abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38082722
Ik heb al mijn hele leven een allergie voor bepaalde wasmiddellen. Maar op het moment lukt het me niet om een wasmiddel te vinden waarbij het goed gaat. Zo heb ik bijvoorbeeld een tijd Witte Reus vloeibaar gebruikt, maar toen vonden ze het ineens nodig om de fles te vernieuwen, en de samenstelling blijkbaar ook, dus kreeg ik er weer jeuk van. Inmiddels terecht gekomen bij wasmiddel van Edah huismerk, maar daarmee lijkt het nu ook weer mis te gaan.

Wie herkent dit probleem, hoe los je het op en kun je op de een of andere manier testen welke stof het precies is waar je last van hebt? En hoe kom je er dan achter welke stoffen in het wasmiddel zitten, dat staat er meestal niet erg gedetailleerd op...
  maandag 22 mei 2006 @ 13:58:47 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38082818
Ga eens bij je huisarts langs. Die weet wel de manieren om uit te zoeken welke stof het precies is.
pi_38082857
Neutral al geprobeerd?
Sanity is (not) statistical
  maandag 22 mei 2006 @ 14:01:18 #4
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38082899
Neutral, niet te veel gebruiken, geen wasverzachter, extra spoelbeurt?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 22 mei 2006 @ 14:05:56 #5
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38083053
Je hebt idd van die speciale wasmiddelen waar niet zoveel troep is zit... Heet dat Neutral? Er staat me iets bij van een andere naam.
(Un)masking for the greater good.
pi_38083093
Neutral heb ik geprobeerd, ja, ik heb nog nooit zo'n jeuk gehad!!!
Om de zoveel tijd probeer ik een ander wasmiddel, maar meestal is dat dus rampzalig, vooral omdat het een paar weken duurt voordat je het er weer goed uit hebt gewassen. Het blijft in de machine hangen enzo.
Ga binnenkort maar eens één van die nieuwe "sensiti've" wasmiddeltjes proberen.

Extra spoelbeurt doe ik sowieso altijd, ik heb het zelfs al geprobeerd met de was 2 keer draaien maar dan de 2de keer zonder wasmiddel... Met en zonder wasverzachter ook geprobeerd, ik gebruik al jaren Silan sensitive en dat gaat gelukkig wel goed, als ik dat niet gebruik krijg ik zelfs sneller last van de jeuk...
  maandag 22 mei 2006 @ 14:13:59 #7
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38083332
Wat Alicey zegt is misschien niet eens zo verkeerd. Heb je al eens een allergietest laten doen bij via de huisarts?
(Un)masking for the greater good.
pi_38083419
Wassen met azijn werkt ook goed. Je kleren gaan er niet van stinken, wat je misschien zou verwachten. Het is goed voor de kleur en ook nog eens goed tegen kalkaanslag in je wasmaschine.
  maandag 22 mei 2006 @ 14:20:42 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_38083556
Mijn moeder heeft ook last van een wasmiddel-allergie (en een allergie voor nog 20.000 zaken die je dagelijks tegenkomt) maar ze zweert bij Dobbelman. En dan niet de geconcentreerde versie, maar gewoon ouderwets poeder wat niet tig keer versterkt is om er zo min mogelijk van nodig te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_38083603
Ik heb nog geen allergietest laten doen, omdat het me een beetje zinloos lijkt als je nergens terug kunt vinden welke stoffen er precies in de wasmiddelen zitten. De dokter heeft ook gezegd dat het heel moeilijk wordt, omdat er bij mij niet gelijk uitslag komt oid, maar als ik een nieuw wasmiddel heb gebruikt merk ik het pas na een week als het fout gaat.

Wassen met azijn? Ik gebruik bij de zwarte was vaak azijn ipv wasverzachter, maar als wasmiddel...? Dan worden je kleren toch niet schoon?
pi_38083724
Dank je Leandra, dat zal ik zeker op mijn lijstje zetten van middeltjes om nog eens uit te proberen.
Ik vind het alleen altijd zo vervelend bij poeders dat ze vlekken achterlaten. (dat schijnt dan aan de machine te liggen, maarja, ze zitten er wel) Maar dat is misschien op te lossen door het van tevoren op te lossen in water ofzo.
pi_38083800
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:22 schreef flutterbye het volgende:
Wassen met azijn? Ik gebruik bij de zwarte was vaak azijn ipv wasverzachter, maar als wasmiddel...? Dan worden je kleren toch niet schoon?
Daar heb ik idd verder niet over nagedacht Ik gebruik het nl om mijn sportkleren mee te wassen. Maar wellicht scheelt het al als je alleen niet erg vervuilde kleren zo wast, zodat je alleen nog een oplossing hoeft te vinden voor de echt vieze kleren ?!

Misschien heb je hier nog iets aan:
http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=634&Art_Type=1
pi_38084423
Veel allergieën zijn ook niet echt terug te vinden via een allergietest, dus ik betwijfel of dat nuttig is, alhoewel proberen natuurlijk geen kwaad kan. Bovendien kan het ook gaan om een bepaalde dosis van een product of een combinatie van verschillende ingrediënten.

Ik heb bloedonderzoek gehad en een prikkentest, en daaruit kwam alleen dat ik allergisch zou zijn voor gist, waar ik bij wijze van spreken een bad in kan nemen zonder problemen, terwijl mijn reacties op melk, noten, aspartaam, mijn allergie voor huisstofmijt en contactallergie voor conserveermiddelen in m.n. shampoo er niet uit kwamen (tenminste, niet anders dan dat er "acute ontstekingen waren geconstateerd" bij bloedonderzoek, maar zo ver was ik zelf ook al).
Sanity is (not) statistical
pi_38084912
dubbelfoutje
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_38084952
foutje
..::Live the life you love and love the life you live::..
  maandag 22 mei 2006 @ 15:05:22 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_38085172
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:16 schreef ChicaC het volgende:
Wassen met azijn werkt ook goed. Je kleren gaan er niet van stinken, wat je misschien zou verwachten. Het is goed voor de kleur en ook nog eens goed tegen kalkaanslag in je wasmaschine.
Ja hallo, SCHOONMAAKAZIJN he
Geen bruine azijn vanuit de keuken

Ik heb dat ook een tijdje gebruikt trouwens. En een beetje wasverzachter.

Gebruikt TS trouwens wasverzachter?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_38085293
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja hallo, SCHOONMAAKAZIJN he
Geen bruine azijn vanuit de keuken

Ik heb dat ook een tijdje gebruikt trouwens. En een beetje wasverzachter.

Gebruikt TS trouwens wasverzachter?
Niet perse schoonmaakazijn, maar gewoon een fles (heldere/doorzichtige/blanke) azijn á ¤0.29 per fles
  maandag 22 mei 2006 @ 15:22:54 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38085828
Heb je wel perse wasmiddel nodig? Misschien ben je al een deel geholpen als je bijvoorbeeld ondergoed op 95 graden zonder wasmiddel wast.
Vampire Romance O+
  maandag 22 mei 2006 @ 15:25:14 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_38085915
Ik vraag me af of elastiek wel bestand is tegen 95C
pi_38086090
je eigen vloeibare wasmiddel maken met groene zeep .. klein handje vol oplossen in lauw water tot het echt goed is opgelost .. en naspoelen idd met water met azijn
pleased to meet you
pi_38086203
Ik was mijn ondergoed op 60 graden, maar 95 overleeft het echt niet denk ik! En zonder wasmiddel heb ik ook wel geprobeerd ja, maar dan blijven er gewoon luchtjes in de kleren hangen enzo. Vooral rook en zweet luchtjes gaan er dan echt niet uit. Ik heb ook het meeste last van de jeuk op mijn armen, benen en m'n rug. En mijn truitjes kan ik echt niet op 95 gaan wassen!
Volgens mij is schoonmaakazijn ook niet echt goed voor je kleren hoor, is dat niet aggresiever dan gewone witte azijn? Ik gebruik iig ook gewone witte azijn.
pi_38086251
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef moussie het volgende:
je eigen vloeibare wasmiddel maken met groene zeep .. klein handje vol oplossen in lauw water tot het echt goed is opgelost .. en naspoelen idd met water met azijn
Ik heb idd ook wel eens gehoord dat groene zeep nog altijd zo'n beetje het zuiverste goedje is wat je kunt krijgen tegenwoordig... Overal zit zoveel troep in.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:56:13 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_38087036
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef flutterbye het volgende:
Volgens mij is schoonmaakazijn ook niet echt goed voor je kleren hoor, is dat niet aggresiever dan gewone witte azijn?
´

Nee.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:56:25 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_38087044
Maar gebruik je nou wasverzachter?
pi_38088021
ik ben zelf ook veel allergisch voor wasmiddelen en wasverzachters. Heb al veel geprobeerd maar het enige waar ik echt goed op reageer is, vreemd genoeg, robijn poeder en de gewone blauwe wasverzachter van robijn.

neutral werkt bij mij ook niet, ariel heeft een tijd geholpen maar kreeg ik uiteindelijk ook jeuk van, goedkope wasmiddelen is helemaal een drama.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38090948
En maak ook ff je wasmachine schoon na het wassen:
De rubberring bevat nog veel water. Zeep en vuilrestjes kunnen hierin welig tieren net als als het zeepbakje en wasverzachterbakje. Schimmel kan ook allergeen werken!
De wasverzachterstap kan vervangen worden met azijn, die spoelt de zeepresten weg en lost kalk op. Gebruik niet teveel zeep, je was wordt er echt niet schoner van maar kan naast problemen met je huid ook problemen met je machine opleveren.
pi_38156309
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:56 schreef Nembrionic het volgende:
Maar gebruik je nou wasverzachter?
Ja, maar dat heb ik al gepost hoor.

@DarkElf, vroeger heeft mijn moeder ook wel eens Robijn geprobeerd maar dat ging toen helemaal fout, maar dan hebben we het wel over 20 jaar geleden. Kan natuurlijk dat de samenstelling inmiddels veranderd is, dus dat moet ik dan ook maar weer eens proberen.
Heb jij trouwens geen problemen met van die poedervlekken die dan acherblijven op je kleren? Dat heb ik altijd als ik poeder gebruik, zelfs als ik het in een wasbol in de trommel doe ipv zeepbakje.
pi_38161419
allergieen hebben sterk de neiging om te wisselen. Dat gene waar je vandaag vandaag nog tegen kunt zorgt er morgen voor dat je jezelf helemaal opkrabt.

Zorg dat je niet kan wennen aan een middel. Dat is vaak het probleem, het vertrouwen in een midddel waardoor daar ineens een allergie wordt opgebouwd (helaas).

Probeer voor je wasmiddel gewoon eens groene zeep. Dat heeft de minste hulpstoffen en dus de minste kans op een reactie. Ook spullen als biotex kunnen helpen.
Spoel de machine schoon met azijn door een de machine leeg te laten draaien met azijn als wasmiddel doe dit ook in het bakje van de wasverzachter. Op die manier raak je de oude wasmiddelen kwijt en hopelijk ook snel je allergische reactie.

Wasverzachter zou ik niet meer gebruiken, dit bestaat uit erg veel hulpstoffen die een laagje over de stof leggen waar je constant mee in aanraking komt. Kortom als je ergens allergisch van wordt dan is het hier wel van.

Succes ermee. En hopelijk is het snel over.

(als dit allemaal niet helpt loop dan eens langs de biologische winkel die hebben ook nog een arsenaal aan wasmiddelen staan die minder belastend zijn)
pi_38165349
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:52 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Ja, maar dat heb ik al gepost hoor.

@DarkElf, vroeger heeft mijn moeder ook wel eens Robijn geprobeerd maar dat ging toen helemaal fout, maar dan hebben we het wel over 20 jaar geleden. Kan natuurlijk dat de samenstelling inmiddels veranderd is, dus dat moet ik dan ook maar weer eens proberen.
Heb jij trouwens geen problemen met van die poedervlekken die dan acherblijven op je kleren? Dat heb ik altijd als ik poeder gebruik, zelfs als ik het in een wasbol in de trommel doe ipv zeepbakje.
ik gebruik gewoon niet al te veel poeder, als ik dat wel doe willen er soms nog zeepresten achter blijven.

sowieso eens in de paar weken spoel ik mijn machine door met azijn, dat helpt ook zeepresten om zeep.

en vroeger kon ik ook niet tegen robijn en gebruikte mijn moeder ariel, tot ik ineens na jaren daar weer raar op ging reageren. Nu al een paar jaar robijn, en het gaat "nog" goed.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38166033
neutral, extra spoelbeurt, geen wasverzachter...
Ik gebruik trouwens die van de lidl momenteel, en heb daar geen allergie op. Op edah wel.
pi_38166075
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:58 schreef Sessy het volgende:
neutral, extra spoelbeurt, geen wasverzachter, slotje.

Ik gebruik trouwens die van de lidl momenteel, en heb daar geen allergie op. Op edah wel.
niet iedereen met wasmiddelen allergie kan tegen neutral hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38166124
Nee, maar ik zeg dus lidl proberen daarnaast
Gewoon alle wasmiddelen van alle supermarkten uitproberen en zo weet je
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:03:35 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38166245
En een compleet andere zeepsoort? Afwasmiddel, badschuim, oid? Het hoeft maar te ontvetten.
Vampire Romance O+
pi_38168864
Niet doen... komt de schuim uit je wasmachine lopen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:14:53 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38169121
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die bijv. voor hun fijnwas shampoo gebruiken. Is dat nog een optie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_38169422
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:25 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vraag me af of elastiek wel bestand is tegen 95C
Nou ik ga het maar niet proberen denk ik.
pi_38169484
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:08 schreef Sessy het volgende:
Niet doen... komt de schuim uit je wasmachine lopen.
Geprobeerd?
pi_38169770
Ja.

Elastiek is bestand tegen 95. Ook uitgeprobeerd.
Polyester regenjassen niet. Die lossen op. Ook uitgeprobeerd.
pi_38169808
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die bijv. voor hun fijnwas shampoo gebruiken. Is dat nog een optie?
Misschien, het fijnwasprogramma draait nauwelijks, een keer per minuut roert het een kwartslagje om, de hoeveelheid schuim blijft dan beperkt... Maar je was wordt ook niet echt schoon, deovlekken bijvoorbeeld.
pi_38169847
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:33 schreef Sessy het volgende:
Ja.

Elastiek is bestand tegen 95. Ook uitgeprobeerd.
Mooi.
quote:
Polyester regenjassen niet. Die lossen op. Ook uitgeprobeerd.
eh was dat wel helemaal verstandig? 95 is best wel warm
pi_38169864
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Mooi.
[..]

eh was dat wel helemaal verstandig? 95 is best wel warm
Ik probeerde hem te verven met dylon wasmachineverf.

Ik bedoelde trouwens dikke elastiek. Van die heeeele dunne elastiekjes die wel eens in het randje van kanten onderbroekjes wordt geweven knapt soms een beetje.
pi_38169981
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:36 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik probeerde hem te verven met dylon wasmachineverf.

Ik bedoelde trouwens dikke elastiek. Van die heeeele dunne elastiekjes die wel eens in het randje van kanten onderbroekjes wordt geweven knapt soms een beetje.
Moet dat echt op 95? Ik was zelf nooit warmer dan 60, en daar stop ik alleen beddegoed en handdoeken e.d. in; en zelfs dat meestal gewoon op 40.
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:42:19 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38170063
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:34 schreef Sessy het volgende:

[..]

Misschien, het fijnwasprogramma draait nauwelijks, een keer per minuut roert het een kwartslagje om, de hoeveelheid schuim blijft dan beperkt... Maar je was wordt ook niet echt schoon, deovlekken bijvoorbeeld.
Maar je zou dus shampoo misschien ook wel met een gewoon programma op 40 graden kunnen proberen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_38172325
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Moet dat echt op 95? Ik was zelf nooit warmer dan 60, en daar stop ik alleen beddegoed en handdoeken e.d. in; en zelfs dat meestal gewoon op 40.
Nee, dylon wasmachineVERF. Die verf die pakt alleen bij 95 graad. Dus als je je kleding een andere kleur probeert te geven.
pi_38172371
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar je zou dus shampoo misschien ook wel met een gewoon programma op 40 graden kunnen proberen.
Nee, want een normaal programma draait de hele tijd door en hoe meer het draait, hoe meer schuim er ontstaat.

Ja probeer het rustig, maar ik heb een heel parket naar de knoppen zien gaan van iemand die dacht dat je met geraspte handzeep ipv waspoeder kon wassen, een jaar of wat geleden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 mei 2006 @ 18:57:06 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38172634
Heb je al eens geprobeerd om met soda te wassen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38175684
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:50 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee, dylon wasmachineVERF. Die verf die pakt alleen bij 95 graad. Dus als je je kleding een andere kleur probeert te geven.
Dat begreep ik al, ik wist alleen niet dat dat perse zo heet moest. Leek me ook niet zo praktisch, ivm de dan ook geconstateerde schade aan de kleding.
pi_38324999
Ik heb pas iets geverfd met Dylon spul, op mijn gebruiksaanwijzing stond toch echt dat ik het 60 graden programma moest gebruiken...

Je kan idd alle soorten wasmiddel gaan uitproberen, maar dat kost veel tijd en geld! Daar komt bij dat ik pas na een week of 4 echt kan zeggen of het nieuwe wasmiddel goed is of niet, aangezien anders de resten van het vorige wasmiddel er nog niet goed uit zijn. Dan heb ik liever wat tips van anderen, dan vind ik misschien wat eerder een wasmiddel dat bij mij ook werkt.
pi_58344098
Neutral heeft een nieuwe formule
Met een 'extra ingredient' waardoor de kleuren beter behouden blijven

Al die tips hier over azijn, groene zeep enz. ga ik de komende week eens allemaal doen. Extra spoelen was ik al mee bezig. Maar voor nu wil ik alleen maar weten: HOE KOM IK VAN DE JEUK AF?

Talkpoeder heb ik in huis en gebruik ik al een tijdje rijkelijk, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk. Iemand nog andere tips?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 april 2008 @ 21:38:34 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58347120
Ja, aan je huisarts vragen om iets tegen de jeuk.

Ik kreeg op een gegeven moment een reactie op penicilline, helemaal gek van de jeuk werd ik. Mijn huisarts heeft me toen iets voorgeschreven waardoor de jeuk verdween.

En ik mag uiteraard geen penicilline meer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_58354281
Sinds ik wasnoten gebruik heb ik nergens meer last van.
Een zakje van een kilo is bij een webshop ¤ 9,00, maar je doet er maanden mee.
Als je aan de Duitse grens woont, kun je het gewoon bij de Famila halen.

Het ruikt wat zepig, maar je kunt er wat geurende olie aan toevoegen.
Je was wordt schoon en lekker zacht, je hebt geen wasverzachter meer nodig.
Als ik jou was zou ik eens een proefzakje aanvragen en proberen.

Alleen kookwas lukt hier niet mee, dus daar moet je nog wat anders voor gebruiken.
Voor mijn handdoeken gebruik ik goedkoop spul van de Aldi of AH, en dat gaat prima.
Ik moet er natuurlijk geen ondergoed in wassen, want dat is niet fijn.
pi_58355159
Heb je ossengal al geprobeerd? Dat is misschien ook nog een optie.
http://www.siderius.nl/ossengal/Site%20Folder/index.html

Ik gebruik ossengalzeep als vlekkenmiddel op allerlei vlekken. Je kunt bijvoorbeeld een paar wat vuilere kledingstukken voorbehandelen met ossengalzeep en dan zo in de machine gooien met de rest van de was. En dan dus gewoon de zeep die in de kledingstukken zit te gebruiken om alles mee te wassen. Je gebruikt dan maar weinig zeep en dan spoelt alles er ook goed uit. Ossengal is ook niet chemisch en wie weet kun je daar wel tegen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_58355997
quote:
Op zondag 27 april 2008 19:13 schreef thaleia het volgende:

Al die tips hier over azijn, groene zeep enz. ga ik de komende week eens allemaal doen. Extra spoelen was ik al mee bezig. Maar voor nu wil ik alleen maar weten: HOE KOM IK VAN DE JEUK AF?

Talkpoeder heb ik in huis en gebruik ik al een tijdje rijkelijk, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk. Iemand nog andere tips?
Talkpoeder ? Je bedoelt van dat spul met menthol erin, tegen de jeuk ? Bij mij werd het daardoor alleen maar erger, het droogt de huid extra uit ..

Ik heb een zalfje van de huisarts, Triamcinolon, en dat helpt heel goed tegen de jeuk, nadeel is dat bij veelvuldig gebruik je huid dunner wordt (en ik heb al vrij dunne huid), dus ik gebruik het alleen als ik de jeuk met normale vettige smeersels niet meer binnen 'handelbare' proporties kan houden .. en met normaal vettig smeersel bedoel ik uierzalf voor s'nachts en uiercrème voor overdag
en dan eens in de zoveel tijd een bad met een paar druppels shampoo om de oppervlaktespanning te breken en een flinke scheut zuivere jojoba-olie, en dat dan rustig in masseren met een zacht washandje of een zachte handdoek voor de plekken op je rug waar je niet zo makkelijk bij kan, zo raak ik de dode huid kwijt zonder mijn huid extra te irriteren ..
pleased to meet you
pi_58365713
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:33 schreef moussie het volgende:
Talkpoeder ? Je bedoelt van dat spul met menthol erin, tegen de jeuk ? Bij mij werd het daardoor alleen maar erger, het droogt de huid extra uit ..
Dat weet ik nu ook

De dame bij de apotheek had er zelf ook last van, dus ik heb haar maar gevraagd om het spul dat bij haar het beste helpt. Ik heb nu Calendula lotion die je moet deppen. En Reactine pilletjes. Ik hoop er maar het beste van.

En er gaat zometeen een lege wasmachine draaien met azijn. Op hoop van zegen, ben het nu echt zat!
pi_58366217
quote:
Op zondag 27 april 2008 19:13 schreef thaleia het volgende:

Antihistamine. Gewoon wat anti-hooikoortspillen halen bij de drogist. En verder mentholpoeder of mentholgel om te verzachten.

Ik ga die tips hier ook eens proberen, ik heb nl. hetzelfde probleem.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58366302
Calendulalotion krijg ik juist weer enorm jeuk van
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58367917
Ik ben (na 1x smeren) ook nog niet dolenthousiast. Ik heb in elk geval nog jeuk, of het door dit spul erger is zou ik niet weten.

Godzijdank heb ik vakantie en kan ik gewoon halve dagen zo goed als naakt rondlopen . Elke aanraking met stof of met wat dan ook is per definitie al irriterend. Daarom was het gisteren ook zo fijn dat het zo warm was: in een hemdje op een terras in de zon, dat helpt tenminste!
pi_58368248
Biocara schijnt te helpen, meer info:
quote:
De firma Biotisan uit Roosendaal ontwikkelde een creme op basis van vitamines, kruiden en aminozuren welke inzetbaar is bij veel huidklachten, zoals allergische klachten, eczeem, psoriasis, koortsblaasjes, luieruitslag, doorliggen en nog veel meer. BIOCARA bevat een kruidenextract dat genezend en zuiverend op de huid werkt waardoor genezing versnelt, pijn afneemt en jeuk stopt. Naast het kruidenextract is toegevoegd het aminozuur L-Lysine dat vooral zijn werking heeft aangetoond bij herpes virussen, koortslip en gordelroos. Doordat uit diverse onderzoeken blijkt dat vitamine B5 en vitamine B15 een sterk helende werking op de huid hebben zijn deze vitamines eveneens toegevoegd, waardoor een combinatie is ontstaan die snel werkzaam is bij zeer uiteenlopende klachten.

De tube wordt verkocht bij de betere drogist en reformhuis met een tevredenheidsgarantie. Biotisan is namelijk zo sterk overtuigd van de werking dat indien de creme onverhoopt geen werking bij u blijkt te hebben u het aankoopbedrag terug krijgt. BIOCARA is een 100% natuurprodukt van BIOTISAN
bron

Alternatief Neutral waspoeder:

hier te bestellen
pi_58368282
Ja, Klok, die heb ik nu. Verkopen ze gewoon in mijn supermarkt
pi_58368675
en codeïne fosfaat slikken tegen de jeuk ?
pi_58368870
Wat is dat? Waar haal ik dat? (Ik begin inmiddels te geloven dat die Calendula lotion inderdaad de boel alleen maar verergert)
pi_58369297
Dat zijn pilletjes tegen jeuk die je kan krijgen bij een allergische reactie
(maar wel op recept en van de dokter endeso, weet niet of he t hier ook goed voor is, maar je weet het nooit)
pi_58369409
Ah okee, ik heb nu ook wel pilletjes, maar daar was geen recept voor nodig dus die zijn misschien ook minder sterk dan.
pi_59503214
Wat me opvalt is dat veel wordt gepraat over gangbare wasmiddelen of huis- tuin- en keukenmiddeltjes . Ik heb slechts één keer een verwijzing naar de natuurwinkel mogen lezen (of reform, zo je wilt).

Ik denk dat de producten van de natuurwinkel wat meer aandacht verdienen. Merken als Neutral en Klok hebben weliswaar geen parfums en kleurstoffen, de rest van het wasmiddel heeft ongeveer dezelfde samenstelling als die van de andere middelen. Dus verbaast het me niet dat je toch allergisch kunt zijn voor dergelijke "hypo-allergene" middelen. Wat nou als je allergisch bent voor een conserveermiddel of een optisch witmiddel?
De samenstelling van de producten uit de natuurwinkel zijn anders dan die van de gangbare wasmiddelen. Toegegeven, ze zijn wel wat duurder (tussen 7 en 8 euro voor 1,5 l vloeibaar wasmiddel, bijv), maar volgens de fabrikant wassen ze zeker zo goed als de marktleider (http://www.ecover.com/nl/(...)cte+Page.htm#Grafiek).
Met andere woorden: een Ariel, maar dan (waarschijnlijk) zonder de jeuk.

Ik heb hier ook gelezen dat je aan de hand van de verpakking niet precies weet wat erin zit. In veel gevallen kun je echter wel achter de precieze samenstelling komen. Soms via internet (bijv. ingrediënten van producten gemaakt door McBride kun je door simpelweg de streepjescode in te voeren op www.detergentinfo.com achterhalen). Soms staat de lijst van ingrediënten gewoon bij de productbeschrijving (zoals bijvoorbeeld bij www.ecover.nl). Soms moet je de fabrikant aanschrijven om erachter te komen.
  woensdag 18 juni 2008 @ 23:09:29 #65
151515 verita
Happy days
pi_59504263
Je kunt ook proberen te wassen met natriumwaterstofcarbonaat, een onderdeel van bakpoeder.
In mijn familie zitten ook mensen met allergie voor van alles en we hebben eens een programma gezien met Amerikanen die zo allergisch waren voor van alles dat ze winter en zomer buiten moesten slapen en in een speciaal allergiedorp woonden. Daar werkten ze ook. 'S avonds rolden ze hun bed naar buiten op het dakterras.
Hoe dan ook: zij waste met bakpoeder, dat werd door allemaal verdragen.
quote:
Natriumwaterstofcarbonaat (synoniemen zijn: natriumbicarbonaat, zuiveringszout, dubbelkoolzure natron, baking soda, baking powder) is een witte kristallijne stof die ook wordt gebruikt in bakpoeder als rijsmiddel in plaats van gist. Het wordt ook wel gebruikt als mild poets- of schuurmiddel, vooral in huishoudelijke context in Engeland, en als bestanddeel van maagtabletten tegen zuurbranden.
Formule: NaHCO3
Je kunt ook Marseille-zeep proberen. Ik kocht ze in tijdens vakantie Frankrijk bij gebrek aan wasmiddel in een durpie en tot mijn stomme verbazing werd alles schoon zeg, niet normaal. Heb direct ingeslagen en gebruik het nu af en toe voor echte heftige vlekken, ideaal. Toen ik met de hand waste tijdens die vakantie had ik schilfers van het blokje gehaald en die opgelost in warm water. Zeer huidvriendelijke zeep.
Zie: Marseille zeep Mocht je het niet ergens kunnen kopen dan kan ik je wel een stukje van de transparante zeep Marseille zeep sturen.
Veel succes.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_69135649
tvp moet ff
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  zondag 17 mei 2009 @ 23:40:29 #67
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69136912
Ik gebruik zelf Amway, dat is een Amerikaans merk en heb je allerlei spullen van, ook wasmiddel. Meer info: http://www.amway.nl/ Is volgensmij hypoallergeen en ook goed voor het milieu, heel geconcentreerd, geen vulmiddel etc (dus heb je ook geen wasverzachter nodig). Ik vind het superspul!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69138747
quote:
Op zondag 17 mei 2009 23:40 schreef Enfermera het volgende:
Ik gebruik zelf Amway, dat is een Amerikaans merk en heb je allerlei spullen van, ook wasmiddel. Meer info: http://www.amway.nl/ Is volgensmij hypoallergeen en ook goed voor het milieu, heel geconcentreerd, geen vulmiddel etc (dus heb je ook geen wasverzachter nodig). Ik vind het superspul!
Als ik alleen al die fancy website check weet ik gewoon dat ze peperdure producten hebben.
Iemand een goedkoop alternatief voor Neutral? Is de LIDL goed? De wasverzachter gaat er hier sowieso uit (al heb ik er geen last van )

Leukste is dat die Lenoir van Ariel zogenaamd PH neutraal is .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  maandag 18 mei 2009 @ 14:15:38 #69
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69150569
quote:
Op maandag 18 mei 2009 01:07 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Als ik alleen al die fancy website check weet ik gewoon dat ze peperdure producten hebben.
Iemand een goedkoop alternatief voor Neutral? Is de LIDL goed? De wasverzachter gaat er hier sowieso uit (al heb ik er geen last van )

Leukste is dat die Lenoir van Ariel zogenaamd PH neutraal is .
Misschien is het duur, maar het is wel heel geconcentreerd en je hebt er dus maar heel weinig van nodig Ik doe ontzettend lang met alle dingen. En daarbij heb je geen verkooptrucs van vulmiddel in het wasmiddel en dus ook geen wasverzachter nodig... En dan heb je wel goed spul en lekker wasmiddel. Magoed, als je dat niet wil moet je maar even verder kijken idd
pi_69151408
quote:
Op zondag 17 mei 2009 23:40 schreef Enfermera het volgende:
Waar zie jij dat het hypoallergeen en milieuvriendelijk zou zijn?
quote:
De heer Torfs, product manager van Amway Europe, verklaart desgevraagd dat zijn firma niet pretendeert milieuvriendelijker produkten te leveren dan andere bedrijven. Dat de distributeurs Amway zo wel verkopen, kan hij niet helpen. "Het kan zijn dat ze in hun enthousiasme verder gaan dan wij voorschrijven."
bron

Amway is sowieso aardig omstreden trouwens.
  maandag 18 mei 2009 @ 14:55:33 #71
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69151911
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:40 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Waar zie jij dat het hypoallergeen en milieuvriendelijk zou zijn?
[..]

bron

Amway is sowieso aardig omstreden trouwens.
Van de Engelse wiki over milieuvriendelijk:
quote:
SA8 is a brand of washing detergent produced by Access Business Group, part of the Alticor group of companies, and sold by Amway and Quixtar. SA8, introduced in 1960, was the second product to be sold by Amway. Amway's first product was L.O.C. (Liquid Organic Cleaner), one of the world's first biodegradable, concentrated multi-purpose cleaners. Like L.O.C., SA8 was biodegradeable, one of the first such washing detergents on the marketplace.[1]

The product was also one of the first concentrated detergents, meaning much less powder was needed per wash. The product was ideally suited for the direct selling industry as Amway distributors could explain the cost benefit of the concentration. In later years other brands such as Tide also developed concentrated and biodegradable versions, cutting in to SA8's advantages.
http://en.wikipedia.org/wiki/SA8_(detergent)

Ik dacht zelf dat het hypoallergeen was maar dat kan ik idd nergens terugvinden. Ik heb wel een vriendin die allergisch is voor heel veel dingen, wasmiddelen, maar ook verzorgingsproducten enzo. Ze had een keer een sjaal van me geleend maar had geen last van uitslag toen. Meer een persoonlijke ervaring dus.
pi_69152717
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:55 schreef Enfermera het volgende:
Van de Engelse wiki over milieuvriendelijk:
Daarin staat ook alleen dat ze een van de eersten waren die geconcentreerd wasmiddel hadden, tegenwoordig heeft elk merk dat (vooral omdat dat goedkoper vervoeren is natuurlijk).
Als de amway-producten zo milieuvriendelijk waren, hadden ze daar zelf heus wel wat meer aandacht aan geschonken.

Als je zeker wilt zijn een milieuvriendelijk wasmiddel te gebruiken, schaf je een ecologisch wasmiddel of wasnoten aan.
Ikzelf ben zeer tevreden over wasnoten. Was wordt schoon en ik heb geen last van mijn huid.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:06:23 #73
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_69154173
Lidl wasmiddel (Formil) is echt perfect voor mij. En ik krijg al uitslag als ik een donkere spijkerbroek niet eerst 2 keer was voordat ik 'm draag.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_69154777
Hebben mensen hier goede ervaringen met Ecover t.o.v een willekeurige Dash, Ariel of Persil? Wordt alles wel lekker schoon en fris?
pi_69305018
Savon de Marseille wasmiddel

Misschien een ideetje?
pi_69305122
Of Sunlight?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77690871
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 84% gewijzigd door Mylene op 06-02-2010 19:16:45 ]
pi_77690944
Ik kan tegen bijna geen enkel wasmiddel en zeker geen wasverzachter. Was nu al een hele tijd met Klok en dat gaat goed.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 09:02:31 #79
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_77695305
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:16 schreef ChicaC het volgende:
Beetje vies verhaal maar ik had vroeger vaak last van schimmelinfecties, omdat ik te gevoelig was voor het wasmiddelrestant in mijn ondergoed na het wassen. Iemand kwam met de tip om het even uit te spoelen met water met een scheut azijn. Sinds ik dat doe, heb ik nergens last meer van. Door uit te spoelen met azijn, verwijder je achtergebleven zeepresten. Gebruik gewoon witte natuurazijn, zoals al gezegd die flessen van iets van 30 cent.
Ik hoop dat het werkt
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_77698211
Ah, dit topic wil ik eventjes in de gaten houden. Reageer zelf ook nogal heftig op bepaalde wasmiddelen en ben benieuwd naar de tips die nog komen.
pi_77702921
Ik kan zelf niet tegen de wasmiddelen van Omo, daar krijg ik ontzettende jeuk van. Ook kan ik niet tegen de meeste wasverzachters.
Wat wel goed gaat zijn de wasmiddelen van Robijn en als wasverzachter Robijn puur en zacht, vooral geen andere want daar zit weer te veel parfum in. Als witwasmiddel heb ik groene Persil, die gaat ook goed en ruikt ook nog eens erg lekker.
pi_83746762
Hoe weet je nou wat het precies is? Ik begin de afgelopen weken ook te twijfelen dat het aan de wasmiddel ligt... thuis waspoeder, en bij mn vriend thuis vloeibare zooi. Nooit last gehad daar. En toevallig vandaag weer een shirt aan die thuis is gewassen en kheb weer enorme jeuk. Niet alleen jeuk, maar krijg ook weer wat uitslag enzo.

Daarnaast heb ik ook o zoveel verschillende lotions gebruikt voor mn droge huid. Voor de uitslag zelf gebruik ik Elocon van de huisarts. Ben na afgelopen weekend zelf van mening dat het waarschijnlijk aan Zwitsal ligt. Tijdje ermee niet op mn gezicht gesmeerd, maar nu ik het weer doe heb ik weer wat uitslag op mn gezicht. Zelfde geldt voor op mn rug... raar terwijl zwitsal dit eigenlijk juist niet kan hebben omdat het PH neutraal is en dermatalogisch getest enzo. Misschien weer eens een bezoekje aan de huidarts
pi_83761180
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:45 schreef Kersje86 het volgende:
Hoe weet je nou wat het precies is? Ik begin de afgelopen weken ook te twijfelen dat het aan de wasmiddel ligt... thuis waspoeder, en bij mn vriend thuis vloeibare zooi. Nooit last gehad daar. En toevallig vandaag weer een shirt aan die thuis is gewassen en kheb weer enorme jeuk. Niet alleen jeuk, maar krijg ook weer wat uitslag enzo.

Daarnaast heb ik ook o zoveel verschillende lotions gebruikt voor mn droge huid. Voor de uitslag zelf gebruik ik Elocon van de huisarts. Ben na afgelopen weekend zelf van mening dat het waarschijnlijk aan Zwitsal ligt. Tijdje ermee niet op mn gezicht gesmeerd, maar nu ik het weer doe heb ik weer wat uitslag op mn gezicht. Zelfde geldt voor op mn rug... raar terwijl zwitsal dit eigenlijk juist niet kan hebben omdat het PH neutraal is en dermatalogisch getest enzo. Misschien weer eens een bezoekje aan de huidarts
PH-neutraal en dermatologisch getest zegt niet zoveel. Het zijn de parfums in de spullen waar je allegisch voor bent. Zwitsal staat daarom bekend. Het ruikt heerlijk, maar juist daardoor krijgen mensen vaak uitslag. Ik had het ook bij mijn dochter door de Zwitsal. PH-neutaal betekent dat het je huid niet uitdroogt en dermatologisch getest dat het getest is en de meeste mensen ertegen kunnen.

Je kan beter een parfumloze bodylotion gebruiken voor je huid. Te koop bij de beter drogist en de apotheek.

Wat het wasmiddel betreft. Bij poeder blijven er meer resten achter dan bij vloeibaar wasmiddel. Je kan kijken of je een nieuw pak hebt gebruikt, want het kan ook nog zijn dat de samenstelling veranderd is en dat staat er niet altijd op
pi_83765215
In veel Zwitsal producten zit vloeibare paraffine, daar krijg ik jeuk van. Staat vaak als een van de eerste ingrediënten op de verpakking vermeld als Paraffinum Liquidum, dus ik lees verpakkingen erg goed. Zit helaas in veel smeersels, dus even opletten.
pi_84052073
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:40 schreef Doedezemaar het volgende:
In veel Zwitsal producten zit vloeibare paraffine, daar krijg ik jeuk van. Staat vaak als een van de eerste ingrediënten op de verpakking vermeld als Paraffinum Liquidum, dus ik lees verpakkingen erg goed. Zit helaas in veel smeersels, dus even opletten.
Oh dus DAAROM heb ik van zwitsal jeuk.
pi_84125639
Ik heb me speciaal aangemeld om te kunnen reageren. Ik weet namelijk hoe vervelend het is als je allergisch bent voor wasmiddel. Wist je dat er milieuvriendelijke wasballen bestaan? Google maar 's. Er zitten geloof ik keramische balletjes in die een reactie met water opleveren. Wasmiddel is dan niet meer nodig!
Ik weet dat sauna's ze bijvoorbeeld ook gebruiken!
pi_84160702
Iets over shampoo's (niet zo zeer wasmiddel)
http://www.haarweb.nl/forum/archive/index.php/t-8724.html
pi_84322755
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:31 schreef Swatch het volgende:
Ik heb me speciaal aangemeld om te kunnen reageren. Ik weet namelijk hoe vervelend het is als je allergisch bent voor wasmiddel. Wist je dat er milieuvriendelijke wasballen bestaan? Google maar 's. Er zitten geloof ik keramische balletjes in die een reactie met water opleveren. Wasmiddel is dan niet meer nodig!
Dat scheelt dan behoorlijk wat wasmiddel kosten
  maandag 16 juli 2012 @ 22:40:04 #89
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_114294107
Klok wasmiddel de helpt. Zonder stoffen. (waspoeder).
pi_114352608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2010 11:31 schreef Swatch het volgende:
En uit meerdere consumententesten (oa van Radar en Keuringsdienst Van Waarden) bleek dat die dingen NIET hielpen.

bron: http://www.trosradar.nl/u(...)rmenu2010[year]=2012
pi_114352747
Je kan ook zelf wasmiddel maken:

Rasp 80 gram vette zeep (Sunlight zeep) en los dat op in 1 liter kokendheet water. Als de zeep is opgelost, voeg je 80 gram soda toe en ook dat los je op.

Je hebt dus nu 1 liter water met zeep en soda. Doe dat in een emmer, gooi er 4 liter (koud) water bij en laat het 24 uur stijven. (Dek de emmer af om te voorkomen dat er stof en viezigheid in komt.) Daarna is het wasmiddel klaar en kan je het in flessen doen.

Je kan hiermee je was doen. Het is wel wat stroperiger en daarom mag je het NIET! in het doseerbakje van je wasmachine doen, maar doe je het in een wasbol in de trommel.

Het overgebleven stuk zeep kan je gebruiken om vlekken aan te stippen. Je kan schoonmaakazijn gebruiken als wasverzachter, maar ik doe dat vooral om de machine te ontkalken.
pi_114352843
Maar soda lijkt mij dan weer niet zo een heel goed idee bij zwarte (en felgekleurde) was...
pi_114356863
Ik zou het niet weten eigenlijk. Ik heb ooit een keer gelezen hoe je zelf wasmiddel moet maken en sindsdien doe ik dat ook. Voor de gekleurde en donkere kleding gebruik ik (HEMA) wasmiddel.

Misschien is het een idee om de klantenservice van een wasmiddelmerk of je wasmachine te bellen om te vragen wat je in plaats van soda kan gebruiken. Wie weet minder soda en de rest aangevuld met zout ofzo.
pi_114476055
Topic is inmiddels al wat ouder maar goed.

Ik dacht dat ik ook behoorlijk allergisch was voor wasmiddel, niets hielp, ook neutral niet en de biologische toestand van de natuurwinkel al helemaal niet. Het leek van die laatste twee alleen maar erger te worden. Jeuk, eczeem, niesbuien, opgezette rode tranende en geirriteerde ogen en buikpijn van het 's nachts extreem niezen.

Toch maar eens langs de huisarts voor een allergie-test, resultaat, gierende huismijtallergie :') didn't see that one coming... speciaal beddengoed, neusspray en antihistamine-tabletten verder en het gaat iets beter. Hoewel het de laatste tijd ook daarmee niet onder controle blijft.

Wat ik wil zeggen: het loont toch wel om een allergie door de huisarts te laten beoordelen, het zou zomaar iets heel anders kunnen zijn en het is toch erg fijn als je er iets aan kunt doen.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')