abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38183320
Laatste post:
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
wie heeft er ervaring met de nikon d50?
ik kom niet uit een instelling
met de continu burst zou die meerdere foto's moeten maken zolang je de ontspan knop ingedrukt houdt, maar dat doet ie nie, snap niet wat ik verkeerd doe
Als ik pagina 21 van de manual bekijk, dan zie ik daar iets over over een knopje staan wat je ingedrukt moet houden om vervolgens aan het scrollwieltje te draaien En dan moet de stand niet op het vierkantje met de S komen te staan maar die vierkantjes achter elkaar
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_38183344
oh, shit, postte ik hem vol?
excuus
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_38183366
jas, geprobeerd, deed ie niet, maar nu blijkt dat hij niet op de auto, maar op de sport stand moet staan
vriendje was ff aan t kijken
bedankt
pi_38183370
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, shit, postte ik hem vol?
excuus
Nee hoor....dat deed ik met bovenstaand antwoord
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
jas, geprobeerd, deed ie niet, maar nu blijkt dat hij niet op de auto, maar op de spot stand moet staan
vriendje was ff aan t kijken
Handig he...vriendjes ik zeg verder niets over vrouwen en techniek
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_38183406
pi_38183437
Haal 'm toch van die gekke auto-stand af joh .
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:15:21 #7
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_38183458
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:14 schreef veldmuis het volgende:
schieten op P als je lui bent.

op M als je er zin in hebt.

zijn er nog andere standen
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_38183460
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:14 schreef veldmuis het volgende:
Relax...ze begint net Autostand is goed voor beginners Niet teveel in een keer doen
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:16:39 #9
68154 blackbully
pi_38183509
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Relax...ze begint net Autostand is goed voor beginners Niet teveel in een keer doen
leer het ze goed.
gewoon op de P stand.

net zo makkelijk maar je kan wat spelen inplaats alleen point and shoot
[/quote]
pi_38183516
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Met A moet je alleen kijken en op het knopje drukken .
Goed voor luie mensen! .

edit: en vrouwen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:17:40 #11
68154 blackbully
pi_38183537
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:17 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Met A moet je alleen kijken en op het knopje drukken .
Goed voor luie mensen! .

edit: en vrouwen.
dat kan ook met een compact. daar koop je geen DSLR voor
[/quote]
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:41:16 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38184392
hey, ik moet het leren, ik heb voor het eerst een spiegel reflex vast
oh ja, nog iets, als ik hem wil vervoeren, in een tas, moet ik neem ik aan het objectief eraf halen he?
*leert*
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:45:45 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_38184599
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh ja, nog iets, als ik hem wil vervoeren, in een tas, moet ik neem ik aan het objectief eraf halen he?
*leert*
kan, maar hoeft niet. Er zijn speciale tasjes waar ie met objectief en al in kan...

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf woensdag 24 mei 2006 @ 23:46:14 #14
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_38184626
quote:
*leert*
Hoeft niet hoor
Mits je alles maar goed beschermt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:46:37 #15
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38184638
oh, ok
daar ging ik van uit eigenlijk
pi_38184713
quote:
*leert*
Helemaal nergens voor nodig, volgens mij. Sterker nog, het is alleen maar een veel en veel grotere kans op stof op je sensor; omdat je echt heel vaak dan deze blootstelt. Zou het dus lekker laten zitten, zeker zolang je geen lenzen hoeft te wisselen omdat je er meerdere hebt.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38194050
Beste mensen,

Ik zoek een nieuwe digitale fotocamera. Ik wil hem gebruiken voor op vakantie, en hij moet dus aan de volgende eisen voldoen:

- minimaal 5 MP
- lange batterijduur
- compact
- 200-250 euro

Ik heb de SONY DSC-S600 gezien, en die lijkt me erg geschikt. Hij krijgt redelijk goede reviews op internet (7-7.5), maar ik vraag me af of iemand ervaring heeft met deze camera of andere goede camera's??
pi_38301861
Heeft er iemand ervaring met de Canon Ixus 800 IS?
Ik wil een camera die compact is (en je dus zo even ergens mee naar toe neemt en in je broekzak kwijt kunt) die goede kwaliteit opnamen kan maken in een omgeving met weinig licht.
Ik heb een aantal reviews van dit model gelezen en volgens mij kan deze camera wat ik wil (ik wil 'm ook in bijvoorbeeld een club kunnen gebruiken) en dat IS lijkt me wel wat, maar waar ik nog geen antwoord op heb gevonden is hoeveel tijd er tussen het indrukken van het ik-maak-een-foto-knopje en het daadwerkelijk schieten van de foto. Anyone?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government. Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony.
pi_38305129
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:25 schreef Billy_Mack het volgende:
Beste mensen,

Ik zoek een nieuwe digitale fotocamera. Ik wil hem gebruiken voor op vakantie, en hij moet dus aan de volgende eisen voldoen:

- minimaal 5 MP
- lange batterijduur
- compact
- 200-250 euro

Ik heb de SONY DSC-S600 gezien, en die lijkt me erg geschikt. Hij krijgt redelijk goede reviews op internet (7-7.5), maar ik vraag me af of iemand ervaring heeft met deze camera of andere goede camera's??
Ik heb geen ervaring met deze camera. 5 mp lijkt me voldoende voor op vakantie, meer heb je echt niet nodig (zelfs 4 zou nog (ruim) voldoende zijn).
Misschien kun je eens op www.dpreview.com kijken voor meer informatie, daar is erg veel te vinden .
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:15 schreef Japzer het volgende:
Ik wil een camera die compact is (en je dus zo even ergens mee naar toe neemt en in je broekzak kwijt kunt) die goede kwaliteit opnamen kan maken in een omgeving met weinig licht.
Ik heb een aantal reviews van dit model gelezen en volgens mij kan deze camera wat ik wil (ik wil 'm ook in bijvoorbeeld een club kunnen gebruiken) en dat IS lijkt me wel wat, maar waar ik nog geen antwoord op heb gevonden is hoeveel tijd er tussen het indrukken van het ik-maak-een-foto-knopje en het daadwerkelijk schieten van de foto. Anyone?
Ik heb geen ervaring met deze camera, maar kwaliteit zal je niet tegenvallen denk ik . Wat ik je wel kan vertellen, is dat de camera zeker niet meteen afdrukt als jij het knopje indrukt; scherpstellen duurt wel eventjes. Moeilijk uit te leggen hoe lang. Maar misschien dat iemand anders hier meer over kan zeggen.
Goede kwaliteit opnamen met weinig licht gebeurt ws met flits; in een club is te weinig licht om het zonder te doen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38375356
Hallo..

Heeft er iemand ervaring met de Fuji FinePix S5600?

▪ 2.592 x 1.944 pixels
▪ 5.1 M pixels (effectief)
▪ 5e generatie Super CCD HR
▪ 10x optische zoom 38-380mm
▪ Scherp 1.8” LCD scherm
▪ Ontspanvertraging 0,01sec
▪ ‘Real Photo Technology’
▪ ISO 64-1600
▪ Handinstellingen mogelijk
▪ Voorzetlenzen mogelijk

Ik ben een beginner op foto gebied.
Na de tragische dood van mijn Canon A510 (gevallen, daarna de fameuze E18 melding) denk ik er over om de S5600 aan te schaffen. Ik heb fotograveren altijd leuk gevonden en wil me er nu toch wel een beetje in gaan verdiepen.
Is dit een leuke camera (voor mij als newbie) om mee te beginnen?

Even ter aanvulling:
Ik wil 'm dus zowel leuk voor hobby-fotografie gaan gebruiken als huis-tuin-en-keuken -fotografie
Aangezien er ook filmpjes mee gemaakt kunnen worden zullen ook eerste stapjes en andere mijlpalen van de kroost er mee vast gelegd worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jonnetje op 30-05-2006 17:01:13 ]
W ~ H ~ T
  FOK!fotograaf dinsdag 30 mei 2006 @ 17:23:53 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_38376366
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:25 schreef Billy_Mack het volgende:
Beste mensen,

- minimaal 5 MP
- lange batterijduur
- compact
- 200-250 euro

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Sony. Ik vond de kwaliteit niet alles, en een memorystick is duur vergeleken met SD of CF geheugen. Ik weet niet of dat met de laatste generatie Sony's ook zo is trouwens. Ik zou me ook niet blindstaren op megapixels, tenzij je veel met vergrotingen van meer dan 20x30 wil gaan werken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf dinsdag 30 mei 2006 @ 17:27:33 #22
18921 freud
Who's John Galt?
pi_38376497
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:15 schreef Japzer het volgende:
Vogens mij zit de reactietijd op hetzelfde als de Ixus 60, en die is redelijk met genoeg licht. Met minder licht wordt het snel minder, maar dat is met alle compactcamera's volgens mij. Door de IS kan je wel wat langere sluitertijden gebruiken, maar dan heb je het over 1 a 2 stops. Ik denk dat je je ook zeker moet verdiepen in de hoeveelheid ruis een camera heeft, en niet alleen op de IS.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_38379074
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 16:54 schreef Jonnetje het volgende:
Hallo..

Heeft er iemand ervaring met de Fuji FinePix S5600?
[afbeelding]
De 5600 ken ik niet. Ik heb zelf sinds ruim een maand de 9500 en ben daar dik tevreden mee. (hoewel ik hem nog niet goed genoeg ken... zoals ik zondag weer gemerkt heb... )

Tis iig een camera waar je nog een heel stuk mee kunt doorgoeien imho..
Staar je niet blind op die korte ontspanvertraging, want de AF doet daar aardig wat bij..
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_38391594
Op zich zou ik dus best wat kunnen leren met dit toestel en ook nog gewoon probleemloos de huis-tuin-en-keuken-kiekjes er mee maken?

Het formaat maakt mij niet uit iig. Liever een beetje toestel in de handen dan zo'n gadget/speledingetje wat in het pinpasvakje van je portemonee past.
W ~ H ~ T
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:39:03 #25
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38393953
Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera. Heb momenteel een Nikon Coolpix 3100 maar vind em al weer aardig verouderd.

Mijn eisen zijn:
- Compact
- 7.0 MP of hoger
- groot beeldscherm
- snelle responstijd
- geen ruis! (dus MJU 700 valt af)
- mooi model
- macro < 3 cm
- max prijs 300 - 350 euro

Nou heb ik zelf de Sony W70 op het oog of de Canon Ixus 750.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een betere aanrader in deze catagorie?

Thnx!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')