abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38275468

Amerikanen zijn natuurlijk wel een volk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:19:55 #152
97934 ASroma
Flamboyant
pi_38275581
ik vind het juist mooi om te zien dat alle bevolkingsgroepen zijn vertegenwoordigd in het Nederlands elftal, geeft ook gewoon een waar beeld neer van Nederland. Met de minderheidsgroepen die daarbij horen.
o.a
Boulahrouz-> kan als voorbeeld dienen voor de vele nederlandse-marokkanen
Gio-> kan als voorbeeld dienen voor de grote maluku vertegenwoordiging uit voormalig nederlands-indie

het is denk ik alleen maar goed om een evenwichtige verdeling hier in te hebben. En de spelers zijn gewoon geselecteerd op een specifieke kwaliteit.

en uiteindelijk zijn het gewoon Nederlanders zonde dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen ras-geloof-huidskleur etc. We leven niet meer in de middeleeuwen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:20:59 #153
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_38275612
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe heet die Italiaanse neger?
Ik ben zijn naam helaas kwijt (het ligt op het puntje van mijn tong ) Hoe dan ook, het zorgde toen voor redelijk wat opschudding. Het was een geadopteerd Afrikaans jongetje weet ik nog. Hij zat de laatste 2/3 jaar niet meer bij de Italiaanse selectie.
pi_38275805
Die is nooit international geweest maar speelt voor een Afrikaans land
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_38276159
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:56 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

Ik ben heel recht door zee. Spanje, Nederland, Duitsland etc. behoren allemaal tot het West-Europese cultuurgoed samen met de West-Europese kolonisten uit Australie, Zuid-Afrika en de VS.
Ja joh, het Mediterraanse gebied is één pot nat met de onze
Maar bij Marokko en Turkije houdt die grens ineens op.
quote:
Maar wanneer iemand 100% Pool is en hij gaat voor Duitsland spelen dan vind ik dat niet kunnen aangezien dit alleen maar uit puur eigen belang is.
Ja, want Polen en Duitsers zjin veul verschillender dan Nederlanders en Spanjaarden.

Je weet niet alleen waar je het over hebt, je wil het ook niet weten. Je wil alleen hokjes "binnen" en "buiten". Binnen=wit en buiten=de rest. En dat probeer je een beetje mooi te praten met ongefundeerd geleuter en napraten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38276281
Klose en Podolski zijn niet 100% Polen
pi_38319072
ForzaRob ik denk echt niet dat je de enige bent, die een "blank" Nederlads elftal wilt zien. Ik denk dat van Basten ook jouw mening deelt gezien zijn basisopstelling tegen Kameroen. Ik denk dat de allochtone Medelanders alleen voor de schijn zijn meegenomen zodat van Basten zich achter deze spelers kan verschuilen voor het thuislaten van (m.n) Seedorf. Het gaat niet meer om kwaliteit in Nederland (en dit geldt niet alleen voor voetbal) maar veelal om kleur!
Ik vraag mij af wat er mis is met het Franse elftal, waar gewoon de beste spelers opgesteld worden of ze genaturaliseerd zijn of niet.
JB
  maandag 29 mei 2006 @ 11:23:05 #158
148195 Cyclopssss
nu nog nieuwer
pi_38327702
Bullshit.
Free your mind and your ass wil follow!
pi_38328904
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:20 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ik ben zijn naam helaas kwijt (het ligt op het puntje van mijn tong ) Hoe dan ook, het zorgde toen voor redelijk wat opschudding. Het was een geadopteerd Afrikaans jongetje weet ik nog. Hij zat de laatste 2/3 jaar niet meer bij de Italiaanse selectie.
Manfredini speelde voor ivoorkust
pi_38329683
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:19 schreef ASroma het volgende:
ik vind het juist mooi om te zien dat alle bevolkingsgroepen zijn vertegenwoordigd in het Nederlands elftal, geeft ook gewoon een waar beeld neer van Nederland. Met de minderheidsgroepen die daarbij horen.
Helemaal mee eens!
  maandag 29 mei 2006 @ 15:50:16 #161
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_38334957
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:15 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wat voor team moet Amerika opstellen dan?

Grote Beer

Kleine Bosbever, Tomahawk, Rokende Buizerd, Hiawatha

Grote Bizon, Dolend Hert, Grote krijger, Rode Held

Tam Tam Squaw, Snelle Sioux
Is Hiawatha geen rechtsback?
pi_38424238
Stel je bent Pierre Laperriere uit Toulouse en je kijkt naar France 1 en je ziet het volgende team

16. Fabien Barthez
4. Patrick Vieira
5. William Gallas
6. Claude Makelele
7. Florent Malouda
9. Djibril Cisse
11. Sylvain Wiltord
13. Mikael Silvestre
15. Lilian Thuram
21. Pascal Chimbonda
22. Franck Ribery

14. Louis Saha (56')
22. Franck Ribery (65')
9. Djibril Cisse (78')
13. Mikael Silvestre (82')
21. Pascal Chimbonda (87')

Denk je dan: Dat is MIJN team
pi_38425336
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 02:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel je bent Pierre Laperriere uit Toulouse en je kijkt naar France 1 en je ziet het volgende team

16. Fabien Barthez
4. Patrick Vieira
5. William Gallas
6. Claude Makelele
7. Florent Malouda
9. Djibril Cisse
11. Sylvain Wiltord
13. Mikael Silvestre
15. Lilian Thuram
21. Pascal Chimbonda
22. Franck Ribery

14. Louis Saha (56')
22. Franck Ribery (65')
9. Djibril Cisse (78')
13. Mikael Silvestre (82')
21. Pascal Chimbonda (87')

Getuige de volksfeesten na een overwinning, zou je zeggen van wel he?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38433320
Dat was de vraag niet
pi_38433672
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was de vraag niet
Ik ken genoeg Fransen van het type "Pierre" die achter zo'n team zouden staan, ja. Nationalisme is daar iets sterker dan hier namelijk, waar het "oranjegevoel" vooral bestaat als een excuus om je kop oranje te verven, een broek met een staart eraan en een toeterhoed aan te doen en lallend over straat te zwalken na afloop van een partij die je je de volgende ochtend niet eens meer herinnert. Zo duidelijk genoeg?
En al ziet het Nederlandse team paars van het zwart, dan nog heb ik het recht zo'n leeuwenhosen aan te doen. Puh.
pi_38434253
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:20 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Matteo Ferrari?

Matige voetballer trouwens.
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_38434992
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 02:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[elftal]

Ja, dat zou ik dan wel denken. Frankrijk is multiraciaal, heel normaal daar.
That's all folks!
pi_38435044
Ja echt normaal als 10% allochtoon is in Frankrijk maar 80% van het team allochtoon is
pi_38435096
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja echt normaal als 10% allochtoon is in Frankrijk maar 80% van het team allochtoon is
Jij wilt nu zeggen dat al die arme "echt" Franse jongetjes geen kans krijgen?
Ik denk gewoon dat relatief veel meer Algerijnen, Marokkanen en Afrikanen voetballen daar.

Ze kiezen gewoon de besten volgens een bepaald systeem. Als ze daarbij ook nog eens aan huidskleur of afkomst moeten gaan denken...
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:50:19 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38435100
quote:
beter toch? wordt er ook eens aan die allochtonen verdiend. wat is het probleem?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:51:01 #171
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38435124
quote:
Weet je dat zeker dat het maar 10% is???

Of reken je de mensen met een Europees passpoort niet mee??
pi_38435131
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

beter toch? wordt er ook eens aan die allochtonen verdiend. wat is het probleem?
"Ik kan me er niet mee identificeren" [/brilsmurfmodus]
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:54:01 #173
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38435216
Ik vraag me eigen af of je je uberhaupt kan identificeren met voetballers.
Ze zijn allemaal miljonair, rijden auto`s waar wij alleen van kunnen dromen.
En hun leven is zo veel anders als die van ons, afgezien van huidskleur is alles verschillend aan deze mensen.
Eigenlijk zouden amateurs moeten voetballen die door de week ook gewoon gaan werken.
Dan hebben we een Nederlands elftal waar we mee kunnen identificeren.
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:06:00 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38435589
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:54 schreef MrSASO het volgende:
Ik vraag me eigen af of je je uberhaupt kan identificeren met voetballers.
Ze zijn allemaal miljonair, rijden auto`s waar wij alleen van kunnen dromen.
En hun leven is zo veel anders als die van ons, afgezien van huidskleur is alles verschillend aan deze mensen.
Eigenlijk zouden amateurs moeten voetballen die door de week ook gewoon gaan werken.
Dan hebben we een Nederlands elftal waar we mee kunnen identificeren.
ik identificeer mij op sportief gebied liever met een team dat staat voor ons land en kampioen wordt. kleur, ras of peniszise maken mij niet uit.

ik kijk niet graag naar sport van amateurs, kneuterige bedoeling.
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:08:03 #175
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_38435661
quote:
Blanke Fransen kunnen gewoon niet voetballen...
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:09:01 #176
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38435698
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik identificeer mij op sportief gebied liever met een team dat staat voor ons land en kampioen wordt. kleur, ras of peniszise maken mij niet uit.

ik kijk niet graag naar sport van amateurs, kneuterige bedoeling.
Nee maar zoals de TS het brengt zie ik amateurvoetbal als de enigste oplossing voor zijn probleem.
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:14:56 #177
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_38435899
Ik vind dat TS een eng wereldbeeld heeft. Waarom is Kluivert bijv. geen Nederlander? Omdat hij wat vaker rotti eet? En hoe toont Van der Sar zijn vaderlandsliefde anders dan Kluivert?

Naar topic.
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:17:57 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38435992
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:09 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Nee maar zoals de TS het brengt zie ik amateurvoetbal als de enigste oplossing voor zijn probleem.
ik denk dat ik het probleem van ts maar snel moet negeren, want het klinkt mij té nationalistisch. hij zelf is het probleem, denk ik.
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:27:08 #179
33189 RM-rf
1/998001
pi_38436278
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:08 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Blanke Fransen kunnen gewoon niet voetballen...
Hans van Helden-antwoord: "... En langebaanschaatsen kunnen ze ook niet."
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_38436471
When he accepted Trapattoni's offer to play for Italy instead of waiting to be called to play for Argentina he said: "I'm not a traitor, I still feel one hundred per cent Argentine and have done nothing to find myself in this situation. It's only a football matter, nothing else.".

Leuk zo'n speler in je landenteam
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:52:01 #181
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_38437270
Ik heb wel medelijden met ts. Met zo'n instelling moet het wel een hele enge wereld zijn.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_38437495
Misschien kan Frankrijk deze spelers terugnemen:

Ludovic Assemoassa Frankrijk Togo
Jacques Romao Frankrijk Togo
Thomas Dossevi Frankrijk Togo
Robert Malm Frankrijk Togo
David Jemmali Frankrijk Tunesie
Hamed Namouchi Frankrijk Tunesie
Adel Chedli Frankrijk Tunesie
Mehdi Nafti Frankrijk Tunesie
Alaeddine Yahia Frankrijk Tunesie
Karim Essediri Frankrijk Tunesie

donderdag 1 juni 2006 @ 15:02:20 #183
33189 RM-rf
1/998001
pi_38437718
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Leuk zo'n speler in je landenteam
Ja en? Vind je bv clubteams ook maar niks, en ben je van mening dat clubvoetbal slechter is dan nationaal voetbal... omdat bij clubteams de spelers wisselen van club en gewoon spelen daar waar zij (of hun zaakwaarnemers) het meeste mee verdienen ...?

Bij nationaal voetbal is het domweg zo dat de keuze die je maakt, indardaad een flinke invloed kan hebben ...
iemand als Kalou zal zich flink verneukt voelen, die had voor twee teams bij het WK gedacht te kunnen uitkomen, en zit nu werkloos thuis van de zomer ... maar dat is ook gewoon het risico dat hij genomen heeft (althans, voor zover hij kon voorzien dat artikel 15 van de Nederlandse Naturalisatiewet die hem de kans bood, niet dubbel geinterpreteerd zou kunnen worden) ...

natuurlijk spelen de meeste voetballers gewoon ervoor zich in de picture te spelen, zichzelf te kunnen bewijzen voor een groot publiek en willen die gewoon winnen, verder los van het team waarvoor ze uitkomen ...
EWeinig voetballers zullen nu werkelijk zulk een nrome band hebben met het land, waar het bij het Nederlands Elftal domweg zo is dat ruim de helft al jarenlang niet meer in nederland woont. (bij NL Nistelrooij, Arjen Robben, vd Sar, Bronckhorst, vd Vaart, Van Bommel etc.etc.)
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien kan Frankrijk deze spelers terugnemen:

De beroemdste franse koloniale speler is natuurlijk Zinedine Zidane, geboren in Algerije en pas later naar Frankrijk verhuisd...
Ik kan me niet voorstellen dat ook maar één fransman op Zidane zou willen afzien.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:05:02 #184
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_38437831
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:02 schreef RM-rf het volgende:
iemand als Kalou zal zich flink verneukt voelen, die had voor twee teams bij het WK gedacht te kunnen uitkomen, en zit nu werkloos thuis van de zomer ...
Kalou heeft wat hij wilde... een tranfer naar een grote club.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:09:54 #185
33189 RM-rf
1/998001
pi_38438010
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:05 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Kalou heeft wat hij wilde... een tranfer naar een grote club.
En iedere speler weet dat het zichzelf in de kijker spelen, waartoe een WK een fantastische mogelijkheid bied, erg slim kan zijn (een prima voorbeeld is Milan Baros die voorheen bij Liverpool op de bank zat, maar die op het EK doorbrak) ...

het maakt best wat uit of spelers hebben gepresteerd voor de ogen van een groot publiek en het 'bekende' namen zijn ... zulke spelers belanden minder snel op de bank, en alhoewel Kalou blij zal zijn bij chelsea te spelen, moet hij ook eerst hard werken om daar ook echt door te breken...

Of dacht je dat Huntelaar zo graag naar het WK wilde, omdat het hem enkel voor de eer van Nederland te doen was, nee, ook die wilde gewoon daar een bekende naam worden, een WK bied dat platform.
pi_38438818
Zizou is geboren in Marseille en vrijwel alle Nederlanders die nu in het buitenland wonen komen na hun carriere terug naar Nederland(noem er maar een paar op) en hebben hun familie in Nederland
pi_38438851
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En iedere speler weet dat het zichzelf in de kijker spelen, waartoe een WK een fantastische mogelijkheid bied, erg slim kan zijn (een prima voorbeeld is Milan Baros die voorheen bij Liverpool op de bank zat, maar die op het EK doorbrak) ...

het maakt best wat uit of spelers hebben gepresteerd voor de ogen van een groot publiek en het 'bekende' namen zijn ... zulke spelers belanden minder snel op de bank, en alhoewel Kalou blij zal zijn bij chelsea te spelen, moet hij ook eerst hard werken om daar ook echt door te breken...

Of dacht je dat Huntelaar zo graag naar het WK wilde, omdat het hem enkel voor de eer van Nederland te doen was, nee, ook die wilde gewoon daar een bekende naam worden, een WK bied dat platform.
En wat nu als Togo hem aanbood om voor hun uit te komen?
pi_38439705
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat ik het probleem van ts maar snel moet negeren, want het klinkt mij té nationalistisch. hij zelf is het probleem, denk ik.
Gut nee
pi_38440676
Er is een verschil tussen natie en ras. Lid zijn van een natie is mentaal (als je zelf denkt of wil dat je een Nederlander bent, dan ben je dat ook). Lid zijn van een ras is biologisch (het is een huidskleur dus je kan daar zelf niks aan doen). Waarom zou een zwarte dan niet bij het Nederlands elftal kunnen spelen? Zolang ze zichzelf maar Nederlander voelen en vinden is daar natuurlijk helemaal niks mis mee.
pi_38440829
Dit zijn volgens mij alle spelers die op het WK in actie komen en geboren zijn in een ander land dan waar ze voor uitkomen

Op jonge leeftijd geemigreerd:

Roberto Acuña Argentinie Paraguay
Pablo Mastroeni Argentinie VS
Jean-Alain Boumsong Cameroon Frankrijk
Johan Vonlanthen Colombia Zwitserland
Claude Makélélé Congo Frankrijk
Simone Perrotta Engeland Italie
Petit Frankrijk Portugal
Florent Malouda Frans Guyana Frankrijk
Lilian Thuram Guadaloupe Frankrijk
Pascal Chimbonda Guadaloupe Frankrijk
Blerim Dzemaili Macedonie Zwitserland
Archie Thomson Nieuw Zeeland Australie
Miroslav Klose Polen Duitsland
Lukas Podolski Polen Duitsland
Patrick Vieira Senegal Frankrijk
Valon Behrami Servie Zwitserland
Johan Djourou Ivoorkust Zwitserland

Opgeleid en opgegroeid in een ander land dan het land waar je voor uitkomt

Anthony ¦erić Australie Croatie Ander land
Joseph Didulica Australie Croatie Ander land
Josip "Joe" ¦imunić Australie Croatie Ander land
Assimiou Touré Duitsland Togo Ander land
Otto Addo Duitsland Ghana Ander land
Ivan Klasnić Duitsland Croatie Ander land
Niko Kovač Duitsland Croatie Ander land
Robert Kovač Duitsland Croatie Ander land
Shaka Hislop Engeland Trinidad and Tobago Ander land
Christopher Birchall Engeland Trinidad and Tobago Ander land
Ludovic Assemoassa Frankrijk Togo Ander land
Jacques Romao Frankrijk Togo Ander land
Thomas Dossevi Frankrijk Togo Ander land
Robert Malm Frankrijk Togo Ander land
David Jemmali Frankrijk Tunesie Ander land
Hamed Namouchi Frankrijk Tunesie Ander land
Adel Chedli Frankrijk Tunesie Ander land
Mehdi Nafti Frankrijk Tunesie Ander land
Alaeddine Yahia Frankrijk Tunesie Ander land
Karim Essediri Frankrijk Tunesie Ander land
Guy Demel Frankrijk Ivoorkust Ander land
Abdoulaye Méïté Frankrijk Ivoorkust Ander land
Emerse Faé Frankrijk Ivoorkust Ander land
Fereydoon Zandi Duitsland Iran Ander land
Cha Du-Ri Duitsland Zuid Korea Ander land

Spelers die op latere leeftijd zijn genaturaliseerd. De landverraders zeg maar

Ariel Franco Argentinie Mexico Veranderde nationaliteit
Mauro Camoranesi Argentinie Italie Veranderde nationaliteit
Mariano Pernía Argentinie Spanje Veranderde nationaliteit
Zinha Brazilie Mexico Veranderde nationaliteit
Marcos Senna Brazilie Spanje Veranderde nationaliteit
Santos Brazilie Tunesie Veranderde nationaliteit
Deco Brazilie Portugal Veranderde nationaliteit
Gerald Asamoah Ghana Duitsland Veranderde nationaliteit
Oliver Neuville Zwitserland Duitsland Veranderde nationaliteit
Alex Brazilie Japan Veranderde nationaliteit

Spelend voor een ander land doordat het oude land niet meer bestaat:

Andriy Nesmachniy Rusland Oekraine Sovjet unie
Stjepan Tomas Bosnie Croatie Balkan
Ognjen Koroman Bosnie Servie Balkan
Mladen Krstajić Bosnie Servie Balkan
Ivan Ergić Croatie Servie Balkan
Oliver Kovačević Croatie Servie Balkan
Danijel Ljuboja Croatie Servie Balkan
Ivan Bo¨njak Slovenie Croatie Balkan

Wat mij betreft hebben alleen de 1e en 4e groep een excuus om voor een ander land uit te komen
pi_38447824
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Spelers die op latere leeftijd zijn genaturaliseerd. De landverraders zeg maar

Ariel Franco Argentinie Mexico Veranderde nationaliteit
Mauro Camoranesi Argentinie Italie Veranderde nationaliteit
Mariano Pernía Argentinie Spanje Veranderde nationaliteit
Zinha Brazilie Mexico Veranderde nationaliteit
Marcos Senna Brazilie Spanje Veranderde nationaliteit
Santos Brazilie Tunesie Veranderde nationaliteit
Deco Brazilie Portugal Veranderde nationaliteit
Gerald Asamoah Ghana Duitsland Veranderde nationaliteit
Oliver Neuville Zwitserland Duitsland Veranderde nationaliteit
Alex Brazilie Japan Veranderde nationaliteit
50% van die lijst veranderde van Braziliaanse nationaliteit naar een andere..
[♣].... Je op trots ben ik. Door signature mijn hebt jij zo.....[♣]
pi_38447935
En 30% Argentijnen. Trezuguet zit er niet bij omdat zijn pa toevallig net in Frankrijk speelde toen hij geboren werd, en dus Fransman van geboorte was.

Argentinie heeft er minimaal een stuk of 15 die spelen in andere landen
pi_38464196
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit zijn volgens mij alle spelers die op het WK in actie komen en geboren zijn in een ander land dan waar ze voor uitkomen

...enorme lijst

Wat mij betreft hebben alleen de 1e en 4e groep een excuus om voor een ander land uit te komen
Er zat niet een Nederlander tussen. Dus je kunt je weer heerlijk ontspannen gaan zitten identificeren met ons team. Biertje, chipje, slotje?
pi_38534160
Al 'googlend' kwam ik op dit onderwerp en mijn haren begonnen al lezend van de post van forzarob alweer rechtop te staan. Natuurlijk mag forzarob vinden en zeggen wat hij vindt, maar hij verkondigt onjuistheden met zijn voorbeeld van het franse elftal. Daarnaast promoot hij de sociale onwetenheid die de laatste jaren groeiende is in Nederland.

Eerst verbeteren waar zijn post verbetering behoeft: in het Franse elftal spelen niet allemaal geïmpoteerde afrikanen (ja als teruggaan tot de tijden van de slavernij dan heeft hij gelijk maar daar doelde hij niet op). Vele spelers van het franse elftal waaronder Thierry Henry, Nicolas Anelka, Sylvain Wiltord, William Gallas, Lilian Thuram en Florent Malouda hebben wortels op Martinique liggen. Martinique(onderdeel van de franse antillen) is een voormalig kolonie in het Caribisch gebied van Frankrijk. In dat opzicht is Martinique dus vergelijkbaar met Suriname.

Hij kon zich minder met het Nederlands elftal identificeren ten tijde dat er veel spelers met een Surinaamse achtergrond in speelden. Met andere woorden Forzarob kan zich blijkbaar alleen identificeren met mensen die hetzelfde eruit zien als hem(impliciet bedoelt hij natuurlijk witte spelers). Zijn probleem van identificatie is wel erg simplistisch. Als men zich wereldwijd alleen zou kunnen identificeren met mensen die dezelfde afkomst hebben, zou de wereld er een heel stuk slechter uit zien. In het algemeen is het zo: kijk je naar de verschillen of kijk je naar de overeenkomsten?

Impliciet verkondigt hij ook een mening die onder een grotere groep in Nederland aanwezig is. Al ben je hier geboren, spreek je beter Nederlands dan de gemiddelde 'witte' nederlander, heb je een hogere opleiding genoten dan de gemiddelde 'witte' nederlander, houdt je beter aan de wetten dan de gemiddelde 'witte' nederlander....je zal in hun ogen NOOIT een nederlander zijn (lijkt in mijn ogen op een soort van raszuiverheidstheorie (eigenlijk wil ik dit soort woorden niet gebruiken omdat impliciete verwijzingen heeft naar zaken in het verleden en daarnaast leidt het de aandacht van mijn post af))......met andere woorden wat je ook doet, Nederlander wordt je nooit en een Nederlander is per definitie 'wit'.

Dat een aantal spelers (met surinaamse roots) diep in hun hart liever voor suriname zou spelen, is verklaarbaar. Migrantengroepen die zich verplaatsen naar een ander land (vanwege bijvoorbeeld betere toekomstperspectieven, instabiele politieke situatie) houden altijd een speciale relatie met het land van herkomst ook al zijn het 2e of 3 generatiekinderen. Ik heb zelf een witte nederlandse moeder en een surinaamse vader en ik ben hier geboren. Ondanks dat ik me nederlander voel, voel ik me ook surinaams. De warme gevoelens die ik voor Nederland heb, heb ik ook voor Suriname. Die 2 zaken zijn niet onverenigbaar. Blijkbaar zijn ze voor forzarob niet verenigbaar en moet je kiezen.

Een hoop gezeur met de spelers van surinaamse afkomst in Nederlands elftal is ontstaan na het incident in 1996. Heel het zogenaamde 'kabelincident' is verschrikkelijk opgeblazen en helemaal uit verband gerukt. 5 of 6 jongens die in een reportage op een bankje hun vriendschap/verbondenheid benadrukken met bepaalde uitdrukkingen en gebaren. Het was wel weer een heerlijk 'beeld' om alle stereotypen weer bevestigd te zien worden. Een groep zwarte mannen bij elkaar is voor bepaalde witte nederlanders een bedreigend beeld. Van alle bevolkingsgroepen is er geen enkele bevolkingsgroep zo'n controversieel als de zwarte man. Verschillende studies hebben dit uitgewezen (als dit onderwerp je echt interesseert moet je de literatuur maar over opzoeken)

Oorzaak van het probleem lag bij de 'scheve' en 'hïerarchische' verhoudingen binnen Ajax destijds. Witte spelers (Danny Blind, Gebroeders de Boer en anderen) kregen een veelvoud van het salaris van zwarte spelers (Davids, Seedorf, Reiziger en anderen). Terwijl de zwarte spelers vonden dat zij evenveel hadden bijgedragen aan de successen van Ajax als anderen, maar die waardering kwam onvoldoende tot uiting in het salaris. Of dit gevoel nu terecht was of niet, dat weet ik niet en dat kan niemand van ons weten. Helaas kwamen deze problemen tot ontploffing op het EK'96.

Tot slot wil ik zeggen....ik heb geprobeerd zoveel mogelijk genuanceerd te blijven en niet iedereen over één kam te scheren dus wie de schoen past, trekke hem aan...

Nog een opmerking voor een Forzarob...als die voetballers waarmee jij je NIET kan identificeren nou allemaal van die Kalou gevalletjes zouden zijn (spelers waarvan de motieven niet helemaal duidelijk zijn en Kalou spreekt verschrikkelijk slecht nederlands voor iemand die al 7 jaar in Nederland woont maar dat terzijde) zou ik nog een enigzins kunnen meegaan in je post. Maar vele spelers van niet west-europese afkomst die spelen voor bijvoorbeeld Frankrijk, Nederland, Engeland en andere landen zijn meestal geboren in het land waarvoor ze uitkomen. Hun ouders/grootouders zijn meestal afkomstig uit de voormalige kolonies van deze landen. Meestal zijn deze landen eeuwenland onderdeel geweest van de genoemde landen. Maar nu de nazaten uit deze kolonies uitkomen voor het land van de kolonisator vind je dat een probleem.

Daarnaast heb ik nog een vraag....wat doen met landen zoals bijvoorbeeld: Australië (daar lopen nauwelijks oorspronkelijke australiërs tussen (en ff als geheugensteuntje de oorspronkelijke bewoners zijn de aboriginals)

En wat d8 je van Brazilië: daar speelt geen enkele raszuivere indiaan in....

En ten slotte het perfecte voorbeeld: wat doen we met de meest 'witte' land ter wereld (voor degene die sarcastische ondertoon niet voelen, hij is wel degelijk aanwezig) de Verenigde Staten

[ Bericht 0% gewijzigd door Pulu op 04-06-2006 18:11:42 ]
  zondag 4 juni 2006 @ 17:46:09 #195
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_38534529
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:31 schreef Pulu het volgende:
Een groep zwarte mannen bij elkaar is voor bepaalde witte nederlanders een bedreigend beeld. Van alle bevolkingsgroepen is voor de witte medemens geen enkele bevolkingsgroep zo'n controversieel als de zwarte man. Verschillende studies hebben dit uitgewezen (als dit onderwerp je echt interesseert moet je de literatuur maar over opzoeken)
Hoewel je grotendeels gelijk hebt, vond ik dit stukje van jou wel erg generaliserend. "De witte medemens"?
  zondag 4 juni 2006 @ 17:56:49 #196
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_38534754
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:31 schreef Pulu het volgende:
knip
Ik denk dat je het meer in jip en janneke taal moet proberen wil je forzarob bereiken.
pi_38535086
quote:
Hoewel je grotendeels gelijk hebt, vond ik dit stukje van jou wel erg generaliserend. "De witte medemens"?
Je hebt gelijk ScienceFriction...dit komt harder over dan ik bedoelde...je ziet ik heb er een heel betoog van gemaakt....bij het schrijven ervan schrijf je soms direct op wat je denkt...wanneer je het daadwerkelijk opschrijft, ga je het nuanceren waar dat nodig is....dit had ik over het hoofd gezien...aangezien ik verre van perfect ben had ik voor de zekerheid dit vermeldt:
quote:
Tot slot wil ik zeggen....ik heb geprobeerd zoveel mogelijk genuanceerd te blijven en niet iedereen over één kam te scheren dus wie de schoen past, trekke hem aan...
pi_38535192
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:08 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

Ja dat op zeker, maar bijvoorbeeld Yildirim, die twijfelde of hij voor Nederland of Turkije wilde spelen, maar hij koos toch maar voor Nederland om dat hij dacht daar meer kans te hebben aangezien Turkije zonder echte rechtsbuiten speelt. Dan denk ik wat een onzin, hij speelt dan toch zonder bezieling voor Nederland, volg je hart en speel voor Turkije.
Als ik vanaf mijn 2e jaar in Griekenland zou wonen en mijn ouders, voorouders etc zijn Nederlanders en ik zou worden opgeroepen voor zowel het Griekse en Nederlandse team dan zou ik persoonlijk toch echt voor 100% Nederland kiezen.
Zegt dat ook eens wanneer je vanaf je 2e jaar in Griekenland hebt gewoond.
Wie je dan zou zijn en hoe je er over zou denken weet je niet.
pi_38535290
Trouwens kan je je wel indentificeren met die halve Spanjaard v/d Vaart in het Nederlands elftal? Die had ook de keuze tussen jong Spanje en jong Oranje destijds.
  maandag 5 juni 2006 @ 00:14:43 #200
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_38548091
ach, van oorsprong zijn we toch allemaal een Afrikaanse neger...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')