spreek je dus van een 3D engine, ondanks alle beperkingen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:32 schreef Diablos79 het volgende:
Bij starfox werden alleen sommige object 3D berekend. Het liep echt niet op een real-time 3D engine.. Starfox is gewoon pseudo-3D, want de objecten mogen dan wel 3D zijn, de omgeving is dat niet.
Het kan me geen hol interesseren of Nintendo de eerste was of niet. Waar het mij om gaat is dat je onzin verkoopt als je beweert dat een spel als Star Fox geen (real-time) 3D is.quote:En hoe graag je ook zou willen dat Nintendo de eerste was met 3d graphics, Sega was ze toch zeker een jaar voor
Tsja, Sony heeft het op dat gebied een stuk beter geregeld. Microsoft moet voor elke game een emu beschikbaar stellen. Kost tijd en geld en levert niks op.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Diablos79 het volgende:
Bij de xbox360 is dat backwards compatibility echt slecht gedaan gewoon, beetje prutswerk van MS op dat gebied. Neem aan dat het bij de PS3 wel goed zal lopen, de ps2 deed dat ook prima.
Het is onzin om te beweren dat het een compleet 3D spel was, want dat was het niet. De achtergrond was gewoon gemaakt met mode 7, wat dus 2d is. En veel objecten waren gewoon gemaakt met bitmaps.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:45 schreef chibibo het volgende:
[..]
De meeste objecten in het spel zijn 3D-modellen, en de weergave ervan wordt real-time berekend. Dan spreek je dus van een 3D engine, ondanks alle beperkingen.
[..]
Het kan me geen hol interesseren of Nintendo de eerste was of niet. Waar het mij om gaat is dat je onzin verkoopt als je beweert dat een spel als Star Fox geen (real-time) 3D is.
Dat klopt, de 3D was erg beperkt. Echter, real-time 3D is real-time 3D, of het nu op een enkel object wordt toegepast of op een complete omgeving.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:06 schreef Diablos79 het volgende:
Het is onzin om te beweren dat het een compleet 3D spel was, want dat was het niet. De achtergrond was gewoon gemaakt met mode 7, wat dus 2d is. En veel objecten waren gewoon gemaakt met bitmaps.
De IO-chip van de PS2 is toch gewoon een PS1 chip? Vandaar dat het emuleren zo gemakkelijk gingquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Diablos79 het volgende:
Bij de xbox360 is dat backwards compatibility echt slecht gedaan gewoon, beetje prutswerk van MS op dat gebied. Neem aan dat het bij de PS3 wel goed zal lopen, de ps2 deed dat ook prima.
Idd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:32 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
De IO-chip van de PS2 is toch gewoon een PS1 chip? Vandaar dat het emuleren zo gemakkelijk ging
Klopt. Al moest de GPU wel geėmuleerd worden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:32 schreef SToRM81 het volgende:
De IO-chip van de PS2 is toch gewoon een PS1 chip? Vandaar dat het emuleren zo gemakkelijk ging
Zeker niet, Cell is net zo krachtig als een fucking atoombom!quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef SToRM81 het volgende:
Het emuleren van de PS2 gaat wel moeilijker zijn denk ik
voorlopig hebben we van de PS3 nog niks gezien qua Backwards Compabatility... eerst zien dan gelovenquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:53 schreef Morthill het volgende:
[..]
Tsja, Sony heeft het op dat gebied een stuk beter geregeld. Microsoft moet voor elke game een emu beschikbaar stellen. Kost tijd en geld en levert niks op.
Kom op, niet zo naiefquote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:28 schreef kepler het volgende:
[..]
voorlopig hebben we van de PS3 nog niks gezien qua Backwards Compabatility... eerst zien dan geloven
De PS2 had gewoon de chip van de PS1 als I/O processor, dus dat scheelt al een stuk voor de emulatie. PS3 moet het doen met pure softwarematige emulatie net zoals de 360quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Kom op, niet zo naiefOp de PS2 werkte ook zo goed als ELKE PSOne game, ik zie niet in waarom de PS3 ineens niet goed met BC om zou kunnen gaan.
Ben het met je eens dat ze er gewoon moeite voor moeten doen, maar Sony krijgt het bij de PS3 wel een heel stuk moeilijker om de BC op orde te krijgen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, dan nogMet een beetje moeite werkt het gewoon. Maar dan moet je wel bereid zijn er moeite voor te doen
en dat vraag ik me een beetje af, ik verwacht dat ze net als bij de 360 gewoon de grootste titels BC maken. Alleen dan wel veel meer dan op de 360, echter lang niet alle games.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, dan nogMet een beetje moeite werkt het gewoon. Maar dan moet je wel bereid zijn er moeite voor te doen
Burnout 3 werkt ook niet op de 360quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:11 schreef SocialDisorder het volgende:
De grootste titels BC:
Wel BC: Barbie Horse Adventures
Niet BC: Splinter Cell, Prince of Persia
of is dat inmiddels opgelost?
Dat denk ik ook. De chips van de PS2 kosten tegenwoordig waarschijnlijk geen drol meer om te produceren, dus voor de kostprijs van de PS3 zal het weinig uitmaken als ze deze chips zouden integreren.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:17 schreef Diablos79 het volgende:
Zover ik heb gelezen doen ze een combinatie van hardware en software emulatie, dus waarschijnlijk zal er wel een chipje inkomen die de emulatie helpt.
Zou er iemand zijn zonder Xbox, die wel in het bezit is van deze spellen?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:11 schreef SocialDisorder het volgende:
De grootste titels BC:
Wel BC: Barbie Horse Adventures
Niet BC: Splinter Cell, Prince of Persia
of is dat inmiddels opgelost?
Iemand zonder Xbox en met X360 zou best wel eens Splinter Cell willen spelen. Dat kan dus niet.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Zou er iemand zijn zonder Xbox, die wel in het bezit is van deze spellen?
Dat gelul over BC, iemand die de oude spellen nog heeft flikkert zn oude console toch ook niet weg?
Ik weet niet hoeveel aansluitingen jij op je tv hebt zitten, maar 't is natuurlijk wel lichtelijk vervelend om naast je XBox360 ook je XBox op je tv aan te moeten sluiten, alleen omdat je nog 's een oude XBox titel wil spelen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Zou er iemand zijn zonder Xbox, die wel in het bezit is van deze spellen?
Dat gelul over BC, iemand die de oude spellen nog heeft flikkert zn oude console toch ook niet weg?
Alle drie de Splinter Cell's doen het gewoon. Eerst goed lezen, dan babbels hebben.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Iemand zonder Xbox en met X360 zou best wel eens Splinter Cell willen spelen. Dat kan dus niet.
Splinter Cell was gewoon een voorbeeld. Er waren een aantal grote titels die het niet deden. Ik ga die BClist toch niet minitieus bijhouden. Dat doen alleen hardcore MS-bashers en X360-bezitters. Ik ben geen van beiden.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Alle drie de Splinter Cell's doen het gewoon. Eerst goed lezen, dan babbels hebben..
Uit die lijst:quote:Ik weet niet welke lijst jij hebt, maar inmiddels doen alle grote titels het zowat.
http://www.xbox.com/en-US(...)ibilitygameslist.htm
Bij de T van Tom kijken.
Ik mis: Prince of Persia: Warrior Within, Prince of Persia: Two Thrones. Zomaar twee titels.quote:# Pinball Hall of Fame™
# Pitfall®: The Lost Expedition™
# Predator Concrete Jungle™
# Prince of Persia: The Sands of Time™
# Pro Evolution Soccer 5
# Pro Race Driver™
Dat zijn er 2.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Splinter Cell was gewoon een voorbeeld. Er waren een aantal grote titels die het niet deden. Ik ga die BClist toch niet minitieus bijhouden. Dat doen alleen hardcore MS-bashers en X360-bezitters. Ik ben geen van beiden.
[..]
Uit die lijst:
[..]
Ik mis: Prince of Persia: Warrior Within, Prince of Persia: Two Thrones. Zomaar twee titels.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:12 schreef Phonebone het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel aansluitingen jij op je tv hebt zitten, maar 't is natuurlijk wel lichtelijk vervelend om naast je XBox360 ook je XBox op je tv aan te moeten sluiten, alleen omdat je nog 's een oude XBox titel wil spelen.
Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij doet Panzer Dragoon Orta het ook niet d.m.v. BC en dat is op dit moment een van de weinige XBox spellen die ik nog wel 's wil afstoffen. Oh ja, en psychonauts, maar hoe 't daarmee zit weet ik ook niet. (te lam om te checken)
Volgens http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=8996quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat zijn er 2.
Echt meer grote titels missen niet. En ze zijn niet al helemaal klaar, ze zeiden dat ze er op een gegeven moment mee gaan stoppen.
En terecht natuurlijk. Hoeveel tijd en resources moet je er nog insteken als inmiddels zoveel het al doet.
Ze hebben NOOIT beloofd dat alle titels het zouden doen by the way.
Klinkt verdacht veel als een belofte...quote:"At launch, Xbox 360 will be backward compatible with the top Xbox games," Xbox PR manager Michael Wolf told GamesIndustry.biz today. "Our goal is to have every Xbox game work on Xbox 360. You will NOT need to purchase a new 'version' - your original games will work on Xbox 360."
"Our goal is"quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Volgens http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=8996
[..]
Klinkt verdacht veel als een belofte...
ach kom op man. your original games will work on a xbox 360.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
"Our goal is"
Dat is allerminst een belofte.
En hij zegt alleen dat je geen nieuwe versie van het spel hoeft te kopen, wat ook zo is.
Zonder het eerste stukje wordt die uitspraak ook best uit zijn context geruktquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:00 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ach kom op man. your original games will work on a xbox 360.
valt me op dat je nu een stuk vergeeflijker bent dan met uitspraken van Ken Kutaragi, waar je iedere lettergreep gaat uitpluizen of hij die wel nagekomen is.
true, maar belofte blijft belofte.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:03 schreef Tain het volgende:
[..]
Zonder het eerste stukje wordt die uitspraak ook best uit zijn context gerukt
Hypocriet gedrag is dan ook een instinctief menselijk iets. Met name m.b.t. mensen die je in hoger aanzien hebt dan anderen. Betrap mezelf er ook wel 's opquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:00 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ach kom op man. your original games will work on a xbox 360.
valt me op dat je nu een stuk vergeeflijker bent dan met uitspraken van Ken Kutaragi, waar je iedere lettergreep gaat uitpluizen of hij die wel nagekomen is.
Iemand met een Xbox zou ook best wel eens Gran Tourismo 4 willen spelen. Dat kan dus ook niet. Wat kut van Microsoftquote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Iemand zonder Xbox en met X360 zou best wel eens Splinter Cell willen spelen. Dat kan dus niet.
Wat een wereldvergelijking. Echt. Hulde!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Iemand met een Xbox zou ook best wel eens Gran Tourismo 4 willen spelen. Dat kan dus ook niet. Wat kut van Microsoft![]()
Wat een absurde vergelijking en totaal niet relevantquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Iemand met een Xbox zou ook best wel eens Gran Tourismo 4 willen spelen. Dat kan dus ook niet. Wat kut van Microsoft![]()
Wat een vergelijking omgquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Iemand met een Xbox zou ook best wel eens Gran Tourismo 4 willen spelen. Dat kan dus ook niet. Wat kut van Microsoft![]()
Proestquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Iemand met een Xbox zou ook best wel eens Gran Tourismo 4 willen spelen. Dat kan dus ook niet. Wat kut van Microsoft![]()
Het zijn er maar 200, en de overige 600 games tellen zeker niet voor MSquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, maar een stuk of 250.
Vet weinig man..
.
Sinds wanneer zijn er 800 games op de XBOX beschikbaar?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:06 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Het zijn er maar 200, en de overige 600 games tellen zeker niet voor MS
Het gaat over SCEA. Oftewel Sony Computer Entertainment America. Niet SCE (Sony Computer Entertainment) dus. De Amerikaanse idioten houden 2D games tegen. Why am I not surprised? Frigging yanks! Meh, zolang ik m'n Guilty Gear maar krijg.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:08 schreef MMaRsu het volgende:
SocialDisorder, hier lees dit maar ff, gaat over waar ik het laatst in dat Sony haat 2d nieuwsbericht over had
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=103765
Ja, heb je wel eens in context leren lezen?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:00 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ach kom op man. your original games will work on a xbox 360.
valt me op dat je nu een stuk vergeeflijker bent dan met uitspraken van Ken Kutaragi, waar je iedere lettergreep gaat uitpluizen of hij die wel nagekomen is.
Zouden het er 100 meer of minder moeten zijn dan? Er staan ongeveer 800 Xbox Reviews op IGN. Dus 800 zijn het er minimaal. Dus hun BC laat nog heel veel te wensen over.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn er 800 games op de XBOX beschikbaar?
Of heb ik 100+ titels over het hoofd gezien?.
Ja okay, ik had er niet bij vermeld dat het idd om SCEA ging, mijn excusesquote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Het gaat over SCEA. Oftewel Sony Computer Entertainment America. Niet SCE (Sony Computer Entertainment) dus. De Amerikaanse idioten houden 2D games tegen. Why am I not surprised? Frigging yanks! Meh, zolang ik m'n Guilty Gear maar krijg.
je beschuldigt mij van selectief lezen terwijl je zelf niet veel beter bent? Knap.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, heb je wel eens in context leren lezen?.
Er staat toch duidelijk OUR GOAL IS.
Hoe haal je daar een belofte uit?
Een belofte breken is een PS3 laten zien en um een jaar later strippen onder het mom "concept".
En van het begin af aan was er bekend dat niet alle games BC zouden zijn, alleen de hele grote games.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:35 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je beschuldigt mij van selectief lezen terwijl je zelf niet veel beter bent? Knap.
En het PS3-design; er stond van meet af aan bij concept, dus niet mauwen.
Nu de PS3 nogquote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:46 schreef Diablos79 het volgende:
Een stuk langer is ook overdreven
Wel grappig dat de ps2 meer dan 5000 exclusieve titels heeft.. Die niet op de xbox zijn
Hoezo overdreven?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:46 schreef Diablos79 het volgende:
Een stuk langer is ook overdreven
Wel grappig dat de ps2 meer dan 5000 exclusieve titels heeft.. Die niet op de xbox zijn
Er zit maar 1.5 jaar tussen. Dus dat is niet echt super lang.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoezo overdreven?
Zat 2 jaar tussen ofzo.
En 5000 exclusieve titels? Zijn er uberhaupt zoveel ps2 games in Europa?
Consoles worden gemiddeld om de vijf jaar 'vervangen' door een nieuw model dus dan is 1.5 jaar best een lange periode, maar neemt nog niet weg dat de PS2 vele malen meer titels heeft dan de Xbox.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Er zit maar 1.5 jaar tussen. Dus dat is niet echt super lang.
En ik heb het over wereldwijd. Wereldwijd zijn er meer dan 6000 ps2 games.
Bron: http://www.ps3focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=1778&cat=catps3quote:Wat denken de developers nu over Blu Ray en de gewone DVD wat door Microsoft nog wordt gebruikt?
Nou het volgende:
"The Darkness" developer:
Quote:
De xbox360 is een prachtige console, maar een ding moet ik wel kwijt, dat is het probleem van het opslag medium, DVD dus.En ook al wordt het gebagataliseerd, het is gewoon een probleem niets meer en niets minder.
Team Ninja:
Quote:
Wij hebben 2 opmerkingen betreffende Microsoft besluit om voor DVD te kiezen.
Het limiteerd developers, 9 GB is gewoon te weinig. Zeker als je als developer HD cut sceens aan een game wilt toevoegen, en deze HD cut sceens zijn zeker belangrijk, zij vormen en belangrijk onderdeel van het verhaal in de game. Het is Ironisch dat Microsoft steeds aanhaalt dat hun console echt een HD console is maar dan hadden ze gewoon ook voor een HD drager moeten kiezen.
Punt twee. Het zal ons niet verwonderen als over een jaar of 2 een xbox360/1 op de markt komt met een ingebouwde HD dvd of Blu Ray driver.
"Enchant Arms" developer:
Deze developer is bezig met de game "Enchant Arms" een RPG, en zit al met zijn handen in het spreekwoordelijke haar.
