abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38091265
quote:
Nederland heeft grootste vertrekoverschot
AMSTERDAM - Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen. In 2005 verlieten 121.000 personen ons land, het hoogste aantal ooit. Het aantal immigranten kwam uit op 92.000. Daarmee heeft Nederland het grootste vertrekoverschot in Europa. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag bekendgemaakt.

Een kwart van de emigranten van wie de bestemming bekend is, vertrok vorig jaar naar België of Duitsland. De lagere huizenprijzen in onze buurlanden spelen bij de beslissing om te emigreren waarschijnlijk een rol, vermoedt het CBS. Andere populaire bestemmingen zijn het Verenigd Koninkrijk en de Nederlandse Antillen en Aruba.

Sinds 2003 vertrekken er meer mensen uit ons land dan dat er nieuwe inwoners vestigen. Aan deze uittocht lijkt vooralsnog geen einde te komen. In het eerste kwartaal van 2006 verlieten 29.000 mensen ons land, 5.000 duizend meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

De omvang van de Nederlandse emigratie is uniek binnen de Europese Unie. Een paar Oost-Europese landen had ook een vertrekoverschot, maar dat was niet zo groot. Binnen de Europese Unie heeft Nederland in 2005 het grootste negatieve migratiesaldo.
Dus, NL loopt leeg. Niet zo raar eigenlijk. Men roept wel dat het zo goed gaat hier maar daar is weinig van te merken. Veel mensen zullen in staat zijn een veel beter leven op te bouwen elders. Ik ben zeer benieuwd hoe dit land zich verder gaat ontwikkelen de komende jaren.
pi_38092199
Er komen hier gewoon minder...
Opzich wel goed dan Nederland zich zo uitbreid
pi_38092408
geen wonder, vooral de randstad is bijna onbewoonbaar geworden

niet te harden daar
  maandag 22 mei 2006 @ 18:09:35 #4
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_38092489
Het wordt een land van low profile in (laagopgeleide migranten), high profile out (goed.opgeleide autochtonen en allochtonen). Geen beste vooruitzichten dus.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 22 mei 2006 @ 18:14:09 #5
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38092626
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

niet te harden daar
Als je je beroept op eenzijdige berichtgeving van de media: inderdaad.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  maandag 22 mei 2006 @ 18:21:06 #6
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38092864
quote:
Onbetaalbaar bedoel je.
  maandag 22 mei 2006 @ 18:40:48 #7
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38093548
quote:

niet te harden daar
Hè? Onbewoonbaar...?
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  maandag 22 mei 2006 @ 18:43:29 #8
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_38093633
quote:

niet te harden daar
Puik, een wereldvreemde josti die berooft wordt in één van Neerlandsch puikste steden. Ik kan me wel vinden in criminaliteit. Negers, ende ander crimineel gespuis ga vooral zo door.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_38093902
quote:

niet te harden daar
ik bedoel de files, dure huizen, het gebrek aan mooie natuur, de criminaliteit en de stank.. ik vind dat nederland stikt.. valt me altijd weer op als ik terug kom van vakantie bv uit frankrijk

maandag 22 mei 2006 @ 19:04:35 #10
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_38094458
Tja, dus straks kunnen de corporate bedrijven geen geschikte kandidaten vinden en zullen:

- Of buitenlanders aannemen (accountantskantoren nemen al Polen aan en Zuid-Afrikanen);
- Of uit Nederland vertrekken.

En MBK Nederland kampt al met een probleem mbt het imago, het gaat lekker in Nederland. Jaag vooral de Taïda's het land uit, kunnen wij lekker op onze autochtonen Sjonnies gaan bouwen...
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  maandag 22 mei 2006 @ 19:05:12 #11
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_38094489
Ik moet het nog maar zien. Nederland is echt geen slecht land om te wonen, ondanks de regelzucht, de belastingen etc.
Daarnaast zijn het meerendeel van de immigranten in Nl mensen die remigreren.
Echte Nederlanders, met NL bloed in de aderen, en NL voorouders die een ander land opzoeken zullen er vaak bekaaid vanaf komen.
Ik zou wel eens een balans willen zien van nederlanders die met hangende pootjes terugkomen na verloop van tijd. Omdat ze toch enigzins dachten dat het gras bij de buren beter was en dit niet zo blijkt te zijn.
Zelf woon ik al ongeveer 3 jaar in het buitenland, maar ben NL niet "ontvlucht" vanwege het klimaat, ik hou nog steeds van Nederland en zal dat altijd blijven doen., ik ging naar dit land vanwege mijn vrouw en beschouw dit als mijn 2e thuis. Kwaad spreken over NL zal ik niet snel doen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 22 mei 2006 @ 19:11:33 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38094701
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:00 schreef vethard het volgende:
Er komen hier gewoon minder...
Opzich wel goed dan Nederland zich zo uitbreid
Dat Nederland in principe beter af zou zijn met een lagere bevolkingsdruk klopt wel. Maar de bevolkings-samenstelling is ook van belang. Nu vertrekken er vooral hoogopgeleide 20'ers en 30'ers. Deze mensen vormen de motor van de economie. Hier is jarenlang in geïnvesteerd, en juist nu ze via de belastingen geld in het laatje moeten gaan brengen vertrekken ze.
De tweede, en snelstgroeiende, groep zijn de 55+'ers. Deze mensen hebben we meer als voldoende in Nederland. Maar terwijl ze emigreren, vaak naar Spanje, nemen ze wél hun uitkering en pensioen mee (hun goed recht overigens.) Dat geld verdwijnt dus uit Nederland, en wordt elders in de economie gepompt. Ook niet zo een gunstige ontwikkeling dus.

Hier een wat uitgebreider artikel (NRC):http://www.nrc.nl/binnenland/article326188.ece
The End Times are wild
pi_38096399
De reden dat mensen Nederland verlaten: we durven de confrontatie met problemen niet aan. Neem de torenhoge huizenprijzen. We blijven maar krampachtig vasthouden aan hypotheekrenteaftrek en stimuleren zelfs kinderopvang (waardoor tweeverdieners beiden fulltime werken) waardoor de huizenprijzen alsmaar hoger worden. We hebben belachelijk lage straffen, het aantal niet-westerse allochtonen groeit alsmaar en toleranter worden we er de laatste jaren ook niet op. Mensen trekken gewoon hun conclusies: Nederland is niet meer het ideale land om in te wonen. Het klimaat is hier inmiddels aardig verziekt.

Ik vraag me af hoe hard het vertrekoverschot nog moet stijgen voordat de regering met concrete maatregelen komt.
pi_38098014
Ik zie zelf al een tijdje geen goede oplossingen meer voor de problemen in NL; al dat linkse softe gezwam, te veel mensen die lekker niks presteren en alleen hun handje op willen houden, de rest met verantwoordelijkheids gevoel maar dokken, lekker respect eisen (moet je naar mijn mening eerst verdienen en dan krijg je respect) en natuurlijk de grote mislukking die onze glorieuze multiculturele samenleving genoemd wordt (ook weer zoiets waar de linkse softies zo trots op zijn). Heb voor mezelf maar besloten dat beste optie is om te zorgen voor goede opleiding en goede job bij multinational, als het me niet meer aanstaat ben ik pleite. Dan zoeken ze het allemaal maar lekker uit.
  maandag 22 mei 2006 @ 21:20:21 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38099690
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:59 schreef dVTB het volgende:
Ik vraag me af hoe hard het vertrekoverschot nog moet stijgen voordat de regering met concrete maatregelen komt.
Hoe ver moest de woningnood stijgen voordat de regering met concrete maatregelen kwam? Hoe hoog moet de multikulturele samenleving escaleren voordat zij met maatregelen komt? Hoe lang moeten de files worden voordat er nieuw asfalt gelegd wordt?

Zolang duurt het voordat de regering met een daadwerkelijk effectieve maatregel komt.
The End Times are wild
pi_38102953
Het enige wat deze cijfers zeggen is dat de kosten van wonen in Nederland hoog zijn.
Ik vind het hoog tijd worden dat in Nederland zo veel mogelijk gelijk wordt getrokken met de rest van Europa. Dus ook de bpm e.d.

Wedden dat we dan onder de streep er dik op vooruit gaan.
pi_38108396
Vond het niet gek. Hoor velen praten over vertrekken naar het buitenland. Zelf wil ik het ook over een aantal jaren, al zet men dergelijke plannen vaker niet dan wel voort is het wel een teken aan de wand.

Nederland heeft teveel regels, teveel belerende regels en nutteloze regels. De belastingdruk is veel te hoog en eigen verantwoordelijkheid wordt ontmoedigd. Wie zwak is is zielig en moet doodgeknuffeld worden. Wie meer dan modaal verdient is asociaal. We zijn xenofoob en willen het liefst Nederland afsluiten van de rest van de Nederland.

Nederland zou een land moeten worden waar je goed mag zijn. Waar geld verdienen niet asociaal is en waar iedereen die zijn eigen broek omhoog kan houden met open arm wordt ontvangen. Het New York van Europa zoals die loser van Aartsen wilde.
pi_38110988
Het is gewoon te duur in Nederland om nog leuk een gezinnetje te kunnen starten. Een huis kan ik niet betalen en een huurwoning is bijna niet aan te komen door de wachtlijsten. De eeuwige drukte die je altijd hebt... Files iedere godganse dag.... De irritaties en het ikke eerst gedrag in het openbaar vervoer. Criminaliteit en asociaal gedrag te over... Problemen met slappe politiek en integratie. En zo kan ik nog wel even doorgaan.......

Voor mijn vrouw waren er geen interessente PhD's(geen geld voor onderzoek) te vinden, dus wij hebben al heel vroeg besloten om elders te gaan wonen. Bachelor/master in Nederland doen en vervolgens naar het buitenland. Staat nog goed op het cv ook.

Voor zover ik weet vertrekken er meer Nederlanders dan dat er terugkomen. Daarbovenop denken hele groepen erover om hetzelfde te doen. Is dat echt omdat het zo verschrikkelijk goed gaat in Nederland? Ik denk het niet.
pi_38111031
Ik hoop over drie jaar ook wel weg te kunnen.
pi_38111044
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:59 schreef dVTB het volgende:
De reden dat mensen Nederland verlaten: we durven de confrontatie met problemen niet aan. Neem de torenhoge huizenprijzen. We blijven maar krampachtig vasthouden aan hypotheekrenteaftrek en stimuleren zelfs kinderopvang (waardoor tweeverdieners beiden fulltime werken) waardoor de huizenprijzen alsmaar hoger worden. We hebben belachelijk lage straffen, het aantal niet-westerse allochtonen groeit alsmaar en toleranter worden we er de laatste jaren ook niet op. Mensen trekken gewoon hun conclusies: Nederland is niet meer het ideale land om in te wonen. Het klimaat is hier inmiddels aardig verziekt.

tjee, vanwaar deze generalisatie?
zelf woon ik nu 1 jaar in frankrijk, dus ik durf de confrontatie met problemen niet aan (in tegendeel, als je kijkt waar je tegenaan kan lopen wanneer je emigreert..)
hypotheek-geblabla, heb ik niets mee te maken..

of wil je je wat beter nuanceren?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 05:09:59 #21
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_38111071
Een betullende regering die teveel belasting vangt begint zijn vruchten af te werpen. Plak daar het buitenlander probleem aan vast en een saaie levensstandaard en je bent spontaan genezen van het nederlanderschap.

Ik had het lang geleden al door dat ik dat kutland uit wou... teveel gezeik en teveel geschreeuw.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_38111074
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 05:09 schreef Vampier het volgende:
Een betullende regering die teveel belasting vangt begint zijn vruchten af te werpen. Plak daar het buitenlander probleem aan vast en een saaie levensstandaard en je bent spontaan genezen van het nederlanderschap.

Ik had het lang geleden al door dat ik dat kutland uit wou... teveel gezeik en teveel geschreeuw.
Wordt Nederland niet de 51e staat van Amerika genoemd?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 05:13:58 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38111075
Neen vampier, je bent verkast omdat je verliefd op een meisje was en bij haar wou zijn.

Da's heel wat anders.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_38111076
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 04:25 schreef Panzerknacker het volgende:
Het is gewoon te duur in Nederland om nog leuk een gezinnetje te kunnen starten. Een huis kan ik niet betalen en een huurwoning is bijna niet aan te komen door de wachtlijsten. De eeuwige drukte die je altijd hebt... Files iedere godganse dag.... De irritaties en het ikke eerst gedrag in het openbaar vervoer. Criminaliteit en asociaal gedrag te over... Problemen met slappe politiek en integratie. En zo kan ik nog wel even doorgaan.......

Voor mijn vrouw waren er geen interessente PhD's(geen geld voor onderzoek) te vinden, dus wij hebben al heel vroeg besloten om elders te gaan wonen. Bachelor/master in Nederland doen en vervolgens naar het buitenland. Staat nog goed op het cv ook.

Voor zover ik weet vertrekken er meer Nederlanders dan dat er terugkomen. Daarbovenop denken hele groepen erover om hetzelfde te doen. Is dat echt omdat het zo verschrikkelijk goed gaat in Nederland? Ik denk het niet.
En welke groep verdwijnt dan.? Helaas degene die overal heen kunnen en de shit blijft hier.
pi_38111078
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 05:09 schreef Vampier het volgende:

Waarom schreeuw je dan nog zo hard?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')