Of dat alleen echt helemaal juist is, ben ik niet helemaal zeker van, maar het was wel een ska-label.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:04 schreef ranja het volgende:
De zwart witte blokjes?
en/of het alleen ska muziek uitbrengen?
Ik heb de vraag een paar keer gelezen en las steeds Two TOWN Records. Pas toen ik jouw opmerking las begreep ik hetquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ze brengen enkel muziek uit die uit 2 akkoorden bestaat.
hoe kom je bij die punkinvloedquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:08 schreef Route het volgende:
ze brachten alleen ska/reggea met punkinvloed-muziek uit?
Dus dat van die punkinvloeden klopt wel...quote:Wikipedia schrijft het volgende:
2 Tone (or Two Tone) is a style of music created by fusing elements of punk rock and ska. The sound was pioneered in the late 1970s by English bands such as The Specials, The Selecter, The Beat and Madness. Many of these bands were signed to 2 Tone Records, Stiff Records and Go Feet Records and were based around the West Midlands area in the UK.
Wakker mannetje die bukgeitquote:Op woensdag 24 mei 2006 07:27 schreef bukgeit het volgende:
Een citer.
Dat mag ook niet maar je hebt af en toe antwoorden waar ik een beetje aan twijfel, vandaar.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:20 schreef Route het volgende:
nee, dat mocht toch niet?
Zoals wat??quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat mag ook niet maar je hebt af en toe antwoorden waar ik een beetje aan twijfel, vandaar.
Hehe... eerste wat ik dacht bij 2-tone was Madness... geheel ten onrechte dus...quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:21 schreef ranja het volgende:
2 tone-stijl is een beetje synoniem geworden voor bands op het 2-tone label of 2nd wave ska.
Bv Madness heeft hun hitablbums niet op 2-tone uitgebracht maar worden wel bij die stroming gerekend.
en het punk deel zal wel in de maatschappij kritische teksten zitten
Is ook niet zo; dat maakt Wikipedia ervan. Dat de 2 Tone (officiële schrijfwijze) sound een herkenbaar geluid is, is een ander verhaal.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:15 schreef cafca het volgende:
Ik wist niet dat het een officiele stroming was....ken alleen het label van iig the Specials
Dit staat op Wikipedia.nl:quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:15 schreef cafca het volgende:
Ik wist niet dat het een officiele stroming was....ken alleen het label van iig the Specials
De stroming Two Toneska werd dus voornamelijk uitgebracht op Two Tone Records.quote:Ska is een aan het einde van de jaren vijftig op Jamaica opgekomen muziekstijl die gekenmerkt wordt door zeer nadrukkelijke accenten tussen de tellen van een vierkwartsmaat. Ska is opgewekte dansmuziek. Doordat een hoofdrol is weggelegd voor de koperblazers, wordt ska ook wel eens de jazz van Jamaica genoemd.
De iets langzamere afgeleide van ska heet rocksteady. De nog lomere variant is reggae. In Engeland ontstond rond 1980 een Britse variant op het genre, de zogenaamde Two Toneska, die, onder invloed van de punk, aanmerkelijk energieker en sneller was dan zijn Jamaicaanse voorloper.
Geloof me, ik zoek niks op hoor!! Dat van Conamus wist ik omdat ik daar gister nog een artikel over had gelezen, en die punkinvloed is een kenmerk van two tone. Maar ik zal me iets dommer houden, dan kom ik misschien minder verdacht over..quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:23 schreef MaJo het volgende:
Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar je Conamus antwoord is bijna identiek aan wat er op hun website staat. En nu je begon over punkinvloed en Ranja vroeg hoe je daar op kwam begon ik te twijfelen. Maar het kan ook toeval zijn en ik wil je niet onterecht beschuldigen.
Klopt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:21 schreef ranja het volgende:
2 tone-stijl is een beetje synoniem geworden voor bands op het 2-tone label of 2nd wave ska.
Bv Madness heeft hun hitablbums niet op 2-tone uitgebracht maar worden wel bij die stroming gerekend.
Klopt ook, maar heeft ook te maken met de houding en energie van de tweede skagolf. Die was het rechtstreekse gevolg van de punkexplosie. Ook het ontstaan van 2 Tone zelf was daar direct een gevolg van (het DIY ethos). Plus dat veel skamuzikanten van toen een punkverleden hadden. Voorzover je van verleden kunt sprekenquote:en het punk deel zal wel in de maatschappij kritische teksten zitten (bij sommige bands dan)
Ok in dat geval mijn excuses. Vond het gewoon toevallig dat die twee zinnen op elkaar leken, vandaarquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:27 schreef Route het volgende:
[..]
Geloof me, ik zoek niks op hoor!! Dat van Conamus wist ik omdat ik daar gister nog een artikel over had gelezen, en die punkinvloed is een kenmerk van two tone. Maar ik zal me iets dommer houden, dan kom ik misschien minder verdacht over..![]()
Die link leg ik dan ook meteen...quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Madness zat natuurlijk bij het veel interessantere Stiff-label
En weer een dame erbij (hoi Routequote:Op woensdag 24 mei 2006 15:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ok in dat geval mijn excuses. Vond het gewoon toevallig dat die twee zinnen op elkaar leken, vandaarMaar kom alsjeblieft niet dommer over hoor, is alleen maar goed als je dingen weet toch?
Exactementquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:26 schreef cafca het volgende:
aha, dus het label was er eerder dan de stroming...zoiets als Motown
Yep! En blijkbaar nog een slimme ookquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:32 schreef MaJo het volgende:
He ben jij ook een meid Route? Das gezelligEr mogen best wat meer dames posten in dit door mannen gedomineerde topic
Is er nog geen nieuwe vraag?
Mannen zijn alleen over het algemeen wat geduldigerquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:32 schreef MaJo het volgende:
He ben jij ook een meid Route? Das gezelligEr mogen best wat meer dames posten in dit door mannen gedomineerde topic
Ongeduldig....chaotisch...maar ze kunnen wel meerdere dingen tegelijk!! Niet altijd even efficient...maar ze kunnen het wel!quote:
Ik doe ook altijd mee!quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:32 schreef MaJo het volgende:
Ben er toch elke dag een paar uur geweest. Ik post hier op andere tijden dan jij denk ik. 's Nachts bijv.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:33 schreef Route het volgende:
[..]
Yep! En blijkbaar nog een slimme ook![]()
Heey GLO!! Alles ok? Jou zie ik hier ook niet vaak! (de afgelopen 3 dagen dan..)
Bij allemaal gingen de kopstukken ruzien en dus uit elkaar, maar vervolgens gingen diezelfde kopstukken na het tekenen van de vrede toch weer samen iets doen?quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:34 schreef ranja het volgende:
Kennen jullie elkaar Glo en Route? Dat verklaart dan waarom Route zoveel weet
Wat is de overeenkomst tussen:
Suede
The Beat
The Charlatans
Yazoo
quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Er zijn aparte UK toevoegsels vanwege een Amerikaanse tegenhangers (ook The Mission trouwens)
Wat je natuurlijk bedoelt te zeggen is dat ze in de US een afwijkende naam hebben gekregen om duidelijk te maken dat het hier om de engelse bands gaatquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dwz, kan ook London of English zijn..
Och, in het ergste geval haalt Peaceman er gewoon een modje bij om de boel weer op te schonen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:35 schreef cafca het volgende:
Jongens, houden jullie het slowchatten een beetje binnen de perken?![]()
We zijn klonenquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:34 schreef ranja het volgende:
Kennen jullie elkaar Glo en Route? Dat verklaart dan waarom Route zoveel weet
Daarvoor ben ik al te laat dus (een uitstapje naar MuzAss kan je zelfs bij ranja de kop kostenquote:Wat is de overeenkomst tussen:
Suede
The Beat
The Charlatans
Yazoo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |