Briljante aflevering!!!
Ik zat eerst een beetje in de autopilot, maar ben nu weer helemaal wakker!!!
Gelukkig dat er nu wat antwoorden in zaten, want dat had de serie echt nodig. Wat ik ook vet vind is dat het leefgebied van onze groep nu nog meer verplaatst is naar buiten het kamp en dat je nu ook het eiland leert kennen.
Eeen mooi romantisch moment
![]()
vond ik net voor dat de kappen over de hoofden van de gevangenen gingen en dat Jack en Kate zo naar elkaar keken van 'I luv you'. En natuurlijk zag Sawyer dit, erg goed
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb net ff de hele draad doorgelezen en er is al veel geschreven.
Wat misschien nog niemand is opgevallen is dat Desmond op een gegeven moment zei, ik dacht toen ik strandde met de boot op het Lost-eiland, dat ie al in Fiji had kunnen zijn.
Het Lost-eiland ligt dus binnen vaarafstand van Fiji.
![]()
Dit is dus idd redelijk op de lijn van Sydney naar LA en de plane is dus idd qua koers naar het oosten afgedwaald
http://www.qantas.com.au/content/dyn/routemaps/int/indexVerder deed het beeld mij erg denken aan de beelden op Paaseiland of Easter Island (beeld is wat meer grieks, maar dat zou teveel opvallen)
![]()
Nou ligt Paaseiland voor de kust van Chili en het Lost-eiland ligt dus tussen Fiji en het Paaseiland in.
![]()
En dit dan gecombineerd met het feit dat er een plane door 'onverklaarbare' reden naar beneden stort doet me dan weer denken aan de Bermuda-driehoek, bij Puerto Rico waar schepen, maar ook planes, om onverklaarbare reden zinken. Als ik het goed heb, is trouwens de reden dat er in de Bermuda triangle zoveel schepen etc verdwijnen een storing in het aardmagnetische veld (dus ff echt wetenschappelijk)
http://www.bermuda-triangle.org/html/lost_aircraft.html
Oftewel: mijn theorie is dat het Lost-eiland in het centrum van een Bermuda-driehoek op het zuidelijk halfrond ligt dat zich bevind tussen Paaseiland, Fiji en nog een punt.
De oorzaak van het neerstorten van planes is dus zeer waarschijnlijk een verstoring in het aards magnetisch veld en het crashen wordt dus voorkomen door het indrukken van de knop.
De vraag is: wat is de oorzaak van de verstoring van het magnetische veld?
Dit hoeft niet per se door de mens te komen, maar kan ook gewoon van nature zo zijn ontstaan. Hierbij is er juist een constructie via een grote elektro-magnetisch installatei bedacht waarmee deze storing in het magnetische veld, en dus het crashen van planes, kan worden voorkomen. Natuurlijk moet dit met een grote knop en een geheimzinnige lettercombinatie..
Naar mijn idee kan de scene met het onderzoek op de zuidpool (lijkt me dan wel logisch) hiermee te maken hebben.
------------------------------------------------------------
Tijdens het surfen vond ik trouwens een boeiende site over het Paaseiland, en met name de mythe over een Central Energy Plant, deed me ergens aan denken.......
http://www.islandheritage.org/mysteries.htmlMaar misschien is dit iets wat door sommigen van jullie al bedacht was en het roept natuurlijk net zoveel vragen op als dat het beantwoordt, gelukkig maar!
Hoe dan ook: Ik ga de final zo meteen nog een keer kijken!!