Daar heb ik idd verder niet over nagedachtquote:Op maandag 22 mei 2006 14:22 schreef flutterbye het volgende:
Wassen met azijn? Ik gebruik bij de zwarte was vaak azijn ipv wasverzachter, maar als wasmiddel...? Dan worden je kleren toch niet schoon?
Ja hallo, SCHOONMAAKAZIJN hequote:Op maandag 22 mei 2006 14:16 schreef ChicaC het volgende:
Wassen met azijn werkt ook goed. Je kleren gaan er niet van stinken, wat je misschien zou verwachten. Het is goed voor de kleur en ook nog eens goed tegen kalkaanslag in je wasmaschine.
Niet perse schoonmaakazijn, maar gewoon een fles (heldere/doorzichtige/blanke) azijn á ¤0.29 per flesquote:Op maandag 22 mei 2006 15:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja hallo, SCHOONMAAKAZIJN he
Geen bruine azijn vanuit de keuken
Ik heb dat ook een tijdje gebruikt trouwens. En een beetje wasverzachter.
Gebruikt TS trouwens wasverzachter?
Ik heb idd ook wel eens gehoord dat groene zeep nog altijd zo'n beetje het zuiverste goedje is wat je kunt krijgen tegenwoordig... Overal zit zoveel troep in.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef moussie het volgende:
je eigen vloeibare wasmiddel maken met groene zeep .. klein handje vol oplossen in lauw water tot het echt goed is opgelost .. en naspoelen idd met water met azijn
´quote:Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef flutterbye het volgende:
Volgens mij is schoonmaakazijn ook niet echt goed voor je kleren hoor, is dat niet aggresiever dan gewone witte azijn?
Ja, maar dat heb ik al gepost hoor.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:56 schreef Nembrionic het volgende:
Maar gebruik je nou wasverzachter?
ik gebruik gewoon niet al te veel poeder, als ik dat wel doe willen er soms nog zeepresten achter blijven.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:52 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Ja, maar dat heb ik al gepost hoor.
@DarkElf, vroeger heeft mijn moeder ook wel eens Robijn geprobeerd maar dat ging toen helemaal fout, maar dan hebben we het wel over 20 jaar geleden. Kan natuurlijk dat de samenstelling inmiddels veranderd is, dus dat moet ik dan ook maar weer eens proberen.
Heb jij trouwens geen problemen met van die poedervlekken die dan acherblijven op je kleren? Dat heb ik altijd als ik poeder gebruik, zelfs als ik het in een wasbol in de trommel doe ipv zeepbakje.
niet iedereen met wasmiddelen allergie kan tegen neutral hoorquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:58 schreef Sessy het volgende:
neutral, extra spoelbeurt, geen wasverzachter, slotje.
Ik gebruik trouwens die van de lidl momenteel, en heb daar geen allergie op. Op edah wel.
Nou ik ga het maar niet proberen denk ik.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:25 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vraag me af of elastiek wel bestand is tegen 95C
Geprobeerd?quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:08 schreef Sessy het volgende:
Niet doen... komt de schuim uit je wasmachine lopen.
Misschien, het fijnwasprogramma draait nauwelijks, een keer per minuut roert het een kwartslagje om, de hoeveelheid schuim blijft dan beperkt... Maar je was wordt ook niet echt schoon, deovlekken bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die bijv. voor hun fijnwas shampoo gebruiken. Is dat nog een optie?
Mooi.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:33 schreef Sessy het volgende:
Ja.
Elastiek is bestand tegen 95. Ook uitgeprobeerd.
quote:Polyester regenjassen niet. Die lossen op. Ook uitgeprobeerd.
Ik probeerde hem te verven met dylon wasmachineverf.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Mooi.
[..]
eh was dat wel helemaal verstandig? 95 is best wel warm
![]()
Moet dat echt op 95? Ik was zelf nooit warmer dan 60, en daar stop ik alleen beddegoed en handdoeken e.d. in; en zelfs dat meestal gewoon op 40.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:36 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ik probeerde hem te verven met dylon wasmachineverf.
Ik bedoelde trouwens dikke elastiek. Van die heeeele dunne elastiekjes die wel eens in het randje van kanten onderbroekjes wordt geweven knapt soms een beetje.
Maar je zou dus shampoo misschien ook wel met een gewoon programma op 40 graden kunnen proberen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:34 schreef Sessy het volgende:
[..]
Misschien, het fijnwasprogramma draait nauwelijks, een keer per minuut roert het een kwartslagje om, de hoeveelheid schuim blijft dan beperkt... Maar je was wordt ook niet echt schoon, deovlekken bijvoorbeeld.
Nee, dylon wasmachineVERF. Die verf die pakt alleen bij 95 graad. Dus als je je kleding een andere kleur probeert te geven.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Moet dat echt op 95? Ik was zelf nooit warmer dan 60, en daar stop ik alleen beddegoed en handdoeken e.d. in; en zelfs dat meestal gewoon op 40.
Nee, want een normaal programma draait de hele tijd door en hoe meer het draait, hoe meer schuim er ontstaat.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je zou dus shampoo misschien ook wel met een gewoon programma op 40 graden kunnen proberen.
Dat begreep ik al, ik wist alleen niet dat dat perse zo heet moest. Leek me ook niet zo praktisch, ivm de dan ook geconstateerde schade aan de kleding.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:50 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee, dylon wasmachineVERF. Die verf die pakt alleen bij 95 graad. Dus als je je kleding een andere kleur probeert te geven.
Talkpoeder ? Je bedoelt van dat spul met menthol erin, tegen de jeuk ? Bij mij werd het daardoor alleen maar erger, het droogt de huid extra uit ..quote:Op zondag 27 april 2008 19:13 schreef thaleia het volgende:Neutral heeft een nieuwe formule
Met een 'extra ingredient' waardoor de kleuren beter behouden blijven
Al die tips hier over azijn, groene zeep enz. ga ik de komende week eens allemaal doen. Extra spoelen was ik al mee bezig. Maar voor nu wil ik alleen maar weten: HOE KOM IK VAN DE JEUK AF?
Talkpoeder heb ik in huis en gebruik ik al een tijdje rijkelijk, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk. Iemand nog andere tips?
Dat weet ik nu ookquote:Op maandag 28 april 2008 11:33 schreef moussie het volgende:
Talkpoeder ? Je bedoelt van dat spul met menthol erin, tegen de jeuk ? Bij mij werd het daardoor alleen maar erger, het droogt de huid extra uit ..
Antihistamine. Gewoon wat anti-hooikoortspillen halen bij de drogist. En verder mentholpoeder of mentholgel om te verzachten.quote:Op zondag 27 april 2008 19:13 schreef thaleia het volgende:Neutral heeft een nieuwe formule
Met een 'extra ingredient' waardoor de kleuren beter behouden blijven
Al die tips hier over azijn, groene zeep enz. ga ik de komende week eens allemaal doen. Extra spoelen was ik al mee bezig. Maar voor nu wil ik alleen maar weten: HOE KOM IK VAN DE JEUK AF?
Talkpoeder heb ik in huis en gebruik ik al een tijdje rijkelijk, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk. Iemand nog andere tips?
bronquote:De firma Biotisan uit Roosendaal ontwikkelde een creme op basis van vitamines, kruiden en aminozuren welke inzetbaar is bij veel huidklachten, zoals allergische klachten, eczeem, psoriasis, koortsblaasjes, luieruitslag, doorliggen en nog veel meer. BIOCARA bevat een kruidenextract dat genezend en zuiverend op de huid werkt waardoor genezing versnelt, pijn afneemt en jeuk stopt. Naast het kruidenextract is toegevoegd het aminozuur L-Lysine dat vooral zijn werking heeft aangetoond bij herpes virussen, koortslip en gordelroos. Doordat uit diverse onderzoeken blijkt dat vitamine B5 en vitamine B15 een sterk helende werking op de huid hebben zijn deze vitamines eveneens toegevoegd, waardoor een combinatie is ontstaan die snel werkzaam is bij zeer uiteenlopende klachten.
De tube wordt verkocht bij de betere drogist en reformhuis met een tevredenheidsgarantie. Biotisan is namelijk zo sterk overtuigd van de werking dat indien de creme onverhoopt geen werking bij u blijkt te hebben u het aankoopbedrag terug krijgt. BIOCARA is een 100% natuurprodukt van BIOTISAN
Je kunt ook Marseille-zeep proberen. Ik kocht ze in tijdens vakantie Frankrijk bij gebrek aan wasmiddel in een durpie en tot mijn stomme verbazing werd alles schoon zeg, niet normaal. Heb direct ingeslagen en gebruik het nu af en toe voor echte heftige vlekken, ideaal. Toen ik met de hand waste tijdens die vakantie had ik schilfers van het blokje gehaald en die opgelost in warm water. Zeer huidvriendelijke zeep.quote:Natriumwaterstofcarbonaat (synoniemen zijn: natriumbicarbonaat, zuiveringszout, dubbelkoolzure natron, baking soda, baking powder) is een witte kristallijne stof die ook wordt gebruikt in bakpoeder als rijsmiddel in plaats van gist. Het wordt ook wel gebruikt als mild poets- of schuurmiddel, vooral in huishoudelijke context in Engeland, en als bestanddeel van maagtabletten tegen zuurbranden.
Formule: NaHCO3
Als ik alleen al die fancy website check weet ik gewoon dat ze peperdure producten hebben.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:40 schreef Enfermera het volgende:
Ik gebruik zelf Amway, dat is een Amerikaans merk en heb je allerlei spullen van, ook wasmiddel.Meer info: http://www.amway.nl/ Is volgensmij hypoallergeen en ook goed voor het milieu, heel geconcentreerd, geen vulmiddel etc (dus heb je ook geen wasverzachter nodig). Ik vind het superspul!
Misschien is het duur, maar het is wel heel geconcentreerd en je hebt er dus maar heel weinig van nodigquote:Op maandag 18 mei 2009 01:07 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Als ik alleen al die fancy website check weet ik gewoon dat ze peperdure producten hebben.![]()
Iemand een goedkoop alternatief voor Neutral? Is de LIDL goed? De wasverzachter gaat er hier sowieso uit (al heb ik er geen last van )
Leukste is dat die Lenoir van Ariel zogenaamd PH neutraal is .
Waar zie jij dat het hypoallergeen en milieuvriendelijk zou zijn?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:40 schreef Enfermera het volgende:
Ik gebruik zelf Amway, dat is een Amerikaans merk en heb je allerlei spullen van, ook wasmiddel.Meer info: http://www.amway.nl/ Is volgensmij hypoallergeen en ook goed voor het milieu, heel geconcentreerd, geen vulmiddel etc (dus heb je ook geen wasverzachter nodig). Ik vind het superspul!
bronquote:De heer Torfs, product manager van Amway Europe, verklaart desgevraagd dat zijn firma niet pretendeert milieuvriendelijker produkten te leveren dan andere bedrijven. Dat de distributeurs Amway zo wel verkopen, kan hij niet helpen. "Het kan zijn dat ze in hun enthousiasme verder gaan dan wij voorschrijven."
Van de Engelse wiki over milieuvriendelijk:quote:Op maandag 18 mei 2009 14:40 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Waar zie jij dat het hypoallergeen en milieuvriendelijk zou zijn?
[..]
bron
Amway is sowieso aardig omstreden trouwens.
http://en.wikipedia.org/wiki/SA8_(detergent)quote:SA8 is a brand of washing detergent produced by Access Business Group, part of the Alticor group of companies, and sold by Amway and Quixtar. SA8, introduced in 1960, was the second product to be sold by Amway. Amway's first product was L.O.C. (Liquid Organic Cleaner), one of the world's first biodegradable, concentrated multi-purpose cleaners. Like L.O.C., SA8 was biodegradeable, one of the first such washing detergents on the marketplace.[1]
The product was also one of the first concentrated detergents, meaning much less powder was needed per wash. The product was ideally suited for the direct selling industry as Amway distributors could explain the cost benefit of the concentration. In later years other brands such as Tide also developed concentrated and biodegradable versions, cutting in to SA8's advantages.
Daarin staat ook alleen dat ze een van de eersten waren die geconcentreerd wasmiddel hadden, tegenwoordig heeft elk merk dat (vooral omdat dat goedkoper vervoeren is natuurlijk).quote:Op maandag 18 mei 2009 14:55 schreef Enfermera het volgende:
Van de Engelse wiki over milieuvriendelijk:
Beetje vies verhaal maar ik had vroeger vaak last van schimmelinfecties, omdat ik te gevoelig was voor het wasmiddelrestant in mijn ondergoed na het wassen. Iemand kwam met de tip om het even uit te spoelen met water met een scheut azijn. Sinds ik dat doe, heb ik nergens last meer van. Door uit te spoelen met azijn, verwijder je achtergebleven zeepresten. Gebruik gewoon witte natuurazijn, zoals al gezegd die flessen van iets van 30 cent.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:16 schreef ChicaC het volgende:
Wassen met azijn werkt ook goed. Je kleren gaan er niet van stinken, wat je misschien zou verwachten. Het is goed voor de kleur en ook nog eens goed tegen kalkaanslag in je wasmaschine.
PH-neutraal en dermatologisch getest zegt niet zoveel. Het zijn de parfums in de spullen waar je allegisch voor bent. Zwitsal staat daarom bekend. Het ruikt heerlijk, maar juist daardoor krijgen mensen vaak uitslag. Ik had het ook bij mijn dochter door de Zwitsal. PH-neutaal betekent dat het je huid niet uitdroogt en dermatologisch getest dat het getest is en de meeste mensen ertegen kunnen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:45 schreef Kersje86 het volgende:
Hoe weet je nou wat het precies is? Ik begin de afgelopen weken ook te twijfelen dat het aan de wasmiddel ligt... thuis waspoeder, en bij mn vriend thuis vloeibare zooi. Nooit last gehad daar. En toevallig vandaag weer een shirt aan die thuis is gewassen en kheb weer enorme jeuk. Niet alleen jeuk, maar krijg ook weer wat uitslag enzo.
Daarnaast heb ik ook o zoveel verschillende lotions gebruikt voor mn droge huid. Voor de uitslag zelf gebruik ik Elocon van de huisarts. Ben na afgelopen weekend zelf van mening dat het waarschijnlijk aan Zwitsal ligt. Tijdje ermee niet op mn gezicht gesmeerd, maar nu ik het weer doe heb ik weer wat uitslag op mn gezicht. Zelfde geldt voor op mn rug... raar terwijl zwitsal dit eigenlijk juist niet kan hebben omdat het PH neutraal is en dermatalogisch getest enzo. Misschien weer eens een bezoekje aan de huidarts
Oh dus DAAROM heb ik van zwitsal jeuk.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:40 schreef Doedezemaar het volgende:
In veel Zwitsal producten zit vloeibare paraffine, daar krijg ik jeuk van. Staat vaak als een van de eerste ingrediënten op de verpakking vermeld als Paraffinum Liquidum, dus ik lees verpakkingen erg goed. Zit helaas in veel smeersels, dus even opletten.
Dat scheelt dan behoorlijk wat wasmiddel kostenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:31 schreef Swatch het volgende:
Ik heb me speciaal aangemeld om te kunnen reageren. Ik weet namelijk hoe vervelend het is als je allergisch bent voor wasmiddel. Wist je dat er milieuvriendelijke wasballen bestaan? Google maar 's. Er zitten geloof ik keramische balletjes in die een reactie met water opleveren. Wasmiddel is dan niet meer nodig!
Ik weet dat sauna's ze bijvoorbeeld ook gebruiken!
En uit meerdere consumententesten (oa van Radar en Keuringsdienst Van Waarden) bleek dat die dingen NIET hielpen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:31 schreef Swatch het volgende:
Ik heb me speciaal aangemeld om te kunnen reageren. Ik weet namelijk hoe vervelend het is als je allergisch bent voor wasmiddel. Wist je dat er milieuvriendelijke wasballen bestaan? Google maar 's. Er zitten geloof ik keramische balletjes in die een reactie met water opleveren. Wasmiddel is dan niet meer nodig!
Ik weet dat sauna's ze bijvoorbeeld ook gebruiken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |