abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:45:16 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38120921
Enige tijd geleden kwamen we er in K&W achter dat er op ionternet een banner rondzwierf welke foto's bevat welke door een Fok! user op Fok! gepubliceerd waren. Het betreft foto's van zijn verbouwing thuis.

Deel 2 vanaf Renovatie deel 2 alweer ;)
Renovatie deel 3 alweer ;)

De betreffende user wist hier niets vanaf en besloot daarop eens te bellen met Bouwgarant om navraag te doen. Daaruit bleek dat Bouwgarant schuld ontkende en geen vergoeding wilde betalen hiervoor. Inmiddels is er diverse keren contact geweest en hebben ze inmiddels de foto's uit de banner verwijderd. Opgelost zou je zo denken! Niet dus! Ze nemen gewoon foto's van een andere Fok! user welke ook zijn verbouwingsfoto's in K&W had geshowed!

Wat zijn nu de plichten en rechten rondom het gebruik van deze foto's? De users hebben geen toestemming gegeven en Bouwgarant heeft ze gewoon ergens van het net geplukt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:00:54 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38121482
*even volgt...

Overigens kan het hele Fok! aspect buiten beschouwing blijven. Dat heeft verder weinig met deze gevallen te maken. Behalve dan dat men K&W een handige plek vindt om foto's te vinden.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:07:46 #3
65960 sanger
pi_38121720
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
*even volgt...

Overigens kan het hele Fok! aspect buiten beschouwing blijven. Dat heeft verder weinig met deze gevallen te maken. Behalve dan dat men K&W een handige plek vindt om foto's te vinden.
En buiten dat de WGR'ers op Fok! misschien wat meer interesse krijgen zich erin te verdiepen

En tja, foto's zat toch
pi_38122050
Tijdje terug had een motorzaak een foto van een vriend van mij op hun site geplaatst zonder toestemming van hem en de fotograaf. Na een belletje is die foto er toen afgehaald en is het daarbij gelaten.
Weet dus verder ook niet precies wat je er tegen kan doen. De fotograaf heeft sowieso rechten op de foto, dus ongeoorloofd gebruik zal vast wel iets over te vinden zijn?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:36:26 #5
36138 sjaak-ie
Lekker boeie!
pi_38122832
De "eigenaar" van de foto's heeft in principe het zogenaamde auteursrecht. Hij moet toestemming geven voor het gebruik van zijn materiaal. Als dat niet het geval is, mag iemand anders de foto's niet gebruiken.

Daarnaast (is hier niet van toepassing denk ik) bestaat er ook zoiets als portretrecht. Als jij een foto met jou kop ergens tegenkomt en je hebt niet explicieit toestemming gegeven om die foto te gebruiken, kun je daar ook tegen optreden. Iemand mag niet zomaar ergens jou gezicht afbeelden.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:30:38 #6
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38124992
Ah, hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38125129
nu zijn mijn foto's de lul
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_38125168
Ik wil hiervan op de hoogte gehouden worden.
pi_38125367
iemand een idee wat hier tegen te doen is?
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_38125475
Ik wil dit ook even volgen, aangezien ik de eerste foto's ben tegen gekomen....
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:47:09 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38125549
Vraagje, voor degenen wiens foto's gebruikt zijn. Hoe erg is het eigenlijk? Of is het eigenlijk wel vleiend?
pi_38125594
Een vriend van me merkte op dat een vliegerwinkel een foto van hem gebruikte op de website. We hebben toen een document achterhaald waarop staat wat de kosten daarvan zijn. Dat hebben we de man toen gemaild en die vriend van me kreeg zo een flinke zooi aan korting Alhoewel hij er meer uit had kunnen halen als hij het harder had gespeeld.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_38125735
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:47 schreef Brighteyes het volgende:
Vraagje, voor degenen wiens foto's gebruikt zijn. Hoe erg is het eigenlijk? Of is het eigenlijk wel vleiend?
ik vind het eigenlijk wel een eer, maar toch compleet stijlloos. Met de eer van een ander lopen strijken
pi_38125933
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:52 schreef the_jestert het volgende:
ik vind het eigenlijk wel een eer, maar toch compleet stijlloos. Met de eer van een ander lopen strijken
Ik vind het een eer totdat iemand anders er geld mee gaat verdienen. Non-commerciele websites mogen m'n foto's altijd gebruiken (binnen bepaalde grenzen) maar op het moment dat hun geld gaan verdienen wil ik ook m'n centje meepikken

Overigens heb ik er zelf weinig last van, ben nog niet zo'n actieve fotograaf
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_38126217
the_jestert: Jouw swf file.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:05:44 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38126274
Ja, dat is ook wel waar. Ik zit net naar die swf te kijken en dat is toch ook wel schandalig idd.
pi_38126347
zojuist gemaild naar bouwgarant

Na aanleiding van mijn telefoongesprek met Rob de Groot, dd 23 mei 2005 15.35 u.

Zonder mijn toestemming van mij heeft u foto's van mijn verbouwing gebruikt in uw banner op funda.nl. Aangezien ik dit zeer ongepast vind, ronduit brutaal, zeker gezien de disclaimer op uw site
"Alle op deze website voorkomende afbeeldingen/merknamen van de Stichting BouwGarant zijn auteursrechtelijk en merkrechtelijk beschermd en mogen niet zonder toestemming worden gebruikt.
© 2001 BouwGarant"
U neemt het blijkbaar zelf ook niet zo nauw afbeeldingen van anderen.

In het gesprek met Dhr de Groot heb ik aangegeven de is eis dat MIJN foto's voor het eind van de middag verwijderd zijn.
Tevens vind ik een vergoeding van ¤100 per foto per dag zeer reëel. Het gaat mij niet zozeer om het feit dat mijn foto's in uw banner staan, maar om het feit dat u ongevraagd mijn foto's steelt van de verbouwing waar mijn bloed zweet en tranen in zit!!!

Gaarne verneem ik van u

Met vriendelijke groeten
pi_38126455
Je hebt toch nog wel de typefouten eruit gehaald he
pi_38126467
foto's zijn ondertussen uit de banner........................
pi_38126524
Dat is heeeel snel, net (5 mins geleden) nog niet namelijk.
pi_38126568
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 16:11 schreef Marsepein het volgende:
Dat is heeeel snel, net (5 mins geleden) nog niet namelijk.
ik hou het ook nog even in de gaten
pi_38126571
Ik ben benieuwd naar het antwoord van de Bouwgarant Wachtende op deze heb ik voor de zekerheid mijn eigen verbouwingsfoto's maar offline gehaald!
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:12:46 #23
65960 sanger
pi_38126586
Ze hebben veiligheidshalve maar een tekenfilmpje genomen

Ook wel leuk, klik voor de grap een sop de banner
pi_38126612
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 16:12 schreef Atreidez het volgende:
Ik ben benieuwd naar het antwoord van de Bouwgarant
ik ook, maar ik heb eigenlijk het vermoeden dat ik er nix meer van hoor
pi_38126636
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 16:12 schreef the_jestert het volgende:

[..]

ik hou het ook nog even in de gaten
Misschien staat die nog wel online maar wordt die niet gebruikt. Dus flink speuren of die online staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')