kheb reeds 2,5e dag linux op mijn laptop en derhalve 2 dagen linux ervaring.. maar ik kom er wel uitquote:
https://wiki.ubuntu.com/D(...)c768ccd0eca28691c7e3quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:46 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Kan het niet zo snel op de site vinden; hoeveel gb heb je nodig voor de installtie en om een beetje soepel te draaien?
Superquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:48 schreef wdn het volgende:
[..]
https://wiki.ubuntu.com/D(...)c768ccd0eca28691c7e3
Install Type RAM Hard Drive Space
Desktop 256 megabytes 3 gigabytes
Server 64 megabytes 500 megabytes
Bij mijquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Stel je eens voor dat je een zakje schroefjes bent, waar zou je je dan verstoppen?
Ik keek al of ik niet mijn SATA schijf met 2 schroefjes kon vastzetten en de andere 2 voor de tweede schijf gebruiken. Zowel met 4 als met 2 schroefjes is er speling. Met 2 schroefjes wel meer dan met 4.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:55 schreef wdn het volgende:
Trouwens! Ik heb maanden een schijf gebruik die los in de kast hing zonder schroefjes
Gewoon een blokje rubber of hout en de schijf daar op leggen![]()
Misschien is alleen je instellingen verwijderen al voldoende?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb de xmms-itouch plugin geinstalleerd, geonfigureerd en op enable gedrukt. That's it. En nu ga ik xmms verwijderen, de plugin verwijderen en voortaan weer lekker bmp gebruiken. De enige reden dat ik xmms even overwoog was immers die plugin (die in Breezy ook niet werkte).
quote:rm -r ~/.xmms
Ik kan op een of andere manier maar niet wennen aan bmp...quote:Op zondag 4 juni 2006 01:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, ik gebruik liever bmp. Ik zou alleen xmms gebruiken vanwege de handige toetsen op mijn toetsenbord, maar als ik die niet kan gebruiken is het niet erg.
Anders had ik gewoon de iTouch plugin kunnen verwijderen als enabled plugin uit /.xmms/config.
Listen is de GTK variant van amarok, schijnt wel goed te zijn, alleen nog een beetje buggie. Staat wel ergens een link had hem al eens gepost.quote:Op zondag 4 juni 2006 08:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
amaroK heb ik ook gebruikt, vooral omdat die mijn iPod zou kunnen vullen. Maar dat werkte niet, muziek verwijderen wel, maar nieuwe erop zetten niet. Maar die iPod heb ik inmiddels niet meer, dus dat maakt niet uit. Ik moet nu even kijken of ik bmp of Rhythmbox ga gebruiken. Allebei leuke programma's.
En mijn tags zijn allemaal in orde.
http://tweakers.net/meuktracker/12783/Knoppix-5.0.1.htmlquote:Op zondag 4 juni 2006 15:48 schreef wdn het volgende:
NTFS lezen kan wel. Maar niet schrijven(ook dat kan wel maar dat is uiterst experimenteel).
Je kunt niet files vanuit Linux naar/op een Windows NTFS partitie verplaatsen/aanpassen.
Je kunt wel een NTFS partitie zien en de bestanden erin gebruiken (films kijken bijvoorbeeld).
quote:Knoppix 5.0.1
What's new
* Linux Kernel 2.6.17 (rc)
* Debian (testing/unstable)
* Xorg Version 7.0
* Detection of onboard IDE-Raid Controllers and raid disk components
* udev+hwsetup for automatic hardware detection
* KDE 3.5.2, GNOME 2.12 from Debian/unstable
* OpenOffice 2.0.2 (german+english)
* transparent write access for NTFS partitions (libntfs+fuse)
* new knoppix-installer now also with the possibility to update existing installations of Knoppix
* Many, MANY Updates...
Knoppix is net zo goed hoor.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:59 schreef Lanvin het volgende:
maar dat is knoppix... als ik iets doe met linux wil ik ubuntu
Ik wil persee Ubuntu Stampt op de vloer Ubuntu ben ik vertrouwd mee, dat snap ik tenminstequote:
Stap dan maar weer over op Windows, waar alles wel in 1 keer werkt.quote:Op zondag 4 juni 2006 16:03 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Ik wil persee Ubuntu Stampt op de vloer Ubuntu ben ik vertrouwd mee, dat snap ik tenminsteBen al niet zo'n computer-expert
Behalve mijn TV kaart ...quote:Op zondag 4 juni 2006 16:05 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Stap dan maar weer over op Windows, waar alles wel in 1 keer werkt.![]()
Op de Ubuntu Wiki staat een handleiding over hoe je NTFS read & write-support aanzet in Ubuntu Dapper Drake.quote:Op zondag 4 juni 2006 16:03 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Ik wil persee Ubuntu Stampt op de vloer Ubuntu ben ik vertrouwd mee, dat snap ik tenminsteBen al niet zo'n computer-expert
hahah dat had ik al gedaan vanwege het Cam-probleem, alleen wil toch wel graag terug naar Ubuntu. Daar kan ik mee overweg, maar de andere varianten daar ga ik niet eens over nadenkenquote:Op zondag 4 juni 2006 16:05 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
"I'm having illusions..."quote:Op zondag 4 juni 2006 16:05 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Je zou voor het cammen eens kunnen kijken of je WINE kunt installeren. WINE ondersteunt MSN out of the box en kan het best zijn dat je via die manier het aan het werken kunt krijgen.quote:Op zondag 4 juni 2006 16:08 schreef Lanvin het volgende:
[..]
hahah dat had ik al gedaan vanwege het Cam-probleem, alleen wil toch wel graag terug naar Ubuntu. Daar kan ik mee overweg, maar de andere varianten daar ga ik niet eens over nadenken
Gisteren de hele dag met 5.10 lopen kloten.. WEP/WPA niet aan de praat gekregen. Ben gaan snuffelen op ubuntu forums en kwam toen een HOW-TO van 6.06 tegen. Dus ik dacht, we gaan es ff kijken.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef wdn het volgende:
WPA: in 5.10? Zal lastig worden.
Is in 6.06 stukken beter trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |