abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38306003
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en vergeet niet de tegenlicht docu`s die vaak buitenlandse prijzen winnen.
Tegenlicht
pi_38306040
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:11 schreef nikk het volgende:

[..]
(opmerkelijk dat zaken als onderdrukking en extremisme kennelijk als rechtse onderwerpen worden beschouwd),
Je leest niet goed. Hij heeft het niet over "rechtse onderwerpen", maar over "programma's waarmee de fokkers hier hun rechtse standpunten hebben ontwikkeld".
pi_38306216
De publieke omroep is gewoon een zootje rechtse rakkers bij elkaar.
lollig
pi_38310399
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:42 schreef MrBean het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Hij heeft het niet over "rechtse onderwerpen", maar over "programma's waarmee de fokkers hier hun rechtse standpunten hebben ontwikkeld".
Hij reageerde op :
quote:
Verder heeft Nova veel aandacht besteedt aan onderwerpen die gretig aftrek vinden bij Wilders en aanhang. Ik noem bijvoorbeeld de haat preken van imams.
pi_38315017
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Hij reageerde op :
[..]
Als je mijn post nou leest, afgezien van waar ik op reageer.
pi_38315226
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Hij reageerde op :
[..]
Dat zegt niks.
  maandag 29 mei 2006 @ 21:33:07 #107
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_38346508
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:40 schreef MrBean het volgende:

[..]

Tegenlicht
Tegenlicht is de reden dat ik nog een tv op m´n kamer heb staan. Je kunt dat programma ook geen subjectiviteit verwijten. Zembla is erg links, dat lijkt me zonneklaar. Op zich vind ik het niet erg dat er van belastinggeld links georiënteerde programma's gemaakt worden, wel dat de VARA nóóit kritische beschouwingen houdt van het linkse echelon.

Rechtse mensen betalen nu eenmaal ook mee aan de PO, En gezien de zetelverdelingen in de Tweede Kamer en de peilingen zijn er meer rechtse dan linkse belastingbetalers. Het is dan ook tamelijk arrogant om van dit geld enkel linkse journalisten en programma's te kopen.
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_38346608
Nogmaal als er meer behoefte aan zou zijn waarom is er dan geen grotere rechtse PO? Of richt je er zelf 1 op?
  maandag 29 mei 2006 @ 21:40:13 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_38346794
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:35 schreef achterhetspoor het volgende:
Nogmaal als er meer behoefte aan zou zijn waarom is er dan geen grotere rechtse PO? Of richt je er zelf 1 op?
Ik heb al een andere baan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38346923
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:35 schreef achterhetspoor het volgende:
Qua leden zal het denk ik niet zoveel schelen tussen Vara, Avro of Tros.

Waarom de Avro en Tros betrekkelijk weinig aandacht besteden aan nieuws en achtergrond zal o.a. te maken hebben met de zender, doelstelling Ned2 waar Avro en Tros voornamelijk op uitzenden is anders dan die van 3, ook is het nog maar de vraag hoe "rechts" die 2 nog zijn. VVD is namelijk niet echt pro publieke omroep.
pi_38358385
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:42 schreef Chewie het volgende:
Waarom de Avro en Tros betrekkelijk weinig aandacht besteden aan nieuws en achtergrond zal o.a. te maken hebben met de zender, doelstelling Ned2 waar Avro en Tros voornamelijk op uitzenden is anders dan die van 3,
Keer je nou niet oorzaak en gevolg een beetje om? Avro en tros hebben zich nooit geinteresseerd voor programma's zoals de Vara en de VPRO ze maken.

Blijkbaar gaat het soort tv-programma's van de Vara sámen met de uitgangspunten van de Vara, en die van de VPRO met die van de VPRO.

Misschien leent rechts gedachtegoed zich niet erg goed voor opinierende actualiteitsprogramma's of voor aansprekende documentaires? Er is in ieder geval weinig tv-journalistiek die de goedkeuring van de 'rechtse' fokkers kan wegdragen. Niet bij de publieken, waar toch alle belangenverenigen zich kunnen aanmelden voor zendtijd, en niet bij de commerciëlen, waar men toch z'n best doet zoveel mogelijk mensen te plezieren. Volgens mij ontbreekt het aan mensen die ernaar willen kijken..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38359087
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Qua leden zal het denk ik niet zoveel schelen tussen Vara, Avro of Tros.

Waarom de Avro en Tros betrekkelijk weinig aandacht besteden aan nieuws en achtergrond zal o.a. te maken hebben met de zender, doelstelling Ned2 waar Avro en Tros voornamelijk op uitzenden is anders dan die van 3, ook is het nog maar de vraag hoe "rechts" die 2 nog zijn. VVD is namelijk niet echt pro publieke omroep.
De TROS maakt zich alleen druk om Frans Bauer en "Fiets 'm erin".
  dinsdag 30 mei 2006 @ 10:18:32 #113
144250 doesss
Show me the money
pi_38360738
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 08:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Keer je nou niet oorzaak en gevolg een beetje om? Avro en tros hebben zich nooit geinteresseerd voor programma's zoals de Vara en de VPRO ze maken.

Blijkbaar gaat het soort tv-programma's van de Vara sámen met de uitgangspunten van de Vara, en die van de VPRO met die van de VPRO.

Misschien leent rechts gedachtegoed zich niet erg goed voor opinierende actualiteitsprogramma's of voor aansprekende documentaires? Er is in ieder geval weinig tv-journalistiek die de goedkeuring van de 'rechtse' fokkers kan wegdragen. Niet bij de publieken, waar toch alle belangenverenigen zich kunnen aanmelden voor zendtijd, en niet bij de commerciëlen, waar men toch z'n best doet zoveel mogelijk mensen te plezieren. Volgens mij ontbreekt het aan mensen die ernaar willen kijken..
Linkse mensen hebben meer tijd om tv te kijken, rechtse mensen moeten er ook nog bij werken.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
pi_38360760
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:18 schreef doesss het volgende:

[..]

Linkse mensen hebben meer tijd om tv te kijken, rechtse mensen moeten er ook nog bij werken.
Vandaar dat al die linkse programma's vrij laat op de avond worden uitgezonden en het meer rechtse 2 vandaag aan het begin .
  dinsdag 30 mei 2006 @ 10:25:07 #115
144250 doesss
Show me the money
pi_38360952
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:19 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Vandaar dat al die linkse programma's vrij laat op de avond worden uitgezonden en het meer rechtse 2 vandaag aan het begin .
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
pi_38360991
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:25 schreef doesss het volgende:

[..]

Wat is er zo links aan 2 vandaag dan?
pi_38361303
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 08:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Toch hadden die allebij eigen actualiteitenprogramma's en in iedergeval de Avro een opinierend programma. Dit was wel in de tijd dat omroepen hun eigen avond(en) hadden en zelf bepaalden wat ze uitzonden, wat wel een groot verschil is met nu waar een netcoordinator het bepaalt en zit je met de zenderprofilering.
quote:
Of het nu links of rechts is de kijkcijfers blijven altijd laag, zelfs Buitenhof haalt geen hoge kijkcijfers. Verder denk ik dat je RTL Z tekort doet, deze zend toch regelmatig eigengemaakte (mini) documentaires en interviews met opininiemakers uit.
pi_38361726
Ja maar hoeveel mensen kijken er naar RTLZ? Die zenden tenslotte alleen overdag uit.
pi_38361836
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:46 schreef achterhetspoor het volgende:
Ja maar hoeveel mensen kijken er naar RTLZ? Die zenden tenslotte alleen overdag uit.
Met alle herhalingen erbij denk ik wel dat ze hun doelgroep goed bereiken.
pi_38367699
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Toch hadden die allebij eigen actualiteitenprogramma's en in iedergeval de Avro een opinierend programma. Dit was wel in de tijd dat omroepen hun eigen avond(en) hadden en zelf bepaalden wat ze uitzonden, wat wel een groot verschil is met nu waar een netcoordinator het bepaalt en zit je met de zenderprofilering.
Ik vind die zenderprofilering dan ook een ridicule aanpak. Tenminstem gecombineerd met zenderverenigingen. Het lijkt mij dat je óf zendgemachtigden machtigt tot zenden, óf een kanaal invult met een thema (of profiel, wat dat ook weze moge).
Mijn slogan hierin: horizontalisering is vervlakking.

Van mij mogen we direct weer terug naar eigen avonden per omroep, ook op de radio (weet je nog? Vroeger kon je aan de radio horen welke dag het was..)
Maar ook toen waren meer politiek georienteerde (geëngageerd) programma's van vanuit linkse invalshoek. Volgens mij léént een linkse invalshoek zich meer voor uitdraagbaar engagement.

In mijn beleving was 2vandaag tijdenlang vrij rechts in de onderwerpkeuze en benadering, maar ik moet toegeven dat ik in geen jaren 2vandaag gekeken heb.
quote:
[..]

Of het nu links of rechts is de kijkcijfers blijven altijd laag, zelfs Buitenhof haalt geen hoge kijkcijfers. Verder denk ik dat je RTL Z tekort doet, deze zend toch regelmatig eigengemaakte (mini) documentaires en interviews met opininiemakers uit.
RTL Z is een uitstekend programma, een van de weinige waar ik wel eens een stukje van opvang. Maar ik sprak me uit over de klaagzangen van de 'rechtse'fokkers, die overal linkse journalistiek ontwaren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:32:11 #121
136 V.
Like tears in rain...
pi_38367775
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind die zenderprofilering dan ook een ridicule aanpak. Tenminstem gecombineerd met zenderverenigingen. Het lijkt mij dat je óf zendgemachtigden machtigt tot zenden, óf een kanaal invult met een thema (of profiel, wat dat ook weze moge).
Mijn slogan hierin: horizontalisering is vervlakking.
Het is sowieso onzin, dat programmeermodel. Vooral als je bedenkt dat volgens de mediawet iedere zendgemachtigde tenminste 50% op één zender te zien moet zijn. M.a.w. het nieuwe model is -wederom- en gedrocht zonder handen en voeten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')