Quote:
We hoopten dat we de game op 2 DVD's zouden krijgen , maar zelf dat lijkt nu al onmogelijk, het zullen er waarschijnlijk 3 gaan worden. Iedere old school gamer kan je vertellen dat het switchen van de disc tijdens de game gewoon niet leuk is en het stoort in de hele game-experience.
Vivendi Universal,Michael Heilmann, chief technology officer van Vivendi Universal.:
Quote:
De technische behoeften van de gamedevelopers schreeuwt gewoon om meer geavanceerde opslagmedia.
Blu ray geeft ons die kwantiteit, prestaties en snelheid die we nodig hebben.
Electronic Arts:
Quote:
De komende games zijn HD en het is vitaal dat Sony hiervoor Blu ray heeft gekozen.
Blu Ray geeft ons de capaciteit, functionaliteit en interactiviteit die we nodig hebben voor de projecten die we in ontwikkeling hebben.
Ninja theory:
Quote:
Serieus de games zullen heel veel data voor alle levels karakters tussenfilmpjes en HD beelden, en AAA nodig hebben, zeker voor de games die wij in de planning hebben. Sony liet tijdens de presentatie zien dat het opslagmedium Blu Ray 100 keer zo groot was het de hele Main Ram. Om aan te tonen dat een DVD niet genoeg opslag heeft om een game zoals wij willen maken niet te kunnen herbergen, en wij moeten toegeven; dat is ook zo. Ja, wij zullen zeker weten Blu ray nodig hebben.
Mark Rein:
Quote:
Unreal tournament was 6 GB "ingepakt".
Next generation games zullen gewoon 20 GB zijn, en meer.
Hoe we dit op een 9GB DVD moeten krijgen, ik zou het gewoon niet weten.Het zullen zeker meerdere DVD's gaan worden.
Op de PS3 hoeven ons daar niet mee bezig te houden.
Toriyama van Square-Enix;
Quote:
Wij hebben discussies gehad intern en mede door Blu Ray voor de PS3 gekozen om FF XIII daar op uit te brengen, een DVD is gewoon niet goed genoeg om de games die wij willen maken met het type visual expression wat wij in FF XIII willen gebruiken.
Ook de shader mogelijkheden van de PS3 die beter zijn als die van de Xbox360 hebben een belangrijke rol gespeelt.
F1 developers.
Quote:
De PS2 zit gewoon aan zijn limiet met 22 autos in beeld. Maar de PS3 is echt een enorme stap voorwaarts, dat ding is een beest!!
We pompen enorm veel graphische details in de game, maar ook in alles, niet alleen de autos ook de omgevingen. Om je even een idee te geven,1 auto op de PS3 gebruikt evenveel geheugen als alle 22 autos op onze laatste F1 game op de PS2 samen. Dat is gewoon het 22 voudige.
Je zult zelfs beschadigingen aan de sidepods kunnen zien je kunt en je in de autos kunnen kijken , alle details zijn gewoon aanwezig. Ook de gameplay zal een grote verandering ondergaan. Het vergt een enorme berg aan data, nee wij zijn heel blij met BLu ray.
Ubisoft
Quote:
Onze focus ligt 100% op Blu Ray, ik kan geen vergelijk trekken met HD-dvd maar dit opslagmedia zal voorlopig ook nog niet gebruikt worden voor games, Blu ray echter al gelijk vanaf het begin. Blu Ray is echt awesome.
De capaciteit is ongelofelijk, de Data Transfer Rate is veel groter als we tot nu toe gewend zijn, zeker groter als bij DVD. En dat is belangrijker als het lijkt.
Data streaming is de engste manier om next-gen games naar een nieuw level te tillen. De HDD vinden wij niet zo belangrijk, maar wij wisten ook nog niet zeker of dit standaard in de PS3 zou zitten, dat is nu wel zo. Wij gebruiken liever de streaming techniek, maar HDD zou je de mogelijkheid geven om je hele gespeelde game op te slaan en hem later nog een terug te kijken, als een soort van zelfgemaakte "speelfilm".
We spelen nog met die gedachte.
Hieruit kun je volgens mij wel concluderen dat wat allemaal nu gezegd wordt door Microsoft en in de media dat Blu ray niet belangijk is gewoon niet waar is.
Want diegenen die de games maken zijn duidelijk een andere mening toegedaan.
Moet ik dit als een serieuze nieuwssite beschouwen? Mijn god, wat een taalfouten zeg!quote:Op zondag 4 juni 2006 11:47 schreef SToRM81 het volgende:
Bron: http://www.ps3focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=1778&cat=catps3
Wat wordt hier bedoeld met 'AAA'?quote:Serieus de games zullen heel veel data voor alle levels karakters tussenfilmpjes en HD beelden, en AAA nodig hebben,
Ik twijfel eraan of het waar is maar als het waar is is die blu-ray een veel groter voordeel dan ik had gedachtquote:Op zondag 4 juni 2006 11:47 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Bron: http://www.ps3focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=1778&cat=catps3
quote:Awesome Sony statements made over the past few weeks and months that stick out in my head:
1. The reaction to our E3 conference was very positive
2. You should want to work harder to afford Playstation 3
3. It's probably too cheap
4. You would not criticize a master architect, so why criticize us?
5. Billions of dollars...hundreds of thousands of man hours...more powerful than the most powerful super computers...here's Genji 2
6. Playstation 3 is not a games machine
7. People would buy the machine if it were double the priceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
bron, for what it's worthquote:PS3 hardware slow and broken
In words and pictures
By Charlie Demerjian in Taipei: Monday 05 June 2006, 03:35
AFTER BREAKING THE news to me about PS3 RSX speeds earlier on the flight to Japan, my row-mate said 'if you think that's interesting, wait till you see this. Cell is hurting, badly'.
For those of you that believe in religions with karmic tendencies, scoops like this meant one of two things, the wings of the plane are about to fall off and I am going to die in a fiery ball, or worse yet, the movie selection will be worrisome. Cell memory access appears to be broken, RSX has half the triangle setup rate of the ATI chip in XBox360, and the true horror, Big Momma's House 2 and a Queen Latifa movie.
With the movie selection still making my brain throb from the glances I caught, I furiously took notes on what the source was saying. He started out saying that the RSX can only write about half as much vertex data as it can fetch, not an ideal situation by any stretch, but survivable.
Then came the horrible news, RSX appears to be limited to setting up 275 Million triangles/second, anemic compared to the 500+ million in XBox360. When asked about this apparent thumping dished out by MS, the reply from one notable ISV relations boffin was a terse 'What a Piece of Junk'. Talk about a steak in the heart.
Half the triangle setup capability in the PS3, could things get worse? Yes, far far worse, how about another disparity of three orders of magnitude? No, I am not joking, looking at Sony's own figures, Cell appears to be pretty badly broken.
PS3 memory bandwidth table
For main memory, it looks like Cell has about 25GBps of main memory bandwidth, and RSX is about 15-20GBps. Achievable bandwidth is between about two thirds of that and nearly 100%, clearly the elves in the caves surrounding Rambus central did something right with XDR. That is the happy news.
For local memory, the measured vs theoretical bandwidth is missing, I wonder why? RSX is at a solid 22.4GBps for both read and write, good job there green team. Then comes the blue team with Cell. Local memory write is about 4GBps, 40% of the next slowest bandwidth there. Then comes the bomb from hell, the Cell local memory read bandwidth is a stunning 16MBps, note that is a capital M to connote Mega vs a capital G to connote Giga. This is a three order of magnitude oopsie, and it is an oopsie, as Sony put it "(no, this isn't a typo...)".
If you can write at 250x the read speed, it makes Cell local memory just about useless. That means you do all your work out of main memory, and the whole point of local is, well, pointless. This can lead to contention issues for the main memory bus, and all sorts of nightmarish to debug performance problems. Basically, if this Sony presentation to PS3 devs shown to us is correct, it looks like PS3 will be hobbled in a serious way.
The next slide goes on to say "Don't read from local memory, but write to main memory with RSX(tm) and read it from there instead", and repeats the table numbers. This is very very bad. The number of times the presentation goes on to say that it is correct, and the lack of anything like "this will be fixed by production steppings, so take measures X, Y and Z" say to me that it is not a fixable snafu. Remember at E3 when I said that the PS3 demos there were object sparse? Any guesses why?
Someone screwed up so badly it looks like it will relegate the console to second place behind the 360. All the devs I talked to were lukewarm on the 360 architecture but universally negative on the PS3. Revelations like this go a long way to explain why you keep hearing about simmering problems from the Sony devs.
You end up with a console with half the triangle setup rate of the 360, a crippled CPU that is a bitch to program, and tools that are atrocious compared to the 360. To make matters worse, you have an arrogant set of execs telling us that twice the price is worth it for half the power, a year late. If it isn't already too late, Sony had better do something about this recto-cranial inversion or it may very well sink the console. µ
The Inquirer is best een redelijk betrouwbare bronquote:
wel een enorm verschil in theorie en praktijk...quote:
Van iemand uit het PS3-topic in GoT. (omdat ik zelf de technische kennis niet hebquote:Het sheet klopt wel, maar wat belangrijker is om te weten is waar de sheet over gaat. Natuurlijk klopt dat verhaal van de Inquirer van geen kont. Het blijkt over het geheugen van de RSX te gaan.
De PS3 heeft totaal 512Mb geheugen. Van die 512Mb is 256Mb (local memory) exclusief voor de RSX. Die andere 256Mb is voor de Cell en ook voor de RSX (main memory). Via een 1 of andere slinkse manier is er vanuit de Cell processorer toch het exclusieve geheugen van de RSX aan te spreken en te bewerken. Dit gaat met een bandbreedte van 16Mb/s.
Het verhaal wat bij deze sheet hoort is dat het mogelijk is om een connectie op te bouwen naar het geheugen van de RSX maar dit niet snel is. Het is trouwens ook vrij nutteloos om het geheugen van de grafischekaart te lezen en/of te bewerken vanuit de CPU. Athans, ik kan even geen toepassing bedenken waarom je dat zou willen.
Op GoT zitten natuurlijk de echte kenners van Cell en de architectuur van de PS3.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:14 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Van iemand uit het PS3-topic in GoT. (omdat ik zelf de technische kennis niet heb)
quote:Sony Bundles PS2 With PS3
Report from Japan suggests that a mini PS2 will be included in every PS3.
June 5, 2006 - A surprising report has emerged from Japan's Ultra One monthly technology magazine. The magazine's July issue reports that Sony will be achieving backwards compatibility on the PlayStation 3 not through software emulation, as previously announced, but through physical hardware.
The magazine states that the PS3 hardware, in its current form, includes the core PlayStation 2 chipset. This presumably means that initial PS3 units will include the single Emotion Engine (the PS2 CPU) and Graphic Synthesizer (the PS2 graphics chip) combo chip that powers the slim model PS2.
Of course, including the extra hardware drives up costs. The magazine adds that Sony plans on removing the PS2 chipset from future revisions of the PS3 hardware once it has finished development of a proper software-based PS2 emulator. Such a removal would help bring down costs for the system.
Sony has repeatedly stated that PS2 software would run on the PS3 through software emulation, leaving many to believe that the company had developed a powerful emulator for the older hardware. This would have been a particularly impressive feat, considering that even the PlayStation 2 originally used a combination of hardware and software to maintain backwards compatibility with original generation PlayStation games.
If the Ultra One report is true, the use of hardware emulation casts some doubts on what kind of visual updates we can expect for PlayStation 2 games. PlayStation games saw a few marginal upgrades when running on the PlayStation 2 due to the PlayStation graphics chip being emulated entirely through software running on the PS2's Graphics Synthesizer.
On the other hand, hardware emulation pretty much guarantees that every game that runs on the current PS2 will do so on the PS3.
A few other revelations appear in the Ultra One report, an investigative story into the reasons for the PS3's high price point. Izumi Kawanishi, head of Sony's Software Platform Development Division, commented to the magazine that one difference between the PS2 and the PS3 is that the PS3, as it was announced, is "nothing more than just the basic system." Sony is considering releasing models with larger volume hard disks and upgraded network features in the future. However, Kawanishi noted, Sony won't be changing CPU clock speed or memory amounts, as all PS3s have to run the same games.
The PS3 comes equipped with, in addition to a default hard disk, a "large amount of flash memory," the magazine reveals. This is used to house the operating system and all future system updates. Based on the wording in the magazine, it seems that the hard disk is to be used exclusively for multimedia content and will not contain any system features; users will, after all, be able to swap the built in hard drive out with any standard drive they pick up at a computer hardware store.
The magazine also provides an assurance about the PS3's compatibility with its own games. The PS2 lost compatibility with older titles as new models were released featuring updated chip designs. This won't be a problem with the PS3, as the magazine reveals that in the event that problems are discovered following an updated chip design, the system will be able to connect Online to download any required patches, which will then be stored on the hard disk.
Finally, the magazine gives a solid price estimate for the high-end PS3 model in Japan. Sony officially lists the price as "open," meaning retailers will have to determine their own pricing, but Ultra One says that the price is "expected" to be 73,000 yen.
Who exactly is expecting this price is anyone's guess, as the magazine doesn't give specifics. We'll wait for official word from Sony on that price point, and on the other details in the Ultra One article, before considering this report confirmed.
Het is je verder wel duidelijk dat de mensen van The Inquirer dat ook niet zijn hequote:Op maandag 5 juni 2006 23:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Op GoT zitten natuurlijk de echte kenners van Cell en de architectuur van de PS3.
Die bewegingen vallen nog wel mee eigenlijkquote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:36 schreef Tain het volgende:
http://www.jeux-france.com/jfplayer_video6042.html
Warhawk filmpje
Goed bezigquote:Digi-Guys is verheugd WarDevil Enigma aan te kondigen . De game is in ontwikkeling exclusief voor de PS3.
Met de last build van de RTE1080 Engine loopt Wardevil soepel in 1080P met 60FPS.
The RTE1080 Engine zelf kan verschillende modes aan (1080i en 720P) en ook verschillende framerates maar kan dus volledig gebruik maken van de features die de PS3 bied.
De showcase wat op de E3 getoond werdt is nog steeds Technology Work in Progress. Reken op een speelbare versie in het 3de kwart van 2006.
Lol, dat is ook een manier om de "emulatie" voor elkaar te krijgen natuurlijkquote:
Wat mij betreft is het de beste manier.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:56 schreef Cheiron het volgende:
Lol, dat is ook een manier om de "emulatie" voor elkaar te krijgen natuurlijk
Zo koop je dus eigenlijk een PS3 en PS2 in 1quote:
Het schijnt dat IGN weer eens nieuws heeft lopen verzinnen. Er is althans nog niets zeker.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:49 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zo koop je dus eigenlijk een PS3 en PS2 in 1
Vraag me dan alleen af hoe ze de ps1 gaan emuleren.
quote:Responding to an inquiry by Gamasutra regarding the validity of these claims, a SCEA U.S. representative responded: “At this time, that news from IGN is just speculation, and Sony has no official comment at this time. However, we will be sending out more concrete information regarding the hardware in the near future."
maar het is wel fijn om niet 2 verschillende apparaten aan te hoeven sluiten. Ook ivm de draadloze controller.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:36 schreef Diablos79 het volgende:
Er zal wel een chip in de ps3 zitten die helpt met emuleren, ze hebben zelf gezegd dat ze de emulatie met een combinatie van hardware en software gaan doen. Maar die BC boeit me opzich toch vrij weinig, ik koop geen ps3 om ps2/ps1 spellen te spelen.
Heb je daar een bron van? Want ik kan me niet herinneren dat ergens gelezen/gehoord te hebben.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:36 schreef Diablos79 het volgende:
Er zal wel een chip in de ps3 zitten die helpt met emuleren, ze hebben zelf gezegd dat ze de emulatie met een combinatie van hardware en software gaan doen.
Of juist wel ivm met de trilfunctie.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:25 schreef SocialDisorder het volgende:
maar het is wel fijn om niet 2 verschillende apparaten aan te hoeven sluiten. Ook ivm de draadloze controller.
Dus mag je er niet over klagen?quote:Op donderdag 8 juni 2006 07:59 schreef LuukBes het volgende:
Kap eens met janken over 600 euri, die prijs is iets van 3 maanden houdbaar en dan daalt ie al sterk. First-adopter melk-prijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |