abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38116847
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:40 schreef desiredbard het volgende:

Zoals het nu gaat, gaat Nederland qua kennis, vakkunde etc alleen maar verder afgleiden.
Ahum.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:43:40 #52
27074 Dezz
The Dog
pi_38116899
Tevens, als je in Duitsland woont dan is het huis wel goedkoop, maar als de straat vernieuwd wordt of er wordt een nieuwe riolering gelegd, dan moet jij daar als bewoner van die straat voor betalen!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_38116930
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ahum.
Krijg je als je al 7 jaar pleitte bent, ik zag hem na het posten en het is gecorrigeerd.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:46:49 #54
33189 RM-rf
1/998001
pi_38116996
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:40 schreef desiredbard het volgende:

Het enige dat in veel andere landen minder kan zijn , zijn zijn de sociale voorzieningen, maar daar kun je je ook appart voor verzekeren.
Een interssante vraag is dan of dat 'extra bijverzekeren' dan goedkoper zou zijn .... in de praktijk blijkt dat zeker niet zo te zijn.... een private bijverzekering voor zulke zaken is veel duurder en veelal levert het veel minder op ....
Juist landen met een zeer geprivatiseerde gezondheidszorg zijn ook landen waar mensen meer hieraan moeten betalen en de kwaliteit minder is...
Wat dat betreft hebben collectieve regelingen gewoon een puur praktisch voordeel, je bespaart er effectief gewoon geld daarmee, en kunt een betere kwaliteit garanderen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:47:39 #55
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_38117018
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen zich zo ongelukkig voelen juist omdat het hier zo goed gaat. Al die welvaart, al die spullen en rijkdom, en nog steeds een leeg bestaan dat niet veel verder gaat dan file rijden en de hypotheek voor je rijtjescontainer aflossen.
Een rechte lijn naar de dood is een rechte lijn naar de dood. Met of zonder materiaal.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:50:30 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_38117120
Nederland is gewoon collectief een minderwaardigheidscomplex aangepraat en nu zie je daar de vruchten van. Het is nog steeds hetzelfde land als een aantal jaar geleden, als je naar het dagelijkse leven kijkt dan. Op één of andere manier is de collectieve mening gewoon omgezwaaid van 'we doen het best goed met z'n alle naar 'Kankerland, alles is kut en ik wil weg '

Allemaal zeikerds en meelopers.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:51:22 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_38117137
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:50 schreef jogy het volgende:
Allemaal zeikerds en meelopers.
Uitzonderingen daargelaten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_38117366
Nederland behoort nogsteeds tot de top qua welvarende landen, er zijn maar 2 of 3 landen die het iets beter doen en dat zijn volgens mij de scandinavische landen. Ik denk alleen dat menig nederlander depressief van het weer aldaar wordt.

Overigens wordt het aantal remigranten steeds groter Tis een feit dat de meeste mensen na een paar jaar weer met hangende pootjes terugkeren naar het fijne Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:08:15 #59
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38117682
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland behoort nogsteeds tot de top qua welvarende landen, er zijn maar 2 of 3 landen die het iets beter doen en dat zijn volgens mij de scandinavische landen. Ik denk alleen dat menig nederlander depressief van het weer aldaar wordt.
Zweden heeft meer zonuren, hogere temperaturen en minder regen dan nederland hoor. Sterker nog, het is 1 van de meest zon-zekere vakantiebestemmingen van europa.
Daarnaast is Zweden 1 van die 3 landen die jij bedoelt...
pi_38117739
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:08 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Zweden heeft meer zonuren, hogere temperaturen en minder regen dan nederland hoor. Sterker nog, het is 1 van de meest zon-zekere vakantiebestemmingen van europa.
Daarnaast is Zweden 1 van die 3 landen die jij bedoelt...
Alleen is het in Zweden waarschijnlijk allemaal nog duurder dan hier.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:10:56 #61
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38117801
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen is het in Zweden waarschijnlijk allemaal nog duurder dan hier.
Als je een baan daar vind zal dat geen probleem zijn, de salarissen zijn daarop ook weer aangepast.
pi_38117867
Dan ga je er in weze dus niets op vooruit. Behalve dat je in een ander land zit, waar je weer de taal moet leren en de kosten voor de rest praktisch hetzelfde zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:15:54 #63
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38117997
voor de emigranten gaat het erom dat ze 'uit' nederland zijn, beter weer hebben, minder gezeik hebben, betere gezondheidszorg hebben, beter onderwijs voor de kinderen etc. Dat is de winst die zit in met name Zweden, niet qua welvaart. Als je welvaart wil kan je ook in nederland blijven zitten. Sowieso kan je in nederland blijven zitten, want het is gewoon een prachtland
pi_38118652
Zweden, noorwegen, denemarken, Finland, UK (dat zijn er eigenlijk 4 ) Ierse republiek, Zwitserland Doen het economisch qua koopkracht en qua mentaliteit ook (behalve de Engeland)

Dat maakt dus weel meer dan 3

Nederland een prachtland? Nederland zal altijd een beetke mijn land zijn, het is mijn moederland verdorrie, maar Ik kom niet terug al zou je me betalen. Mentaliteit daar is wel erg zoek. Natuurlijk heb het meeste uit kranten en lees daarom de extremen, maar toch.....
pi_38118757
Denemarken, de UK en Finland zijn relatief ook duurder om in te wonen. Ze staan dan ook wat dat betreft gezien hoger dan Nederland. Als je daarop corrigeert is Nederland echt wel een van de beste landen om in te wonen hoor : o
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:47:31 #66
148736 brooklynzoo
pi_38119078
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:33 schreef desiredbard het volgende:

Nederland een prachtland?
Nee.
pi_38119091
Salarissen liggen ook een stukje hoger en de sociale voorzieningen in Scandinavie zijn second to none.

Ierland lijkt ook relatief duur om in te wonen. Maar dara mijn salaris maar voor 20% en 32% belast wordt (32 de hoogste schaal die ze hier kennen ) valt dat in de praktijk wel mee hoor.

Het wordt tijd dat men in euopa koopkracht eens berekend op DAGELIJKSE LEVENSBENODIHGHEDEN UITGEZONDERD WOONLASTEN!

Nederland is namelijk belachelijk duur gewordende laatste 7 jaar en ik geloof nooit, (weet eigenlijk vrijwel zeker) dat de lonen echt niet zo hard omhoog gegaan zijn.

Nederlaand zal gerust een van de betere, en niet beste, landen zijn om te wonen, het is zeker een land waar je makkelijker binnenkomt als in een van de drie beste (scandinavische) landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door desiredbard op 23-05-2006 12:49:19 (Typo Check) ]
pi_38119734
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:28 schreef Metro2005 het volgende:
Hoge huizenprijzen
Files
Belastingdruk enorm
Hard werken wordt niet beloond maar bestraft
De poten worden onder het sociale stelsel uitgezaagd
Geen wij-zijn-Nederlanders-gevoel
druk
weinig natuur, en als het er is dan is het aangelegde natuur of weiland
Absurde en betuttelende regels en takkebureaucratie
(pas nog bij het verlengen van mijn paspoort: pasfoto niet juist, gemaakt bij zo'n officieel ding wat overal geaccepteerd wordt en notabene in het gemeentehuis zelf te vinden is! )

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik wil absoluut niet zeggen dat het gras overal groener is, maar de redenen om te vertrekken worden wel steeds talrijker.
Weinig natuur?
Ik weet niet of je ooit buiten komt maar der is zoveel natuur in Nederland.
Of misschien wat ook wel leuk is www.google.nl/maps
Dan zie je wel hoe vol gebouwd het hier in Nederland is.
Zolang we niet als New York de lucht in moeten zit het hier wel goed met de ruimte die we nog vollop hebben.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:30:13 #69
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38120478
bureaucratie is overal, universeel. En waar het niet is zou je hopen dat het er was omdat dan de willekeur om de hoek komt kijken. Als iets nog ergelijker is voor je geluksgevoel dan bureaucratie is het willekeur wel. Helaas.
Sociaal stelsel is absurt hoog in nederland. Vind je niet zo snel in andere landen. Het nederlander zijn is nooit ons sterkste punt geweest, in de geschiedenis stonden we altijd bekend als de individuele handelaren die met iedereen meelulde en alles maar accepteerden om er zelf rijker van te worden.

Neej, de redenen worden niet talrijker. Het nieuws wordt steeds sappiger en slechter en negatiever. Want dat trekt lezers, die dan kunnen zeggen dat ze gelijk hebben. De objectieve maatstaven voor criminaliteit, bureaucratie, welvaart, sociaal stelsel, kracht van ons onderwijs etc zeggen allemaal dat het goed gaat met het land. Hoe mensen het ervaren is gewoon zo enorm afhankelijk van media/nieuws en elkaar napraten.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:34:57 #70
148736 brooklynzoo
pi_38120626
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:30 schreef Grumpey het volgende:
bureaucratie is overal, universeel. En waar het niet is zou je hopen dat het er was omdat dan de willekeur om de hoek komt kijken. Als iets nog ergelijker is voor je geluksgevoel dan bureaucratie is het willekeur wel. Helaas.
Sociaal stelsel is absurt hoog in nederland. Vind je niet zo snel in andere landen. Het nederlander zijn is nooit ons sterkste punt geweest, in de geschiedenis stonden we altijd bekend als de individuele handelaren die met iedereen meelulde en alles maar accepteerden om er zelf rijker van te worden.

Neej, de redenen worden niet talrijker. Het nieuws wordt steeds sappiger en slechter en negatiever. Want dat trekt lezers, die dan kunnen zeggen dat ze gelijk hebben. De objectieve maatstaven voor criminaliteit, bureaucratie, welvaart, sociaal stelsel, kracht van ons onderwijs etc zeggen allemaal dat het goed gaat met het land. Hoe mensen het ervaren is gewoon zo enorm afhankelijk van media/nieuws en elkaar napraten.
Zit wat in. Maar ik ervaar zelf dat het hier gewoon heel erg duur is en dat je met een hogere opleiding nog net de eindjes aan elkaar kunt knopen. Daarnaast ben ik nogal gevoelig voor natuur en klimaat, en als ik over de snelweg rijdt op weer een koude, regenachtige "zomer" dag, dan wordt ik er niet happier op. Persoonlijk, ik weet het.
pi_38120957
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:34 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Maar ik ervaar zelf dat het hier gewoon heel erg duur is
Dat ligt er aan wat je wensen zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:49:09 #72
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38121048
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Uitzonderingen daargelaten.
Dank u.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_38121846
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:07 schreef vethard het volgende:

[..]

Weinig natuur?
Ik weet niet of je ooit buiten komt maar der is zoveel natuur in Nederland.
Of misschien wat ook wel leuk is www.google.nl/maps
Aangelegd of weiland ja, en een boom van 4 kanten fotograferen.
Utrechtse Heuvelrug, Biesbos, Dat bos daar bij s chravezande, en de plassen in Noord holland en wat drentse Hei zijn eigenlijk de enige stukjes echte natuur en het meeste is echt zwaar gecultiveerd....
pi_38121955
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:11 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Aangelegd of weiland ja, en een boom van 4 kanten fotograferen.
Utrechtse Heuvelrug, Biesbos, Dat bos daar bij s chravezande, en de plassen in Noord holland en wat drentse Hei zijn eigenlijk de enige stukjes echte natuur en het meeste is echt zwaar gecultiveerd....
Nou en? Veel spannender wordt het in Nederland niet qua natuur hoor, we hebben geen bergen, geen watervalpartijen, niks. Geniet je minder van natuur als het aangelegd is? Ik denk dat we een paar prachtige parken en natuurgebieden hebben in NL (voor zo'n klein land) - en dat dat aangelegd is zal me dan jeuken.
pi_38122059
Waar er natuur was is het de nek omgedraaid vanwege huizenbouw, wegenbouw etc En vervolgens zijn er meertjes en parken aangelegd op plekken waar het niet was. Dat bedoel,ik met kunstmatig. De utrechtse Heuvelrug dat is natuur, zo ook de Drentse Heide. Het park om de hoek of het locale hertenkamp dus echt niet
pi_38122162
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:17 schreef desiredbard het volgende:
Waar er natuur was is het de nek omgedraaid vanwege huizenbouw, wegenbouw etc
Eh ja, duh. Waar wilde je anders wonen?
pi_38122241
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou en? Veel spannender wordt het in Nederland niet qua natuur hoor, we hebben geen bergen, geen watervalpartijen, niks. Geniet je minder van natuur als het aangelegd is? Ik denk dat we een paar prachtige parken en natuurgebieden hebben in NL (voor zo'n klein land) - en dat dat aangelegd is zal me dan jeuken.
Een natuurliefhebber ziet het verschil natuurlijk.

De media is erg negatief, dat is duidelijk. Maar het zijn toch ook mijn eigen ervaringen die mijn indruk beinvloeden. Tuurlijk zijn er ook een heleboel leuke kanten, maar op een aantal vlakken word het je praktisch onmogelijk gemaakt om fatsoenlijk met elkaar om te gaan. Vooral de graai en snaai cultuur en de onbetrouwbaarheid van veel mensen is erg vervelend. En het lijkt erop dat we wat dat betreft in een vicieuze (hoe schrijf je dat woord ) cirkel zitten naar beneden. Dat is gewoon jammer. Daarnaast zitten we met een hele egoïstische babyboom generatie die het land gewoon kut maakt voor de jongeren maar wel constant lopen te zeiken.
pi_38122275
Mooi. Dat betekent meer lebensraum voor mij
pi_38122405
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mooi. Dat betekent meer lebensraum voor mij
Ik bedoel maar....heim ins reich!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:26:42 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38122445
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:58 schreef niet_links het volgende:
Als je in Thailand inkomen hebt is het een veel leuker land om te wonen. (mits je een Thaise vriendin hebt of vriend want anders red je het niet (taal enzo))
Hoezo?
Ik mag toch aannemen dat je de taal aan het leren bent ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_38122507
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:21 schreef -scorpione- het volgende:

De media is erg negatief
Zoals jogy al zei, we zijn de afgelopen jaren collectief de put ingepraat door het CDA en de VVD, op aangeven van de LPF-generatie, er heerst een sfeer van 'we benne allemaal de sigaar en gane naar de verdommenis!' ipv 'schouders d'r onder en gaan'. Terroristen ( . ), economische laagconjuncturen (echt elke Nederlander is opeens econoom!), hel ende verdoemenis.

Tijd voor wat positiviteit.
pi_38122526
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoezo?
Ik mag toch aannemen dat je de taal aan het leren bent ?
Hoho, inburgeren is voor negers he.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:55:55 #83
148736 brooklynzoo
pi_38125902
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

ik wacht.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:13:23 #84
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_38128941
quote:
That time has long gone my friend...
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
pi_38130109
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:13 schreef msteggink het volgende:

[..]

That time has long gone my friend...
Kan het iets melodramatischer?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:16:36 #86
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38131079
Als het zo kut is in Nederland, waarom staan er dan miljoenen mensen te springen om hier te mogen komen, en waarom zijn er dan nog steeds 16,3 miljoen mensen?
pi_38132292
Omdat nog zoveel mensen kindertjes maken dat er netto een bevolkingsgroei van 0,1% per jaar is. En dat er miljoenen staan te springen om hier te mogen komen, is een van de redenen waarom veel Nederlanders hun land zo kut vinden. (Zie Pim Fortuyn, en veel andere Rotterdamers)
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:57:58 #88
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38132385
Wat bezielt mensen om uit economische overwegingen úit Nederland te emigreren? Hebben die mensen geen verstand in hun kop, ofzo? Nederland heeft goede gezondheidszorg, er is een goede sociale zekerheid... wat is het probleem?

Emigreren omdat je in een andere cultuur wilt leven, oké, daar kan ik nog inkomen, maar uit economische overwegingen ?
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:01:14 #89
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38132516
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:55 schreef Igen het volgende:
Omdat nog zoveel mensen kindertjes maken dat er netto een bevolkingsgroei van 0,1% per jaar is. En dat er miljoenen staan te springen om hier te mogen komen, is een van de redenen waarom veel Nederlanders hun land zo kut vinden. (Zie Pim Fortuyn, en veel andere Rotterdamers)
Rotterdam, dan zeg je ook wel iets. Niet echt representatief voor de rest van nederland he.
pi_38133425
Natuurlijk niet. Maar waar blijven de berichten van: "Prachtig al die Turken! Nou kan ik eindelijk snel tussendoor zo'n lekker, gezond en bovenal vers broodje Döner-Kebap in plaats van zo'n vieze McHambuger kopen! "
Als ergens veel immigranten zijn, draagt dat gewoon bij aan het "ik voel me niet meer thuis in mijn eigen stad", wat één van de redenen is waarom mensen Nederland geen fijn land meer vinden. Naast de files, lawaai, Tokkies, drukte, noem maar op.
EDIT: Voordat het teveel off-topic wordt: zelf kom ik uit Groningen, en vind Nederland een prachtig land. Gezellig centrum, en ook de reis naar Groningen toe - met de koploper - is een genot. Dat ik nu in Duitsland woon komt vooral doordat mijn beste vriend Duitse ouders heeft, die na >10 jaar Nederland weer terug wouden. Daardoor kwam ik op het idee om ook eens over de grens te gaan kijken.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2006 19:30:32 ]
pi_38134208
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 19:01 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Rotterdam, dan zeg je ook wel iets. Niet echt representatief voor de rest van nederland he.
Ik weet niet of jij de laatste tijd nog in R'dam geweest bent, maar daar zijn heel wat buurten waar je echt niet wilt wonen.
Meeste "winkeltjes" met buitenlandse teksten op de ramen en om je heen wordt er een grote diversheid aan talen gesproken, maar Nederlands is er zelden één van.
pi_38135312
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:57 schreef Arendt het volgende:
Wat bezielt mensen om uit economische overwegingen úit Nederland te emigreren? Hebben die mensen geen verstand in hun kop, ofzo? Nederland heeft goede gezondheidszorg, er is een goede sociale zekerheid... wat is het probleem?
Waar baseer je op dat Nederland een goede gezondheidszorg heeft? Vergeleken met andere landen doen 'we' het volgens mij helemaal niet zo goed. Ik heb die sociale zekerheid niet nodig, dus daar hoef ik al helemaal niet voor in Nederland te zijn.

Ik ben indertijd vanwege het leefklimaat uit Nederland vertrokken. In Nederland heeft de grote bek de macht op straat en vooral in het uitgaansleven vond ik dat onaangenaam. Ook leuk, naar een wedstrijd in de eredivisie gaan. Nee, dan is een honkbalwedstrijd in Fenway Park toch een stuk leuker! En dan constant dat vandalisme dat de hele samenleving in haar greep heeft. Je kunt niets buiten zetten, zonder dat het gesloopt wordt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:44:59 #93
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38136632
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 19:43 schreef siggi het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij de laatste tijd nog in R'dam geweest bent, maar daar zijn heel wat buurten waar je echt niet wilt wonen.
Meeste "winkeltjes" met buitenlandse teksten op de ramen en om je heen wordt er een grote diversheid aan talen gesproken, maar Nederlands is er zelden één van.
Dat bedoel ik, niet representatief voor de rest van nederland. Dus we zijn het eens
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:48:50 #94
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38136811
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:59 schreef dVTB het volgende:
De reden dat mensen Nederland verlaten: we durven de confrontatie met problemen niet aan.
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:42 schreef siggi het volgende:
al dat linkse softe gezwam,
Heb voor mezelf maar besloten dat beste optie is om te zorgen voor goede opleiding en goede job bij multinational, als het me niet meer aanstaat ben ik pleite.
Er zijn dus toch Fokkers die het snappen..
Het gaat flink fout in Nederland maar de kapitein houdt gewoon koers richten de klippen en we maken water. Pas als de boot gaat kantelen zal men pas van richting willen veranderen maar dan is het wel erg laat.
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:57 schreef Arendt het volgende:
Wat bezielt mensen om uit economische overwegingen úit Nederland te emigreren?
Dat is het probleem nu juist; de mensen die vertrekken zijn degenen die heel veel kunnen (jong& hoogopgeleid) en degenen die het land binnen komen kunnen niets (analfabeten, weinig opleiding). ZIj die vertrekken kunnen dus heel makkelijk in een buitenland een prima bestaan opbouwen, hebben geen WW ofzo nodig.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:52:16 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38136966
Aha, weer een aantal grote monden die wel 'even' gaan emigreren.

Succes !!!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:53:56 #96
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38137042
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:52 schreef popolon het volgende:
Aha, weer een aantal grote monden die wel 'even' gaan emigreren.
Ik ben al weg

Dat wil niet zeggen dat het in het buitenland altijd beter is. Zonder je familie en vrienden is niet altijd makkelijk maar dat is persoonlijk. Het feit is wel dat in veel landen de geen last hebt van de multi-culti-ramp, het niet normaal is dat je fiets gejat wordt, dat het wel normaal is om de achterdeur niet op slot te doen.

IK hoor trouwens weinig mensen over het onderwijs. In NL is dat wel heel betaalbaar maar de kwaliteit is behoorlijk ruk.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:00:12 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_38137293
Mooi, als al die jankzakken nou lekker opzouten, kunnen we met de mensen die overblijven en die wel voldoende gevoel voor hun land in hun sodemieter hebben, dit land met hard werken weer helemaal aan de top krijgen. Het is zo makkelijk, weglopen voor problemen. Als al onze voorouders dat ook hadden gedaan, spraken we hier nog steeds Spaans....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:07:58 #98
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_38137619
Ook al zet je je schouders eronder. Het demotiveert zo... steeds meer belastingen, alles wordt steeds duurder, huizenprijzen stijgen de pan uit, immigratie en integratieproblemen, miljoenen euro's worden weggepist.

Dan is het soms beter om helemaal opnieuw te beginnen.
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
pi_38138532
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:44 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, niet representatief voor de rest van nederland. Dus we zijn het eens
Maar dat komt nu wel in steeds meer wijken voor in de grote steden in Nederland, voornamelijk in de Randstad voor zover ik weet.
Dus jou voorstel is dan:"Iedereen die zich daar niet happy bij voelt gaat maar verhuizen naar buiten de Randstad en laat het daar maar lekker verpauperen."

Leuk toekomstbeeld voor Nederland; verpauperde Randstad waar je goed je talen moet kunnen spreken je weg te kunnen vinden terwijl de rest vertrekt naar de provincie of buitenland
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:00:44 #100
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38140014
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:48 schreef Napalm het volgende:

Dat is het probleem nu juist; de mensen die vertrekken zijn degenen die heel veel kunnen (jong& hoogopgeleid) en degenen die het land binnen komen kunnen niets (analfabeten, weinig opleiding). ZIj die vertrekken kunnen dus heel makkelijk in een buitenland een prima bestaan opbouwen, hebben geen WW ofzo nodig.
Tja, da's het probleem van een groep die alleen hecht aan materiële rijkdom. Er is blijkbaar te weinig empathie, anders zou men ook niet zo'n weerzin hebben tegen bijvoorbeeld het betalen van belasting. Het is hun probleem.

ik zie het in ieder geval niet zitten om de belasting voor ze te verlagen. Misschien kunnen die hoogopgeleiden ter zijner tijd door bijvoorbeeld Turkse hoogopgeleiden worden vervangen, als dat land zich eenmaal bij de EU heeft aangesloten..
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')