Tegenlichtquote:Op zondag 28 mei 2006 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en vergeet niet de tegenlicht docu`s die vaak buitenlandse prijzen winnen.
Je leest niet goed. Hij heeft het niet over "rechtse onderwerpen", maar over "programma's waarmee de fokkers hier hun rechtse standpunten hebben ontwikkeld".quote:Op zondag 28 mei 2006 17:11 schreef nikk het volgende:
[..]
(opmerkelijk dat zaken als onderdrukking en extremisme kennelijk als rechtse onderwerpen worden beschouwd),
Hij reageerde op :quote:Op zondag 28 mei 2006 17:42 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Hij heeft het niet over "rechtse onderwerpen", maar over "programma's waarmee de fokkers hier hun rechtse standpunten hebben ontwikkeld".
quote:Verder heeft Nova veel aandacht besteedt aan onderwerpen die gretig aftrek vinden bij Wilders en aanhang. Ik noem bijvoorbeeld de haat preken van imams.
Tegenlicht is de reden dat ik nog een tv op m´n kamer heb staan. Je kunt dat programma ook geen subjectiviteit verwijten. Zembla is erg links, dat lijkt me zonneklaar. Op zich vind ik het niet erg dat er van belastinggeld links georiënteerde programma's gemaakt worden, wel dat de VARA nóóit kritische beschouwingen houdt van het linkse echelon.quote:
Ik heb al een andere baan.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:35 schreef achterhetspoor het volgende:
Nogmaal als er meer behoefte aan zou zijn waarom is er dan geen grotere rechtse PO? Of richt je er zelf 1 op?
Qua leden zal het denk ik niet zoveel schelen tussen Vara, Avro of Tros.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:35 schreef achterhetspoor het volgende:
Nogmaal als er meer behoefte aan zou zijn waarom is er dan geen grotere rechtse PO? Of richt je er zelf 1 op?
Keer je nou niet oorzaak en gevolg een beetje om? Avro en tros hebben zich nooit geinteresseerd voor programma's zoals de Vara en de VPRO ze maken.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:42 schreef Chewie het volgende:
Waarom de Avro en Tros betrekkelijk weinig aandacht besteden aan nieuws en achtergrond zal o.a. te maken hebben met de zender, doelstelling Ned2 waar Avro en Tros voornamelijk op uitzenden is anders dan die van 3,
De TROS maakt zich alleen druk om Frans Bauer en "Fiets 'm erin".quote:Op maandag 29 mei 2006 21:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Qua leden zal het denk ik niet zoveel schelen tussen Vara, Avro of Tros.
Waarom de Avro en Tros betrekkelijk weinig aandacht besteden aan nieuws en achtergrond zal o.a. te maken hebben met de zender, doelstelling Ned2 waar Avro en Tros voornamelijk op uitzenden is anders dan die van 3, ook is het nog maar de vraag hoe "rechts" die 2 nog zijn. VVD is namelijk niet echt pro publieke omroep.
Linkse mensen hebben meer tijd om tv te kijken, rechtse mensen moeten er ook nog bij werken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Keer je nou niet oorzaak en gevolg een beetje om? Avro en tros hebben zich nooit geinteresseerd voor programma's zoals de Vara en de VPRO ze maken.
Blijkbaar gaat het soort tv-programma's van de Vara sámen met de uitgangspunten van de Vara, en die van de VPRO met die van de VPRO.
Misschien leent rechts gedachtegoed zich niet erg goed voor opinierende actualiteitsprogramma's of voor aansprekende documentaires? Er is in ieder geval weinig tv-journalistiek die de goedkeuring van de 'rechtse' fokkers kan wegdragen. Niet bij de publieken, waar toch alle belangenverenigen zich kunnen aanmelden voor zendtijd, en niet bij de commerciëlen, waar men toch z'n best doet zoveel mogelijk mensen te plezieren. Volgens mij ontbreekt het aan mensen die ernaar willen kijken..
Vandaar dat al die linkse programma's vrij laat op de avond worden uitgezonden en het meer rechtse 2 vandaag aan het beginquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:18 schreef doesss het volgende:
[..]
Linkse mensen hebben meer tijd om tv te kijken, rechtse mensen moeten er ook nog bij werken.![]()
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:19 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Vandaar dat al die linkse programma's vrij laat op de avond worden uitgezonden en het meer rechtse 2 vandaag aan het begin.
Toch hadden die allebij eigen actualiteitenprogramma's en in iedergeval de Avro een opinierend programma. Dit was wel in de tijd dat omroepen hun eigen avond(en) hadden en zelf bepaalden wat ze uitzonden, wat wel een groot verschil is met nu waar een netcoordinator het bepaalt en zit je met de zenderprofilering.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Keer je nou niet oorzaak en gevolg een beetje om? Avro en tros hebben zich nooit geinteresseerd voor programma's zoals de Vara en de VPRO ze maken.
Of het nu links of rechts is de kijkcijfers blijven altijd laag, zelfs Buitenhof haalt geen hoge kijkcijfers. Verder denk ik dat je RTL Z tekort doet, deze zend toch regelmatig eigengemaakte (mini) documentaires en interviews met opininiemakers uit.quote:Misschien leent rechts gedachtegoed zich niet erg goed voor opinierende actualiteitsprogramma's of voor aansprekende documentaires? Er is in ieder geval weinig tv-journalistiek die de goedkeuring van de 'rechtse' fokkers kan wegdragen. Niet bij de publieken, waar toch alle belangenverenigen zich kunnen aanmelden voor zendtijd, en niet bij de commerciëlen, waar men toch z'n best doet zoveel mogelijk mensen te plezieren. Volgens mij ontbreekt het aan mensen die ernaar willen kijken..
Met alle herhalingen erbij denk ik wel dat ze hun doelgroep goed bereiken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:46 schreef achterhetspoor het volgende:
Ja maar hoeveel mensen kijken er naar RTLZ? Die zenden tenslotte alleen overdag uit.
Ik vind die zenderprofilering dan ook een ridicule aanpak. Tenminstem gecombineerd met zenderverenigingen. Het lijkt mij dat je óf zendgemachtigden machtigt tot zenden, óf een kanaal invult met een thema (of profiel, wat dat ook weze moge).quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Toch hadden die allebij eigen actualiteitenprogramma's en in iedergeval de Avro een opinierend programma. Dit was wel in de tijd dat omroepen hun eigen avond(en) hadden en zelf bepaalden wat ze uitzonden, wat wel een groot verschil is met nu waar een netcoordinator het bepaalt en zit je met de zenderprofilering.
RTL Z is een uitstekend programma, een van de weinige waar ik wel eens een stukje van opvang. Maar ik sprak me uit over de klaagzangen van de 'rechtse'fokkers, die overal linkse journalistiek ontwaren.quote:[..]
Of het nu links of rechts is de kijkcijfers blijven altijd laag, zelfs Buitenhof haalt geen hoge kijkcijfers. Verder denk ik dat je RTL Z tekort doet, deze zend toch regelmatig eigengemaakte (mini) documentaires en interviews met opininiemakers uit.
Het is sowieso onzin, dat programmeermodel. Vooral als je bedenkt dat volgens de mediawet iedere zendgemachtigde tenminste 50% op één zender te zien moet zijn. M.a.w. het nieuwe model is -wederom- en gedrocht zonder handen en voeten.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind die zenderprofilering dan ook een ridicule aanpak. Tenminstem gecombineerd met zenderverenigingen. Het lijkt mij dat je óf zendgemachtigden machtigt tot zenden, óf een kanaal invult met een thema (of profiel, wat dat ook weze moge).
Mijn slogan hierin: horizontalisering is vervlakking.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |