abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38556815
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:12 schreef Devano het volgende:
Mooi lijstje, Diego. In het geval van Perrotta bijvoorbeeld slaat het nergens op om te zeggen dat hij voor Engeland uit zou moeten komen. Voor spelers die eieren voor hun geld kiezen door voor een ander land te kiezen omdat ze voor hun eigen land waarschijnlijk nooit in aanmerking komen, heb ik weinig respect. Oleguer verdient trouwens wel een speciaal plekje in dit topic: Die voelt zich meer Catalaan dan Spanjaard en heeft zodoende bedankt voor het nationale elftal.
Een vriendin van mij is Catalaanse. Ze heeft mij uitgelegd dat dat Spaanse elftal helemaal niet zo leeft, omdat elk teken van nationalisme nog een taboe is door Franco. De regionale sentimenten zijn juist enorm sterk. Als er een apart Catalaans elftal zou bestaan, of per regio, dan zouden de mensen helemaal gek worden
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 5 juni 2006 @ 13:29:48 #204
66130 Erasmusch
easy easy
pi_38556867
Er bestaat toch een Catalaans elftal dat oefenwedstrijdjes enzo speelt?
pi_38562339
Het belangrijkste wordt weer vergeten: alleen talent bepaalt of iemand speelt. Kijk maar naar alle Europese competities. Niet een trainer zal een opstelling maken op grond van nationaliteit. Dat zou tegenover het voetbal als geheel en publiek niet eerlijk zijn. Denken jullie echt dat alle Afrikanen in de eredivisie slechter zijn dan de Hollandse jongens die ze op de bank houden? En het is goed dat Hollandse jongens niet automatisch opgesteld worden. Dat is een goede motivatie om beter dan de buitenlanders te worden.
Overigens, gaan we ook klagen dat er te veel buitenlanders in de schoonmaakbranche zitten?
pi_38563204
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:45 schreef nwknight11 het volgende:
Het belangrijkste wordt weer vergeten: alleen talent bepaalt of iemand speelt. Kijk maar naar alle Europese competities. Niet een trainer zal een opstelling maken op grond van nationaliteit. Dat zou tegenover het voetbal als geheel en publiek niet eerlijk zijn. Denken jullie echt dat alle Afrikanen in de eredivisie slechter zijn dan de Hollandse jongens die ze op de bank houden? En het is goed dat Hollandse jongens niet automatisch opgesteld worden. Dat is een goede motivatie om beter dan de buitenlanders te worden.
Overigens, gaan we ook klagen dat er te veel buitenlanders in de schoonmaakbranche zitten?
wat hebben de competities met nationale teams te maken?????
Trouwens een max. van 3 spelers buiten de EU en min. 3 spelers uit eigen jeugdopleiding zou ik een prima idee vinden om de internationale competities weer wat eerlijker te maken en dan nog een salary cap dan zijn we van de koopgierige reals, chelsea's en juve's ook af.

Maar goed dat is offtopic
  maandag 5 juni 2006 @ 20:28:09 #207
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_38570268
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Een vriendin van mij is Catalaanse. Ze heeft mij uitgelegd dat dat Spaanse elftal helemaal niet zo leeft, omdat elk teken van nationalisme nog een taboe is door Franco. De regionale sentimenten zijn juist enorm sterk. Als er een apart Catalaans elftal zou bestaan, of per regio, dan zouden de mensen helemaal gek worden
En toch komt een Puyol wel gewoon voor Spanje uit. Ik vind het ook onzin om te bedanken, alsof je ooit met Catelonië mee gaat doen aan een WK.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_38570466
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:28 schreef Devano het volgende:

[..]

En toch komt een Puyol wel gewoon voor Spanje uit. Ik vind het ook onzin om te bedanken, alsof je ooit met Catelonië mee gaat doen aan een WK.
Verstand versus sentiment denk ik dan
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38580459
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:28 schreef Devano het volgende:

[..]

Als het kon zou het ze best kunnen lukken. Er zijn genoeg landen met 7 miljoen inwoners die het Wk gehaald hebben. Blijf nog steeds de uitzonderingspositie van Schotland/Engeland/N.Ierland en Wales vreemd vinden.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:07:12 #210
33189 RM-rf
1/998001
pi_38582771
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:14 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

wat hebben de competities met nationale teams te maken?????
Trouwens een max. van 3 spelers buiten de EU en min. 3 spelers uit eigen jeugdopleiding zou ik een prima idee vinden om de internationale competities weer wat eerlijker te maken en dan nog een salary cap dan zijn we van de koopgierige reals, chelsea's en juve's ook af.

Maar goed dat is offtopic
Ja, communisme!
Natuurlijk is protectie hard nodig op de voetbalmarkt, want ondermaatse hollandse blanke jongens worden nu met gemak uit de basisopstelling gespeeld door superieure negerts...
En zelfs het publiek kijkt kennelijk liever naar die negerts dan naar blanken

En dat kan niet! Dan moet onmiddelijk de overheid ingrijpen en dat gaan verbieden!
Daarvan gaan vast de autochtonen véél beter spelen, als de talenten die hen buiten de selectie houden gewoon verboiden worden en ze niet op kwaliteiten, maar op regeltjes in de basis komen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:23:01 #211
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38582975
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 02:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel je bent Pierre Laperriere uit Toulouse en je kijkt naar France 1 en je ziet het volgende team

16. Fabien Barthez
4. Patrick Vieira
5. William Gallas
6. Claude Makelele
7. Florent Malouda
9. Djibril Cisse
11. Sylvain Wiltord
13. Mikael Silvestre
15. Lilian Thuram
21. Pascal Chimbonda
22. Franck Ribery

14. Louis Saha (56')
22. Franck Ribery (65')
9. Djibril Cisse (78')
13. Mikael Silvestre (82')
21. Pascal Chimbonda (87')

Denk je dan: Dat is MIJN team
Ja.
Wat interesseert mij het nou of iemand zwart is of niet.
Als hij z'n leven lang al in mijn land zou wonen dan is het gewoon een landgenoot.
Overigens zijn er zat ook echt in Frankrijk (of een kolonie) geboren. Dat zijn gewoon Fransen, al zijn ze zo zwart als kool.
-
pi_38583155
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, communisme!
Natuurlijk is protectie hard nodig op de voetbalmarkt, want ondermaatse hollandse blanke jongens worden nu met gemak uit de basisopstelling gespeeld door superieure negerts...
En zelfs het publiek kijkt kennelijk liever naar die negerts dan naar blanken

En dat kan niet! Dan moet onmiddelijk de overheid ingrijpen en dat gaan verbieden!
Daarvan gaan vast de autochtonen véél beter spelen, als de talenten die hen buiten de selectie houden gewoon verboiden worden en ze niet op kwaliteiten, maar op regeltjes in de basis komen.
Haha idd. Zit je straks met de situatie van omgekeerde positieve discriminatie in welgeteld één beroepsgroep: de voetballerij. Anders is het zo sneu voor die blankies. Het is niet eerlijk! *met rood bezweet hoofd vuistje in de lucht steekt*
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:28:05 #213
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38606188
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja.
Wat interesseert mij het nou of iemand zwart is of niet.
Als hij z'n leven lang al in mijn land zou wonen dan is het gewoon een landgenoot.
Overigens zijn er zat ook echt in Frankrijk (of een kolonie) geboren. Dat zijn gewoon Fransen, al zijn ze zo zwart als kool.
officieel zijn het Fransen, voor de wet etc. en terecht hoor, want die arme mensen zijn natuurlijk gewoon in het verleden afschuwelijk behandeld door de "bezetter" Frankrijk....maar het blijven uiteindelijk gewoon Afrikanen en zouden voor hun eigen Afrikaanse land moeten (willen!!) spelen!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:30:49 #214
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38606310
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:28 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

officieel zijn het Fransen, voor de wet etc. en terecht hoor, want die arme mensen zijn natuurlijk gewoon in het verleden afschuwelijk behandeld door de "bezetter" Frankrijk....maar het blijven uiteindelijk gewoon Afrikanen en zouden voor hun eigen Afrikaanse land moeten (willen!!) spelen!
Stel dat een van die witte fransmannen een overgrootvader uit duitsland heeft.
Je weet wel hoe dat gaat in de oorlog, wat zou je er dan van zeggen??
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:46:25 #215
123170 alors
zlata1234
pi_38606998
quote:

[..]

Ik zou zeggen ga erheen en zeg het ze, stuur ze een brief, verzamel handtekeningen, verbeter de wereld jongen!

know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:48:56 #216
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38607116
quote:

[..]

wtf is je probleem, wíl je graag verliezen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38607148
quote:

[..]

Wat doen we met Zidane? Die is geloof ik voor de helft Algerijns. Oei oei. Moet hij nu voor beide landen spelen en hoe zit het met "zwarten" die een blanke ouder hebben of door blanken geadopteerde zwarten?
pi_38607554
quote:

[..]

Een groot deel van die "Afrikanen" komt van allerhande eilandjes in willekeurige zeeen en oceanen ver van Afrika weg overigens....

Of uit Zuid-Amerika

[ Bericht 1% gewijzigd door Sack_Blabbath op 06-06-2006 22:07:43 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_38607645
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Een groot deel van die "Afrikanen" komen van allerhande eilandjes in willekeurige zeeen en oceanen ver van Afrika weg overigens....

Of uit Zuid-Amerika
Het zijn natuurlijk van oorsprong Afrikanen, die als slaaf gehaald zijn. Goh waren "Adam en Eva" niet in Afrika geboren?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:00:47 #220
123170 alors
zlata1234
pi_38607712
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Een groot deel van die "Afrikanen" komen van allerhande eilandjes in willekeurige zeeen en oceanen ver van Afrika weg overigens....

Of uit Zuid-Amerika
Ja maar 300 honderd jaar geleden zijn ze daar naar toe gekomen ( ) vanuit Afrika, dus ze moeten er nog binding mee hebben

know'm sayin?
word? word.
pi_38607842
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:00 schreef alors het volgende:

[..]

Ja maar 300 honderd jaar geleden zijn ze daar naar toe gekomen ( ) vanuit Afrika, dus ze moeten er nog binding mee hebben

Ja, ik hoorde ook dat Seedorf inderdaad wil overstappen naar Togo nu hij niet meer aan de bak komt bij Marco
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:08:28 #222
123170 alors
zlata1234
pi_38608076
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, ik hoorde ook dat Seedorf inderdaad wil overstappen naar Togo nu hij niet meer aan de bak komt bij Marco
Ja, heb ik ook gehoord. Een oom van zn vaders bedovergrootoma kwam daar toch vandaan?
know'm sayin?
word? word.
pi_38608097
quote:

[..]

100% mee eens
Iemand als Zidane zou veel betekend kunnen hebben voor het Algerijnse voetbal bijvoorbeeld.

Deze spelers zullen ook nooit volledig geaccepteerd worden door de Fransen en zullen zich niet Frans gaan voelen. Racisme is er overal en is ook niet slecht.
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_38608355
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:08 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

100% mee eens
Iemand als Zidane zou veel betekend kunnen hebben voor het Algerijnse voetbal bijvoorbeeld.

Deze spelers zullen ook nooit volledig geaccepteerd worden door de Fransen en zullen zich niet Frans gaan voelen. Racisme is er overal en is ook niet slecht.
Zidane is gewoon geboren en getogen in Marseille en een grootheid in Frankrijk. Wat heeft die in godsnaam te zoeken in het nationale team van Algerije? Moet ie daarvoor uitkomen omdat z'n pappie en mammie daar geboren zijn en goede redenen hadden om weg te gaan?

Of eigenlijk alleen maar omdat zijn kleurtje daar beter tussen de rest past?
pi_38610912
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:31 schreef Pulu het volgende:

Eerst verbeteren waar zijn post verbetering behoeft: in het Franse elftal spelen niet allemaal geïmpoteerde afrikanen (ja als teruggaan tot de tijden van de slavernij dan heeft hij gelijk maar daar doelde hij niet op). Vele spelers van het franse elftal waaronder Thierry Henry, Nicolas Anelka, Sylvain Wiltord, William Gallas, Lilian Thuram en Florent Malouda hebben wortels op Martinique liggen. Martinique(onderdeel van de franse antillen) is een voormalig kolonie in het Caribisch gebied van Frankrijk. In dat opzicht is Martinique dus vergelijkbaar met Suriname.
Als mensen weer dezelfde onzin gaan verkondigen, quote ik mijn eigen post
pi_38610991
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zidane is gewoon geboren en getogen in Marseille en een grootheid in Frankrijk. Wat heeft die in godsnaam te zoeken in het nationale team van Algerije? Moet ie daarvoor uitkomen omdat z'n pappie en mammie daar geboren zijn en goede redenen hadden om weg te gaan?

Of eigenlijk alleen maar omdat zijn kleurtje daar beter tussen de rest past?
Hij zegt zelf dat hij zich in eerste instantie een Algerijn uit Marseille voelt en daarna pas een Fransman in Madrid. Neem van mij aan dat 99 procent van die gasten in Marseille zich meer Algerijn voelt dan Fransman. Hij koos voor Frankrijk omdat hij daar kansen had prijzen te pakken ipv het voetbal in Algerije te evolueren. Als hij zo trots is op zijn roots, moet hij maar voor Algerije gaan spelen vind ik. Dat zijn ouders goede redenen hadden om weg te gaan, betekent niet dat het voetbal er niets is en niets zal worden. In dit soort landen zit een enorm potentieel.
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_38611280
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:08 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Hij zegt zelf dat hij zich in eerste instantie een Algerijn uit Marseille voelt en daarna pas een Fransman in Madrid. Neem van mij aan dat 99 procent van die gasten in Marseille zich meer Algerijn voelt dan Fransman. Hij koos voor Frankrijk omdat hij daar kansen had prijzen te pakken ipv het voetbal in Algerije te evolueren. Als hij zo trots is op zijn roots, moet hij maar voor Algerije gaan spelen vind ik. Dat zijn ouders goede redenen hadden om weg te gaan, betekent niet dat het voetbal er niets is en niets zal worden. In dit soort landen zit een enorm potentieel.
Doe eens link naar wat ie gezegd heeft en in welke context ajb. Dit is zo niets zeggend....
pi_38613799
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Doe eens link naar wat ie gezegd heeft en in welke context ajb. Dit is zo niets zeggend....
Geen idee, volgens mij was het op zijn dvd. Download maar 'Comme dans un rêve', is sowieso geweldig. Waarom zou hij dat overigens niet gezegd kunnen hebben er zijn zoveel voetballers die twijfelen tussen landen bijvoorbeeld Yildirim, Boussoufa, Affelay.

pi_38613938
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:41 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Geen idee, volgens mij was het op zijn dvd. Download maar 'Comme dans un rêve', is sowieso geweldig. Waarom zou hij dat overigens niet gezegd kunnen hebben er zijn zoveel voetballers die twijfelen tussen landen bijvoorbeeld Yildirim, Boussoufa, Affelay.

[afbeelding]

Is het trouwens niet zo dat spelers die twijfelen zich eigenlijk voor beide landen diskwalificieren volgens jou/jullie gedachtengang
pi_38614715
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Is het trouwens niet zo dat spelers die twijfelen zich eigenlijk voor beide landen diskwalificieren volgens jou/jullie gedachtengang
Ja, in principe wel. Je speelt voor het land waar je hart naar uitgaat, niet welk land het beste elftal heeft, het meeste geld biedt, het meest je probeert te overtuigen, het beste voor je carriere. Nationalisme zou de drijfveer moeten zijn en anders ben je het shirt onwaardig.

Ik walg van mensen als Camoranesi, Kalou en andere genaturaliseerden.
  woensdag 7 juni 2006 @ 01:48:43 #231
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38614886
heeeeerlijk...al die lulletjes hier die totaal niet begrijpen waar dit onderwerp over gaat! Trek het maar weer in het discrimerende...in de tegenstelling tussen links en rechts! wat een simpele gedachtegangen....alleen daarom al heb ik dus zowel een hekel aan extreem rechtse als extreem linkse figuren. De emotie speelt bij velen die hier reageren een te grote rol en daar houd ik helemaal niet van. Want mensen die nationalisme veroordelen als discriminatie kunnen in mijn ogen sommige zaken niet van elkaar scheiden en neem ik daarom verder ook niet serieus.
Het beste voorbeeld noem ik nog wel de zogenaamde suriprofs van Nederland. Nota bene een speciale wedstrijd wordt georganiseerd door Nederlandse Surinamers, waar dus alleen Surinaamse profspelers aan mee mogen doen. In tal van interviews lees ik dat die gasten oh zo trots zijn op hun roots, hun Suriname en hun cultuur!! Vind ik mooi en prima, geen enkel punt....nee mensen, zelfs niet dat ze bruin zijn...zal me aan me reet roesten...wat ik dan wel stuitend vind, is dat er geen enkele Suriprof over peinst voor Suriname uit te komen, maar allemaal willen ze voor het sterkere Nederland spelen! Hoe bedoel je hypocriet?
Als ik dus zeg, en nou goed lezen hoor, extreem linkse kutjes, dat ik vind dat voetballers die in Afrika zijn geboren, maar door het koloniale verleden de kans hebben voor een sterker ander land uit te komen (met name Frankrijk) een soort van landverraad plegen en ik het mooier zou vinden als al die gasten voor hun eigen land zouden spelen, dan heeft dat ook maar helemaal niets met racisme te maken.
Zoals hierboven wordt geschreven: nationalisme dient de drijfveer te zijn om voor een land uit te willen komen, niet (zoals bij onze suriboys) het geld of de zucht naar succes/status.
pi_38614891
Ehhhhhhhhhhhh Kalou is niet genaturaliseerd vriend....
pi_38614919
Ik ga mezelf blijven herhalen..............................................................................godverdomme

Vele spelers van het franse elftal waaronder Thierry Henry, Nicolas Anelka, Sylvain Wiltord, William Gallas, Lilian Thuram en Florent Malouda hebben wortels op Martinique liggen. Martinique(onderdeel van de franse antillen) is een voormalig kolonie in het Caribisch gebied van Frankrijk.
  woensdag 7 juni 2006 @ 01:53:26 #234
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38614937
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 01:51 schreef Pulu het volgende:
Ik ga mezelf blijven herhalen..............................................................................godverdomme

Vele spelers van het franse elftal waaronder Thierry Henry, Nicolas Anelka, Sylvain Wiltord, William Gallas, Lilian Thuram en Florent Malouda hebben wortels op Martinique liggen. Martinique(onderdeel van de franse antillen) is een voormalig kolonie in het Caribisch gebied van Frankrijk.
Ja, dus...?? Wat wil je daar precies mee zeggen?
pi_38615077
Ik vind het altijd grappig dat mensen die 'waarschijnlijk' zelf geen 'surinaamse' roots (zoals in dit voorbeeld gebruikt) hebben.....het gevoel van surinamers of andere mensen waarvan de oorspronkelijke(dan wel gedeeltelijk) roots ergens gaan analyseren en dat blijkbaar kunnen verklaren....trots en warme gevoelens hebben voor het land waar je geboren bent of je ouders vandaan komen is niet onverenigbaar met de liefde en warme gevoelens hebben voor het land waar je getogen bent.

Als je wel zo denkt, heb je een beperkte kijk op de wereld. En wie bepaalt of je nationalistisch genoeg bent of niet? Moeten we allemaal uit volle borst het volkslied meezingen? Als dat je arugment is, heb je aan Frankrijk een slecht voorbeeld. Daar zie ik bijna 11 niet-witte fransen gewoon lekker zingen.

En trouwens vriend...suriprofs komen bij elkaar om geld op te halen voor een goed doel!

Behalve jouw waarneming van de werkelijkheid waarop baseer je dat de suriboys zoals jij ze noemt alleen maar een zucht hebben naar geld en zucht naar succes/status? Is dat iets menselijks of neem je dat alleen waar bij voetballers met surinaamse roots?
pi_38615109
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 01:53 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

Ja, dus...?? Wat wil je daar precies mee zeggen?
Niet alle zwartjes die bij Frankrijk spelen, zijn vanzelfsprekend Afrikanen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:09:20 #237
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38615133
Die andere kleur maakt het toch te makkelijk voor de racisten om onderscheid te maken.
Zyggie.
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:15:40 #238
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38615209
van de voorbeelden die ik ken geldt dat wel voornamelijk vooral bij Surinamers ja, althans we hebben het over de voetballers he...
Vergelijk ze maar eens met de Marokanen. Veel kritiek in Nederland op de Marokanen, maar menig Marokaans speler kiest gewoon om uit te komen voor het Marokaans elftal ipv te spelen voor Oranje terwijl ze op dat moment nog de keus hebben! Zij laten zich wel leiden, zoals het hoort, door een gevoel van eer, een gevoel van diepe verbondenheid....

Ten slotte wil ik nog even ingaan op een zin die jij gebruikt in jou reactie:
"Daar zie ik bijna 11 niet-witte fransen gewoon lekker zingen."

Vind het onnodig en kwetsend om de woorden "niet-witte" te gebruiken! Is totaal irrelevant en niet van toepassing op deze discussie, dus waarom gebruik je dan die woorden joh??! Heel raar.
pi_38615220
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:07 schreef Pulu het volgende:

[..]

Niet alle zwartjes die bij Frankrijk spelen, zijn vanzelfsprekend Afrikanen.
Wat maakt het uit waar ze vandaan komen? Ik heb niets tegen Afrika op zich. Al komen ze uit Wegwezië, Verweggistan of timboektoe. Niet Frans is niet Frans. Dan vormen ze maar een Martiniqaans , Guyaans elftal ofzo.

Godzijdank is het Italiaans elftal grotendeels bespaard gebleven van naturalisaties.
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:19:49 #240
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38615243
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:15 schreef Backdoorman het volgende:
van de voorbeelden die ik ken geldt dat wel voornamelijk vooral bij Surinamers ja, althans we hebben het over de voetballers he...
Vergelijk ze maar eens met de Marokanen. Veel kritiek in Nederland op de Marokanen, maar menig Marokaans speler kiest gewoon om uit te komen voor het Marokaans elftal ipv te spelen voor Oranje terwijl ze op dat moment nog de keus hebben! Zij laten zich wel leiden, zoals het hoort, door een gevoel van eer, een gevoel van diepe verbondenheid....
Noem eens wat namen van marokkanen?
Zyggie.
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:22:15 #241
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38615258
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:16 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Wat maakt het uit waar ze vandaan komen? Ik heb niets tegen Afrika op zich. Al komen ze uit Wegwezië, Verweggistan of timboektoe. Niet Frans is niet Frans. Dan vormen ze maar een Martiniqaans , Guyaans elftal ofzo.

Godzijdank is het Italiaans elftal grotendeels bespaard gebleven van naturalisaties.
Helemaal mee eens. Helaas kunnen mensen als Pulu niet geheel objectief naar zo een discussie kijken en moeten ze het per se weer vanuit een racistisch oogpunt doen. Zijn toch wel de mensen waarmee ik over het algemeen niet goed overweg kan, van die doordouwers, blindgangers eerder.
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:24:08 #242
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38615276
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:19 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Noem eens wat namen van marokkanen?
Boukhari, Boussaboun....en nog wat andere van wie ik de naam niet ken, maar waarvan ik weet dat ze tussen twee landen konden kiezen en bijna allemaal voor Marokko kozen.
Boussata was een uitzondering hoor.
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:25:39 #243
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38615290
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:24 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

Boukhari, Boussaboun....en nog wat andere van wie ik de naam niet ken, maar waarvan ik weet dat ze tussen twee landen konden kiezen en bijna allemaal voor Marokko kozen.
Ik vraag me af of ze niet gewoon dachten dat ze wat te kort schoten voor het Nederlands elftal en daarom de Marokkanen te dienst staan.
Zyggie.
pi_38615313
Beste vriend Backdoorman,

Heel jouw post zit een ondertoon in van bevooroordeeld zijn! Dat maakt verder niet uit. We hebben allemaal onze vooroordelen. De een wat sterker dan de ander. Alleen het verschil is dat jij jouw vooroordeel voorlopig nog nergens op gebaseerd hebt, behalve op je eigen (waarschijnlijke) vooroordeel en hoogst waarschijnlijk ook door beeldvorming door de media.

Daarnaast bindt jouw post (waar ik in eerste instantie) op reageerde aan kracht in, omdat jezelf in de ontkennende zin begint over dat het totaal niks met racisme te maken heeft. Doet me heel erg denken aan de uitspraken: sommige van mijn beste vrienden zijn 'nou vul maar iets in'. Maar ja daar ging het allemaal niet over.

Niet witte zijn gewoon 2 nederlandse woorden. Ik wilde dat ff benadrukken omdat ik tot op heden nog geen enkel argument onderbouwd heb zien worden. Ik heb verder geen negatieve associaties bij niet-witte.

Aangezien jij nog verder niet bent ingegaan op de vragen van mijn vorige reply. Lees maar goed! Er staan er een aantal. Stel ik jou een paar vragen:

Hoe weet jij dat Ooijer bijvoorbeeld meer vaderlandsliefde heeft dan bijvoorbeeld Davids?
pi_38615341
Die jongens zijn niet genaturaliseerd. Die jongens die hebben gewoon een frans paspoort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zijn godverdomme in Frankrijk geboren

Zeg gewoon wat je wilt zeggen. Frankrijk moet in jouw visie een wit elftal opstellen
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:36:03 #246
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38615350
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:29 schreef Pulu het volgende:

Hoe weet jij dat Ooijer bijvoorbeeld meer vaderlandsliefde heeft dan bijvoorbeeld Davids?
Ik heb geen enkel idee of Ooijer meer houdt van Nederland dan Edgar Davids van Suriname, geen flaauw idee... Kennelijk valt het met de vaderlandsliefde van Davids wel mee, want hij heeft duidelijk voor het NEDERLANDS elftal gekozen ipv het Surinaamse
Ik zou toch niet blij worden als ik Dennis Bergkamp in een Engels tricotje had zien schitteren op diverse EK's en WK's!
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:39:28 #247
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38615367
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:32 schreef Pulu het volgende:
Die jongens zijn niet genaturaliseerd. Die jongens die hebben gewoon een frans paspoort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zijn godverdomme in Frankrijk geboren

Zeg gewoon wat je wilt zeggen. Frankrijk moet in jouw visie een wit elftal opstellen
kom je nou weer met je wit-zwart huidskleur discriminerende opmerkingen????? Heb jij stront voor je ogen ofzo! Ik zeg je toch dat het mij daar niet om gaat lullo!
Echt, alsof je tegen een muur praat...
Enfin, jij kan er ook niets aan doen, sommige hebben meer relativerings- en denkvermogen van God gekregen als anderen
je bent in ieder geval lekker suggestief en opruiend bezig, ventje.
pi_38615390
Misschien had ik de vraag anders moeten stellen! Ik bedoelde eigenlijk hoe weet jij of Ooijer meer warme gevoelens heeft dan Davids voor het Nederlands elftal?

Bergkamp voor Engeland uitkomen is totaal iets verschillends dan Davids voor Nederland
pi_38615411
Backdoorman...dat was niet voor jou...dat was voor die Italiaanse vriend....als je het een beetje had gevolgd had je wat minder van jouw denkvermogen hoeven te gebruiken of juist meer? Denk daar nog maar eens een nachtje over na

Wit zwart zijn gewone nederlandse woorden. Ik kan er niks aan doen als jij er bepaalde associaties bij hebt.
  woensdag 7 juni 2006 @ 02:45:43 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38615419
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:39 schreef Backdoorman het volgende:

sommige hebben meer relativerings- en denkvermogen van God gekregen als anderen
Zou die god wel in een multiraciaal team hebben gespeeld, denk je?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38615522
Ik ga voortaan eerst weer hele posts lezen voordat ik met mensen in discussie ga, want als ik dat eerder had gedaan, had ik mezelf een hoop moeite bespaard.

Ten eerste kunnen een aantal nog geen eens het verschil maken tussen zwarte spelers uit Afrika en Zuid-Amerika...zwart is zwart hè...lekker makkelijk.

Ten tweede verdenk ik er een paar van bepaalde denkbeelden te hebben en daar dan vervolgens argumenten bij gaan zoeken. Omdat bepaalde witte fransmannen Zidane nooit als fransman zullen omarmen, moet hij maar voor het Algerijns elftal uitkomen. Hij had daar veel voor kunnen betekenen. Onzin natuurlijk!

Ten derde sommige mensen met waarschijnlijk italiaanse roots moeten maar eens de geschiedenisboeken erop na slaan. De moren hebben hun sporen in Italië achtergelaten....vergeet dat niet! Er is niet tragischer dan zelfhaat. Als je dit allemaal niet snapt, doe geen moeite!!

Ten vierde als we nationalistische gevoelens bepalend laten zijn bij het dan wel of niet uitkomen voor het nationale elftal. Gaat dat dan op afkomst? In mijn woordenboek zijn nationaliteit en afkomst nog 2 verschillende dingen. En niemand zit te wachten op een Japans elftal met 11 genaturaliseerde b-Brazilianen. Dus kom niet met non-argumenten!
Spelers die zelf of wiens ouders of grootouders afkomstig zijn uit voormalige kolonies en die uitkomen voor het land dat vroeger kolonisator was, is een ander verhaal dan Kalou die uit oppurtunisme Nederlander wilt worden.

Blah blah

[ Bericht 23% gewijzigd door Pulu op 07-06-2006 03:13:19 ]
pi_38616012
Dat gelul over donkere spelers moet nu ophouden. Er zijn honderden reakties die totaal geen hout snijden, bij voorbeeld deze: "Ik juich voor Oranje, en niet voor Babel (of Kluivert/ Davids / Seedorf)
wanneer een van deze spelers scoort."
Wat is dan het probleem dat Oranje niet helemaal lelieblank is?
Wie problemen heeft met mensen van andere etniciteit in Oranje, zou een wet hiertegen moeten uitvaardigen.ART. xx: Alleen blonde, bleke, blauwogigen (ARIERS) in ons nationale team.
Benieuwd hoe onze vrienden in het buitenland hun walging hierover laten blijken.
  woensdag 7 juni 2006 @ 07:47:39 #253
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38616067
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:39 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

kom je nou weer met je wit-zwart huidskleur discriminerende opmerkingen????? Heb jij stront voor je ogen ofzo! Ik zeg je toch dat het mij daar niet om gaat lullo!
Echt, alsof je tegen een muur praat...
Enfin, jij kan er ook niets aan doen, sommige hebben meer relativerings- en denkvermogen van God gekregen als anderen
je bent in ieder geval lekker suggestief en opruiend bezig, ventje.
Hij heeft een punt hoor.
Eerder zei je nog dit.
quote:

[..]

Over gebrek aan denkvermogen gesproken.
Guadeloupe en Martinique liggen bij Zuid Amerika in de buurt, niet Afrika.
En nee, dat zijn geen Afrikanen maar Fransen die toevallig zwart zijn. Overigens is het vrij lastig een elftal te bouwen met een land waar zo weinig mensen wonen. Of je krijgt het niveau San Marino.
Maar Martinque en Guadeloupe hebben niet eens een nationaal team OMDAT HET FRANSEN ZIJN.
Vergeet ook niet dat spelers die op het hoogste niveau spelen ook nog eens beter worden van zulke wedstrijden.
Dus waarom zou je dan, als je een Fransman bent, niet mogen uitkomen voor dat land?
Trouwens, als je echt zo tof wil zijn. Leer dan eerst zelf eens Nederlands.
Zelfs ik, als buitenlander, erger me mateloos aan je taalfouten. .

[ Bericht 2% gewijzigd door Dr.Daggla op 07-06-2006 07:59:12 ]
-
pi_38618951
Wat doen we trouwens met halfbloedjes? Die mogen dus eigenlijk voor beide landen niet uitkomen?

Dus krijgen we dalijk ook een Surinaams-Nederlands elftal, een Marokaans-Turks elftal en een Groenlands-Swaziland elftal?

Of moeten die gewoon voor het 'donkerste' elftal spelen zodat de arische elftallen onbevlekt blijven?
pi_38619826
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 02:24 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

Die koos gewoon voor allebei
pi_38621744
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 03:05 schreef Pulu het volgende:
Ik ga voortaan eerst weer hele posts lezen voordat ik met mensen in discussie ga, want als ik dat eerder had gedaan, had ik mezelf een hoop moeite bespaard.

Ten eerste kunnen een aantal nog geen eens het verschil maken tussen zwarte spelers uit Afrika en Zuid-Amerika...zwart is zwart hè...lekker makkelijk.

Ten tweede verdenk ik er een paar van bepaalde denkbeelden te hebben en daar dan vervolgens argumenten bij gaan zoeken. Omdat bepaalde witte fransmannen Zidane nooit als fransman zullen omarmen, moet hij maar voor het Algerijns elftal uitkomen. Hij had daar veel voor kunnen betekenen. Onzin natuurlijk!

Ten derde sommige mensen met waarschijnlijk italiaanse roots moeten maar eens de geschiedenisboeken erop na slaan. De moren hebben hun sporen in Italië achtergelaten....vergeet dat niet! Er is niet tragischer dan zelfhaat. Als je dit allemaal niet snapt, doe geen moeite!!

Ten vierde als we nationalistische gevoelens bepalend laten zijn bij het dan wel of niet uitkomen voor het nationale elftal. Gaat dat dan op afkomst? In mijn woordenboek zijn nationaliteit en afkomst nog 2 verschillende dingen. En niemand zit te wachten op een Japans elftal met 11 genaturaliseerde b-Brazilianen. Dus kom niet met non-argumenten!
Spelers die zelf of wiens ouders of grootouders afkomstig zijn uit voormalige kolonies en die uitkomen voor het land dat vroeger kolonisator was, is een ander verhaal dan Kalou die uit oppurtunisme Nederlander wilt worden.

Blah blah
Camerata,

Wat is het verschil dan tussen zwarten in Afrika en Zuid-Amerika? Hebben de Afrikanen soms minder rechten omdat hun koloniale status iets anders is?

Wat is daar onzin aan? Ik zou als Zidane zijnde nooit willen spelen voor een volk dat mij als ik niet zo'n goede voetballer was geweest racistisch zou behandelen. Als hij zich zo Algerijns voelt als hij zegt, kan hij daar toch voor uitkomen.

Ik heb jarenlang op school niets anders gedaan de geschiedenis van Italie bestudeerd .
Het zuiden van het land is inderdaad bezet geweest door de Moren, Carthagers, Fenicieers en ander volk. Gedurende de hele geschiedenis in het Middenlandse zeegebied zijn gebieden veroverd, volken verdrongen en gebieden terugveroverd als je dat niet wist? Zo blijven er maar weinig landen over waar je nationalist mag zijn.
Waar kom jij dan wel niet vandaan om het recht te hebben Moren te haten? Je associeert ze kennelijk met het kwaad. Wat ik persoonlijk totaal niet doe. Het zijn juist mijn vrienden.

Ik heb trouwens geen problemen met een paar Surinamers, Molukkers en een verdwaalde Marokkaan in de Nederlandse selectie. Niet dat mij als buitenlander het Nederlands elftal een zak kan interesseren. Wel heb ik een probleem met de Franse selectie, die Braziliaan bij Tunesie, Camoranesi, Senna, Asamoah, Mpenza ecc.
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:15:40 #257
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_38624867
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 07:34 schreef nwknight11 het volgende:
Dat gelul over donkere spelers moet nu ophouden. Er zijn honderden reakties die totaal geen hout snijden, bij voorbeeld deze: "Ik juich voor Oranje, en niet voor Babel (of Kluivert/ Davids / Seedorf)
Wie problemen heeft met mensen van andere etniciteit in Oranje, zou een wet hiertegen moeten uitvaardigen.ART. xx: Alleen blonde, bleke, blauwogigen (ARIERS) in ons nationale team.
Benieuwd hoe onze vrienden in het buitenland hun walging hierover laten blijken.
Ach, de 'discussie' gaat toch nergens meer over. Diegenen die dat zeggen zijn de titel Oranje-fan niet eens waard, geef ze een swastika vlag en zwarte plak-snorretjes. Daar horen ze naar hun gevoel toch meer bij.
The Internets, I needs it..
pi_38625610
TS>> Wat maakt jou meer Nederlander dan bijvoorbeeld een half bloedje die zijn hele leven al bij zijn Nederlandse moeder woont, zijn buitenlandse pa niet kent, netjes ABN praat, geen strafblad heeft e.d.
Alleen het kleurtje?

Weet je eigenlijk wel hoe ziek het is wat je zegt.
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:07:22 #259
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38626351
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:40 schreef SimtekF1 het volgende:
TS>> Wat maakt jou meer Nederlander dan bijvoorbeeld een half bloedje die zijn hele leven al bij zijn Nederlandse moeder woont, zijn buitenlandse pa niet kent, netjes ABN praat, geen strafblad heeft e.d.
Alleen het kleurtje?

Weet je eigenlijk wel hoe ziek het is wat je zegt.
Inderdaad.
Zoals de TS redeneert is Henry een import-Fransman.
De beste man is geboren en getogen in Frankrijk en 1 van z'n ouders is ook blank, geloof ik.
Ik kan me vinden in wat gezegd wordt dat echt buitenlanders naturaliseren ongewenst is (zoals Kalou), maar iemand die gewoon opgegroeid is in een land moet voor dat land uit kunnen komen.
Ongeacht waar z'n ouders vandaan komen.
-
pi_38626415
Gelukkig zullen we TS nooit op een postzegel aantreffen:

woensdag 7 juni 2006 @ 15:13:13 #261
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38626481
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gelukkig zullen we TS nooit op een postzegel aantreffen:

[afbeelding]
Oh jeej, een neger.
Schandalig dat die zomaar aan sport mogen doen.
Ik opteer dat negers apart moeten sporten.
-
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:20:34 #262
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38626673
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Oh jeej, een neger.
Schandalig dat die zomaar aan sport mogen doen.
Ik opteer dat negers apart moeten sporten.
wat een kinderachtige reactie zeg sukkel
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:22:00 #263
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38626711
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:20 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

wat een kinderachtige reactie zeg sukkel
Geloof me, er zijn er zat die het liever zo zien.
Anders ga je gewoon even inhoudelijk in op de rest. Ofzo.
-
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:37:03 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38627107
ik weet nog dat hitler tijdens de olympische spelen wegging toen een zwarte amerikaan (de we natuurlijk allemaal van naam kennen) een medaille uitgereikt kreeg.

slecht gezelschap om overeenkomstig gedachtengoed te hebben.
pi_38627179
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik weet nog dat hitler tijdens de olympische spelen wegging toen een zwarte amerikaan (de we natuurlijk allemaal van naam kennen) een medaille uitgereikt kreeg.

slecht gezelschap om overeenkomstig gedachtengoed te hebben.
Gamma
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:27:11 #266
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38628394
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Geloof me, er zijn er zat die het liever zo zien.
Anders ga je gewoon even inhoudelijk in op de rest. Ofzo.
eehh....lees jij eerst even alle posts goed door, bijgoochem.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:30:57 #267
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38628527
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Gamma
juistem. daardoor moest ik er ook aan denken.
pi_38630736
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:31 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Camerata,

Wat is het verschil dan tussen zwarten in Afrika en Zuid-Amerika? Hebben de Afrikanen soms minder rechten omdat hun koloniale status iets anders is?
Aangezien ervoor jou geen verschil is tussen een zwart persoon uit Afrika en een zwart persoon uit Zuid-Amerika zegt mij al genoeg.
Waar heb ik ooit gezegd dan wel geïmpliceerd dat afrikanen minder rechten zouden hebben. Ik werd schijtziek jouw zelfde riedeltje dat de zwarte spelers van Frankrijk genaturaliseerde afrikanen zijn terwijl Martinque gewoon nog onderdeel is van Frankrijk. Ik ga niet weer alle namen opnoemen van de franse spelers die hun roots hebben op Martinque. In dat opzicht is Martinque is enigszins vergelijkbaar met Suriname. Maar zoals jij dan weer heel tegenstrijdig zei dat je geen moeite hebt met spelers met surinaamse roots in het Nederlands elftal maar wel moeite met Frankrijk. Maar ja dat is je goed recht! Maar wel heeeeeeeeeeeeeeeel krom!!!!!!
quote:
Wat is daar onzin aan? Ik zou als Zidane zijnde nooit willen spelen voor een volk dat mij als ik niet zo'n goede voetballer was geweest racistisch zou behandelen. Als hij zich zo Algerijns voelt als hij zegt, kan hij daar toch voor uitkomen
Ik heb ook al aan je grote vriend Backdoorman proberen uit te leggen maar daar gaan jij en je grote vriend niet op in. Dat de liefde voor het land van je ouders/grootouders of al zou een speler er zelf geboren zijn maar opgegroeid in het land van de voormalig kolonisator NIET ONVERENIGBAAR zijn met de warme gevoelens voor in dit geval Frankrijk. Jullie doen net alsof al die spelers met tegenzin in dan wel het Nederlands Elftal of het Franse elftal of Engelse elftal uitkomen. Blijkbaar redeneren jullie vanuit je eigen nationalistische gevoelens (dat mag), maar daarvoor gelden ze niet gelijk voor iedereen.

Daarnaast kan ik me herinneren dat het franse publiek Zidane een daverend applaus geven toen hij werd gewisseld en dat een witte doelman genaamd Barthez de hele wedstrijd werd uitgefloten. Zullen ze ook al wat hebben tegen kale spelers hebben (ja ik weet het ik trek het in het belachelijke maar daarmee probeer ik alleen maar aan te geven hoe onzinnig je aan het redeneren bent). Omdat er een paar domme franse racisten hem slecht behandelen geldt dat niet gelijk voor alle fransen. Het ligt er aan of je naar het half lege of het half volle glas kijkt
quote:
Ik heb jarenlang op school niets anders gedaan de geschiedenis van Italie bestudeerd .
Het zuiden van het land is inderdaad bezet geweest door de Moren, Carthagers, Fenicieers en ander volk. Gedurende de hele geschiedenis in het Middenlandse zeegebied zijn gebieden veroverd, volken verdrongen en gebieden terugveroverd als je dat niet wist? Zo blijven er maar weinig landen over waar je nationalist mag zijn.
Waar kom jij dan wel niet vandaan om het recht te hebben Moren te haten? Je associeert ze kennelijk met het kwaad. Wat ik persoonlijk totaal niet doe. Het zijn juist mijn vrienden.
quote:
Vriend ik zet dit niet voor niets neer. Sommige italianen (en ik verdenk jou ook ervan) denken dat ze mooi raszuiver onbevlekt volk(met uitzondering van het rijke Noord-Italië) zijn, maar zoals ik al eerder zei de Moren hebben wel degelijk hun sporen (daarmee doel ik eigenlijk genetische sporen) achtergelaten.
Ik zei verder niks over het haten van Moren. Ik zei er niks tragischer dan zelfhaat, maar misschien gaat wat ik bedoel wel boven je pet. Die zelfhaat moet je terugkoppelen naar de genetische sporen die de Moren hebben achtergelaten (maar dat zal je niet zo gauw teruglezen in Italiaanse geschiedenisboeken, want het feit dat er italianen rondlopen met moors bloed (al is het honderden jaren geleden) wordt liever ontkend vanwege schaamte dan omarmd als een verrijking
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 07:34 schreef nwknight11 het volgende:
En verder sluit ik me hierbij aan!
pi_38644680
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:34 schreef Pulu het volgende:

[..]

Aangezien ervoor jou geen verschil is tussen een zwart persoon uit Afrika en een zwart persoon uit Zuid-Amerika zegt mij al genoeg.
Waar heb ik ooit gezegd dan wel geïmpliceerd dat afrikanen minder rechten zouden hebben. Ik werd schijtziek jouw zelfde riedeltje dat de zwarte spelers van Frankrijk genaturaliseerde afrikanen zijn terwijl Martinque gewoon nog onderdeel is van Frankrijk. Ik ga niet weer alle namen opnoemen van de franse spelers die hun roots hebben op Martinque. In dat opzicht is Martinque is enigszins vergelijkbaar met Suriname. Maar zoals jij dan weer heel tegenstrijdig zei dat je geen moeite hebt met spelers met surinaamse roots in het Nederlands elftal maar wel moeite met Frankrijk. Maar ja dat is je goed recht! Maar wel heeeeeeeeeeeeeeeel krom!!!!!!

[..]

Ik heb ook al aan je grote vriend Backdoorman proberen uit te leggen maar daar gaan jij en je grote vriend niet op in. Dat de liefde voor het land van je ouders/grootouders of al zou een speler er zelf geboren zijn maar opgegroeid in het land van de voormalig kolonisator NIET ONVERENIGBAAR zijn met de warme gevoelens voor in dit geval Frankrijk. Jullie doen net alsof al die spelers met tegenzin in dan wel het Nederlands Elftal of het Franse elftal of Engelse elftal uitkomen. Blijkbaar redeneren jullie vanuit je eigen nationalistische gevoelens (dat mag), maar daarvoor gelden ze niet gelijk voor iedereen.

Daarnaast kan ik me herinneren dat het franse publiek Zidane een daverend applaus geven toen hij werd gewisseld en dat een witte doelman genaamd Barthez de hele wedstrijd werd uitgefloten. Zullen ze ook al wat hebben tegen kale spelers hebben (ja ik weet het ik trek het in het belachelijke maar daarmee probeer ik alleen maar aan te geven hoe onzinnig je aan het redeneren bent). Omdat er een paar domme franse racisten hem slecht behandelen geldt dat niet gelijk voor alle fransen. Het ligt er aan of je naar het half lege of het half volle glas kijkt

[..]

[..]

Vriend ik zet dit niet voor niets neer. Sommige italianen (en ik verdenk jou ook ervan) denken dat ze mooi raszuiver onbevlekt volk(met uitzondering van het rijke Noord-Italië) zijn, maar zoals ik al eerder zei de Moren hebben wel degelijk hun sporen (daarmee doel ik eigenlijk genetische sporen) achtergelaten.
Ik zei verder niks over het haten van Moren. Ik zei er niks tragischer dan zelfhaat, maar misschien gaat wat ik bedoel wel boven je pet. Die zelfhaat moet je terugkoppelen naar de genetische sporen die de Moren hebben achtergelaten (maar dat zal je niet zo gauw teruglezen in Italiaanse geschiedenisboeken, want het feit dat er italianen rondlopen met moors bloed (al is het honderden jaren geleden) wordt liever ontkend vanwege schaamte dan omarmd als een verrijking

[..]

En verder sluit ik me hierbij aan!
Ik heb moeite met Frankrijk omdat dat hele elftal bestaat uit allochtonen. Dit in tegenstelling tot het Nederlands elftal. Vandaag vond ik het ook weer een schande bij Frankrijk-China. Welk fatsoenlijk land zou het trouwens accepteren als het hele elftal allochtoon is? Dit zou in Italie of Spanje nooit geaccepteerd worden. Laat Frankrijk dan maar de gevolgen voelen van hun veroveringsdrang en het onderwerpen van andere volkeren.

Zidane krijgt een aplaus omdat hij de beste speler ter wereld is was. Als hij een gewone Algerijn was, werd hij met de nek aangekeken. Of wou je soms ontkennen dat het Front National voor niets zoveel stem krijgt??? Barthez wordt uitgefloten omdat hij een grabbelende clown is.

Ja ik denk dat het Italiaans volk een mooi raszuiver onbevlekt volk is en hoop dat het zo blijft, is daar iets mis mee? Mijn ondertitel zegt genoeg "Het Italiaanse volk heeft met zijn bloed het Rijk gecreeerd, zal het bevruchten met zijn werk, zal het verdedigen met zijn wapens tegen wie dan ook!" Je theorie over Moors bloed/zelfhaat e.d slaat werkelijk nergens op. (Tevens slaat je bewering dat Noord-Italianen minder racistisch zouden zijn nergens op. Al eens van de Lega Nord gehoord? )

Dan heb jij ook bijvoorbeeld Duits bloed omdat Nederland in de oorlog door de Duitsers bezet was, tevens Spaans bloed van de tachtigejarige oorlog, bloed van de apen uit de prehistorie enz enz.

Wat ik me afvraag, ben jij autochtoon of allochtoon (zo ja van waar?) ?
pi_38644844
Ik heb het gehad met je facistische meuk. Bek dicht en gauw. Gadverdamme wat een smerig mannetje ben je.

Het zijn Fransen en de gemaakte term "allochtoon" is niet relevant en dan nog een beetje vragen of iemand autochtoon of allochtoon is, alsof dat relevant is. Bek houwe. Smerige facist.

[ Bericht 3% gewijzigd door sampoo op 08-06-2006 10:43:59 ]
pi_38644929
Leren lezen leren lezen maar we kunnen eindeloos doorgaan....jij en je grote vriend gaan op de wezenlijk goede argumenten van mij niet in. Dat hoef je ook niet meer te doen, want ik ben dit onderwerp meer dan zat. Helemaal omdat ik in herhaling ga vallen. Jij en je grote vriend Backdoorman (waarschijnlijk kan forzarob zo bij jullie aan tafel schuiven) zien liever een mooi 'raszuiver' elftal op het veld staan. Helaas voor jullie is de werkelijkheid anders!

By the way Frankrijk heeft al de gevolgen van hun veroveringsdrang al ondervonden. Ze werden in 1998 wereldkampioen en in 2000 europees kampioen. Hmmmmmmmmmmmm!

Nog ff voor de goede orde (want goed lezen blijft een kunst en daarnaast zaken in een bepaalde context lezen is nog lastiger). De invloeden van de Moren zijn vooral in de zuidelijke delen van Italië terug te vinden. In Noord-Italië zijn daarvan nauwelijks sporen van terug te vinden. Noord-Italië is een bolwerk van extreem-rechtse nationalistische en facistische stakkers. Dat hoef jij mij niet uit te leggen.

Omdat je het zo graag wil weten zal ik je mijn afkomst vertellen. Ik weet niet waarom dat ter zake doet maar blijkbaar worden er voor jou zo een aantal zaken verklaard. Ik maak geen gebruik van de woorden autochtoon en/of allochtoon omdat voornamelijk wordt gebruikt door mensen die in hokjesgeest denken. En het woord allochtoon wordt vooral gebruikt om alles wat 'NIET WIT' is op een hoop te gooien. Terwijl er een wereld van verschil is tussen een Turk en Marokkaan (maar omdat ze islamiet zijn, worden deze 2 bevolkingsgroepen graag tezamen genoemd)...er is ook een wezenlijk verschil tussen een Surinamer, Antiliaan en een Arubaan, maar dat hele rotzooitje komt toch allemaal uit Zuid-Amerika wordt lekker allemaal op een hoop gepleurd.

Oh ja bijna vergeten. Ik heb een mooie blonde arische hollandse moeder met groen-grijze ogen en mijn vader komt uit Suriname.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pulu op 08-06-2006 11:39:46 ]
  donderdag 8 juni 2006 @ 02:36:20 #272
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38644933
Gelukkig bestaat 'de kabel' niet meer, aangezien bogarde en snuivert (en de rest in feite ook) weg zijn. Nigel de Jong is typisch zo'n n****r die bij 'de kabel' had gekund, maar de andere donkere jongetjes zijn gelukkig gewoon lief.
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_38644938
Is de server van Stormfront down of zo?
  donderdag 8 juni 2006 @ 04:15:31 #274
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38645110
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:57 schreef ForzaRob het volgende:
Als ik Fransman zou zijn zou ik geen enkele binding meer hebben met het Franse elftal, ik bedoel ,kom op , er spelen 3 echte Fransen in het team, de rest zijn allemaal geimporteerde Afrikanen.
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:57 schreef ForzaRob het volgende:
Nu heb ik een beetje gekeken naar het onder de 19 tournooi en daar is het echt erg. Ik geloof dat er bij Nederland maar 3 echte Hollanders op het veld lopen.
kneus, dus alleen met blond haar en blauwe ogen ben je een echte 'hollander'?
zielige discriminerende zwakzinnige idioten zoals jij zorgen er mede voor dat onze nieuwe nederlanders niet eens willen integreren
want ja, je hoort er toch nooit bij he?

Zeg dan gewoon dat je een hekel hebt een negers, want het lijkt me niet dat je een probleem hebt met indische jongens zoals Van persie, heitinga, landzaat, van bronckhorst?
pi_38645920
Wat zijn sommige mensen toch onwetend, echt zielig om te lezen hoe sommige mensen denken over hun gekleurde medemens.

Wat ik me nu helemaal af vraag he, hoe zijn jullie in het dagelijkse leven?
Doen jullie dan ook zo neerbuigend tegen iemand met een ander kleurtje?
pi_38646823
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 01:52 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Ik heb moeite met Frankrijk omdat dat hele elftal bestaat uit allochtonen. Dit in tegenstelling tot het Nederlands elftal. Vandaag vond ik het ook weer een schande bij Frankrijk-China. Welk fatsoenlijk land zou het trouwens accepteren als het hele elftal allochtoon is? Dit zou in Italie of Spanje nooit geaccepteerd worden. Laat Frankrijk dan maar de gevolgen voelen van hun veroveringsdrang en het onderwerpen van andere volkeren.
Nog maar een keertje om het af te leren: Martinique en Guadeloupe zijn nog steeds deel van Frankrijk. In die zin zijn voetballers/mensen met roots daar geen allochtoon. Zidane is wel een allochtoon, maar heeft blijkens zijn keuze meer voeling met Frankrijk dan met Algerije. Je Algerijn voelen is een etnisch iets, het hoeft niet per se staatsgericht te zijn ("dús moet ik voor Algerije uitkomen")/
quote:
Zidane krijgt een aplaus omdat hij de beste speler ter wereld is was. Als hij een gewone Algerijn was, werd hij met de nek aangekeken. Of wou je soms ontkennen dat het Front National voor niets zoveel stem krijgt??? Barthez wordt uitgefloten omdat hij een grabbelende clown is.
Omdat er racistische sentimenten in Frankrijk heersen, moet hij maar kiezen voor het Algerijnse elftal? Beetje raar, niet?
quote:
Ja ik denk dat het Italiaans volk een mooi raszuiver onbevlekt volk is en hoop dat het zo blijft,
quote:
is daar iets mis mee?
Ja dus, het is ronduit dom en ook nog eens nutteloos.
quote:
Mijn ondertitel zegt genoeg "Het Italiaanse volk heeft met zijn bloed het Rijk gecreeerd, zal het bevruchten met zijn werk, zal het verdedigen met zijn wapens tegen wie dan ook!"
De Italianen zijn qua "verdedigen" al jaren het lachertje van de westerse wereld. Op Nederland na, uiteraard.
Een hoop holle frasen, dat soort ondertitels en kreten. "Bloed, zweet en tranen" zei Churchill, en ging verder in zijn veilige bunker zijn papegaai grappige zinnetjes te leren. En Hitler fahrde ook niet mit gegen England.
quote:
Je theorie over Moors bloed/zelfhaat e.d slaat werkelijk nergens op. (Tevens slaat je bewering dat Noord-Italianen minder racistisch zouden zijn nergens op. Al eens van de Lega Nord gehoord? )
Noord-Italianen hebben er idd vooral een handje van om neer te kijken op de "bevlekte en niet raszuivere en dus barbaarse" zuidelijke Italianen. Ik hoef jou als groot voetbalfan vast niet te vertellen van de spandoeken van "Welkom in Italië" zodra er een zuidelijk team langs komt.
quote:
Dan heb jij ook bijvoorbeeld Duits bloed omdat Nederland in de oorlog door de Duitsers bezet was, tevens Spaans bloed van de tachtigejarige oorlog, bloed van de apen uit de prehistorie enz enz.
Hehe, we zijn er: iedereen stamt namelijk van die apen af en vrijwel niemand is raszuiver, enkele inteeltgevallen daar gelaten. Volgens raciale lijnen (al dan niet verpakt als etnische of staatsgebonden achtergronden) is de verdeling tussen "echte" burgers/voetbalteams dus niet te trekken.
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:40:57 #277
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38648799
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nog maar een keertje om het af te leren: Martinique en Guadeloupe zijn nog steeds deel van Frankrijk. In die zin zijn voetballers/mensen met roots daar geen allochtoon. Zidane is wel een allochtoon, maar heeft blijkens zijn keuze meer voeling met Frankrijk dan met Algerije. Je Algerijn voelen is een etnisch iets, het hoeft niet per se staatsgericht te zijn ("dús moet ik voor Algerije uitkomen")/
[..]

Omdat er racistische sentimenten in Frankrijk heersen, moet hij maar kiezen voor het Algerijnse elftal? Beetje raar, niet?
[..]

[..]

[..]

De Italianen zijn qua "verdedigen" al jaren het lachertje van de westerse wereld. Op Nederland na, uiteraard.
Een hoop holle frasen, dat soort ondertitels en kreten. "Bloed, zweet en tranen" zei Churchill, en ging verder in zijn veilige bunker zijn papegaai grappige zinnetjes te leren. En Hitler fahrde ook niet mit gegen England.
[..]

Noord-Italianen hebben er idd vooral een handje van om neer te kijken op de "bevlekte en niet raszuivere en dus barbaarse" zuidelijke Italianen. Ik hoef jou als groot voetbalfan vast niet te vertellen van de spandoeken van "Welkom in Italië" zodra er een zuidelijk team langs komt.
[..]

Hehe, we zijn er: iedereen stamt namelijk van die apen af en vrijwel niemand is raszuiver, enkele inteeltgevallen daar gelaten. Volgens raciale lijnen (al dan niet verpakt als etnische of staatsgebonden achtergronden) is de verdeling tussen "echte" burgers/voetbalteams dus niet te trekken.
, .
Amen enzo.
-
pi_38652235
quote:
Ja ik denk dat het Italiaans volk een mooi raszuiver onbevlekt volk is en hoop dat het zo blijft, is daar iets mis mee? Mijn ondertitel zegt genoeg "Het Italiaanse volk heeft met zijn bloed het Rijk gecreeerd, zal het bevruchten met zijn werk, zal het verdedigen met zijn wapens tegen wie dan ook!" Je theorie over Moors bloed/zelfhaat e.d slaat werkelijk nergens op. (Tevens slaat je bewering dat Noord-Italianen minder racistisch zouden zijn nergens op. Al eens van de Lega Nord gehoord? )
De Italianen zijn één van de meest rasonzuivere volken ter wereld. Ongeveer heel de wereldgeschiedenis is wel eens over de Italiaanse mama's heen geweest

Genetisch zijn ze trouwens het sterkst verwant met de Berberbevolking van Noord-Afrika, das schrikken he?
quote:
Waarom denk je dat de gemiddelde Brabo een stuk vaker donker haar met krullen heeft dan de gemiddelde Fries?
pi_38652889
quote:

[..]

Wat ik me afvraag, ben jij autochtoon of allochtoon (zo ja van waar?) ?
Helemaal mee eensch
pi_38652956
Toch leuk dat mensen die hun Nazi-achtige rassentheorien niet hardop durven te verkondigen zonder schaamte hun ideeen projecteren op voetbalteams
pi_38653024
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ook dan verschillen we daarover van mening Ik vind mensen van Guadeloupe Martinique en Guyana wel allochtonen ook al zijn het nu overzeese departementen. Nederlandse media hebben het toch ook nog steeds over Antillianen ipv Nederlanders.

Aan de mentaliteit 'Ik voel me Algerijn maar ik kom voor de bezetter uit' heb ik geen boodschap
Ja, dat zou hij kunnen doen. Het zou kunnen dat hij zich meer Fransman voelt dan moet hij maar voor les bleus uitkomen, 95% van de andere Algerijnse emigranten voelt dat niet. Ik weet waarover ik praat.
Tevens heeft hij gezegd dat wanneer Le Pen toendertijd president geworden zou zijn, dat hij zou stoppen bij het Franse nationale elftal.

In Italie wordt zoveel geschreven op spandoeken alles gebaseerd op regionale tegenstellingen. Inwoners van steden die 20 km van elkaar afliggen betichten elkaar al van rasonzuiverheid.
Wie kan mij trouwens verdenken van racisme terwijl ik iedere dag goed met een Napolitaan samen werk?

Genieten jullie maar van multiraciaal ''Frankrijk'' (inclusief koloniën en overzese gebieden). Competitievervalsing is het.

Hou zouden jullie het trouwens vinden als bij je eigen club zoals Ajax, Feyenoord, Fc Den bosch, Emmen, Fortuna Sittard opeens 23 Polen/Koreanen/Ivorianen in de selectie zouden zitten? Zou je je daar nog mee identifceren?

pi_38653418
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De Italianen zijn één van de meest rasonzuivere volken ter wereld. Ongeveer heel de wereldgeschiedenis is wel eens over de Italiaanse mama's heen geweest

Genetisch zijn ze trouwens het sterkst verwant met de Berberbevolking van Noord-Afrika, das schrikken he?
[..]
Lekker generaliserend allemaal. Anders ga je Ad van de Berg ondersteunen met zijn pedopraktijken. Liever een land wiens overgrootmoeders 1500 jaar geleden door een paar Spanjaarden, Moren, Grieken, Fenicieers geneukt zijn dan een land dat in 2006 legaal een PEDOFIELENPARTIJ toe staat.

Nee hoor. Ik heb totaal niets tegen mensen van andere landen van de Middenlandse zee. Ik heb genoeg Arabisch en Turkse vrienden. Goed volk, beter dan volk dat een pedofielenpartij toestaat. Ik heb ook niets tegen negers, aziaten of wie dan ook. Wel als ze naar Italie komen en daar problemen veroorzaken.

Die verwantschappen zijn nog net zo zichtbaar als ik het hoofd van Mohammed herken in het hoofd van Mussolini als dat van Hitler in Rita Verdonk dus waar heb je het in godsnaam over?
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:14:08 #283
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38653800
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:51 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Ook dan verschillen we daarover van mening Ik vind mensen van Guadeloupe Martinique en Guyana wel allochtonen ook al zijn het nu overzeese departementen.
Beide landen hebben geen voetbalbond.
Ze KUNNEN niet eens voor hun "eigen" land uitkomen.
Hun land is FRANKRIJK, dus komen ze daar voor uit.
Dan kan je vinden wat je wil, dat is gewoon een feit.
Maar goed, jij vindt Mussolini vast ook een puike vent .
-
pi_38653814
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:03 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Lekker generaliserend allemaal. Anders ga je Ad van de Berg ondersteunen met zijn pedopraktijken. Liever een land wiens overgrootmoeders 1500 jaar geleden door een paar Spanjaarden, Moren, Grieken, Fenicieers geneukt zijn dan een land dat in 2006 legaal een PEDOFIELENPARTIJ toe staat.
Ik ook van jou
quote:
Nee hoor. Ik heb totaal niets tegen mensen van andere landen van de Middenlandse zee. Ik heb genoeg Arabisch en Turkse vrienden. Goed volk, beter dan volk dat een pedofielenpartij toestaat. Ik heb ook niets tegen negers, aziaten of wie dan ook. Wel als ze naar Italie komen en daar problemen veroorzaken.
Ga terug naar Italie dan. Of woon je liever in zo'n pedofielenland
quote:
Die verwantschappen zijn nog net zo zichtbaar als ik het hoofd van Mohammed herken in het hoofd van Mussolini als dat van Hitler in Rita Verdonk dus waar heb je het in godsnaam over?
Jongen, Italianen hebben duidelijke uiterlijke overeenkomsten met Noord-Afrikanen. En ja ik heb in Italie gewoond, dus ik weet waar ik over praat. Verder interesseert mij het helemaal geen reet welk ras iemand heeft en of iemand raszuiver is. Maar jij schijnt je er druk over te maken. Toch raar als je tot het bastaardras van Europa behoort. En de laatste vreemde invloeden in Italie zijn echt niet van 1500 jaar terug. Een Italiaan die meer dan 200 jaar raszuiver is is al haast niet te vinden....Casanovaatjes he? Die neuken nog wel eens buiten de deur
pi_38654107
Bovendien zei Hopper t ook in True Romance
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:24:42 #286
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38654186
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:22 schreef Erasmusch het volgende:
Bovendien zei Hopper t ook in True Romance
.
Briljante scene is dat.
-
pi_38654237
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:24 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Briljante scene is dat.
Heb me eens even herinneren?
pi_38654374
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik ook van jou
[..]

Ga terug naar Italie dan. Of woon je liever in zo'n pedofielenland
[..]

Jongen, Italianen hebben duidelijke uiterlijke overeenkomsten met Noord-Afrikanen. En ja ik heb in Italie gewoond, dus ik weet waar ik over praat. Verder interesseert mij het helemaal geen reet welk ras iemand heeft en of iemand raszuiver is. Maar jij schijnt je er druk over te maken. Toch raar als je tot het bastaardras van Europa behoort. En de laatste vreemde invloeden in Italie zijn echt niet van 1500 jaar terug. Een Italiaan die meer dan 200 jaar raszuiver is is al haast niet te vinden....Casanovaatjes he? Die neuken nog wel eens buiten de deur
'Ga terug naar je eigen land!' Was dat geen uitspraak van Janmaat? Welk weldenkend mens wil er wel in een pedofielenland wonen?

Ik heb zelf ook duidelijke uiterlijke overeenkomsten met een Noord-Afrikaan en daar heb ik geen problemen mee. Dat is ook de reden dat ik weet waar ik het over heb als ik het heb over racisme van Nederlanders of Fransen.

Je interesseert je niet in de rassenleer maar denk beter de wortels van het Italiaanse volk te kennen dan ik?
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:31:55 #289
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38654437
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

[..]

Waarom denk je dat de gemiddelde Brabo een stuk vaker donker haar met krullen heeft dan de gemiddelde Fries?
afgezien van het feit dat alles wat je hier zegt onzin is, spreek je jezelf behoorlijk tegen
dus jij zegt dat italianen een van de meest 'rasonzuivere' volken ter wereld zijn en tegelijkertijd zeg je dat 'ze' het sterkst verwant zijn met berbers....
wie zijn 'ze' dan
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:32:58 #290
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38654483
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Heb me eens even herinneren?
Hij speelt de vader van Christian Slater.
Mafia zit achter Slater aan en ontvoert z'n pa. Terwijl die vastgebonden op een stoel zit gaat ie een verhaal vertellen over Sicilianen en dat ze afstammen van negers. .
-
pi_38654485
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:30 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

'Ga terug naar je eigen land!' Was dat geen uitspraak van Janmaat? Welk weldenkend mens wil er wel in een pedofielenland wonen?
Dat is een uitspraak van Janmaat ja. Maar goed: je bent dus geen weldenkend mens? Ik heb nog niet gehoord dat je een enkeltje Rome klaar hebt liggen....
quote:
Ik heb zelf ook duidelijke uiterlijke overeenkomsten met een Noord-Afrikaan en daar heb ik geen problemen mee. Dat is ook de reden dat ik weet waar ik het over heb als ik het heb over racisme van Nederlanders of Fransen.
Dat je zelf in dit topic ook zwaar racistische pulp neerplant heb je niet in de gaten?
quote:
Je interesseert je niet in de rassenleer maar denk beter de wortels van het Italiaanse volk te kennen dan ik?
Ik weet het wel zeker, gezien de totale onzin die jij beweert. En gezien je jezelf al diverse malen hebt tegengesproken.....
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:33:19 #292
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38654494
quote:

[..]

hey berber neem die zielepoot toch niet serieus
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:34:59 #293
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38654549
quote:
Welk weldenkend mens wil er wel in een pedofielenland wonen?
Jij?
En blijkbaar heb je principe van vrijheid van meningsuiting niet helemaal begrepen.
Het zit me alleen wel dwars dat een Italiaan gaat klagen over de Nederlandse politiek.
Als de politiek ergens rot en ziek is, is het in Italie wel. De grootste boef had er jarenlang de macht.
-
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:35:54 #294
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38654600
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:31 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

afgezien van het feit dat alles wat je hier zegt onzin is, spreek je jezelf behoorlijk tegen
dus jij zegt dat italianen een van de meest 'rasonzuivere' volken ter wereld zijn en tegelijkertijd zeg je dat 'ze' het sterkst verwant zijn met berbers....
wie zijn 'ze' dan
Onzin?
Het is een feit hoor.
En begrijpend lezen is niet je sterkste punt he? .
-
pi_38654651
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:31 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

wie zijn 'ze' dan
De meest voorkomende aantoonbare bloedbanden waren met Berbers. Dat is geen tegenspreken hoor. Er zat van alles door het Italiaanse volk, maar het meeste van alles zat er Noord-Afrikaans/Berber bloed doorheen.

Daarnaast praat ik geen onzin, maar is dat de uitkomst van een grootschalig onderzoek in heel Europa naar aanleiding van de vraag hoe gelijk had Hitler nou eigenlijk met z'n rassentheorieen? Duitsers schenen trouwens best wel een raszuiver volkje te zijn. Of eigenlijk meerdere best wel raszuivere volkjes.
pi_38654813
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:32 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hij speelt de vader van Christian Slater.
Mafia zit achter Slater aan en ontvoert z'n pa. Terwijl die vastgebonden op een stoel zit gaat ie een verhaal vertellen over Sicilianen en dat ze afstammen van negers. .
't Wil me nog steeds niet dagen. Misschien dus tijd om 'm weer eens te gaan kijken
pi_38654827
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:51 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Ook dan verschillen we daarover van mening Ik vind mensen van Guadeloupe Martinique en Guyana wel allochtonen ook al zijn het nu overzeese departementen.
Op welke gronden dan?
quote:
Nederlandse media hebben het toch ook nog steeds over Antillianen ipv Nederlanders.
En in de Franse media hebben ze het vast ook over Guadeloupianen (?).
quote:
Aan de mentaliteit 'Ik voel me Algerijn maar ik kom voor de bezetter uit' heb ik geen boodschap
Dat blijkt idd. De gronden waarop je dat zegt zijn alleen nogal wankel.
quote:
Ja, dat zou hij kunnen doen. Het zou kunnen dat hij zich meer Fransman voelt dan moet hij maar voor les bleus uitkomen, 95% van de andere Algerijnse emigranten voelt dat niet. Ik weet waarover ik praat.
Hij moet niets. Dat heet een keuze. Dat jij er problemen mee hebt, zegt meer over jou dan over hem. Tevens zou het belachelijk zijn als daar rekening mee gehouden zou moeten worden.
quote:
Tevens heeft hij gezegd dat wanneer Le Pen toendertijd president geworden zou zijn, dat hij zou stoppen bij het Franse nationale elftal.
Ja en? Is hij dan meteen n;og Algerijnser ofzo?
Ik zou ook niet willen voetballen voor een land waar de president nare dingen zegt over mijn volk. Of voor een land waar de fundamentalisten én het leger hele dorpen afslachten. Oh, wacht...
quote:
In Italie wordt zoveel geschreven op spandoeken alles gebaseerd op regionale tegenstellingen. Inwoners van steden die 20 km van elkaar afliggen betichten elkaar al van rasonzuiverheid.
Wie kan mij trouwens verdenken van racisme terwijl ik iedere dag goed met een Napolitaan samen werk?
Ja, en ik heb een geadopteerde collega die denkt dat haar kleurtje een vrijbrief is voor het blaten van allerhande Stormfront-teksten. Want alleen blanken kunnen racist zijn.
Maw: al ben jij zelf Napolitaans en schalt Amr Diab bij jou thuis uit de speakers, dan nog zijn jouw teksten en denkwijzen wb wie er wel en niet uit zouden mogen komen voor welk elftal vrij bedenkelijk te noemen op zijn zachtst,
quote:
Genieten jullie maar van multiraciaal ''Frankrijk'' (inclusief koloniën en overzese gebieden). Competitievervalsing is het.
Ik ga er zeker van genieten. Met in mijn achterhoofd bij elke actie van Zidane of Henry jouw gekke denkwijzen.
quote:
Hou zouden jullie het trouwens vinden als bij je eigen club zoals Ajax, Feyenoord, Fc Den bosch, Emmen, Fortuna Sittard opeens 23 Polen/Koreanen/Ivorianen in de selectie zouden zitten? Zou je je daar nog mee identifceren?
Grappig genoeg merkte ik in een discussie over de selectie van Roda JC op dat ik voor dat allegaartje niet naar het stadion zou komen. Vroeger was een buitenlandse speler een verrijking. Nu zitten we met de Sankohs, Opers en wie dan ook opgescheept. Magoed, dan hebben we het niet over nationaliteit en etnische achtergronden tov het nationale elftal en welke kleur die spelers van jou mogen hebben omdat je je anders niet meer kunt identificeren met ze.
pi_38654935
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is een uitspraak van Janmaat ja. Maar goed: je bent dus geen weldenkend mens? Ik heb nog niet gehoord dat je een enkeltje Rome klaar hebt liggen....
[..]

Dat je zelf in dit topic ook zwaar racistische pulp neerplant heb je niet in de gaten?
[..]

Ik weet het wel zeker, gezien de totale onzin die jij beweert. En gezien je jezelf al diverse malen hebt tegengesproken.....
Heb ik al min of meer klaar liggen.

Zwaar racistische pulp??? Welke uitspraken zijn dan zwaar racistisch volgens jou? Jij denk trouwens minstens even racistisch als mij. Het enige dat ik ongeveer heb neergezet is dat ik een Frans elftal met 9 zwarten niet goed vind. Lijkt me niet meer dan logisch, het Franse volk denkt er ook zo over.

Maar zou jij het goed vinden als jouw Nederlandse club 21 Ivorianen en een Let in de selectie zou hebben?
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:45:28 #299
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38654964
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De meest voorkomende aantoonbare bloedbanden waren met Berbers. Dat is geen tegenspreken hoor. Er zat van alles door het Italiaanse volk, maar het meeste van alles zat er Noord-Afrikaans/Berber bloed doorheen.

Daarnaast praat ik geen onzin, maar is dat de uitkomst van een grootschalig onderzoek in heel Europa naar aanleiding van de vraag hoe gelijk had Hitler nou eigenlijk met z'n rassentheorieen? Duitsers schenen trouwens best wel een raszuiver volkje te zijn. Of eigenlijk meerdere best wel raszuivere volkjes.
Wat zit je nou uit je nek te lullen, jij beweert dat ze rasonzuiver zijn maar tegelijkertijd zijn ze het meeste verwant aan Berbers.... Alsof ze allemaal dezelfde samenstelling van het bloed hebben? Pff....
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:46:50 #300
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38655010
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Onzin?
Het is een feit hoor.
En begrijpend lezen is niet je sterkste punt he? .
Rasonzuiver zijn en het meest verwant zijn aan Berbers
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:47:47 #301
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38655047
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:41 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik ga er zeker van genieten. Met in mijn achterhoofd bij elke actie van Zidane of Henry jouw gekke denkwijzen.
[..].
Henry is zo Frans als het maar wezen kan hoor.
Geboren en getogen en een van z'n ouders is gewoon blank. Henry geen Fransman noemen slaat als een kut op Dirk.
Maar ik denk niet dat onze huis Mussolini Henry ook als allochtoon ziet. Dat zou dan echt alleen op kleur gebaseerd zijn aangezien hij zo Frans als de Eiffeltoren is. .
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')