abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38147726
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:08 schreef moremore het volgende:

[..]

Een ware wetenschapper gaat uit van waarneembare feiten en controleerbare hypothesen.
Alles wat de wetenschap naar voren brengt, zal ook wel een wetenschappelijk antwoord hebben ter ondersteuning bij (filosofische) vragen die er bij komen kijken zowel in theorie als in praktijk
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:15:27 #202
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38147737
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dat is dus een van de dingen die ik niet zie zitten in evolutie idd, dat het niet levensbeschouwelijk is.
Waarom zou het dat dan wel moeten zijn?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_38147753
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als je aspirine aan het brouwen bent kijk je toch ook niet naar de bron van de elementen. Hoe ze reageren, daar gaat het om.
jij vindt de bron van elementen niet zo relevant als het resultaat zelf?
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:17:42 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38147793
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

jij vindt de bron van elementen niet zo relevant als het resultaat zelf?
Voor de reactie zal me dat worst wezen. Als ik de reactie zelf maar begrijp.
Onikaan ni ov dovah
pi_38147809
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom zou het dat dan wel moeten zijn?
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dat is dus een van de dingen die ik niet zie zitten in evolutie idd, dat het niet levensbeschouwelijk is.
Het was wel een subjectief reactie he, niet in het algemeen namens alle moslims ofzo, maar ja hoe je vraag te beantwoorden. Voor mij is het een theorie dat voor de atheisten een mooi feitelijk proces is, maar voor mij is het een totaal karakterloos verhaal die ik zelf niet zie zitten, al zou ik denken dat natuur niet zo cruel kan zijn.
pi_38147827
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Voor de reactie zal me dat worst wezen. Als ik de reactie zelf maar begrijp.
in hoeverre kan je het wel "begrijpen' als je je niet in bron van die elementen verdiept?
pi_38147851
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alles wat de wetenschap naar voren brengt, zal ook wel een wetenschappelijk antwoord hebben ter ondersteuning bij (filosofische) vragen die er bij komen kijken zowel in theorie als in praktijk
is dat een werkelijkheid dan?
Er is niets zo mooi als de waarheid!
pi_38147857
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als jij niet weet hoe die soorten die jij defineert tot leven zijn gekomen, vind ik wel dat er een grote vraagteken is en je alle kanten op kunt
Ik vind het niet belachelijk dat je die vraag stelt, maar ik vind het belachelijk dat je Newton afrekent op iets dat ie helemaal niet trachtte te achterhalen. Als de wetenschap op de manier die jij voorstelt te werk zou gaan dan zou de wetenschap geen stap vooruit komen. Het geniale aan de wetenschap is juist dat het concreet waarneembare bewijzen vindt, waaropvolgend verder kan worden gekeken naar diepere complexere zaken. Het is als een kaartenhuis, de fundering moet sterk staan voordat verder kan worden gebouwd.

Als we naar het weerbericht kijken, moet de weerman dan ook gaan uitleggen hoe water is ontstaan?
quote:
Wat is dan de oorsprong van de zwaartekracht? Waarom oefent massa aantrekkingskracht op uit? Het deeltje wat hiervoor zou zorgen wordt alleen nog maar verondersteld, dacht ik..
De oorsprong van zwaartekracht is het onstaan van ruimte en tijd, maar dat wist je zelf ook wel
Ik denk niet dat we bij zwaartekracht aan deeltjes moeten denken maar gewoon de druk die de massa heeft op de ruimte/ tijd axis.
pi_38147883
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:20 schreef moremore het volgende:

[..]

is dat een werkelijkheid dan?
Wat is jouw definitie van werkelijkheid?
pi_38147944
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:21 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik vind het niet belachelijk dat je die vraag stelt, maar ik vind het belachelijk dat je Newton afrekent op iets dat ie helemaal niet trachtte te achterhalen. Als de wetenschap op de manier die jij voorstelt te werk zou gaan dan zou de wetenschap geen stap vooruit komen. Het geniale aan de wetenschap is juist dat het concreet waarneembare bewijzen vindt, waaropvolgend verder kan worden gekeken naar diepere complexere zaken. Het is als een kaartenhuis, de fundering moet sterk staan voordat verder kan worden gebouwd.
Wie haalde Newton aan, jij of ik?
quote:
Als we naar het weerbericht kijken, moet de weerman dan ook gaan uitleggen hoe water is ontstaan?
Als de weerman iets beweerd dat weten/maat- schappelijk niet geaccepteerd is wel ja.
quote:
De oorsprong van zwaartekracht is het onstaan van ruimte en tijd, maar dat wist je zelf ook wel
Ik denk niet dat we bij zwaartekracht aan deeltjes moeten denken maar gewoon de druk die de massa heeft op de ruimte/ tijd axis.
Ja, goed dank je voor je bijdrage enzo, maar ik heb toch niet zwaartekracht ontkend of iets dergelijks?
pi_38147978
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van werkelijkheid?
realiteit
pi_38148012
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:26 schreef moremore het volgende:

[..]

realiteit
weer zo een breed te interpreteren term, realiteit is voor iedereen subjectief.
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:29:58 #213
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38148040
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Het was wel een subjectief reactie he, niet in het algemeen namens alle moslims ofzo, maar ja hoe je vraag te beantwoorden. Voor mij is het een theorie dat voor de atheisten een mooi feitelijk proces is, maar voor mij is het een totaal karakterloos verhaal die ik zelf niet zie zitten, al zou ik denken dat natuur niet zo cruel kan zijn.
Dus je verwerpt evolutie omdat je er geen fijn gevoel bij hebt?
Onikaan ni ov dovah
pi_38148043
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is wel hoop ik duidelijk, dat ik er niets mee ben opgeschoten, of jij kon het niet uitleggen, of ik kon het niet snappen, zal waarschijnlijk wel het laatste zijn. Voor mij klinkt het tegenstrijdig wanneer Louis Pasteur "bewezen" heeft dat leven alleen uit leven kan voortkomen, hoe ik het met mijn primitieve kennis interpreteer is dat een cell( dode?) tot leven is gewekt door "leven" en dus het leven op aarde niet met die eerste cell begon.
Al het huidige leven ontstaat uit leven. Maar de omstandigheden waarin de eerste stapjes zijn gezet in het onstaat van de eerste ééncellige zijn totaal onvergelijkbaar met die van nu. Als er nu bijvoorbeeld aminozuren zouden onstaan zouden die meteen geoxideerd worden, maar er was bijna geen zuurstof in de tijd dat het eerste leven onstaan is. Experimenten over het onstaan van leven kunnen alleen maar gedaan worden in gecontroleerde laborartoria. Leven zoals we het kennen zou niet kunnen ontstaan in de wereld zoals die nu is.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_38148060
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus je verwerpt evolutie omdat je er geen fijn gevoel bij hebt?
Ik heb toch meerdere malen gezegd dat ik niet evolutie in zn geheel verwerp?
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:30:57 #216
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38148061
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

in hoeverre kan je het wel "begrijpen' als je je niet in bron van die elementen verdiept?
100&
Onikaan ni ov dovah
pi_38148068
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

100&
sorry, niet mee eens.
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:32:07 #218
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38148079
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb toch meerdere malen gezegd dat ik niet evolutie in zn geheel verwerp?
Maar nooit echt wat je er wel van verwerpt.
Onikaan ni ov dovah
pi_38148084
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:30 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Al het huidige leven ontstaat uit leven. Maar de omstandigheden waarin de eerste stapjes zijn gezet in het onstaat van de eerste ééncellige zijn totaal onvergelijkbaar met die van nu. Als er nu bijvoorbeeld aminozuren zouden onstaan zouden die meteen geoxideerd worden, maar er was bijna geen zuurstof in de tijd dat het eerste leven onstaan is. Experimenten over het onstaan van leven kunnen alleen maar gedaan worden in gecontroleerde laborartoria. Leven zoals we het kennen zou niet kunnen ontstaan in de wereld zoals die nu is.
En dan zou het nog miljarden jaren duren of kunnen we betreffende proces en proefjes dan ook meteen versnellen ( in de nabije toekomst?)
pi_38148087
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

weer zo een breed te interpreteren term, realiteit is voor iedereen subjectief.
Waarvoor zit jij hier? Enkel om maar een "discussie" te voeren? Of om ook jou standpunten duidelijk te maken?

Tot dusver zie ik je alleen maar wat onzin en geneusel uitkramen en dat alles om maar een reactie uit te lokken...

Zeg eens wat zinnigs iets waar we wat mee kunnen en niet dat ellen lange gezeur over niet ter zake doende dingen!
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:32:32 #221
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38148089
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

sorry, niet mee eens.
Want?
Onikaan ni ov dovah
pi_38148095
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Maar nooit echt wat je er wel van verwerpt.
Toch wel in die andere topic over qoran en evolutie d8 ik zo?
pi_38148109
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Want?
die bron maakt het mogelijk.
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:34:52 #224
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38148130
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

die bron maakt het mogelijk.
Onikaan ni ov dovah
pi_38148135
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:32 schreef moremore het volgende:

[..]

Waarvoor zit jij hier? Enkel om maar een "discussie" te voeren? Of om ook jou standpunten duidelijk te maken?

Tot dusver zie ik je alleen maar wat onzin en geneusel uitkramen en dat alles om maar een reactie uit te lokken...

Zeg eens wat zinnigs iets waar we wat mee kunnen en niet dat ellen lange gezeur over niet ter zake doende dingen!
Aldus de reacties van een noob, alsof jouw reacties zo verhelderend zijn en geen vraagtekens oproepen.

Mijn realiteit is niet gelijk aan de jouwe, mijne leert dat Allah bestaat en na me dood op een 2e maal zal gewekt worden om verslag te brengen over mijn leve en keuze. Komt jouw realiteit daarmee overheen of is mijn overtuiging en definitie van realiteit subjectief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')