Hij heeft een punt hoor.quote:Op woensdag 7 juni 2006 02:39 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
kom je nou weer met je wit-zwart huidskleur discriminerende opmerkingen????? Heb jij stront voor je ogen ofzo! Ik zeg je toch dat het mij daar niet om gaat lullo!
Echt, alsof je tegen een muur praat...![]()
Enfin, jij kan er ook niets aan doen, sommige hebben meer relativerings- en denkvermogen van God gekregen als anderen![]()
je bent in ieder geval lekker suggestief en opruiend bezig, ventje.
Over gebrek aan denkvermogen gesproken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:28 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
officieel zijn het Fransen, voor de wet etc. en terecht hoor, want die arme mensen zijn natuurlijk gewoon in het verleden afschuwelijk behandeld door de "bezetter" Frankrijk....maar het blijven uiteindelijk gewoon Afrikanen en zouden voor hun eigen Afrikaanse land moeten (willen!!) spelen!
Die koos gewoon voor allebeiquote:Op woensdag 7 juni 2006 02:24 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
Boussata was een uitzondering hoor.
Camerata,quote:Op woensdag 7 juni 2006 03:05 schreef Pulu het volgende:
Ik ga voortaan eerst weer hele posts lezen voordat ik met mensen in discussie ga, want als ik dat eerder had gedaan, had ik mezelf een hoop moeite bespaard.
Ten eerste kunnen een aantal nog geen eens het verschil maken tussen zwarte spelers uit Afrika en Zuid-Amerika...zwart is zwart hè...lekker makkelijk.
Ten tweede verdenk ik er een paar van bepaalde denkbeelden te hebben en daar dan vervolgens argumenten bij gaan zoeken. Omdat bepaalde witte fransmannen Zidane nooit als fransman zullen omarmen, moet hij maar voor het Algerijns elftal uitkomen. Hij had daar veel voor kunnen betekenen. Onzin natuurlijk!
Ten derde sommige mensen met waarschijnlijk italiaanse roots moeten maar eens de geschiedenisboeken erop na slaan. De moren hebben hun sporen in Italië achtergelaten....vergeet dat niet! Er is niet tragischer dan zelfhaat. Als je dit allemaal niet snapt, doe geen moeite!!
Ten vierde als we nationalistische gevoelens bepalend laten zijn bij het dan wel of niet uitkomen voor het nationale elftal. Gaat dat dan op afkomst? In mijn woordenboek zijn nationaliteit en afkomst nog 2 verschillende dingen. En niemand zit te wachten op een Japans elftal met 11 genaturaliseerde b-Brazilianen. Dus kom niet met non-argumenten!
Spelers die zelf of wiens ouders of grootouders afkomstig zijn uit voormalige kolonies en die uitkomen voor het land dat vroeger kolonisator was, is een ander verhaal dan Kalou die uit oppurtunisme Nederlander wilt worden.
Blah blah
Ach, de 'discussie' gaat toch nergens meer over. Diegenen die dat zeggen zijn de titel Oranje-fan niet eens waard, geef ze een swastika vlag en zwarte plak-snorretjes. Daar horen ze naar hun gevoel toch meer bij.quote:Op woensdag 7 juni 2006 07:34 schreef nwknight11 het volgende:
Dat gelul over donkere spelers moet nu ophouden. Er zijn honderden reakties die totaal geen hout snijden, bij voorbeeld deze: "Ik juich voor Oranje, en niet voor Babel (of Kluivert/ Davids / Seedorf)
wanneer een van deze spelers scoort."
Wat is dan het probleem dat Oranje niet helemaal lelieblank is?
Wie problemen heeft met mensen van andere etniciteit in Oranje, zou een wet hiertegen moeten uitvaardigen.ART. xx: Alleen blonde, bleke, blauwogigen (ARIERS) in ons nationale team.
Benieuwd hoe onze vrienden in het buitenland hun walging hierover laten blijken.
Inderdaad.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:40 schreef SimtekF1 het volgende:
TS>> Wat maakt jou meer Nederlander dan bijvoorbeeld een half bloedje die zijn hele leven al bij zijn Nederlandse moeder woont, zijn buitenlandse pa niet kent, netjes ABN praat, geen strafblad heeft e.d.
Alleen het kleurtje?
Weet je eigenlijk wel hoe ziek het is wat je zegt.
Oh jeej, een neger.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gelukkig zullen we TS nooit op een postzegel aantreffen:
[afbeelding]
wat een kinderachtige reactie zegquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Oh jeej, een neger.
Schandalig dat die zomaar aan sport mogen doen.
Ik opteer dat negers apart moeten sporten.
Geloof me, er zijn er zat die het liever zo zien.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:20 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
wat een kinderachtige reactie zegsukkel
Gammaquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik weet nog dat hitler tijdens de olympische spelen wegging toen een zwarte amerikaan (de we natuurlijk allemaal van naam kennen) een medaille uitgereikt kreeg.
slecht gezelschap om overeenkomstig gedachtengoed te hebben.
eehh....lees jij eerst even alle posts goed door, bijgoochem.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Geloof me, er zijn er zat die het liever zo zien.
Anders ga je gewoon even inhoudelijk in op de rest. Ofzo.
juistem. daardoor moest ik er ook aan denken.quote:
Aangezien ervoor jou geen verschil is tussen een zwart persoon uit Afrika en een zwart persoon uit Zuid-Amerika zegt mij al genoeg.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:31 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Camerata,
Wat is het verschil dan tussen zwarten in Afrika en Zuid-Amerika? Hebben de Afrikanen soms minder rechten omdat hun koloniale status iets anders is?
Ik heb ook al aan je grote vriend Backdoorman proberen uit te leggen maar daar gaan jij en je grote vriend niet op in. Dat de liefde voor het land van je ouders/grootouders of al zou een speler er zelf geboren zijn maar opgegroeid in het land van de voormalig kolonisator NIET ONVERENIGBAAR zijn met de warme gevoelens voor in dit geval Frankrijk. Jullie doen net alsof al die spelers met tegenzin in dan wel het Nederlands Elftal of het Franse elftal of Engelse elftal uitkomen. Blijkbaar redeneren jullie vanuit je eigen nationalistische gevoelens (dat mag), maar daarvoor gelden ze niet gelijk voor iedereen.quote:Wat is daar onzin aan? Ik zou als Zidane zijnde nooit willen spelen voor een volk dat mij als ik niet zo'n goede voetballer was geweest racistisch zou behandelen. Als hij zich zo Algerijns voelt als hij zegt, kan hij daar toch voor uitkomen
quote:Ik heb jarenlang op school niets anders gedaan de geschiedenis van Italie bestudeerd.
Het zuiden van het land is inderdaad bezet geweest door de Moren, Carthagers, Fenicieers en ander volk. Gedurende de hele geschiedenis in het Middenlandse zeegebied zijn gebieden veroverd, volken verdrongen en gebieden terugveroverd als je dat niet wist? Zo blijven er maar weinig landen over waar je nationalist mag zijn.
Waar kom jij dan wel niet vandaan om het recht te hebben Moren te haten? Je associeert ze kennelijk met het kwaad. Wat ik persoonlijk totaal niet doe. Het zijn juist mijn vrienden.
Vriend ik zet dit niet voor niets neer. Sommige italianen (en ik verdenk jou ook ervan) denken dat ze mooi raszuiver onbevlekt volk(met uitzondering van het rijke Noord-Italië) zijn, maar zoals ik al eerder zei de Moren hebben wel degelijk hun sporen (daarmee doel ik eigenlijk genetische sporen) achtergelaten.quote:Ten derde sommige mensen met waarschijnlijk italiaanse roots moeten maar eens de geschiedenisboeken erop na slaan. De moren hebben hun sporen in Italië achtergelaten....vergeet dat niet! Er is niet tragischer dan zelfhaat. Als je dit allemaal niet snapt, doe geen moeite!!
En verder sluit ik me hierbij aan!quote:Op woensdag 7 juni 2006 07:34 schreef nwknight11 het volgende:
Dat gelul over donkere spelers moet nu ophouden. Er zijn honderden reakties die totaal geen hout snijden, bij voorbeeld deze: "Ik juich voor Oranje, en niet voor Babel (of Kluivert/ Davids / Seedorf)
wanneer een van deze spelers scoort."
Wat is dan het probleem dat Oranje niet helemaal lelieblank is?
Wie problemen heeft met mensen van andere etniciteit in Oranje, zou een wet hiertegen moeten uitvaardigen.ART. xx: Alleen blonde, bleke, blauwogigen (ARIERS) in ons nationale team.
Benieuwd hoe onze vrienden in het buitenland hun walging hierover laten blijken.
Ik heb moeite met Frankrijk omdat dat hele elftal bestaat uit allochtonen. Dit in tegenstelling tot het Nederlands elftal. Vandaag vond ik het ook weer een schande bij Frankrijk-China. Welk fatsoenlijk land zou het trouwens accepteren als het hele elftal allochtoon is? Dit zou in Italie of Spanje nooit geaccepteerd worden. Laat Frankrijk dan maar de gevolgen voelen van hun veroveringsdrang en het onderwerpen van andere volkeren.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:34 schreef Pulu het volgende:
[..]
Aangezien ervoor jou geen verschil is tussen een zwart persoon uit Afrika en een zwart persoon uit Zuid-Amerika zegt mij al genoeg.
Waar heb ik ooit gezegd dan wel geïmpliceerd dat afrikanen minder rechten zouden hebben. Ik werd schijtziek jouw zelfde riedeltje dat de zwarte spelers van Frankrijk genaturaliseerde afrikanen zijn terwijl Martinque gewoon nog onderdeel is van Frankrijk. Ik ga niet weer alle namen opnoemen van de franse spelers die hun roots hebben op Martinque. In dat opzicht is Martinque is enigszins vergelijkbaar met Suriname. Maar zoals jij dan weer heel tegenstrijdig zei dat je geen moeite hebt met spelers met surinaamse roots in het Nederlands elftal maar wel moeite met Frankrijk. Maar ja dat is je goed recht! Maar wel heeeeeeeeeeeeeeeel krom!!!!!!
[..]
Ik heb ook al aan je grote vriend Backdoorman proberen uit te leggen maar daar gaan jij en je grote vriend niet op in. Dat de liefde voor het land van je ouders/grootouders of al zou een speler er zelf geboren zijn maar opgegroeid in het land van de voormalig kolonisator NIET ONVERENIGBAAR zijn met de warme gevoelens voor in dit geval Frankrijk. Jullie doen net alsof al die spelers met tegenzin in dan wel het Nederlands Elftal of het Franse elftal of Engelse elftal uitkomen. Blijkbaar redeneren jullie vanuit je eigen nationalistische gevoelens (dat mag), maar daarvoor gelden ze niet gelijk voor iedereen.
Daarnaast kan ik me herinneren dat het franse publiek Zidane een daverend applaus geven toen hij werd gewisseld en dat een witte doelman genaamd Barthez de hele wedstrijd werd uitgefloten. Zullen ze ook al wat hebben tegen kale spelers hebben (ja ik weet het ik trek het in het belachelijke maar daarmee probeer ik alleen maar aan te geven hoe onzinnig je aan het redeneren bent). Omdat er een paar domme franse racisten hem slecht behandelen geldt dat niet gelijk voor alle fransen. Het ligt er aan of je naar het half lege of het half volle glas kijkt
[..]
[..]
Vriend ik zet dit niet voor niets neer. Sommige italianen (en ik verdenk jou ook ervan) denken dat ze mooi raszuiver onbevlekt volk(met uitzondering van het rijke Noord-Italië) zijn, maar zoals ik al eerder zei de Moren hebben wel degelijk hun sporen (daarmee doel ik eigenlijk genetische sporen) achtergelaten.
Ik zei verder niks over het haten van Moren. Ik zei er niks tragischer dan zelfhaat, maar misschien gaat wat ik bedoel wel boven je pet. Die zelfhaat moet je terugkoppelen naar de genetische sporen die de Moren hebben achtergelaten (maar dat zal je niet zo gauw teruglezen in Italiaanse geschiedenisboeken, want het feit dat er italianen rondlopen met moors bloed (al is het honderden jaren geleden) wordt liever ontkend vanwege schaamte dan omarmd als een verrijking
[..]
En verder sluit ik me hierbij aan!
quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:57 schreef ForzaRob het volgende:
Als ik Fransman zou zijn zou ik geen enkele binding meer hebben met het Franse elftal, ik bedoel ,kom op , er spelen 3 echte Fransen in het team, de rest zijn allemaal geimporteerde Afrikanen.
kneus, dus alleen met blond haar en blauwe ogen ben je een echte 'hollander'?quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:57 schreef ForzaRob het volgende:
Nu heb ik een beetje gekeken naar het onder de 19 tournooi en daar is het echt erg. Ik geloof dat er bij Nederland maar 3 echte Hollanders op het veld lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |