Dus, NL loopt leeg. Niet zo raar eigenlijk. Men roept wel dat het zo goed gaat hier maar daar is weinig van te merken. Veel mensen zullen in staat zijn een veel beter leven op te bouwen elders. Ik ben zeer benieuwd hoe dit land zich verder gaat ontwikkelen de komende jaren.quote:Nederland heeft grootste vertrekoverschot
AMSTERDAM - Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen. In 2005 verlieten 121.000 personen ons land, het hoogste aantal ooit. Het aantal immigranten kwam uit op 92.000. Daarmee heeft Nederland het grootste vertrekoverschot in Europa. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag bekendgemaakt.
Een kwart van de emigranten van wie de bestemming bekend is, vertrok vorig jaar naar België of Duitsland. De lagere huizenprijzen in onze buurlanden spelen bij de beslissing om te emigreren waarschijnlijk een rol, vermoedt het CBS. Andere populaire bestemmingen zijn het Verenigd Koninkrijk en de Nederlandse Antillen en Aruba.
Sinds 2003 vertrekken er meer mensen uit ons land dan dat er nieuwe inwoners vestigen. Aan deze uittocht lijkt vooralsnog geen einde te komen. In het eerste kwartaal van 2006 verlieten 29.000 mensen ons land, 5.000 duizend meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.
De omvang van de Nederlandse emigratie is uniek binnen de Europese Unie. Een paar Oost-Europese landen had ook een vertrekoverschot, maar dat was niet zo groot. Binnen de Europese Unie heeft Nederland in 2005 het grootste negatieve migratiesaldo.
Als je je beroept op eenzijdige berichtgeving van de media: inderdaad.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
geen wonder, vooral de randstad is bijna onbewoonbaar geworden
niet te harden daar
Onbetaalbaar bedoel je.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Hè? Onbewoonbaar...?quote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
niet te harden daar
Puik, een wereldvreemde josti die berooft wordt in één van Neerlandsch puikste steden. Ik kan me wel vinden in criminaliteit. Negers, ende ander crimineel gespuis ga vooral zo door.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
niet te harden daar
ik bedoel de files, dure huizen, het gebrek aan mooie natuur, de criminaliteit en de stank.. ik vind dat nederland stikt.. valt me altijd weer op als ik terug kom van vakantie bv uit frankrijkquote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
niet te harden daar
Dat Nederland in principe beter af zou zijn met een lagere bevolkingsdruk klopt wel. Maar de bevolkings-samenstelling is ook van belang. Nu vertrekken er vooral hoogopgeleide 20'ers en 30'ers. Deze mensen vormen de motor van de economie. Hier is jarenlang in geïnvesteerd, en juist nu ze via de belastingen geld in het laatje moeten gaan brengen vertrekken ze.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:00 schreef vethard het volgende:
Er komen hier gewoon minder...
Opzich wel goed dan Nederland zich zo uitbreid
Hoe ver moest de woningnood stijgen voordat de regering met concrete maatregelen kwam? Hoe hoog moet de multikulturele samenleving escaleren voordat zij met maatregelen komt? Hoe lang moeten de files worden voordat er nieuw asfalt gelegd wordt?quote:Op maandag 22 mei 2006 19:59 schreef dVTB het volgende:
Ik vraag me af hoe hard het vertrekoverschot nog moet stijgen voordat de regering met concrete maatregelen komt.
tjee, vanwaar deze generalisatie?quote:Op maandag 22 mei 2006 19:59 schreef dVTB het volgende:
De reden dat mensen Nederland verlaten: we durven de confrontatie met problemen niet aan. Neem de torenhoge huizenprijzen. We blijven maar krampachtig vasthouden aan hypotheekrenteaftrek en stimuleren zelfs kinderopvang (waardoor tweeverdieners beiden fulltime werken) waardoor de huizenprijzen alsmaar hoger worden. We hebben belachelijk lage straffen, het aantal niet-westerse allochtonen groeit alsmaar en toleranter worden we er de laatste jaren ook niet op. Mensen trekken gewoon hun conclusies: Nederland is niet meer het ideale land om in te wonen. Het klimaat is hier inmiddels aardig verziekt.
Ik vraag me af hoe hard het vertrekoverschot nog moet stijgen voordat de regering met concrete maatregelen komt.
Wordt Nederland niet de 51e staat van Amerika genoemd?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 05:09 schreef Vampier het volgende:
Een betullende regering die teveel belasting vangt begint zijn vruchten af te werpen. Plak daar het buitenlander probleem aan vast en een saaie levensstandaard en je bent spontaan genezen van het nederlanderschap.
Ik had het lang geleden al door dat ik dat kutland uit wou... teveel gezeik en teveel geschreeuw.
En welke groep verdwijnt dan.?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 04:25 schreef Panzerknacker het volgende:
Het is gewoon te duur in Nederland om nog leuk een gezinnetje te kunnen starten. Een huis kan ik niet betalen en een huurwoning is bijna niet aan te komen door de wachtlijsten. De eeuwige drukte die je altijd hebt...Files iedere godganse dag....
De irritaties en het ikke eerst gedrag in het openbaar vervoer.
Criminaliteit en asociaal gedrag te over...
Problemen met slappe politiek en integratie. En zo kan ik nog wel even doorgaan.......
Voor mijn vrouw waren er geen interessente PhD's(geen geld voor onderzoek) te vinden, dus wij hebben al heel vroeg besloten om elders te gaan wonen. Bachelor/master in Nederland doen en vervolgens naar het buitenland. Staat nog goed op het cv ook.
Voor zover ik weet vertrekken er meer Nederlanders dan dat er terugkomen. Daarbovenop denken hele groepen erover om hetzelfde te doen. Is dat echt omdat het zo verschrikkelijk goed gaat in Nederland? Ik denk het niet.
Waarom schreeuw je dan nog zo hard?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 05:09 schreef Vampier het volgende:
Ik had het lang geleden al door dat ik dat kutland uit wou... teveel gezeik en teveel geschreeuw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |