Ik ben zijn naam helaas kwijt (het ligt op het puntje van mijn tongquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe heet die Italiaanse neger?
Ja joh, het Mediterraanse gebied is één pot nat met de onzequote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:56 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
Ik ben heel recht door zee. Spanje, Nederland, Duitsland etc. behoren allemaal tot het West-Europese cultuurgoed samen met de West-Europese kolonisten uit Australie, Zuid-Afrika en de VS.
Ja, want Polen en Duitsers zjin veul verschillender dan Nederlanders en Spanjaarden.quote:Maar wanneer iemand 100% Pool is en hij gaat voor Duitsland spelen dan vind ik dat niet kunnen aangezien dit alleen maar uit puur eigen belang is.
Manfredini speelde voor ivoorkustquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:20 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ik ben zijn naam helaas kwijt (het ligt op het puntje van mijn tong) Hoe dan ook, het zorgde toen voor redelijk wat opschudding. Het was een geadopteerd Afrikaans jongetje weet ik nog. Hij zat de laatste 2/3 jaar niet meer bij de Italiaanse selectie.
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:19 schreef ASroma het volgende:
ik vind het juist mooi om te zien dat alle bevolkingsgroepen zijn vertegenwoordigd in het Nederlands elftal, geeft ook gewoon een waar beeld neer van Nederland. Met de minderheidsgroepen die daarbij horen.
Is Hiawatha geen rechtsback?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:15 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Wat voor team moet Amerika opstellen dan?
Grote Beer
Kleine Bosbever, Tomahawk, Rokende Buizerd, Hiawatha
Grote Bizon, Dolend Hert, Grote krijger, Rode Held
Tam Tam Squaw, Snelle Sioux
Getuige de volksfeesten na een overwinning, zou je zeggen van wel he?quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel je bent Pierre Laperriere uit Toulouse en je kijkt naar France 1 en je ziet het volgende team
16. Fabien Barthez
4. Patrick Vieira
5. William Gallas
6. Claude Makelele
7. Florent Malouda
9. Djibril Cisse
11. Sylvain Wiltord
13. Mikael Silvestre
15. Lilian Thuram
21. Pascal Chimbonda
22. Franck Ribery
14. Louis Saha (56')
22. Franck Ribery (65')
9. Djibril Cisse (78')
13. Mikael Silvestre (82')
21. Pascal Chimbonda (87')
Denk je dan: Dat is MIJN team
Ik ken genoeg Fransen van het type "Pierre" die achter zo'n team zouden staan, ja. Nationalisme is daar iets sterker dan hier namelijk, waar het "oranjegevoel" vooral bestaat als een excuus om je kop oranje te verven, een broek met een staart eraan en een toeterhoed aan te doen en lallend over straat te zwalken na afloop van een partij die je je de volgende ochtend niet eens meer herinnert. Zo duidelijk genoeg?quote:
Matteo Ferrari?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:20 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ik ben zijn naam helaas kwijt (het ligt op het puntje van mijn tong) Hoe dan ook, het zorgde toen voor redelijk wat opschudding. Het was een geadopteerd Afrikaans jongetje weet ik nog. Hij zat de laatste 2/3 jaar niet meer bij de Italiaanse selectie.
Ja, dat zou ik dan wel denken. Frankrijk is multiraciaal, heel normaal daar.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel je bent Pierre Laperriere uit Toulouse en je kijkt naar France 1 en je ziet het volgende team
[elftal]
Denk je dan: Dat is MIJN team
Jij wilt nu zeggen dat al die arme "echt" Franse jongetjes geen kans krijgen?quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja echt normaal als 10% allochtoon is in Frankrijk maar 80% van het team allochtoon is
beter toch? wordt er ook eens aan die allochtonen verdiend. wat is het probleem?quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja echt normaal als 10% allochtoon is in Frankrijk maar 80% van het team allochtoon is
Weet je dat zeker dat het maar 10% is???quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
"Ik kan me er niet mee identificeren" [/brilsmurfmodus]quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
beter toch? wordt er ook eens aan die allochtonen verdiend. wat is het probleem?
ik identificeer mij op sportief gebied liever met een team dat staat voor ons land en kampioen wordt. kleur, ras of peniszise maken mij niet uit.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:54 schreef MrSASO het volgende:
Ik vraag me eigen af of je je uberhaupt kan identificeren met voetballers.
Ze zijn allemaal miljonair, rijden auto`s waar wij alleen van kunnen dromen.
En hun leven is zo veel anders als die van ons, afgezien van huidskleur is alles verschillend aan deze mensen.
Eigenlijk zouden amateurs moeten voetballen die door de week ook gewoon gaan werken.
Dan hebben we een Nederlands elftal waar we mee kunnen identificeren.
Blanke Fransen kunnen gewoon niet voetballen...quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee maar zoals de TS het brengt zie ik amateurvoetbal als de enigste oplossing voor zijn probleem.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik identificeer mij op sportief gebied liever met een team dat staat voor ons land en kampioen wordt. kleur, ras of peniszise maken mij niet uit.
ik kijk niet graag naar sport van amateurs, kneuterige bedoeling.
ik denk dat ik het probleem van ts maar snel moet negeren, want het klinkt mij té nationalistisch. hij zelf is het probleem, denk ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:09 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nee maar zoals de TS het brengt zie ik amateurvoetbal als de enigste oplossing voor zijn probleem.
Hans van Helden-antwoord: "... En langebaanschaatsen kunnen ze ook niet."quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:08 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Blanke Fransen kunnen gewoon niet voetballen...
Ja en? Vind je bv clubteams ook maar niks, en ben je van mening dat clubvoetbal slechter is dan nationaal voetbal... omdat bij clubteams de spelers wisselen van club en gewoon spelen daar waar zij (of hun zaakwaarnemers) het meeste mee verdienen ...?quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leuk zo'n speler in je landenteam
De beroemdste franse koloniale speler is natuurlijk Zinedine Zidane, geboren in Algerije en pas later naar Frankrijk verhuisd...quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien kan Frankrijk deze spelers terugnemen:
Kalou heeft wat hij wilde... een tranfer naar een grote club.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:02 schreef RM-rf het volgende:
iemand als Kalou zal zich flink verneukt voelen, die had voor twee teams bij het WK gedacht te kunnen uitkomen, en zit nu werkloos thuis van de zomer ...
En iedere speler weet dat het zichzelf in de kijker spelen, waartoe een WK een fantastische mogelijkheid bied, erg slim kan zijn (een prima voorbeeld is Milan Baros die voorheen bij Liverpool op de bank zat, maar die op het EK doorbrak) ...quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:05 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Kalou heeft wat hij wilde... een tranfer naar een grote club.
En wat nu als Togo hem aanbood om voor hun uit te komen?quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
En iedere speler weet dat het zichzelf in de kijker spelen, waartoe een WK een fantastische mogelijkheid bied, erg slim kan zijn (een prima voorbeeld is Milan Baros die voorheen bij Liverpool op de bank zat, maar die op het EK doorbrak) ...
het maakt best wat uit of spelers hebben gepresteerd voor de ogen van een groot publiek en het 'bekende' namen zijn ... zulke spelers belanden minder snel op de bank, en alhoewel Kalou blij zal zijn bij chelsea te spelen, moet hij ook eerst hard werken om daar ook echt door te breken...
Of dacht je dat Huntelaar zo graag naar het WK wilde, omdat het hem enkel voor de eer van Nederland te doen was, nee, ook die wilde gewoon daar een bekende naam worden, een WK bied dat platform.
Gut neequote:Op donderdag 1 juni 2006 14:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ik het probleem van ts maar snel moet negeren, want het klinkt mij té nationalistisch. hij zelf is het probleem, denk ik.
50% van die lijst veranderde van Braziliaanse nationaliteit naar een andere..quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Spelers die op latere leeftijd zijn genaturaliseerd. De landverraders zeg maar
Ariel Franco Argentinie Mexico Veranderde nationaliteit
Mauro Camoranesi Argentinie Italie Veranderde nationaliteit
Mariano Pernía Argentinie Spanje Veranderde nationaliteit
Zinha Brazilie Mexico Veranderde nationaliteit
Marcos Senna Brazilie Spanje Veranderde nationaliteit
Santos Brazilie Tunesie Veranderde nationaliteit
Deco Brazilie Portugal Veranderde nationaliteit
Gerald Asamoah Ghana Duitsland Veranderde nationaliteit
Oliver Neuville Zwitserland Duitsland Veranderde nationaliteit
Alex Brazilie Japan Veranderde nationaliteit
Er zat niet een Nederlander tussen. Dus je kunt je weer heerlijk ontspannen gaan zitten identificeren met ons team. Biertje, chipje, slotje?quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit zijn volgens mij alle spelers die op het WK in actie komen en geboren zijn in een ander land dan waar ze voor uitkomen
...enorme lijst
Wat mij betreft hebben alleen de 1e en 4e groep een excuus om voor een ander land uit te komen
Hoewel je grotendeels gelijk hebt, vond ik dit stukje van jou wel erg generaliserend. "De witte medemens"?quote:Op zondag 4 juni 2006 17:31 schreef Pulu het volgende:
Een groep zwarte mannen bij elkaar is voor bepaalde witte nederlanders een bedreigend beeld. Van alle bevolkingsgroepen is voor de witte medemens geen enkele bevolkingsgroep zo'n controversieel als de zwarte man. Verschillende studies hebben dit uitgewezen (als dit onderwerp je echt interesseert moet je de literatuur maar over opzoeken)
Ik denk dat je het meer in jip en janneke taal moet proberen wil je forzarob bereiken.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:31 schreef Pulu het volgende:
knip
Je hebt gelijk ScienceFriction...dit komt harder over dan ik bedoelde...je ziet ik heb er een heel betoog van gemaakt....bij het schrijven ervan schrijf je soms direct op wat je denkt...wanneer je het daadwerkelijk opschrijft, ga je het nuanceren waar dat nodig is....dit had ik over het hoofd gezien...aangezien ik verre van perfect ben had ik voor de zekerheid dit vermeldt:quote:Hoewel je grotendeels gelijk hebt, vond ik dit stukje van jou wel erg generaliserend. "De witte medemens"?
quote:Tot slot wil ik zeggen....ik heb geprobeerd zoveel mogelijk genuanceerd te blijven en niet iedereen over één kam te scheren dus wie de schoen past, trekke hem aan...
Zegt dat ook eens wanneer je vanaf je 2e jaar in Griekenland hebt gewoond.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:08 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
Ja dat op zeker, maar bijvoorbeeld Yildirim, die twijfelde of hij voor Nederland of Turkije wilde spelen, maar hij koos toch maar voor Nederland om dat hij dacht daar meer kans te hebben aangezien Turkije zonder echte rechtsbuiten speelt. Dan denk ik wat een onzin, hij speelt dan toch zonder bezieling voor Nederland, volg je hart en speel voor Turkije.
Als ik vanaf mijn 2e jaar in Griekenland zou wonen en mijn ouders, voorouders etc zijn Nederlanders en ik zou worden opgeroepen voor zowel het Griekse en Nederlandse team dan zou ik persoonlijk toch echt voor 100% Nederland kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |