Geld genoeg bij Ajaxquote:Op zondag 21 mei 2006 20:41 schreef Nashje het volgende:
Davids en Gabri zijn allebei erg leuke namen en zeker versterkingen. Gewoon allebei halen. Zal wel duur worden in de salarissen.
Ach, we hebben ook wel eens een Laudrup en een Machlas bij Ajax gehad die allebei een heel hoog salaris ontvingen... kan dus primaquote:Op zondag 21 mei 2006 20:41 schreef Nashje het volgende:
Davids en Gabri zijn allebei erg leuke namen en zeker versterkingen. Gewoon allebei halen. Zal wel duur worden in de salarissen.
Waar is Urby?quote:Op zondag 21 mei 2006 21:02 schreef Jay-Z het volgende:
Steek
Heitinga Stam Vermaelen
Maduro
Gabri Sneijder Davids
Rosales Huntelaar Perez.
Kan best toch
Waar is Urby?quote:Op zondag 21 mei 2006 21:05 schreef Erwtensoep het volgende:
Is niet verkeerd nee, maar dan lijkt me dit realistischer
Steek
Heitinga Stam Vermaelen
Maduro
Defour Sneijder Davids
Rosales Huntelaar Perez.
Op de bank? Ik hou van hem, maar hij mag leren van Davids en over 1 á 2 jaar zijn plaats innemen.quote:
Nee hoor, totaal verschillende spelers. Wou je Urby als 4 gebruiken? Dan ben je gek.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:07 schreef jna het volgende:
Eigenlijk is het kiezen, Urby of Maduro. (als Davids komt natuurlijk)
Nee 3-1-3-3 of 4-3-3quote:Op zondag 21 mei 2006 21:11 schreef Jay-Z het volgende:
[..]
Nee hoor, totaal verschillende spelers. Wou je Urby als 4 gebruiken? Dan ben je gek.
En het overnemen als Davids weer een van zijn schorsingen uitzit.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:06 schreef Jay-Z het volgende:
[..]
Op de bank? Ik hou van hem, maar hij mag leren van Davids en over 1 á 2 jaar zijn plaats innemen.
Davids.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:07 schreef jna het volgende:
Eigenlijk is het kiezen, Urby of Maduro. (als Davids komt natuurlijk)
Omdat hij heeft laten zien dat hij het wel kan.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:22 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Davids.
Maar een goed moment om iets te vragen aan mijn mede-Ajacieden: waarom doet iedereen zo lyrisch over Maduro? In de wedstrijden die ik met hem heb gezien vond ik hem eigenlijk bijna altijd tegenvallen
Owja, dat kan natuurlijk ook.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:23 schreef Radegast het volgende:
3-4-3 met Stekelenburg, Heitinga, Stam, Vermaelem, Maduro, Sneijder, Davids, Urby, Defour, Huntelaar en Perez.
Mja klopt. Lekker allebei halen dus. Mendes en Landzaat laten waar ze zijn. Defour nog halen en klaar.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ach, we hebben ook wel eens een Laudrup en een Machlas bij Ajax gehad die allebei een heel hoog salaris ontvingen... kan dus prima
Inderdaad!quote:Op zondag 21 mei 2006 21:24 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Omdat hij heeft laten zien dat hij het wel kan.
Dat heeft ie een tijdje zeker gedaan. Maar hij heeft ook laten zien dat ie verdomd goed kan kloten!quote:Op zondag 21 mei 2006 21:24 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Omdat hij heeft laten zien dat hij het wel kan.
Noem jij eens een talent wat zonder problemen doorstroomde naar de wereldtopquote:Op zondag 21 mei 2006 21:32 schreef Hells_Angel het volgende:
[..]
Dat heeft ie een tijdje zeker gedaan. Maar hij heeft ook laten zien dat ie verdomd goed kan kloten!
Zoals er bijna voor zorgen dat ajax in de halve finale van de beker eruit zou liggen.
En dat is maar 1 voorbeeld!
Dus ik heb t de laatste tijd niet meer zo op dat ventje helaas. Had potentie namelijk.
Hopelijk bewijst ie weer dat ie t alsnog kan...
Daar zal je best wel een goed punt hebben, maar ik heb bijvoorbeeld wel altijd vertrouwen in v/d Vaart en Sneijder gehouden, maar bij Maduro heb ik dat nou eenmaal niet..quote:Op zondag 21 mei 2006 21:33 schreef jna het volgende:
[..]
Noem jij eens een talent wat zonder problemen doorstroomde naar de wereldtop
quote:Op zondag 21 mei 2006 21:33 schreef jna het volgende:
[..]
Noem jij eens een talent wat zonder problemen doorstroomde naar de wereldtop
Ten Cate heeft in eerste instantie nee gezegdtegen Ajax..quote:Op zondag 21 mei 2006 22:43 schreef S-Two het volgende:
Ik hoop dat ik Studio Voetbal later nog kan zien. Wordt er nog wat nuttigs gemeld?
Die dochter en die vrouwquote:Op zondag 21 mei 2006 22:46 schreef TimmyAsd het volgende:
Maar vrouw en dochter hebben uiteindelijk toch gezegd dat hij nietvoor hun in Spanje moest blijven..
En Ajax schijnt een droom voor hem te zijn..
Ogararu, Davids en ?quote:Op zondag 21 mei 2006 22:52 schreef TimmyAsd het volgende:
Ten Cate denkt aan 3 aankopen, waarvan een roemeen al bijna rond zou zijn..
Welke 3 zijn het dan?quote:Op zondag 21 mei 2006 22:54 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet in Davids zijn komst...
Hongaar. Van HTK Boedapest.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:54 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat volgde ik ook even niet. 17 jarige Bulgaar idd.
quote:Op zondag 21 mei 2006 23:02 schreef Nashje het volgende:
Ik zou het niet raar vinden als Davids bij die 3 zit.
Ogararu, Davids en Gabri. Hebben allen iets met Ten Cate te maken, niks met Van Geel.
Als die 3 komen, moet PSV wel heel hard gaan kopen willen ze een kans maken lijkt mequote:Op zondag 21 mei 2006 23:02 schreef Nashje het volgende:
Ik zou het niet raar vinden als Davids bij die 3 zit.
Ogararu, Davids en Gabri. Hebben allen iets met Ten Cate te maken, niks met Van Geel.
quote:Ook bevestigde Ten Cate de interesse voor Gabri en een 17-jarige Hongaarse spits. Waarschijnlijk gaat het om Nemeth Krisztian of Kozmor Akos, beiden spelend voor MTK Boedapest.
Wat?quote:Op zondag 21 mei 2006 23:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ze waren al rond met die speler. Zonder de inbreng van Ten Cate, die hem 1x heeft zien spelen toevallig tegen Heerenveen.
Jeps!quote:Op zondag 21 mei 2006 23:04 schreef golfer het volgende:
Ten Cate melde toch nog even tussen neus en lippen door dat Alphons Groenendijk zijn andere assistent naast Hennie Spijkerman wordt?
Dat was die Hongaar en ze hadden het over MTK Budapest.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:04 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wat?. Ogararu mag Ten Cate wel en de voorzitter van Steau heeft goeie banden met Ten Cate, ofzoiets.
Was al bekendquote:Op zondag 21 mei 2006 23:04 schreef golfer het volgende:
Ten Cate melde toch nog even tussen neus en lippen door dat Alphons Groenendijk zijn andere assistent naast Hennie Spijkerman wordt?
Hmm, vreemd, maar wel nog beter nieuws. Want dan moet Davids bijna wel bij zijn 3 aankopen horen. Davids, Gabri en die Hongaar. Het zou mij niks verbazenquote:Op zondag 21 mei 2006 23:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat was die Hongaar en ze hadden het over MTK Budapest.
Dat hoorde ik tenminste
Hij zei iig wel zeker dat hij die Roemeen maar 1 keer heeft zien spelen.
Volgens mij wel hoor, vond trouwens dat Ten Cate wel erg in de verdediging ging, moet hij geen gewoonte van maken....Verder heb ik er alle vertrouwen inquote:Op zondag 21 mei 2006 23:11 schreef Badabingea het volgende:
Overigens, heeft Perez een goeie voorzet, want de ballen moeten wel op Huntelaar komen...
Zal wel Davids, Ogaruru en Defour mee bedoeld worden. Met die Hongaar en Gabri als extraatje.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:14 schreef F1Bas het volgende:
Die Hongaar zal denk ik niet tot die drie aankopen behoren, van Geel zei laatst dat de spits positie al volledig bezet was. Een 17-jarige spits zal wel eerst rijpen in Jong Ajax.
Van Geel is toch met Defour bezig?quote:Op zondag 21 mei 2006 23:16 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Zal wel Davids, Ogaruru en Defour mee bedoeld worden. Met die Hongaar en Gabri als extraatje.
Denk nog wel dat hij beter kan hoor, hij leert nu nog veel bij.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef Badabingea het volgende:
Huntelaar gaat nog beter worden onder Ten Cate, kan dat?
Denk het niet
meer feyenoord materiaal danquote:Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gabri is toch helemaal geen ajax materiaalDie gozer heeft de laatste 2 jaar 15 wedstrijd gevoetbalt, waarvan de meeste als invaller....
Zó goed is Klaas-Jan ook alweer niet hoor. Het is een zeer goede spits voor Eredivisie-begrippen, maar laten we wel wezen, hij heeft nog een he-le lange weg te gaan.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef Badabingea het volgende:
Huntelaar gaat nog beter worden onder Ten Cate, kan dat?
Denk het niet
Ik bedoel: Ten Cate wil 3 aankopen doen. Dus Defour valt daar niet onder, daar houdt Van Geel zich weer mee bezig.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:28 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ja? Ik zeg toch dat hij waarschijnlijk bij de 3 versterkingen hoort.
Ah, dat zou kunnen.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:34 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik bedoel: Ten Cate wil 3 aankopen doen. Dus Defour valt daar niet onder, daar houd Van Geel zich weer mee bezig.
Ah, op die fiets.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:34 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik bedoel: Ten Cate wil 3 aankopen doen. Dus Defour valt daar niet onder, daar houdt Van Geel zich weer mee bezig.
Idd, nog drie aankopen totaal.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:38 schreef Radegast het volgende:
Van Geel en Ten Cate werken niet langs elkaar heen hoor.
Volgens mij waren Defour en Pocognoli al ver in stadium, dus daar Ogararu nog bij. Waarom begint ie dan over die Hongaar als er maar 3 bijkomen? En beetje weinig middenvelders.quote:
Dat zou wel vrij ziek zijn. Dan ben je 10 keer beter dan vorig jaar hoor.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:49 schreef marsu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk het niet. Zo'n primeur wil Jack niet laten schieten.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens is er ook het idee dat Davids morgen wel eens gepresenteerd kan worden.
Er is bij Studio Voetbal totaal niet over gepraat, terwijl je daar echt wel een vraag over had kunnen verwachten plus Van Gelder zei op het eind "laten we er maar over ophouden (transfers en versterkingen) anders heb je morgen niets meer op de persconferentie."
Het zou zo maar kunnen
Dat idee kreeg ik ook wel een beetje ja.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens is er ook het idee dat Davids morgen wel eens gepresenteerd kan worden.
Er is bij Studio Voetbal totaal niet over gepraat, terwijl je daar echt wel een vraag over had kunnen verwachten plus Van Gelder zei op het eind "laten we er maar over ophouden (transfers en versterkingen) anders heb je morgen niets meer op de persconferentie."
Het zou zo maar kunnen
Dan sta ik te springen van blijheidquote:Op zondag 21 mei 2006 23:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het zou zo maar kunnen
De wens is de vader van de gedachte...quote:Op zondag 21 mei 2006 23:53 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Dat idee kreeg ik ook wel een beetje ja.
Ik heb geen AT5quote:Op zondag 21 mei 2006 23:54 schreef jna het volgende:
Morgen wel naar school dus kan de persconferentie niet live kijken![]()
Als dat zo is, gaat hier de vlag uit.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:57 schreef Nashje het volgende:
Scherp BliksemSchigt. Vreemd dat er niks over Edje is verteld idd. Meestal staan Jack en Hugo te wachten om met vreugde weer iets over Davids te vertellen. Nu is er he-le-maal niks over verteld.
Een deal tussen Henk en Studio Voetbal om de mond over Davids dicht te houden zodat het morgen extra feest is?
Potverdorie.
Transfergeruchten zijn toch altijd heerlijkquote:Op zondag 21 mei 2006 23:57 schreef Nashje het volgende:
Scherp BliksemSchigt. Vreemd dat er niks over Edje is verteld idd. Meestal staan Jack en Hugo te wachten om met vreugde weer iets over Davids te vertellen. Nu is er he-le-maal niks over verteld.
Een deal tussen Henk en Studio Voetbal om de mond over Davids dicht te houden zodat het morgen extra feest is?
Potverdorie.
Niet teveel letten op je Theo Maassen quotequote:Op zondag 21 mei 2006 23:58 schreef Radegast het volgende:
Laat je nou niet blij maken met een dooie mus.
Ja, but who gives a shitquote:Op maandag 22 mei 2006 00:00 schreef jna het volgende:
Zou het raar staan als ik sta te springen op school in Rotterdam omdat Davids komt?![]()
Ach, beetje speculeren kan geen kwaad. Ik zou het toch niet raar vinden als Davids morgen gespresenteerd wordt.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:58 schreef Radegast het volgende:
Laat je nou niet blij maken met een dooie mus.
Nu alweer vergeten dat hij jullie zo geliefde trainer Danny Blind als grofvuil behandeld heeftquote:Op maandag 22 mei 2006 00:00 schreef marsu het volgende:
[afbeelding]
De man die Ajax naar de Wereldtop leidt.
Nee hoor, ben ik 'm nog steeds dankbaar voor.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nu alweer vergeten dat hij jullie zo geliefde trainer Danny Blind als grofvuil behandeld heeft![]()
Nee, zeker niet. Dat is nog steeds erg jammer, maar hij deed het in het belang van Ajax ( denkt hij iig). En qua aankopen hebben we niet te klagen.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nu alweer vergeten dat hij jullie zo geliefde trainer Danny Blind als grofvuil behandeld heeft![]()
Nee, maar dat boeit me niet. Business.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Danny kwam kwam te kort.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Een duim omhoog met knipoog en fluisterend "Edjuuuhhh"quote:Op maandag 22 mei 2006 00:03 schreef Nashje het volgende:
Wat was Ten Cate z'n blik eigenlijk toen Van Gelder zei: "laten we er maar over ophouden (transfers en versterkingen) anders heb je morgen niets meer op de persconferentie."
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:05 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Een duim omhoog met knipoog en fluisterend "Edjuuuhhh"
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:05 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Een duim omhoog met knipoog en fluisterend "Edjuuuhhh"
Jij hoopt echt dat wij hem niet mogen he. Nou niet dus, Martin is een held.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kijk je dan naar zijn naam, of hoe goed hij kan voetballen? De laatste 2 jaar heeft hij namelijk niks gepresteerd.quote:Op maandag 22 mei 2006 01:05 schreef Trancelocator het volgende:
Pfff, Gabri erbij zou wel gaaf zijn.
Net zoals feijenoord ?quote:Op maandag 22 mei 2006 05:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kijk je dan naar zijn naam, of hoe goed hij kan voetballen? De laatste 2 jaar heeft hij namelijk niks gepresteerd.
Anyway, vond het leuk om te zien! Ben benieuwd naar de presentate straxquote:Op maandag 22 mei 2006 07:38 schreef Kilios het volgende:
[..]
Net zoals feijenoord ? de afgelopen 30 jaar?
quote:Beleidsbepalers doen vaak maar wat. Het opportunisme viert hoogtij. Henk ten Cate (9 december 1954, Amsterdam) deed het als trainer aardig bij de modale clubs Go Ahead Eagles, Heracles, Sparta en Vitesse. Hij werkte later voor KFC Uerdingen 05 in Duitsland en het Hongaarse MTK Boedapest. Nadat zijn contract bij NAC Breda was afgelopen, toonden de grote clubs geen enkele interesse. Ten Cate was dan ook dolblij toen Frank Rijkaard hem als assistent naar Barcelona haalde. Daar schijnt Ten Cate een ander mens en een veel betere trainer te zijn geworden, want de vaderlandse topclubs PSV en Ajax vochten de afgelopen weken om zijn gunsten. Voor de altijd wanhopig naar erkenning hunkerende trainer moet dat een heerlijke tijd zijn geweest. De met grote verbaasde ogen jokkend door de voetbalwereld stappende PSV-voorzitter Rob Westerhof probeerde Ten Cate tevergeefs naar Eindhoven te lokken. Zijn Ajax-collega John Jaakke zal de media en de achterban binnenkort, zelfverzekerd glimlachend, uitleggen waarom Ajax de clubicoon Danny Blind opofferde voor een sprong in het duister met een trainer die op topniveau nog nooit de eindverantwoordelijkheid heeft gehad en in het verleden heeft laten zien dat hij onder stress heel emotioneel kan reageren.
Natuurlijk heeft Blind het niet goed gedaan als debuterende trainer bij Ajax, al was het slot van de competitie indrukwekkend. Hij moest zich echter redden met de erfenis die zijn voortijdig weggestuurde collega’s Morten Olsen, Jan Wouters, Co Adriaanse en Ronald Koeman hadden achtergelaten. Blind speelde zes seizoenen voor Sparta. Johan Cruijff haalde hem naar Ajax, waar hij vervolgens nog dertien jaar goed functioneerde. Daarnaast speelde Blind ook nog eens 42 keer voor Oranje. Deze Ajacied moet nu plaatsmaken voor een gemankeerde rechtsbuiten van wie er dertien in een dozijn gingen en die tussen 1979 en 1986 figureerde bij Go Ahead Eagles, Edmonton Drillers, Telstar en Heracles. Ten Cate is een trotse man die gemakkelijk botst met mensen binnen de organisatie. Hij is binnengehaald door technisch directeur Martin van Geel die zijn onzekerheid achter een arrogant masker verbergt, en door de louter voor zijn eigen status actieve voorzitter Jaakke. Alle invloedrijke stromingen binnen de club zullen Ten Cate argwanend volgen. Om zijn voorganger te evenaren moet hij de Johan Cruijff Schaal winnen, de KNVB-beker veroveren en Ajax naar de Champions League loodsen.
Ten Cate begon in 1988 als stagiair bij Go Ahead Eagles. Op het moment dat Jan Jongbloed naar Vitesse ging, benoemde trainer Fritz Korbach hem als assistent. Daar moest Korbach zich behoorlijk voor inspannen, want Ten Cate had weinig vrienden binnen de club. Korbach en Ten Cate gingen de Deventer historie in als Sonny Crockett en Ricardo Tubbs, die trendy geklede hoofdrolspelers in de televisieserie Miami Vice. Nadat Korbach naar SC Heerenveen was vertrokken, verbaasde hij zich vooral over het gedrag van zijn voormalige assistent. Ten Cate claimde alle successen voor zichzelf, klopte zich ongegeneerd op de borst, hing de showbink uit en kroop achter de bosjes zodra zijn ploeg had verloren.
Nadat het contract van Ten Cate in 1992 niet werd verlengd bij Heracles, was hij ervan overtuigd dat technisch directeur Azing Griever hem eruit had gewerkt. Griever ontkent dat overigens tot op de dag van vandaag. Volgens Griever kon Ten Cate wel heel opvliegend reageren, maar heeft hij prima met hem samengewerkt. Ook bij Heracles botste de trainer met veel mensen binnen de club. Bij Sparta presteerde Ten Cate goed, maar ook op Het Kasteel ontstonden irritaties. Volgens spits Dennis de Nooijer gaat het in het tweede seizoen bij een club altijd mis met Ten Cate. Dan krijgt hij ruzie. Het irriteerde de spelers van Sparta ook dat hij zichzelf belangrijker vond dan de club. Alle spots moesten altijd op hem gericht zijn. Bij winst was dat zijn verdienste, bij verlies was het de schuld van de spelers. Voordat het echt uit de hand liep, haalde Vitesse hem in januari 1997 naar Arnhem.
Ten Cate liet Vitesse goed en aantrekkelijk voetballen, maar maakte zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig toen hij na de UEFA Cup-wedstrijd tegen Sporting Braga volledig uit zijn bol ging in de catacomben terwijl er televisiecamera’s op hem waren gericht. Het leverde fantastische beelden op, maar Vitesse-voorzitter Karel Aalbers knapte volledig af op het onvolwassen gedrag van zijn trainer. Ten Cate moest voortijdig vertrekken, al werd nooit duidelijk wat er precies is gebeurd achter de schermen. Hij verliet Vitesse in een sfeer van roddel en achterklap. Voorzitter Aalbers heeft nooit willen onthullen wat er feitelijk is voorgevallen. Technisch directeur Leo Beenhakker zei na het vertrek van Ten Cate wel dat de trainer niet het afscheid heeft gekregen dat hij verdiende.
Spits Hans van de Haar denkt met plezier terug aan zijn tijd bij het Duitse KFC Uerdingen 05. Hij is vol lof over de trainer Ten Cate en herinnert zich impulsieve uitbarstingen. Assistent Nico van Zoghel kalmeerde hem vervolgens weer. Volgens Van de Haar is Ten Cate vooral een meester in het naar zijn hand zetten van discussies. Ook als hij ongelijk heeft. Ten Cate stapte voortijdig op in Uerdingen, omdat hij zich geflikt voelde door een paar spelers. Bij degradatie naar de Regionalliga zouden de voetballers transfervrij zijn. Na een nederlaag hadden een paar spelers zóveel plezier, dat Ten Cate het niet meer vertrouwde en vertrok.
Omdat er geen Nederlandse clubs in hem waren geïnteresseerd, tekende hij bij het Hongaarse MTK Boedapest. Ondanks een verblijf, zonder gezin in een hotel, met racisme en politieke machtsspelletjes, bleef hij één jaar op de been. Hij vertrok met de Hongaarse beker in zijn bezit naar NAC Breda. Daar waren de resultaten heel behoorlijk, maar de spelers misten menselijke trekjes bij de trainer. Niemand had iets aan te merken op zijn trainingen, maar op het sociale vlak faalde hij hopeloos. Ook was Ten Cate bij NAC Breda opnieuw bij allerlei incidenten met medewerkers betrokken. Eerst werkte hij verzorger Jan Luykx weg, een vertrouwensman van de spelers, en later was hij betrokken bij een onsmakelijke privé-rel met elftalleider Cor Bloks. Ook botste hij met het bestuur, omdat er geen geld werd vrijgemaakt om een arts mee te nemen tijdens een trip naar Suriname. Uiteindelijk nam een sponsor dat bedrag voor zijn rekening.
In Barcelona vormt Ten Cate een hecht en succesvol duo met Frank Rijkaard. Na alle successen zijn de twee Nederlanders voor iedere topclub een optie. Ajax zou de show stelen door Rijkaard en Ten Cate te presenteren, maar de assistent-trainer van Barcelona als nieuwe sterke man van Ajax is toch een beetje een troostprijs. Het moeilijke karakter van Ten Cate, zijn structurele aanvaringen met clubmensen, zijn korte lontje, zijn ego en zijn povere voetbalverleden zijn niet direct een garantie voor succes in De Arena. Natuurlijk kan het een doorslaand succes worden, maar Van Geel en Jaakke spelen met vuur. Hopelijk realiseren de heren zich, dat ze op de blaren moeten zitten als ook deze missie weer mislukt. Ik wens Martin, John en Henk heel veel sterkte, wijsheid, geluk en succes. Ze zullen het nodig hebben.
Johan Derksen
quote:Ajax heeft kennis genomen van berichtgeving in de media omtrent mogelijke onregelmatigheden bij de transfer van Zlatan Ibrahimovic van Ajax naar Juventus in 2004.
Ajax benadrukt de transfer van Ibrahimovic afgewikkeld te hebben conform de geldende regelgeving. De club neemt nadrukkelijk afstand van de suggestie dat Ajax betrokken zou zijn bij onregelmatigheden.
De Italiaanse en Nederlandse autoriteiten hebben geen contact opgenomen met Ajax in verband met deze transfer.
Je kan ook gewoon inhoudelijk reageren op zijn post hoor. Nergens voor nodig om Feijenoord hierin te betrekken...quote:
Wat is het nut van het opsommen van die feiten?quote:Op maandag 22 mei 2006 09:50 schreef Suijk het volgende:
Derksen somt toch alleen maar wat feitjes op? Niet iedereen is fan van ten Cate hoor.
Ik zie vooral een hoop aannames en insinuaties. Maar dat zal aan mij liggenquote:Op maandag 22 mei 2006 09:50 schreef Suijk het volgende:
Derksen somt toch alleen maar wat feitjes op? Niet iedereen is fan van ten Cate hoor.
Hij schopt helemaal niet tegen schenen aan, maar hij nuanceert even die euforie die je zelf ook al aan geeft. Ik moet het nog maar zien of ten Cate echt de verlosser is die we allemaal denken te hebben binnengehaald.quote:Op maandag 22 mei 2006 10:05 schreef BoNi het volgende:
[..]
Wat is het nut van het opsommen van die feiten?
Het is gewoon een sneu, kinderachtig en compleet zinloos stuk.....
Er heerst euforie over de komst van ten Cate en om vooral tegen zo veel mogelijk schenen te schoppen komt Derksen met dit verhaal.
Het stukje geeft alleen maar aan dat niet iedereen lyrisch over ten Cate is. De spelers van Barca wel, dat is zijn laatste werkgever geweest, dus wie weet heeft hij ook geleerd van dingen uit het verleden.quote:Op maandag 22 mei 2006 10:08 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik zie vooral een hoop aannames en insinuaties. Maar dat zal aan mij liggen
Wat ik wel weet is dat de spelers van Barca altijd vol lof over hem zijn, en dat hij op mij als een plezierige (maar standvastige) kerel overkomt.
Ach, kom op, je weet dat je met zo'n column weerstand oproept, dus hij schopt zeker wel tegen schenen aan (of probeert dat in ieder geval).quote:Op maandag 22 mei 2006 10:09 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hij schopt helemaal niet tegen schenen aan, maar hij nuanceert even die euforie die je zelf ook al aan geeft. Ik moet het nog maar zien of ten Cate echt de verlosser is die we allemaal denken te hebben binnengehaald.
Echt nuttig is het inderdaad niet, maar als alles nuttig moet zijn, kunnen we dit forum ook wel opdoeken.
Het is een feit dat Ten Cate een troostprijs is?quote:Op maandag 22 mei 2006 09:50 schreef Suijk het volgende:
Hij heeft wel verstand van sigaren.quote:Op maandag 22 mei 2006 10:55 schreef WEST het volgende:
waarom maken jullie je toch zo druk over die snorkneus die denk dat die verstand van voetbal heeft![]()
dat is dan het enige niet dat ik een echte voorstander ben van sigaren maar af en toe is het best lekkerquote:Op maandag 22 mei 2006 11:02 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Hij heeft wel verstand van sigaren.
Het is een feit dat Ten Cate bij sommige werkgevers wat heibel heeft opgeleverd. Ik zeg niet dat het bij Ajax ook gaat gebeuren, maar er wordt alleen maar even gezegd dat hij niet automatisch de verlosser is.quote:Op maandag 22 mei 2006 10:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is een feit dat Ten Cate een troostprijs is?
Derksen moet al helemaal z'n bek houden over het matige voetbalverleden van Ten Cate. Als dat een vereiste is om iets in de voetballerij te mogen doen dan mag hij als eerste weg.
Nee. Kijk maar toen Sneijder bij Voetbal Insite zat. Toen was het opeens toch wel een goede voetballer en had ook veel geleerd. Paar weken daarvoor was Sneijder een mislukkeling etc. etc. volgens dhr Derksen. In de media een grote bek, maar als ze op visite komen zijn ze toch eigenlijk wel goede voetballers.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:33 schreef twi het volgende:
Is Johan dan nog steeds zo'n grote vent...
Toch jammer dat alle plekken inmiddels zijn ingevuld....quote:Laudrup neemt ontslag en jaar vrijaf
22/5/2006 10:55
Michael Laudrup is komend seizoen geen trainer meer van Brøndby IF. Samen met zijn assistent John Jensen besloot hij niet in te gaan op het aanbod van de club om voor een seizoen bij te tekenen.
'De lange onderhandelingen leverden slechts een aanbieding voor één seizoen op en dat is niet ideaal voor de club, voor onszelf en de spelers', verklaarde Laudrup.
De voormalig Ajacied is van plan om een jaar vrijaf te nemen. 'Ik heb dat al vaker gezegd en ik ga me er aan houden. Maar het is natuurlijk mogelijk dat ik een aanbod krijg dat ik niet kan weigeren.'
Laudrup en Jensen traden in de zomer van 2002 aan als technisch verantwoordelijken bij de Deense topclub. In vier seizoenen sleepten zij een kampioenschap en twee Deense bekers in de wacht. Aan het begin van het afgelopen seizoen werd Brøndby in de voorronde van de Champions League uitgeschakeld door Ajax (2-2 in Kopenhagen, 3-1 in Amsterdam).
Die jongen is dus 17 jaar volgens dat bericht. Ik klik door naar z'n profiel op VI.nl: Geboortedatum: 05-01-1987.quote:Tenslotte bekende Ten Cate dat Ajax belangstelling heeft in een 'heel goede Hongaarse spits van zeventien jaar'. De coach noemde geen naam, maar lijkt te doelen op Kriztián Németh van MTK Boedapest, de Hongaarse club waar hij in 2000 nog coach was. Németh speelde dit seizoen tien duels, waarvan zeven als invaller, en maakte twee doelpunten. Ajax is volgens Ten Cate niet de enige club die achter de spits aanzit, maar de trainer denkt dat MTK hem gunstig gezind is.
quote:'Van Geel is geen Ajax-man'
JOP VAN KEMPEN
HILVERSUM - Vanmiddag presenteert Ajax Henk ten Cate als opvolger van de Danny Blind, maar zaterdag tijdens een oefenpotje tegen FC Hilversum (10-0) zat Blind nog 'gewoon' op de bank. Praten wilde de ontslagen trainer niet. Dat deed assistent-coach Gerard van der Lem voor hem. ''Van Geel is geen Ajax-man.''
De bus van Ajax staat op het punt te vertrekken, maar na het laatste fluitsignaal hebben Blind en Van der Lem vanwege de drukte op het amateurveld nog geen woord kunnen wisselen. Van der Lem: ''Ik zocht je, Danny, maar ik werd opgehouden door de pers. Jij wilde niet praten, zeiden ze. Daarom heb ik het maar voor je gedaan.''
Met een sigaartje in de hand acteert Van der Lem op deze zaterdagmiddag als de buikspreker van Blind. Allereerst doet de Amsterdammer uit de doeken dat het gezien 'de mededeling' misschien gek lijkt dat de volledige technische staf (inclusief Ruud Krol en Fred Grim) tegen de hoofdklasse-amateurs van Hilversum nog op bank zit, maar vanuit de gezamenlijke Ajax-achtergrond is het allemaal goed te begrijpen.
Van der Lem: ''Als je niet bij Ajax vandaan komt, denk je na zo'n ontslag misschien: krijg de kolere. Maar als je zoals wij van de club houdt, maak je je werk graag af. Morgen zitten we tegen Hierden ook gewoon nog op de bank.''
De Amsterdammer verwijt de clubleiding een groot gebrek aan clubliefde en vakkennis. Met name technisch directeur Martin van Geel moet het ontgelden. ''Als ik hem zo zie zitten, denk ik: daar zit geen Ajax-man. Kijk, een technisch directeur als Leo Beenhakker kwam geregeld uit zijn kantoor naar beneden om met de trainers te praten. Zo hoort het. Ik heb Martin vier keer in de catacomben van de Arena gezien. Hier in Hilversum is hij niet. Ik heb ook niemand anders van de directie gezien. Tja.''
Het is niet de eerste keer dat de assistent-trainer kritiek levert op Van Geel. ''Ik kan niet liegen, dus ik heb intern al het hele seizoen weerstand geleverd. Dat doe ik in het belang van Ajax. Zoiets moet je niet persoonlijk opvatten. Dat doet Martin wel. Want Danny, Ruud en Fred mogen wél bij Ajax blijven. Ik niet. Ik vind het niet erg, want sommige mensen kom ik liever niet meer tegen.''
Van der Lem kan zich voorstellen dat Ajax van de technische staf af wilde. In tegenstelling tot de clubleiding vindt hij niet dat spelers individueel te weinig zijn gegroeid, maar hij erkent wel dat de achterstand op PSV veel te groot was en dat het voetbal niet snel vooruit ging. Het is echter vooral de manier waarop Blind en de zijnen opzij werden gezet, die hem stoort.
''In januari wisten we al dat de clubleiding met andere trainers bezig was. Zeg dan gewoon tegen ons dat je niet verder wil. Wij hadden de rit wel uitgezeten. In plaats daarvan zeiden ze niets. Wel gingen ze ons meer en meer ontlopen. Ik ben echt op ze afgeknapt.''
Blind en de rest van de technische staf zijn niet door de clubleiding beschadigd, vindt Van der Lem. ''Want zij kunnen ons niet beschadigen. Zij kunnen alleen zichzelf beschadigen.''
Dan vertrekt de bus en moet ook de buikspreker van Blind zwijgen. Wel heeft hij nog één nieuwtje over zijn persoonlijke toekomst. ''Ik ben benaderd door clubs uit de hele wereld. Ook voor het hoofdtrainerschap. Maar het kan zijn dat ik in de toekomst nog iets met Danny samen ga doen.''
© Het Parool, 22-05-2006
Beetje grootheidswaanzin om te denken dat Laudrup bij Ajax iets anders komt doen dan hoofdtrainer spelen.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:52 schreef BoNi het volgende:
[..]
Toch jammer dat alle plekken inmiddels zijn ingevuld....
Inderdaad, ik vind het een beste man maar hij moet nou is kappen en accepteren wat er gebeurd is.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:14 schreef Mr.Mills het volgende:
Van der Lem moet eens ophouden, dit komt echt sneu over.
Bron: voetbalprimeurquote:Klaas-Jan Huntelaar geniet de belangstelling van vele clubs. De spits van Ajax staat volgens de Spaanse krant El Mundo Deportivo op het verlanglijstje van Barcelona. Ook Glasgow Rangers zou verregaande interesse hebben in de Nederlandse aanvaller.
Doordat Henry bij Arsenal blijft zal Barcelona op zoek moeten naar een andere optie. Op het verlanglijstje van de Catalanen prijkt ook de naam van Klaas-Jan Huntelaar. Het lijkt echter zeer onwaarschijnlijk dat Ajax de in de winterstop gekochte spits al weer zal verkopen. Naast Huntelaar bekijkt Barça ook de opties van Djibril Cissé (Liverpool), Crespo (Chelsea), Trezeguet en Ibrahimovic (Juventus), Klasnic (Werder Bremen), Iaquinta (Udinese) en Morientes (Liverpool).
Ook het Schotse Glasgow Rangers hengelt naar de gunsten van Huntelaar. Dat de aanvaller van Jong Oranje toekomst ziet in een vertrek naar Schotland lijkt op voorhand al onwerkelijk.
Hij heeft wel gelijk dat van Geel geen ajaxman is.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:14 schreef Mr.Mills het volgende:
Van der Lem moet eens ophouden, dit komt echt sneu over.
ach vd lem is net zo min een ajaxman...quote:Op maandag 22 mei 2006 13:00 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk dat van Geel geen ajaxman is.
15:00 volgens AT5.nlquote:Op maandag 22 mei 2006 13:05 schreef S-Two het volgende:
Hoelaat is die persconferentie van Ten Cate? En is die ook online te zien? (heb geen at5)
Van der Lem is natuurlijk wel op en top Ajax-man. Hoe kom je erbij dat dat niet zo is?quote:Op maandag 22 mei 2006 13:06 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
ach vd lem is net zo min een ajaxman...
Jawel joh. Alle ajax-mannen hebben toch bij Feyenoord gewerkt?quote:Op maandag 22 mei 2006 13:21 schreef twi het volgende:
Hij valt alleen door de mand wanneer hij impliceert dat Leo Beenhakker een Ajax-man is. Dat is 'ie absoluut niet.
mwah, dat dachten ze ook bij v/d Vaartquote:Op maandag 22 mei 2006 12:55 schreef -Wolf- het volgende:
Huntelaar zit nog niet eens op 10% van de KJH/ Piet van Reenen-meter. Die mag nog laaaaaaaaaaaaang niet weg.Huntelaar weet zelf ook wel dat er hele mooie dingen gaan gebeuren bij AJAX komende jaren.
jaren gewacht op een goed scorende spits, dan moet je 'm ook wel een tijdje bij je houden. Huntelaar moet ook nog groeien als spits zijnde en dan komt HtC mooi om de hoek kijken.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:43 schreef koningdavid het volgende:
Huntelaar gaat echt nog niet weg hoor... of Ajax moet er 40 miljoen voor kunnen vangen ofzo.
Ajax Netwerk Forum.quote:Zojuist wist de charmante nieuwslezeres van RTLZ te melden dat ze om 15:00 live de persconferentie uitzenden op RTL7.
Ik zag dat er in veel topics verdwaalde vragen waren over waar de persconferentie naast AT5 nog meer te lezen/horen was dus ik dacht ik open even een centraal topic dat haalt de wildgroei aan vragen misschien wel weg.
Terwijl de Suriprofs speelden in het Olympisch Stadion, verdacht dus.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:29 schreef PyTh het volgende:
Davids is gesignaleerd bij de Arena.....
Woarhebbiedavandoan?quote:Op maandag 22 mei 2006 14:29 schreef PyTh het volgende:
Wanneer? Vandaag? Zou ik dan toch gelijk krijgen?quote:Op maandag 22 mei 2006 14:29 schreef PyTh het volgende:
moesten de Suriprofs niet spelen?quote:Op maandag 22 mei 2006 14:40 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Wanneer? Vandaag? Zou ik dan toch gelijk krijgen?
Ik betwijfel dat hij straks gepresenteerd wordt, maar we zullen het over enkele minuten wetenquote:
De kans dat hij vanmiddag gepresenteerd wordt schat ik op niet meer dan 5%.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:53 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat hij straks gepresenteerd wordt, maar we zullen het over enkele minuten weten
Geintje moet kunnen tochquote:
Omdat de toekomst van het Nederlandse voetbal er van af hangtquote:Op maandag 22 mei 2006 14:57 schreef hroswith het volgende:
hoezo wordt dat live uitgezonden?
Omdat Ajax de beste club van Nederland isquote:Op maandag 22 mei 2006 14:57 schreef hroswith het volgende:
Amenquote:Op maandag 22 mei 2006 14:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Omdat Ajax de beste club van Nederland is
rtl7 meen ikquote:Op maandag 22 mei 2006 14:57 schreef hroswith het volgende:
Beursgenoteerde club.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:57 schreef hroswith het volgende:
quote:Op maandag 22 mei 2006 14:58 schreef VoreG het volgende:
[..]
Omdat de toekomst van het Nederlandse voetbal er van af hangt
V for Vendettaquote:
Jaquote:Op maandag 22 mei 2006 15:05 schreef Badabingea het volgende:
Is het al op?
Hennie Huisman?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:08 schreef JeroenV het volgende:
Persconferentie op RTL 7. Van Geel doet wel erg alsof Hennie God is, maargoed. Dat hoort erbij.
rtl7 voldoetquote:Op maandag 22 mei 2006 15:09 schreef WEST het volgende:
wat gebeurt er ? wat wordt er gezegt.... ik heb geen tv hieren zeker geen AT5
![]()
Er was een live stream.......quote:Op maandag 22 mei 2006 15:13 schreef VoreG het volgende:
wat wat wat wat?
Ik heb geen rtl7 op mijn tv
kut zooiquote:
Hij maakte een Van Gaal-achtige opmerking in de trant van: "Als je het al weet, waarom vraag je het dan?"quote:Op maandag 22 mei 2006 15:13 schreef VoreG het volgende:
wat wat wat wat?
Ik heb geen rtl7 op mijn tv
hij lijkt er ook nog echt opquote:Op maandag 22 mei 2006 15:17 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Alfons Groenendijk zal wel niet de oom van Mitea zijn hè?
Je houdt van voetbal of je houdt er niet van. Er is geen middenweg.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:19 schreef Asmodian het volgende:
Vind Ten Cate ook niet bepaald sympathiek overkomen. Hij lijkt ook niet bijzonder enthousiast om Ajax te trainen
Hhaa, dan moet je maar eens goed luisteren!quote:Op maandag 22 mei 2006 15:19 schreef Asmodian het volgende:
Vind Ten Cate ook niet bepaald sympathiek overkomen. Hij lijkt ook niet bijzonder enthousiast om Ajax te trainen
ook dat is waar...quote:Op maandag 22 mei 2006 15:21 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Je houdt van voetbal of je houdt er niet van. Er is geen middenweg.
Heb hier geen AT5 en heb het dus met de paar minuten RTL7 moeten doen. Wat wordt er allemaal gezegd, dan?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:22 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Hhaa, dan moet je maar eens goed luisteren!
Michael Laudrup weet ook dat een trainer/coach bij Ajax gemiddeld één seizoen aanblijft.quote:Laudrup neemt ontslag en jaar vrijaf
Michael Laudrup is komend seizoen geen trainer meer van Brøndby IF. Samen met zijn assistent John Jensen besloot hij niet in te gaan op het aanbod van de club om voor een seizoen bij te tekenen.
'De lange onderhandelingen leverden slechts een aanbieding voor één seizoen op en dat is niet ideaal voor de club, voor onszelf en de spelers', verklaarde Laudrup.
De voormalig Ajacied is van plan om een jaar vrijaf te nemen. 'Ik heb dat al vaker gezegd en ik ga me er aan houden. Maar het is natuurlijk mogelijk dat ik een aanbod krijg dat ik niet kan weigeren.'
Laudrup en Jensen traden in de zomer van 2002 aan als technisch verantwoordelijken bij de Deense topclub. In vier seizoenen sleepten zij een kampioenschap en twee Deense bekers in de wacht. Aan het begin van het afgelopen seizoen werd Brøndby in de voorronde van de Champions League uitgeschakeld door Ajax (2-2 in Kopenhagen, 3-1 in Amsterdam).
Dat is in ieder geval ietsquote:Op maandag 22 mei 2006 15:25 schreef jna het volgende:
Is al afgelopen
Hij zei dat ie zeer graag Davids bij de selectie wilt hebben en dan ie zich er 100% voor gaat inzetten
quote:'Meestrijden tot de laatste dag met goed voetbal'
22/5/2006 14:44
De nieuwe hoofdtrainer Henk ten Cate en zijn assistenten Alfons Groenendijk en Hennie Spijkerman hebben maandag hun contract ondertekend bij Ajax. 'We moeten tot aan de laatste dag meestrijden om het landskampioenschap en dat moeten we doen met goed voetbal.'
'Ik begin met een heel goed gevoel aan deze klus', zei Ten Cate tijdens de persconferentie. Hij wilde nog niet al te diep ingaan op het toekomstperspectief van bepaalde spelers. 'Ik weet natuurlijk wel wie er in de selectie van Ajax zitten, maar ik kan er nog geen gefundeerde mening over geven. Daar ga ik eerst in de komende tijd gesprekken over voeren met Martin van Geel.'
Ten Cate benadrukte verder dat hij met zijn technische staf (naast Groenendijk en Spijkerman is Fred Grim keeperstrainer) een eenheid wil vormen.
'Uiteindelijk wil je als trainer met de beste spelers werken', ging Spijkerman in op de vraag of hij niet liever hoofdtrainer was gebleven. 'Met een rol als assistent heb ik daarom vanzelfsprekend geen moeite. Het gaat om de eenheid die Henk, ik en de rest van de technische staf vormen. Er is ruimte genoeg om ook als assistent prettig te werken.'
Ook Groenendijk is een tevreden man. 'Dit biedt een prachtige nieuwe kans. Mooi ook om gevraagd te worden. Het assistent-trainerschap biedt nieuwe uitdagingen. Helemaal om deze rol bij deze club te mogen vervullen.'
je onderschat Johanquote:Op maandag 22 mei 2006 15:48 schreef koningdavid het volgende:
Het zal me niet verbazen als Derksen zich ziek meldt voor vanavond![]()
Het is geen Huub Stevens..quote:Op maandag 22 mei 2006 15:54 schreef Erwtensoep het volgende:
Hup een vuist op die dikke plofkop!
Oh, laat het waar zijn. Dan ben ik oh zo blij.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:54 schreef Erwtensoep het volgende:
Hup een vuist op die dikke plofkop!
Zou pure onmacht van de kant van Ten Cate zijn... doet ie nooooit.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:02 schreef Jay-Z het volgende:
[..]
Oh, laat het waar zijn. Dan ben ik oh zo blij.
hij doet het, en dan word laudrup onze nieuwe coachquote:Op maandag 22 mei 2006 16:09 schreef DrDentz het volgende:
Dan issie z'n functie als coach van Ajax snel kwijt![]()
quote:Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Nashje het volgende:
Davids gaat dus komen.
In oktober al kampioen, schat ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |