NIET.quote:Op maandag 5 juni 2006 15:29 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ik heb net een schone XP installatie gedaan en daarbij een gedeelte van 10 GB niet gepartitioneerd. Hoe moet ik dat dan nu partitioneren (welk bestandssysteem)?
FYI:quote:Op maandag 5 juni 2006 15:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
FAT32 lijkt me het handigst, ik weet niet hoeverre Ubuntu NTFS ondersteund.
De standaard accu panel herkent mijn power status niet. Daar heb ik dus niet veel aan. Die staat continue op 0%, met of zonder netspanning en met of zonder acuu erin.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:09 schreef wdn het volgende:
Leeg stuk op je panel bovenin (staatie bij mij) en dan rechtsklikken
'add to panel' kiezen en zie daar een zut met opties om toe te voegen
En in 'gdesklets' zitten er nog meer
Dus als ik 10gb vrij laat, en use free space gebruikt, maaktie ook een eigen swap partitie aan?quote:Op maandag 5 juni 2006 16:07 schreef wdn het volgende:
[..]
NIET.
Kun je namelijk 'use free space' gebruiken
Het grappige is dat Windows 1 van de partities niet kan lezen, maar Ubuntu wel (na afloop van het resizen van partities via Partition Magic... )quote:Op maandag 5 juni 2006 16:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het kan wel, maar is niet aan te raden. Je kunt de NTFS partitie aardig verkloten en dan kun je veel moeite doen om je data alsnog terug te krijgen. In Linux he, want Windows zal niet meer booten.
jepquote:Op maandag 5 juni 2006 16:23 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Dus als ik 10gb vrij laat, en use free space gebruikt, maaktie ook een eigen swap partitie aan?
Schrijfsupport voor ntfs onder linux is erbarmelijk. FAT heeft teveel beperkingen. Het is IMHO beter om alleen ext2/ext3 te gebruiken en dan onder windows gewoon de ext2fs driver te installeren of desnoods explore2fs voor als je data wil uitwisselen tussen windows en linux.quote:Op maandag 5 juni 2006 16:19 schreef slakkie het volgende:
[..]
FYI:
Ik kan mijn NTFS schijven read-only benaderen (als root) nog niet gekeken hoe ik NTFS kan read/writen.
Hoe slecht of goed het ook is, wil het nog wel eens werkende krijgen, zat ff te koekeloeren op de ubuntu forums:quote:Op maandag 5 juni 2006 16:26 schreef Schorpioen het volgende:
Schrijfsupport voor ntfs onder linux is erbarmelijk. FAT heeft teveel beperkingen. Het is IMHO beter om alleen ext2/ext3 te gebruiken en dan onder windows gewoon de ext2fs driver te installeren of desnoods explore2fs voor als je data wil uitwisselen tussen windows en linux.
Ok, heb plf in mijn sources.list gezet, en vervolgens bij het installeren krijg ik dit:quote:Op maandag 5 juni 2006 15:32 schreef wdn het volgende:
[..]
Realplayer?
VERSIE 10
sudo apt-get install realplay
Heeft dit nodig in je repo:
[..]
VERSIE 8
sudo apt-get install realplayer
quote:alex@alexubuntu606:~$ sudo apt-get install realplayer
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
Since you only requested a single operation it is extremely likely that
the package is simply not installable and a bug report against
that package should be filed.
The following information may help to resolve the situation:
The following packages have unmet dependencies:
realplayer: Depends: xlibs but it is not installable
E: Broken packages
| 1 2 3 4 5 6 7 | You can install Realplayer 10 by simply typing in a terminal: sudo apt-get install libstdc++5 wget -c ftp://ftp.nerim.net/debian-marillat/pool/main/r/realplay/realplayer_10.0.7-0.0_i386.deb sudo dpkg -i realplayer_10.0.7-0.0_i386.deb |
vanavond nog?quote:Op maandag 5 juni 2006 17:23 schreef wdn het volgende:
Mooi
Er leiden minder wegen naar Rome dan dat je packages kunt installeren onder Ubuntu
Ik heb bijna een uitgebreide starterspost voor deel 2 klaar
Heb ik het even verneukt! Ik netjes alles wat ik per sé wilde bewaren op een aparte partitie gezet zodat ik 3 partities had. 1 voor windows, 1 voor linux en 1 voor algemeen gebruik. Alles goed zou je zeggen.quote:
Ah, da's erg kut man.quote:Op maandag 5 juni 2006 17:38 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Heb ik het even verneukt! Ik netjes alles wat ik per sé wilde bewaren op een aparte partitie gezet zodat ik 3 partities had. 1 voor windows, 1 voor linux en 1 voor algemeen gebruik. Alles goed zou je zeggen.
Dus ik ga lekker Ubuntu installeren en kies ervoor om op de lege partitie te installeren. Na een kwartiertje was hij klaar en ik denk: Lekker aan de slag! Maar wat schetst mijn verbazing? Geen multiboot venster. Dus ik even kijken bij places en wat blijkt? Ik heb nog maar 1 partitie over met 76 GB vrij schijfruimte. Zo groot is dus ook de HD die in mijn laptop zit.
Conclusie: Rampestamper is ca. 10 GB aan muziek, 20 GB aan games, een aantal films en 3 GB aan foto's kwijt.
Ik ga even in een hoekje liggen janken.
Nope ik heb gekozen voor installatie op HDA 3 wat in dit geval de lege partitie was.quote:Op maandag 5 juni 2006 17:43 schreef wdn het volgende:
Rampestamper: dat is niet slim van je
Maar is het jouw fout cq. weet je wat je fout deed?
Ik neem aan dat je de volledige schijf hebt gekozen?
Kun je eens een
df -h
doen en het resultaat hier posten?
Doodzonde maar nu maakt het ook niet meer uit of je Ubuntu erop zetquote:Op maandag 5 juni 2006 17:56 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dat was dus een eenmalig uitstapje.
Als er iemand nog even wat vragen heeft komen we der welquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |