Dat is het dus nietquote:Op donderdag 25 mei 2006 20:51 schreef Thieske het volgende:
Dan moet je jejezelf ook niet zo stront lazerus zuipen dat je niet meer weet met wie je hebt staan ouwehoeren in de kroeg.
Ja...quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:34 schreef milagro het volgende:
Het wordt pas echt vervelend als je met iemand anders bent, en je wordt geacht de "wieishettochookalweer" voor te stellen aan je gezelschap
Ja he, hij noemt je Robert, terwijl jij Verbal bent. Blijkbaar maakte hij een fout. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:48 schreef Verbal het volgende:
Vandaag was het weer zover... ik kom iemand tegen die mij blijkbaar kent (begroet me vrolijk met "Hee hallo Robert") en blij vraagt hoe het gaat.
Compleet blanco. Geen ideeeeeee wie het is. Dus ik op zo'n niets-aan-de-hand-toontje "hee hoi" en ik vertel dat het prima gaat. Ik stel de wedervraag en daar komt antwoord op, maar ik voel zo langzamerhand aan diegene dat ik blijkbaar iets enthousiaster of specifieker had moeten reageren...
Maar echt geen idee. Keine blasse ahnung
En da's nou de derde keer in een maand of twee tijd.
Nou weet ik dat ik altijd al slecht ben geweest in het herkennen van hoofden, daar de juiste naam en context bij plaatsen, maar het is nu echt al een paar keer voorgekomen dat er voor mij volslagen vreemden mij vol enthousiasme begroeten. Niet dat het goede vrienden van mij zijn of zijn geweest, maar het is blijkbaar ook meer geweest dan alleen een keer de weg gevraagd...
Vrij vervelend. Hebben jullie dat ook wel eens?
V.
Nog minder blowen gaat echt nietquote:Op donderdag 25 mei 2006 23:20 schreef LostFormat het volgende:
Minder blowen helpt bij mij dan altijd wel.![]()
Ja, dat is heel bekend. Iemand die ik eigenlijk alleen maar op familiedagen zie kwam ik opeens in de trein tegen. Hij herkende mij wel, kwam bij me zitten, en net toen ik de zin "Wie ben je ook alweer?" uitgesproken had drong het tot me door.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:19 schreef Maerycke het volgende:
En het is geen desinteresse ofzo, maar ik kan het gewoon niet onthouden. Zelfs niet met ezelsbruggetjes oid. Mensen out of context ontmoeten is helemaal vreselijk. Dan loop je weg met 'Goh, die ken ik toch ergens van...' en dan pas wanneer je ze op het werk ofzo tegenkomt weer herkennen
Dit is voor mij ook een levensgroot probleem.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:48 schreef Verbal het volgende:
Vandaag was het weer zover... ik kom iemand tegen die mij blijkbaar kent (begroet me vrolijk met "Hee hallo Robert") en blij vraagt hoe het gaat.
Compleet blanco. Geen ideeeeeee wie het is. Dus ik op zo'n niets-aan-de-hand-toontje "hee hoi" en ik vertel dat het prima gaat. Ik stel de wedervraag en daar komt antwoord op, maar ik voel zo langzamerhand aan diegene dat ik blijkbaar iets enthousiaster of specifieker had moeten reageren...
Maar echt geen idee. Keine blasse ahnung
En da's nou de derde keer in een maand of twee tijd.
Nou weet ik dat ik altijd al slecht ben geweest in het herkennen van hoofden, daar de juiste naam en context bij plaatsen, maar het is nu echt al een paar keer voorgekomen dat er voor mij volslagen vreemden mij vol enthousiasme begroeten. Niet dat het goede vrienden van mij zijn of zijn geweest, maar het is blijkbaar ook meer geweest dan alleen een keer de weg gevraagd...
V.
En die heet zelfs niet eens Robert!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:09 schreef Eightball het volgende:
Dat heb ik ook al eens gehad met Sunchaser.
Over dat laatste : Het ergste geval wat ik heb meegemaakt is in een kroeg iemand tegenkomen, een knul die me al een hele tijd stond aan te staren en naar me te glimlachen en voorzichtig te zwaaien, om uiteindelijk toch maar op me af te stappen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:29 schreef Beroepsgokker het volgende:
Ik had laatst ook zoiets, wij hebben vaak van die stagaires hier lopen die ik dan zo heel af en toe eens zie (ik woon niet meer thuis). Kwam ik laatst thuis, waren mn ouders + die stagaire aan het eten en ik dacht bij mezelf heee een nieuwe stagaire, ff voorstellen. Bleek dus dat ik die gast een paar maanden eerder al had gezien en voorgesteld ach ja.
Vanuit mn werk kom ik ook met veel verschillende mensen in gesprek, soms afvragend of ik diegene nou wel of niet al gesproken heb
Laatst kwam ik ook iemand tegen, begint heel gesprek met me en ik maar denken wtf wie is dat!. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken waarop zij heel verbaasd reageerde: Ken je me niet meer dan? We hebben vorige week in kroeg xx nog heel lang staan praten!! *slik*
Nee, die heet Stephan.quote:
Dat zou ik in Maastricht bijvoorbeeld met Maikuuuuuuul kunnen hebben.quote:
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:20 schreef Jane het volgende:
[..]
En die heet zelfs niet eens Robert!![]()
Maareh... ik heb het zelf ook wel eens gehad, maar niet in zulke extreme mate. Mijn moeder wel en ik moet zeggen dat het wel tot leuke situaties kan leiden. Tenminste, voor de anderen.![]()
Goed, mijn moeder heeft dus heel vaak gehad dat ze iemand niet herkende en voelt zich (uiteraard) ook altijd erg opgelaten in dat soort situaties. Zijn we jaren geleden eens ergens in Nederland op vakantie, lopen we in een supermarkt, wordt mijn moeder aangesproken door een man die haar ontzettend enthousiast begroet. Zo van "Héé hallo, hoe gaat het met jóu??" babbel... babbel... babbel.... Ik zag al aan het hoofd van mijn moeder dat ze weer eens geen idee had en zich wanhopig stond af te vragen wie die vent in godsnaam was.![]()
Om een lang verhaal kort te maken, het ging dus minutenlang door, tot die man er ineens achter kwam dat hij degene was die zich vergiste. Het was dus helemaal geen bekende!En als mijn moeder nu niet zo vaak zou hebben dat ze mensen echt niet herkende, dan zou ze dat ook gezegd hebben, maar door haar onzekerheid op dat gebied speelde ze het maar mee en duurde het dus vrij lang voordat ze erachter kwamen.
Ik heb echt zo gelachen...
tip: zorg dat ie je belt. dan zegt ie zijn naam. en als ie het niet zegt kun je dat makkelijk vragen. "eh met wie spreek ik?"quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:28 schreef Jane het volgende:
Weet je wat ook erg is? Iemand al een hele tijd (zijdelings) kennen en dan gewoon zijn naam niet weten...
Jaren geleden gingen we altijd met een groepje vrienden uit en daar hingen dan ook nog altijd een paar mensen omheen. Op een gegeven moment kwam er ook de broer bij van een van die jongens. Best een aardige gozer en hij was er uiteindelijk ook elke week. En hij was zelfs zo vriendelijk om aan te bieden om te helpen toen een vriendin van me ging verhuizen.
Nou ja, op dat moment ging ik toch eens voorzichtig vragen aan mijn vrienden hoe die gozer nou eigenlijk heette, want ik dacht dat ik de enige tuthola was die het vergeten was. Bleek dat echt niemand het wist!Maar dat is genant! Het contact was inmiddels wel zo dat we het ook echt niet meer konden vragen.
Uiteindelijk zijn we er via via wel achter gekomen, maar iedereen voelde zich wel vreselijk opgelaten.
.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:25 schreef Aventura het volgende:
Ik heb dat niet vaak, maar laatst overkwam het me. Tijdens het winkelen groet een man van middelbare leeftijd me. Ik herkende hem wel, in de zin van: dat gezicht had ik eerder gezien.
Hij zo tegen me aanpraten, hoe gaat het nu...Na een tijdje babbelen begon hij over bedrijf XX waar ik naartoe zou gaan. En toen begon het me te dagen, hij was een collega van me, way back in 2002. Maar dat compleet blaco gevoel...Vreselijk, je gaat dan echt aan jezelf twijfelen.
Overigens las ik laatst een interessant artikel in Psychologie Magazine over een man, die een aandoening had waardoor hij geen gezichten kon herkennen, zelfs niet van zijn eigen vrouw. Dat is iets wat mijn voorstellingsvermogen te boven gaat.
idd, die man kon mensen alleen mensen herkennen aan de stem. Voor de rest kon die geen gezichten oid onthouden.. Dat lijkt me dus echt zwaar klote..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:42 schreef milagro het volgende:
[..]
.
Ja dat heb ik op tv gezien, op Discovery of zo.
Vermoeiend best, wel , je tig keer voorstellen op 1 dag.
Je hele gezin een t-shirt aan met "ik ben je vrouw/dochter/zoon"
Zat in dezelfde docu als iemand die blind was, maar niet blind
DIe kon dus niets zien, maar alles werkte, op de een of andere manier gaven de hersenen de geregistreerde beelden niet door.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:47 schreef Eightball het volgende:
Ik heb dus het tegenovergestelde.
Hey Henk. Hoest?
Eh sorry, ik ken jou niet..
Jawel, wij zijn in '78 op schoolkamp geweest in Winterswijk.
Eh, ja, dat kan.
En in de klas zat jij daar en deed je dat bla bla.
Fuck ja, hoe weet je dat?
Nou ik was erbij.
En hoe heet jij dan?
![]()
Ja, maar da's te verklaren, want volgens mij ken ik jou ook gewoon nietquote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:09 schreef Eightball het volgende:
Ik ben je weleens tegengekomen in Hilversum, toen zei ik Hey Robert en toen ben ik doorgelopen.
Serieus.
Nou, dat heb ik niet, maar waar ik wèl last van heb, en daar zal dit ongetwijfeld wel mee te maken hebben, is dat mijn visuele geheugen echt enorm slecht is geworden sinds ik een verwaarloosde hersenschudding heb gehad.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:25 schreef Aventura het volgende:
Overigens las ik laatst een interessant artikel in Psychologie Magazine over een man, die een aandoening had waardoor hij geen gezichten kon herkennen, zelfs niet van zijn eigen vrouw. Dat is iets wat mijn voorstellingsvermogen te boven gaat.
Ik heb weleens staan zoenen met iemand waarvan ik dan de naam niet eens wistquote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:28 schreef Jane het volgende:
Weet je wat ook erg is? Iemand al een hele tijd (zijdelings) kennen en dan gewoon zijn naam niet weten...
we er via via wel achter gekomen, maar iedereen voelde zich wel vreselijk opgelaten.
Dat is ws precies het probleem. De meeste mensen kunnen het gewoon, je leert het niet maar het zit al gewoon in je. En als je het niet kunt, kun je het ook niet leren.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:42 schreef Dunadainn het volgende:
??? er is toch niets makkelijker dan gezichten herkennen. jesus lijkt me best klote als je dat hebt.
Dat is in ons dorpje hier in brabant ook heel normaal. Hier gunnen we elkaar het leven welquote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:48 schreef Eightball het volgende:
Effe iets heel anders.
Ooit ging ik in Groningen wonen en als je daar ergens door een dorpje loopt of rijdt dan steken mensen hun hand op. Zo van 'hoi'.
Mijn (Groninger) vriendin vond het geweldig als ik stom keek van: 'Ken ik die???'
Dat doen we in Amsterdam gewoon niet.
Toen ik op de middelbare school zat kende ik van mijn leerjaar iedereen op 2 meisjes na bij naam. Nou ben ik bijna alle namen vergeten en dat was eigenlijk na een half jaar alquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn geheugen is sowieso rampzalig, en dan niet qua feitjes of weetjes, maar herinneringen onthoud ik gewoon niet goed. Ik kan me echt maar héél weinig herinneren van de basisschool, terwijl ik pas 18 ben. Gezichten en namen ben ik nog slechter in, ik kwam laatst een schoolgenoot tegen met wie ik vorig jaar nog best op kon schieten, maar kom gewoon niét meer op z'n naam.
Wat zie je er dan mannelijk uit tegenwoordig, milagro.quote:Op zondag 28 mei 2006 17:41 schreef milagro het volgende:
ik was het!!!!!!!!!
ik ben een man met een snorquote:Op zondag 28 mei 2006 17:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Wat zie je er dan mannelijk uit tegenwoordig, milagro.
quote:Op zondag 28 mei 2006 17:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het zo vaak met je eens ben. Wanneer gaan we een biertje pakken in de kroeg?
ja, maar dan had je geen bier met me willen drinken, dus niet janken nu ineens, hèquote:Op zondag 28 mei 2006 18:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je een vrouw was kon ik nu zeggen dat je eigenlijk ja hebt gezegd![]()
touchequote:Op zondag 28 mei 2006 18:08 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar dan had je geen bier met me willen drinken, dus niet janken nu ineens, hè![]()
Probeer je nu iets aan te tonenquote:wie ben je trouwens ook alweer, ik herinner me vaag iets, maar....
Waarover heb je het nou weerquote:Op zondag 28 mei 2006 18:22 schreef milagro het volgende:
bij mij is dat lastig, ik ben tegenwoordig een man met een snor, dus tja
je zou me laten doorreutelen, meneer, doe dat dan ookquote:Op zondag 28 mei 2006 18:26 schreef K33T het volgende:
[..]
Waarover heb je het nou weer
Ik zie in je usericon echt een of andere timide vrouw
Doe ik ook gewoon. Meestal komt het dan wel opdagen en is alles ok.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:01 schreef Koewam het volgende:
Echt dom. Zeg dan dat je z'n naam vergeten bent. Is niet erg
Wat een lame reactiequote:Op zondag 28 mei 2006 18:32 schreef milagro het volgende:
[..]
je zou me laten doorreutelen, meneer, doe dat dan ook\
wel grappigquote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:48 schreef Eightball het volgende:
Effe iets heel anders.
Ooit ging ik in Groningen wonen en als je daar ergens door een dorpje loopt of rijdt dan steken mensen hun hand op. Zo van 'hoi'.
Mijn (Groninger) vriendin vond het geweldig als ik stom keek van: 'Ken ik die???'
Dat doen we in Amsterdam gewoon niet.
Ik heb hetzelfde. Eigenlijk wordt het alleen een probleem als je met iemand over die ander praat waarvan je de naam vergeten bent. Je scriptiebegeleider vraagt bij wie je een bepaald vak gevolgd hebt, en je weet écht niet meer hoe de beste man heet.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:12 schreef slakkie het volgende:
Probleem is semi herkenbaar, gezichten kan ik redelijk goed onthouden, namen is echt een ramp.
Waarom zou je erin wrijven dat je het bestaan van de ander te onbelangrijk vindt om zijn naam te onthouden?quote:Maar waarom vraag je dan niet gewoon wie het is, of waar je de persoon van kent. Zo erg is dat ook weer niet. Hoef je ook geen mooi weer te spelen.
Sommige mensne moeten gewoon toegeven dat hun geheugen een vergiet is.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:48 schreef LaZZ het volgende:
Hehe, genieten. Heerlijk herkenbaar ook. Als ik mensen zie ken ik de gezichten meestal wel (soms loop ik er ook straal voorbij) maar heb ik écht last met de namen. Zeker als ik ze niet elke dag zie. Dus bijvoorbeeld alleen in college of sporadisch in de rookruimte op het werk. Hetzelfde ook met verjaardagen, afspraken etc.... Alles moet in m'n telefoon staan met een alarm anders doe ik het gewoon niet. Gelukkig ben ik er wel goed in geworden op die manier alles op te slaan en m'n sleutels op de goede plek neer te leggen.
Leuke anekdotes zijn inderdaad van laatst bijvoorbeeld weer: een dame uit een werkgroep houdt altijd huisfeestjes. Nu nodigde ze mij ook uit, elke keer als ik haar lul ik met haar over vanalles en nog wat en ze mag me wel (heelveel). Ze heeft zich ook voorgesteld enzo maar toch kon ik me haar naam niet herinneren. Maargoed, ze wilde me dus haar tel. nr. geven zodat ik haar kon bellen erover. Ik wist haar naam dus niet, heb d'r dus maar 'huisfeest' genoemd..
kom er nu overigens achter dat ik dat feestje ook vergeten ben.
Ach joh, wees maar blij dat je na een tijdje wel al hun namen wistquote:Op zondag 4 juni 2006 23:15 schreef Freestyler112 het volgende:
6 mensen ofzo (dan gaat het al mis, meerdere namen nog moeilijker!) en halverwege het feestje (2 uur later) wist ik pas iedereen bij naam te noemenach jah
quote:Op maandag 5 juni 2006 20:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik weet alles van mensen, inclusief naam, verjaardag en gezicht...maar dan moeten ze wel in hun hokje blijven.
Collega's worden dus straal genegeerd als ik ze in de Hema tegenkom, bibliothecaresses horen niet in de wachtkamer van de tandarts en in de supermarkt reageer ik niet op medebandleden. Die horen immers niet bij de popcorn, maar achter de microfoon.
ja dat viel me ook nog mee eigenlijkquote:Op maandag 5 juni 2006 00:04 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ach joh, wees maar blij dat je na een tijdje wel al hun namen wist
Dit is bij mij vrij normaal. Ik ben erg slecht in het herkennen van gezichten, zo niet zeer slecht. Dan begroeten mensen mij en dan kom ik er pas achter dat het een bekende is. Mensen lijken zo op elkaar.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:48 schreef Verbal het volgende:
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |