Ja joh, tis al goedquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Onze Texaanse vrind had de originele vondst er niet bij tijdens het 'reconstrueren'.
Hij had gehoord dat er ergens een dijbeen van 1,20 m was gevonden, vervolgens heeft hij een dijbeen van 1,20 m gemaakt. Dat is zo'n beetje het enige wat ik kan opmaken uit het tekstje in de post van Triggershot.
refresh shall we?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:19 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen met mijn instelling niet ver komen,
Ik zei niet "niet ver" ik vroeg me af "waar"quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kijken waar jouw instelling jouw gaat brengen
Arabieren die de nul in het westen hebben geintroduceerd geloofden in verhalen en overleveringen die jij "sprookjes" acht.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:08 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Och, we hebben de verbrandingsmotor, telefoon, internet, computer etc. in ieder geval niet te danken aan mensen die zeggen dat wetenschap geen nut heeft en liever in sprookjes geloven
Dolletjesquote:Righto, je hebt me klem hoor
Wel essentieel van belang geweest voor de computers.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:26 schreef Zyggie het volgende:
Ja als je de 0 introduceert moet je echt alles van de wereld weten.Genoeg op dat zijspoortje, het gaat nergens over.
Doe alsjeblieft niet zo dom.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel essentieel van belang geweest voor de computers.![]()
Nee hoor, aan/uit is essentieel.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ga even voor je rondkijken of ik iets inhoudelijks voor je kan vinden.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:29 schreef Invictus_ het volgende:
Voor de creationisten; kan je op de volgende drie vragen een antwoord geven? Zo ja, graag doen.Waarom is de lucht blauw? Waarom is een ijsbeer wit?
Dat is een menselijk keus/schepping dus niet echt relevant?quote:Waarom is een brandweerwagen rood?
Essentieel is een binair stelsel, niet de volledig arbitrair gekozen waardes 0 en 1.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
laat ik het dan zo noemen, gekozen waarde nl 0 is door de arabieren geintroduceerd, beter?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Essentieel is een binair stelsel, niet de volledig arbitrair gekozen waardes 0 en 1.
Vraag je nou daadwerkelijk of de werking van een gloeilamp afhankelijk is van het aanwezig zijn van de 'nul' als getal? Het gaat gewoon over een stroompje dat wel of niet door iets gaat, de waarde-vertegenwoordiging naar een voor mensen leesbaar stelsel is 100% arbitrair.quote:
Lolquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:29 schreef Invictus_ het volgende:
Voor de creationisten; kan je op de volgende drie vragen een antwoord geven? Zo ja, graag doen.Waarom is de lucht blauw? Waarom is een ijsbeer wit? Waarom is een brandweerwagen rood?
overgenomen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
laat ik het dan zo noemen, gekozen waarde nl 0 is door de arabieren geintroduceerd, beter?
Wat is het punt van dit gezeur over Arabieren. Dat ze daarom een superieure cultuur zijn ofzo?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
laat ik het dan zo noemen, gekozen waarde nl 0 is door de arabieren geintroduceerd, beter?
Dank, waarom wil je dan persé god in je verklaring van alles hebben?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:34 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
Lol
Blauwe lucht: Verstrooing van licht, daarom hebben we ook bijvoorbeeld een rode zonsondergang.
Witte ijsbeer: Mooie schutkleur als de beer in de sneeuw loopt.
Rode brandweerwagen: Omdat we hem rood geschilderd hebben. Een rode kleur valt ook nog eens op.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:34 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Wat is het punt van dit gezeur over Arabieren. Dat ze daarom een superieure cultuur zijn waren ofzo?
Nul verhaal dus welquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:35 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Romeinse rijk was ook superieur toch denk ik niet dat hun verhalen klopte.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |