abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38102587
Een keertje is genoeg Tware

Ik haalde dit onderzoek aan om eens een ander licht op de zaak te werpen. Dit is een keer een onderzoek gedaan vanuit een creationistische visie, das weer eens wat anders dan vanuit de evolutionistische hoek. Overigens zijn er inmiddels concrete voorstellen voor een vervolg op het RATE project.
Ook heb ik het idee dat dit nog relatief nieuw is en daarom nog niet veel over bekend is. Misschien dat vervolg onderzoek meer duidelijk maakt.

En wat betreft de ouderdom van het heelal, zie mijn eerdere punt waarin ik stel dat God het heelal compleet en al heeft geschapen, maar wel dynamisch zodat alles terug te rekenen is.
pi_38102615
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als men valse theorien gaat verzinnen moet de kerk toch ook wat
Jij bent al veel te ver heen om nog een zinnige theologische discussie te voeren. Godsdienstwaanzin noemt men dat.
pi_38102658
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:14 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jij bent al veel te ver heen om nog een zinnige theologische discussie te voeren. Godsdienstwaanzin noemt men dat.
Extreem intellectueel niveau van regeren als je geen weerwoord meer hebt

om de man spelen noemen ze dat.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2006 22:15:45 ]
pi_38102721
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Extreem intellectueel niveau van regeren als je geen weerwoord meer hebt

om de man spelen noemen ze dat.
Evolutie theorie afdoen als vals is extreem kortzichtig en eigenlijk gewoon dom. Dommer nog dan het slikken voor zoete koek.
pi_38102785
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:16 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Evolutie theorie afdoen als vals is extreem kortzichtig en eigenlijk gewoon dom. Dommer nog dan het slikken voor zoete koek.
Ach ja, nu doe je een aan name dat ik het over de evolutietheorie heb en zou ik bijna denken dat je woorden in mond legt, maar jou kennende ben je wel slimmer dan dat he.
pi_38103654
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:14 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Of andersom. Ik ben van mening dat er geen objectieve theologische discussie te voeren valt tussen zowel de creationistische als de evolutionaire elite. Beide zijn ontzettend overtuigd van hun standpunt, en zullen dus alleen hun eigen mening opdreunen zonder objectief en openhartig in te gaan op de mening van een ander. Dit zie je in dit topic langzamerhand een beetje gebeuren.

Toen we (ik, mijn vader) Cees Dekker drie jaar geleden ontmoetten tijdens een vakantie hebben we goed kunnen praten over zijn (toendertijd) lopende onderzoeken. We hadden beide lichtelijk andere meningen maar hadden toch goede gesprekken over bepaalde situaties, waarin we begrip hadden voor elkaars ideeen. Verbazingwekkend hoe je in een zwembroek naast de barbeque tot zulke discussies kunt komen. Sinds die tijd contact gehouden.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 22 mei 2006 @ 22:34:15 #207
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38103717
evil, je maakt op mij iig de indruk dat je evolutie als zoete koek slikt... of zie ik dat verkeerd?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_38103801
Dat is niet zo, ik vind dat de evolutie theorie sterke punten heeft, maar ik ben zeker geen Darwinist.
pi_38103908
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is niet zo, ik vind dat de evolutie theorie sterke punten heeft, maar ik ben zeker geen Darwinist.
wat dan wel, dat je meteen opkomt voor evolutie?
pi_38104032
Een agnost met een Katholieke achtergrond en een hekel aan blind confomeren. Vragen stellen is belangrijk, dus geef ik automatisch de voorkeur aan de wetenschappelijke benadering van kwesties als deze.
pi_38104091
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Een agnost met een Katholieke achtergrond en een hekel aan blind confomeren. Vragen stellen is belangrijk, dus geef ik automatisch de voorkeur aan de wetenschappelijke benadering van kwesties als deze.
amper tot geen katholieke invloed in je denkwijze dus.
  maandag 22 mei 2006 @ 22:41:10 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38104092
quote:
Op maandag 22 mei 2006 21:41 schreef AparteA het volgende:

[..]

Ik ben ook eens aan het lezen gegaan. Dat het verval niet constant is, is een conclusie! Ze combineren verschillende datasets over de diffusiviteit van Helium met de hoeveelheid Helium die wordt aangetroffen in zircon kristallen. Er blijkt nog relatief veel Helium in te zitten die met de bekende diffusiviteit leidt tot de vorming van die kristallen zo'n 6000 jaar geleden.
Uit Uranium-Lood metingen bleek het kristal 1,5 miljard jaar oud te zijn.

==> Uit deze twee waarnemingen concluderen ze dat het verval dus van snelheid verandert is. Heel sterk lijkt me deze conclusie niet, want waarom zou de diffusiviteit niet veranderd zijn? Maar er lijkt wel een verschil tussen beide methoden te zitten. En dat kun je natuurlijk 2 kanten opredeneren. Naar een jonge of een oude leeftijd van het kristal.
De bekende diffusietijd van zirconium ja Maar niet het spul eromheen. Wel hoeveel helium daar in zat. Bovendien heb ik ze niets zien zeggen over de druk die zo diep heerst.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_38104288
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

amper tot geen katholieke invloed in je denkwijze dus.
Ik hoop van niet, maar ik ben gedoopt en heb communie gedaan (vormsel geweigerd), heb alleen op katholieke scholen gezeten, zit nu op een katholieke unversitet, ben opgegroeid in katholieke dorpen, heb vooral katholieke vrienden.

Dus hoewel ik op mijn twaalfde al zoveel vragen zette bij het geloof dat ik het vormsel weigerde, is het bijna onvermijdelijk dat het invloed op mij heeft.
pi_38104376
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik hoop van niet, maar ik ben gedoopt en heb communie gedaan (vormsel geweigerd), heb alleen op katholieke scholen gezeten, zit nu op een katholieke unversitet, ben opgegroeid in katholieke dorpen, heb vooral katholieke vrienden.

Dus hoewel ik op mijn twaalfde al zoveel vragen zette bij het geloof dat ik het vormsel weigerde, is het bijna onvermijdelijk dat het invloed op mij heeft.
ik heb het over je huidige manier van denken?
pi_38104441
Die is niet los te maken van mijn achtergrond. Maar je hebt gelijk, op een lichte interesse na, speelt katholicisme nauwelijks nog een rol in mijn leven.
  maandag 22 mei 2006 @ 22:49:33 #216
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38104486
quote:
Op maandag 22 mei 2006 21:42 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

is het niet zo dat dit proces verstoord kan worden door een meteoriet inslag? en dat het in die zin niet constant is?
goed, ik weet er verder ook niets vanaf :)
Nope Hangt van een constante af.
http://en.wikipedia.org/wiki/Decay_constant
http://en.wikipedia.org/wiki/Radioactive_decay
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_38104495
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Die is niet los te maken van mijn achtergrond. Maar je hebt gelijk, op een lichte interesse na, speelt katholicisme nauwelijks nog een rol in mijn leven.
ok
pi_38104785
Dan nog begrijp ik niet, waarom in evolutie geloven als je in de heer der werelden kunt geloven?
pi_38104828
Het gaat me niet om wat het gemakkelijkste is, of wat het leukste klinkt.
pi_38104854
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Het gaat me niet om wat het gemakkelijkste is, of wat het leukste klinkt.
Dat had religie het helemaal overwonnen
pi_38105223
Ok, zo komen we nergens, tot morgen
  maandag 22 mei 2006 @ 23:05:45 #222
144616 Neuroscience
Just say no
pi_38105265
Ik wil nog even m'n excuses aanbieden aan Fox_84. Het was een zwaktebod om zo op de man te spelen en te posten dat je mening gezwets is.

Dat doet niet af aan het feit dat ik de bewering van een 10.000 jaar oude aarde net zo absurd vind als het geloven in een god. Het gaat er bij mij gewoon niet in. Diversiteit in opvatting is ook belangrijk
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_38105531
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Ok, zo komen we nergens, tot morgen
truste
pi_38108186
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:05 schreef Neuroscience het volgende:
Ik wil nog even m'n excuses aanbieden aan Fox_84. Het was een zwaktebod om zo op de man te spelen en te posten dat je mening gezwets is.

Dat doet niet af aan het feit dat ik de bewering van een 10.000 jaar oude aarde net zo absurd vind als het geloven in een god. Het gaat er bij mij gewoon niet in. Diversiteit in opvatting is ook belangrijk
Excuus aanvaard.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:32:40 #225
45379 Phooka
not applicable
pi_38109064
quote:
Op maandag 22 mei 2006 01:45 schreef Neuroscience het volgende:

Ook dit klopt niet helemaal. Nucleotiden waren waarschijnlijk geen onderdeel van de oersoep, dus RNA en DNA ook niet. De eerste RNA moleculen zijn waarschijnlijk korte virus-achtige sequenties geweest, die in protobionten terecht kwamen en door willekeurige aminozuurpolymeren geholpen werden in replicatie. Zo ontstonden dan ribozymen en dus zelf-replicerend materiaal. Protobionten zijn waterdruppels met een membraan er omheen. Het ontstaan van protobionten is experimenteel aangetoond. Als je lipiden (vetzuren) en andere anorganische moleculen toevoegd aan water ontstaan er druppels met een membraan laag die sterk lijkt op de bilipide membraanlaag die cellen hebben. En omdat zo'n membraanlaag selectief permeabel is (selectief in het doorlaten van moleculen) konden zo druppels onstaan die bepaalde moleculen in het membraan kregen die weer andere moleculen konden binnen laten. Ook konden protobionten al aan primitieve celdeling doen. Hoe RNA precies in is onstaan kan ik niet vinden in m'n boek. Ik zal eens een prof. daar over lastig vallen één dezer dagen. Maar zo had je dus al een flink aantal voorwaarden voor leven (metabolisme, zelf-replicerende moleculen, selectieve permeabiliteit, celdeling) en uit de protobiont is waarschijnlijk een ééncellige onstaan.
Hm! Heb je nog wat interessante links naar goede journal articles oid. met theorieën over het ontstaan van het leven?
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')