abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:08:02 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38128770
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heb ik toch al gecorrigeerd?
Waar dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_38134286
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waar dan?
Intelligent Design, het scheppingsverhaal en Darwinisme #2

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2006 19:45:52 ]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:05:25 #153
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38135108
ik had er vandaag nog over met wat mede studenten. Een paar vonden dat je de evolutietheorie nooit kon bewijzen omdat het resultaat miljoenen jaren kan duren. Er kan dus geen observatie zijn.

Ik vind dat zulke onzin.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_38135328
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Enig idee waarom Darwin's boek The origin of species en niet The origin of life heet?
omdat zn kennis niet zo ver raakte
pi_38135355
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ontstaan van leven hoort niet bij evolutie...
maar dan vraag ik me af in hoeverre je ze kunt scheiden, geen leven, geen evolutie.
pi_38135876
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:05 schreef One_of_the_few het volgende:
ik had er vandaag nog over met wat mede studenten. Een paar vonden dat je de evolutietheorie nooit kon bewijzen omdat het resultaat miljoenen jaren kan duren. Er kan dus geen observatie zijn.

Ik vind dat zulke onzin.
Dat is natuurlijk een beetje als zeggen dat algemene geldende wetten voor gravitatiekrachten niet bewezen zijn zolang niet voor elke object met significante massa in het universum bewezen is dat deze daadwerkelijk voldoen aan de betreffende wetten.

@Triggershot: Die kennis had hij inderdaad niet, maar die was ook niet relevant aangezien zijn theorie bedoeld was om de observaties die hij deed te verklaren. Het verklaren van het ontstaan van leven was daar geen onderdeel van.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_38136346
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:25 schreef Monolith het volgende:

@Triggershot: Die kennis had hij inderdaad niet, maar die was ook niet relevant aangezien zijn theorie bedoeld was om de observaties die hij deed te verklaren. Het verklaren van het ontstaan van leven was daar geen onderdeel van.
Ja, maar goed dan had hij wel een hele mooie schets hoe primitieve soorten zich evolueerden tot de moderne mens etc, maar wist hij niet de oorsprong alles, het leven.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:58:09 #158
144616 Neuroscience
Just say no
pi_38137203
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, maar goed dan had hij wel een hele mooie schets hoe primitieve soorten zich evolueerden tot de moderne mens etc
Hij kon verklaren hoe soorten uit soorten ontstonden. En later heeft hij ook nog wat geschreven over het onstaan van de mens.
quote:
maar wist hij niet de oorsprong alles, het leven.
You're point being?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_38138289
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:58 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Hij kon verklaren hoe soorten uit soorten ontstonden. En later heeft hij ook nog wat geschreven over het onstaan van de mens.
[..]

You're point being?
wat heeft het verklaren wat welke soort uit welke ontstond als je het onstaan van leven niet eens kunt defineren?
pi_38138387
sorry mijn pc doet fucked up, de helft is er niet op gekomen.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:30:42 #161
144616 Neuroscience
Just say no
pi_38138677
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:24 schreef Triggershot het volgende:
sorry mijn pc doet fucked up, de helft is er niet op gekomen.
Komt de aanvulling nog?
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_38139240
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:30 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Komt de aanvulling nog?
Dat was idd mijn bedoeling, maar alles verdween omdat mijn pc uitviel, in principe ging het er om zeg maar dat wanneer het onstaan van leven naar een hoger intelligentie/schepper/God zou leiden, hoe veel waarde men nog aan darwin zou hechten?
pi_38139793
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat was idd mijn bedoeling, maar alles verdween omdat mijn pc uitviel, in principe ging het er om zeg maar dat wanneer het onstaan van leven naar een hoger intelligentie/schepper/God zou leiden, hoe veel waarde men nog aan darwin zou hechten?
Het evolutiemodel verklaart een heleboel ontwikkelingen van soorten, of er nou een God is of niet.
pi_38140010
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:55 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het evolutiemodel verklaart een heleboel ontwikkelingen van soorten, of er nou een God is of niet.
Evolutietheorie past in een om vondsten en wetenschappelijke aannames/feiten te verklaren, maar is voor mij niet meer dan een theorie.. Of ik nu religieus ben of niet.
pi_38141137
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Evolutietheorie past in een om vondsten en wetenschappelijke aannames/feiten te verklaren, maar is voor mij niet meer dan een theorie.. Of ik nu religieus ben of niet.
Dat is ook precies wat het is. Alleen denk ik niet dat je helemaal begrijpt hoe dergelijke wetenschappelijke concepten gedefinieerd zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_38141454
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat het is. Alleen denk ik niet dat je helemaal begrijpt hoe dergelijke wetenschappelijke concepten gedefinieerd zijn.
Dat kan.
pi_38144333
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, maar goed dan had hij wel een hele mooie schets hoe primitieve soorten zich evolueerden tot de moderne mens etc, maar wist hij niet de oorsprong alles, het leven.
Dat is hetzelfde als zeggen dat Newton een mooie schets kon maken hoe zwaartekracht werkte, maar niets wist van de oorsprong van deze kracht (of de oerknal).

Sorry hoor, maar slaat werkelijk nergens op

Het mooie van wetenschap is de totale verdieping in diverse segmenten van 'dat, dat we waarnemen'. En doordat er op deze manier tewerk wordt gegaan, krijgen we beetje bij beetje het hele plaatje.
pi_38144407
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:28 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat Newton een mooie schets kon maken hoe zwaartekracht werkte, maar niets wist van de oorsprong van deze kracht (of de oerknal).

Sorry hoor, maar slaat werkelijk nergens op

Het mooie van wetenschap is de totale verdieping in diverse segmenten van 'dat, dat we waarnemen'. En doordat dit op die manier gebeurt, krijgen we beetje bij beetje het hele plaatje.
Als jij niet weet hoe die soorten die jij defineert tot leven zijn gekomen, vind ik wel dat er een grote vraagteken is en je alle kanten op kunt
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:53:12 #169
17928 averty
Retroactief ziener
pi_38145300
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:28 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Wat is dan de oorsprong van de zwaartekracht? Waarom oefent massa aantrekkingskracht op uit? Het deeltje wat hiervoor zou zorgen wordt alleen nog maar verondersteld, dacht ik..
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:56:11 #170
17928 averty
Retroactief ziener
pi_38145416
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als jij niet weet hoe die soorten die jij defineert tot leven zijn gekomen, vind ik wel dat er een grote vraagteken is en je alle kanten op kunt
Moet je dan ineens alles kunnen verklaren? Wetenschap is gebaseerd op het beschrijven van de omgeving, dat is een langzaam proces waarin niet alles in 1 keer klaar is.

Misschien dat daarom zovelen genoegen nemen met een verklaring van alles in 1 keer, die niet te toetsen valt, louter gebaseerd is op het geloof er in en op gebieden zelfs wordt tegengesproken door wat de wetenschap beschrijft.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_38145474
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:56 schreef averty het volgende:

[..]

Moet je dan ineens alles kunnen verklaren? Wetenschap is gebaseerd op het beschrijven van de omgeving, dat is een langzaam proces waarin niet alles in 1 keer klaar is.

Misschien dat daarom zovelen genoegen nemen met een verklaring van alles in 1 keer, die niet te toetsen valt, louter gebaseerd is op het geloof er in en op gebieden zelfs wordt tegengesproken door wat de wetenschap beschrijft.
Sorry, maar zijn we onderhand niet een anderhalf eeuw verder?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:58:56 #172
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38145519
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:53 schreef averty het volgende:

[..]

Wat is dan de oorsprong van de zwaartekracht? Waarom oefent massa aantrekkingskracht op uit? Het deeltje wat hiervoor zou zorgen wordt alleen nog maar verondersteld, dacht ik..
Ik denk niet dat het een deeltje is, maar goed, das een andere discussie.

Van alle theorien, idee creationisme evolutie, is de evolutietheorie het stevigst. Ik vind het wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die roepen dat het onzin is, maar met elkaar niet een onderzoek kunnen opstellen om dit aan te tonen. En al klopt de evolutietheorie niet, dat wat het wel is is er voor 99% aan gelieerd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_38146875
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sorry, maar zijn we onderhand niet een anderhalf eeuw verder?
In die anderhalf eeuw is enorm veel ontdekt wat kan bijdrage aan het ontdekken van de oorpsrong van leven. Een groot deel van de cellulaire wereld is in die tijd ontrafeld, denk aan hoe een cel is opgebouwd, hoe een cel deelt, alle organellen, RNA, DNA. En dan pas kan je kijken hoe die moleculen weer ontstaan zijn.

Je post getuigt weer van weinig kennis en inzicht in de biologie
pi_38147005
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:41 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

In die anderhalf eeuw is enorm veel ontdekt wat kan bijdrage aan het ontdekken van de oorpsrong van leven. Een groot deel van de cellulaire wereld is in die tijd ontrafeld, denk aan hoe een cel is opgebouwd, hoe een cel deelt, alle organellen, RNA, DNA. En dan pas kan je kijken hoe die moleculen weer ontstaan zijn.

Je post getuigt weer van weinig kennis en inzicht in de biologie
Wat heeft het allemaal bij gedragen dan? Mijn post getuigt weer eens van interesse niet?

Ik dacht dat het bewezen was dat leven alleen uit leven kon voortkomen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2006 00:51:33 ]
  woensdag 24 mei 2006 @ 00:48:32 #175
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38147041
quote:
Dat heeft nogsteeds niets met evolutie te maken...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')