Je kan niet elk record zomaar aan klimaatverandering wijten he.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:31 schreef Nee het volgende:
Nieuw weerrecord verwacht
Hoppa, en weer een record.
Een richtlijn?quote:Volgens een richtlijn van meteoroloog Baltus Zwart moeten de bomen uiterlijk 5 december allemaal volledig kaal zijn.
Het lijkt anders meer op klimaatsverandering dan op toevalquote:Op woensdag 15 november 2006 18:10 schreef Genverbrander het volgende:
Ach tuurlijk, maar al die records opeens zijn wel errug toevallig.
Ja, als de bomen er niet aan voldoen (het schorem!quote:
20 graden is overdreven, het komt eerder tot 17, misschien 18 ą 19 boven de zandgronden in brabant.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:10 schreef Genverbrander het volgende:
Donderdag 20 graden.
Het is bijna december.
Dit jaar is idd waarschijnlijk puur toeval.quote:Het lijkt anders meer op klimaatsverandering dan op toeval .
Hetzelfde geldt voor orkanen. Je kunt niet zeggen of een bepaald warm jaar of een bepaalde orkaan te wijten is aan de klimaatverandering, maar je kunt wel zeggen dat de kans daarop groter wordt en de gemiddelden aanpassen.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:06 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Een jaar als 2006 echter weiger ik puur aan klimaatverandering toe te schrijven.
Ja allemaal toeval natuurlijk, die droogte in Australiė is ook toeval, oh nee wacht, dat komt omdat de media er teveel aandacht aan geeft, daardoor lijkt het alsof er droogt heerst, maar eigenlijk is het gewoon een illusie.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:10 schreef Genverbrander het volgende:
Donderdag 20 graden.
Het is bijna december.
quote:Climate change special: State of denial
Kevin Trenberth reckons he is a marked man. He has argued that last year's devastating Atlantic hurricane season, which spawned hurricane Katrina, was linked to global warming. For the many politicians and minority of scientists who insist there is no evidence for any such link, Trenberth's views are unacceptable and some have called for him step down from an international panel studying climate change. "The attacks on me are clearly designed to get me fired or to resign," says Trenberth.
The attacks fit a familiar pattern. Sceptics have also set their sights on scientists who have spoken out about the accelerating meltdown of the ice sheets in Greenland and Antarctica and the thawing of the planet's permafrost. These concerns will be addressed in the next report by the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), the global organisation created by the UN in 1988 to assess the risks of human-induced climate change. Every time one of these assessments is released, about once every five years, some of the American scientists who have played a part in producing it become the targets of concerted attacks apparently designed to bring down their reputations and careers. At stake is the credibility of scientists who fear our planet is hurtling towards disaster and want to warn the public in the US and beyond.
quote:We schatten dat het land tegen 2030 geen koolstof meer zal opnemen, zodat er dan nog meer van onze emissie in de atmosfeer zal blijven hangen. Hoe het met de oceanen zal evolueren, weten we voorlopig niet.
het is echter mogelijk helemaal niet goed voor de flora en fauna in de oceanen, er treedt verzuring op wat de skeletten van zeedieren bv. aantastquote:De opwarming van de oceanen is ook zo'n langetermijneffect. Er lost veel CO2 op in de oceanen, wat goed is, want zo blijft er minder in de atmosfeer. Maar als de oceanen warmer worden, daalt de oplosbaarheid van CO2 en blijft er meer in de atmosfeer hangen. Dat is een zelfversterkend effect dat niet noodzakelijk onomkeerbaar is, maar wel grote effecten op de voedselketen kan hebben, tot en met de visserij. Het klimaat hangt aan elkaar van zulke terugkoppelingsmechanismen, van feedbacks.
Wel wordt inderdaad bevestigd dat de zeespiegel minder hard zal stijgen dan gedacht, wat vooral voor ons goed nieuws is:quote:A major new United Nations report shows global scientists are more convinced than ever that human activity is causing climate change, the Toronto Star has learned. [...] The temperature estimate depends on which combination of computer model and research data is used. The upper forecast is higher than in previous reports. "Values higher than 4.5 C cannot be excluded" because of "feedbacks," such as the increased ability of the atmosphere to absorb water vapour – an extremely potent greenhouse gas – as it heats up, and the greater warmth absorbed as Arctic ice melts.
Bron
Dit is zojuist verschenen in The New York Times:quote:One crucial prediction has been made a bit less worrying: Although sea level is rising – for now, mainly because the oceans are warming to a depth of at least 3,000 metres, and expanding – the estimates for how much it will go up have been lowered.
Ach paniekberichten, welnee, er is niets aan de hand als we gewoon eens beginnen met CO2 terugdringen. Alleen dat gebeurt niet en ja dan krijg je op een gegeven moment paniek. Maar de echte paniek moet nog beginnen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:07 schreef rvand het volgende:
Ach, hij geeft zelf al aan: 'The relationship is ..... very uncertain'. Ik ben blij dat er bij de VN wat realiteitszin lijkt door te breken en we de absurde paniekberichten van de laatste jaren wat tegengas kunnen gaan geven.
Op FOK! welles-nietussen is niet zo erg, zolang de wetenschap het maar niet doet. En dat gebeurt gelukkig ook niet. Daar is het vooral 'wellessen'.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:15 schreef rvand het volgende:
We hebben hier, Global Warming al behoorlijk gediscussieerd over CO2, welles/nietes, effect/gevolg, dus dat moeten we hier maar niet meer doen![]()
Wacht ff. Is het hem? Ja? Of toch niet? Nee. Ja JA JA HOOR!!! HET IS HEM!!!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:22 schreef Genverbrander het volgende:
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:22 schreef Agno_Sticus het volgende:
[..]
Wacht ff. Is het hem? Ja? Of toch niet? Nee. Ja JA JA HOOR!!! HET IS HEM!!!
![]()
![]()
Genverbrander
![]()
![]()
![]()
Van Truth via Genverbrander maar de WFL... ...komen we elkaar weer tegen...
Je zit in het milieu tegenwoordig zie ik...![]()
Weet je nog één FOK-jaar geleden? Stenny,Tobbert van den Hemde. Man, dat waren mooie tijden!![]()
Greetz,
Agno![]()
Is hiervan het nut ooit aangetoond?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:42 schreef Genverbrander het volgende:
Ach paniekberichten, welnee, er is niets aan de hand als we gewoon eens beginnen met CO2 terugdringen.
Yep, zie hier.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Is hiervan het nut ooit aangetoond?
Goed, we hebben de menselijke uitstoot gereduceerd tot nihil, i.p.v. de huidige 4%. De aarde blijft onder invloed van de zon nog steeds verder opwarmen. Nederland stroomt alsnog onder. Wat zijn we opgeschoten?quote:
Ah, het Stern rapport.quote:
Hoe komt iedereen er toch bij dat de zon verantwoordelijk is voor de recente opwarmingen? De hoeveelheid zonnestralling is al minstens sinds 1978 gelijk gebleven.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:35 schreef ACT-F het volgende:
De aarde blijft onder invloed van de zon nog steeds verder opwarmen.
Over de stijging van de zeespiegel wordt nogal gesteggeld maar je kan er natuurlijk op anticiperen. Dat het vele miljarden belastinggeld zal kosten staat vast. Eigen schuld dikke bult zeggen ze dan geloof ik...quote:Nederland stroomt alsnog onder. Wat zijn we opgeschoten?
Of de oplossingen die hij aandraagt voldoen weet ik niet, ik ben geen econoom. Maar dit rapport maakt wel duidelijk wat het doel is van terugdringen van CO2 (kort gezegd: voorkomen dat de wereldeconomie instort), en daar werd naar gevraagd.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:11 schreef rvand het volgende:
[..]
Ah, het Stern rapport.
Helaas vindt dat rapport behoorlijk wat weerstand, zowel bij de supporters van de CO2=Global Warming theorie als de tegenstanders.
quote:En volgens mij vertelt Stern ook helemaal niet wat jij wil horen Genverbrander, namelijk dat de meest voor de hand liggende oplossing voor Global Warming op basis van marktwerking tot stand moet komen.
De zon is natuurlijk ook grotendeels verantwoordelijk, het is alleen zo dat wij door broeikasgassen uit te stoten de zon helpen,quote:Op zondag 21 januari 2007 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe komt iedereen er toch bij dat de zon verantwoordelijk is voor de recente opwarmingen? De hoeveelheid zonnestralling is al minstens sinds 1978 gelijk gebleven.
Tja, ik heb de filmpjes niet gekeken maar ik zie aan de hoeveelheid kwats die er op de site staat dat de naam van website vast sarcastisch bedoeld isquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:14 schreef ACT-F het volgende:
Al Gore, de man die beweert het internet uitgevonden te hebben. Kennelijk denkt hij nu ook de opwarming van de aarde verklaard te hebben. Die aandachtsgeile man neem ik totaal niet serieus![]()
Check deze filpmjes:
http://www.friendsofscience.org/index.php?ide=3
![]()
Ja, want met een BA, een MA en een Ph.D ben je natuurlijk geen wetenschapperquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:17 schreef Monidique het volgende:
Al Gore beweert niet het internet uitgevonden te hebben en hij verklaart de opwarming niet, wetenschappers doen dat. En dan bedoel ik niet dergelijke "wetenschappers": "“There is absolutely no convincing scientific evidence that human-produced greenhouse gases are driving global climate change”, stated climatologist, Dr. Tim Ball."
Wel een wetenschapper die stront praat overigensquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja, want met een BA, een MA en een Ph.D ben je natuurlijk geen wetenschapper
quote:We are all familiar with the modern theory that the world’s climate is getting warmer. Is it?
Tim Ball: Yes, it warmed from 1680 up to 1940, but since 1940 it’s been cooling down.
Ik heb wel vaker gehoord dat er tussen 1940 en 1980 een consensus was over 'global cooling'...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wel een wetenschapper die stront praat overigens.
[..]
dat heb je goed gehoord.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker gehoord dat er tussen 1940 en 1980 een consensus was over 'global cooling'...
Ball rept alleen met geen woord over de periode na die tijd, hij zegt keihard: sinds 1940 is de boel aan het afkoelen...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker gehoord dat er tussen 1940 en 1980 een consensus was over 'global cooling'...
Hij is in ieder geval waardeloos, hoeveel titels hij ook zegt te hebben.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja, want met een BA, een MA en een Ph.D ben je natuurlijk geen wetenschapper
Ja, ooit was er de consensus dat leven door god geschapen is. Je punt?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Precies dat, een consensus is verre van een feit. Zeker wanneer het over enorm complexe phenomenen als klimaat gaat.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, ooit was er de consensus dat leven door god geschapen is. Je punt?
Ik zeg ook niet dat hij gelijk heeft, maar om hem zo maar af te doen als een idioot puur omdat hij niet met je kudde meeloopt vind ik een beetje kortzichtig.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ball rept alleen met geen woord over de periode na die tijd, hij zegt keihard: sinds 1940 is de boel aan het afkoelen...![]()
Jup, mij zie je ook niet als een idioot achter Darwin aanlopen hoor, maar hij zijn verhaal is wel waarschijnlijker dan de meeste alternatieven.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:09 schreef Monidique het volgende:
Of complexe fenomen als evolutie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |