Mahre komt eigenlijk van Mare, een dochtertje van het stel wat meedeed aan het blok. (Sander en Nicoline). Maar, Mare alleen was wat "gewoontjes", dus werd het Mahre.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:26 schreef Igraine het volgende:
Waar komt de naam Mahre eigenlijk vandaan? En hoe spreek je Junah uit, als Juna of als Djoena?
Is dat dan voor een jongen of meisje? Die H's zou ik er zelf uithalenquote:
mafkees, zoek je zoiets niet even op voor je ermee akkoord (en naar 't gemeentehuis) gaat?quote:Op maandag 22 mei 2006 23:42 schreef Tazz het volgende:
Betekenissen van de namen weet ik (nog) niet.
En dan doen ze alsnog het streepje de verkeerde kant opquote:Op dinsdag 23 mei 2006 07:22 schreef Rewimo het volgende:
Ach lezen kan ook moeilijk zijn, Christan wordt heel vaak Christ-i-an genoemd.
En hoe vaak ik zelf niet heb moeten zeggen op de vraag "Schrijf je Renée met 2 e's?":
"Nee, met 3. En een streepje op de middelste."
Staan ze je dom aan te kijken
Er zijn toch mensen die daar niet zoveel waarde aan hechten?quote:Op maandag 22 mei 2006 23:45 schreef bixister het volgende:
[..]
mafkees, zoek je zoiets niet even op voor je ermee akkoord (en naar 't gemeentehuis) gaat?
Als de naam mooi is maakt dat toch ook niet uit? Niet iedereen geeft om betekenissen.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:45 schreef bixister het volgende:
[..]
mafkees, zoek je zoiets niet even op voor je ermee akkoord (en naar 't gemeentehuis) gaat?
Ik heb ook geen idee wat onze naam betekend. Zal vast iets met God enzo te maken hebben. Nou ja boeiend, vind de naam leuk de betekenis gebruik je toch niet!!quote:Op maandag 22 mei 2006 23:45 schreef bixister het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 mei 2006 23:42 schreef Tazz het volgende:
[..]
Mahre komt eigenlijk van Mare, een dochtertje van het stel wat meedeed aan het blok. (Sander en Nicoline). Maar, Mare alleen was wat "gewoontjes", dus werd het Mahre.
En aangezien ik dubbele namen erg mooi vindt, heeft mijn vrouw er nog 1 verzonnen. Junah (spreek uit als juna). Betekenissen van de namen weet ik (nog) niet.
En die h's.. Tja, ik moet het nu ook overal spellen, maar goed, dat heeft haar vader ook en ook de achternaam schijnen mensen moeilijk te vinden.
Ik krijg anders regelmatig de vraag wat de betekenis is van mijn naam. Kan misschien komen doordat de naam niet zo vaak voorkomt, maar toch.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:10 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee wat onze naam betekend. Zal vast iets met God enzo te maken hebben. Nou ja boeiend, vind de naam leuk de betekenis gebruik je toch niet!!
Ok heb het ff opgezocht: Wie is als God. Nu kom ik wel veel meer namen tegen die dat als betekenis hebben. Heb helemaal nix met God, maar ja wij vinden de naam mooi. Al het iets heel stoms betekend dan had ik de naam nog wel mooi gevonden.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik krijg anders regelmatig de vraag wat de betekenis is van mijn naam. Kan misschien komen doordat de naam niet zo vaak voorkomt, maar toch.
Oh, maar je hoefde het van mij niet op te zoeken hoor. Ik weet dat er mensen zijn die er weinig of geen betekenis aan hechten, maar ik weet ook -uit eigen ervaring- dat er wel degelijk naar wordt gevraagd, zo af en toe. Dat wilde ik alleen maar zeggen eigenlijkquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:22 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ok heb het ff opgezocht: Wie is als God. Nu kom ik wel veel meer namen tegen die dat als betekenis hebben. Heb helemaal nix met God, maar ja wij vinden de naam mooi. Al het iets heel stoms betekend dan had ik de naam nog wel mooi gevonden.
De naam van onze dochter heeft ook een "bij in gepropte" Hquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:51 schreef cattie het volgende:
...
Zelf hou ik trouwens ook niet zo van de "bij in gepropte" h's. Onze meisjesnaam heeft wel een extra h erin, maar dat hoor je als het goed is wel in de uitspraak (het maakt de klank iets zachter) en zonder h is de naam voor jongens en meisjes, met h is het alleen een meisjesnaam.
euh,quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:44 schreef texelonia het volgende:
Net op tv 4 jongens: Mikai, Kairon, Kaizaac en Kaisiah ofzoiets. Blijkbaar hadden die ouders iets met de naam KaiZe hadden ook nog een dochtertje maar daarvan werd de naam niet genoemd. Ben wel benieuwd of daar ook een 'kai' in zat verwerkt
Ik noem een Senilia. Klinkt hardstikke leuk, toch was het beter geweest als de ouders even hadden getjekt...quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:58 schreef bixister het volgende:al die kai-tjes.
wat die betekenissen betreft: ik hecht er ook niet bijzonder veel waarde aan, maar ik zou 't toch even willen weten als de naam die ik m'n kind zou willen geven een heel vervelende betekenis had. vandaar dat 't mij logisch lijkt dat je zoiets uitsluit/checkt voor je tot de definitieve keuze komt.
Die vinden wij heel mooi (wel met C gespeld dan), maar niet zo handig voor hier in Nederland, dus het is hem niet geworden.quote:
Nummer twee heet Minka Lee.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:01 schreef ChrisJX het volgende:
Las gister ergens dat de dochter van Rick Engelkes de naam Teddie heeft
Zo heet ze al 8 jaar, niks mis mee toch?!quote:Op zondag 28 mei 2006 18:01 schreef ChrisJX het volgende:
Las gister ergens dat de dochter van Rick Engelkes de naam Teddie heeft
Niet lelijk. Deze naam vind ik vooral mooi als ik hm lees. (Ja, heel gek, weet ut..)quote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef Vivi het volgende:
Wat vinden jullie van "Dean" voor een jongen?
Je noemt je kind ook geen decaan, lijkt me...quote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef Vivi het volgende:
quote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef Vivi het volgende:
heb je die nodig danquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:56 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben zo nieuwsgierig hoe de brusjes van Léon, Amber, Maria en Morris gaan hetenMisschien kan ik nog wat inspiratie opdoen...
Ik ook.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:56 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben zo nieuwsgierig hoe de brusjes van Léon, Amber, Maria en Morris gaan hetenMisschien kan ik nog wat inspiratie opdoen...
jawel, maar toch zijn we (vooral ik dus) nog niet helemaal zeker ervanquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:09 schreef Luchtbel het volgende:
Maar LadyS julliehebben wel ene meisjesnaam toch?
Ja, ik vind het dus ook echt heel leuk. En Peter ook.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:13 schreef Luchtbel het volgende:
Oh nou ik vind dat echt een leuke naam bij Amber. Anders een Ivy of een Fleurtje
Pearl dan toch zekerquote:
Jade, Ruby of Pearlquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:18 schreef bixister het volgende:
amber is toch een soort edelsteen, of in ieder geval versteende hars / een kleur? is het niet iets om in die hoek verder te zoeken of vind je dat te geforceerd.
Igraine?quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Als de volgende van mij een dochter wordt heb ik in ieder geval al 1 naam. Kan er alleen zo moeilijk een 2e naam bij vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |