Je moet wat doen aan het vertekend beeld dat je van de werkelijkheid hebt, of een nuance aanbrengen in je OP.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:32 schreef pberends het volgende:
Is de tegenwooridge (populaire) muzieksmaak van de gemiddelde Nederlander minder geworden ten opzichte van de jaren 80 en begin jaren 90? Tegenwoordig is alles wat de klok slaat Eminem, Britney Spears, 50 Cent, DJ Tiësto en natuurlijk Nederlandstalige muziek als Frans Bauer en Jan Smit.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:32 schreef pberends het volgende:
en natuurlijk Nederlandstalige muziek als Frans Bauer en Jan Smit.
Hoe komt het dan dat underground schijnbaar zo populair is, maar dat niet doordringt in de top 40? Soms heb ik het idee dat de Top 40 ook maar een zeer beperkt beeld weergeeft van wat er werkelijk gaande is.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:38 schreef Martijn23 het volgende:
denk dat er veel mensen zijn, en nee ik weet het zeker en zie het om me heen die de top40 lekker links laten liggen en lekker underground neuzen wat er wel aan echte muziek is, ongeacht genre
Zowel The Shorts als Rubberen Robbie hebben op #1 gestaan in de jaren 80.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:32 schreef pberends het volgende:
Nederlandstalige muziek als Frans Bauer en Jan Smit.
BZN.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:41 schreef dwerg het volgende:
[..]
Zowel The Shorts als Rubberen Robbie hebben op #1 gestaan in de jaren 80.
Well duh. Omdat airplay voor eenderde meetelt in de top 40. Dus als Marco Borsato veel gedraaid wordt, komt hij hoger in de lijst. En als hij hoger komt in de lijst, wordt hij vaker gedraaid. Waardoor hij weer hoger in de lijst komt. En uiteindelijk hoor je alleen nog Marco Borsato op de radio.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:40 schreef pberends het volgende:
Soms heb ik het idee dat de Top 40 ook maar een zeer beperkt beeld weergeeft van wat er werkelijk gaande is.
Ik vind die woordkeuze een beetje vreemd eerlijk gezegd. Commerieel tegenover underground. Je hebt van die mensen die doen alsof alles waar goed geld aan verdient wordt slecht is. Goede muziek is goede muziek.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat underground schijnbaar zo populair is, maar dat niet doordringt in de top 40? Soms heb ik het idee dat de Top 40 ook maar een zeer beperkt beeld weergeeft van wat er werkelijk gaande is.
En Blof met een streepje.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:42 schreef dwerg het volgende:
uiteindelijk hoor je alleen nog Marco Borsato op de radio.
En wat te denken van Vader Abraham, Corry Konings en Jacques Herb in de jaren 70quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:41 schreef dwerg het volgende:
[..]
Zowel The Shorts als Rubberen Robbie hebben op #1 gestaan in de jaren 80.
Niet FOKKEN met Vader Abraham hè, cultuurbarbaar!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:43 schreef Urquhart het volgende:
[..]
En wat te denken van Vader Abraham, Corry Konings en Jacques Herb in de jaren 70
nouja goed als ik voor mezelf spreek,ik ben altijd opzoek naar nieuwe dingen, kom vaak ook aan met dingen waar mensen van zeggen wat is dat voor een vage shit?, en dan vervolgens doodleuk een half jaar later zelf helemaal te gek vinden, conclusie is dus dat mensen moeten wennen aan ""nieuw geluid"", daarintegen denk ik dat de top40 de zichtbare commerciele bovenkant is van de oneindige ijsberg, en gelukkig ook maarquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat underground schijnbaar zo populair is, maar dat niet doordringt in de top 40? Soms heb ik het idee dat de Top 40 ook maar een zeer beperkt beeld weergeeft van wat er werkelijk gaande is.
Ik fok helemaal niet met Hollandse sterren.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Niet FOKKEN met Vader Abraham hè, cultuurbarbaar!
Dat is dé geestesvader van de Smurfen!!
precies anders luisterd geen hond en kunnen ze net zo goed gevuldekoek gaan verkopenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:46 schreef Airelle het volgende:
Radiostation kiezen voor de gemakkelijkste weg. Mainstream dus. (KinkFM en anderen daargelaten).
Ja, dat weet ik. Maar pberends beperkt zich in de openingspost tot de jaren 80 en het begin van de jaren 90. Anders kunnen we Trea Dobbs met Ploem Ploem Jenka er ook wel bij halen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:43 schreef Urquhart het volgende:
En wat te denken van Vader Abraham, Corry Konings en Jacques Herb in de jaren 70
O okquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:47 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar pberends beperkt zich in de openingspost tot de jaren 80 en het begin van de jaren 90. Anders kunnen we Trea Dobbs met Ploem Ploem Jenka er ook wel bij halen.
Ik houd d'r over het algemeen niet van, zeker niet als ik uitga, tenzij ik helemaal kachel ben.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik fok helemaal niet met Hollandse sterren.
Ik pleit juist voor meer uitdraging van het levenslied en smartlappen genre.
Idd. Je kunt het radiostations niet echt kwalijk nemen vind ik. Zij moeten toch geld opbrengen. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:47 schreef Martijn23 het volgende:
[..]
precies anders luisterd geen hond en kunnen ze net zo goed gevuldekoek gaan verkopen
commercieel belang
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |