Ok ok, ik neem het terug. Ik ergerde me nogal aan het verkeerd gebruiken van het woord vrijheid in sommige posts. Jij reageerde ook niet inhoudelijk op mijn posts.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:41 schreef FuifDuif het volgende:
Ik zit trouwens nog wel steeds in mijn maag met de opmerking van Zyggie, dat in dit topic filosofie voor dummies zou worden bedreven. En de suggestie dat ik dom ben.
Dat klopt, alhoewel China wel redelijk welvarend was (zeker nu met zijn groei, schiet het omhoog), maar het nam pas in 1948/49 communisme aan. En helaas onderdrukking, censuur, is daar heel gewoon.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:41 schreef Zyggie het volgende:
Daarnaast geeft het liberalistischekapitalistische systeem veel meer ruimte voor innovatie door bedrijven waardoor dit systeem rijker is en concurrentie aan kan gaan met andere systemen om zo uiteindelijk te overwinnen. Nou is het communisme nooit echt in een rijk land opgestart, wat opzich wel jammer is, interessant expirement.
Competitie strijd, word gestimuleerd.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar wat doet het liberalistische/kapitalistische systeem uiteindelijk met de sociale dimensie van een samenleving? Die gaat eronder gebukt naar mijn mening.
Er blijft natuurlijk wel wat sociale druk om anderen te helpen. Nederland is bijvoorbeeld een voorloper. Mensen in Amerika kunnen zich er druk over maken en Nederland als voorbeeld geven en zo langzaam aan ook wat socialer worden. Het zit alleen niet ingeprint in het systeem nee.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar wat doet het liberalistische/kapitalistische systeem uiteindelijk met de sociale dimensie van een samenleving? Die gaat eronder gebukt naar mijn mening.
Dat is waar inderdaad. Mijn oprechte excuses bij dezequote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:44 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ok ok, ik neem het terug. Ik ergerde me nogal aan het verkeerd gebruiken van het woord vrijheid in sommige posts. Jij reageerde ook niet inhoudelijk op mijn posts.![]()
'Beter' is hier natuurlijk al een waardeloordeel, puur subjectief dus.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:07 schreef FuifDuif het volgende:
Sinds de ontzuiling is het er niet beter op geworden in Nederland. Mensen leven als slaven van de, inmiddels vrije, markt, terwijl ze zich individueel vrij wanen. Het valt niet te ontkennen dat de tekenen van een ontwikkeling richting culturele chaos zich in alle hoeken van onze samenleving voordoen en toch blijven we blind. We kunnen het het individu eigenlijk ook niet aanrekenen aangezien deze min of meer zo is gemaakt door het gebrek aan moraal tijdens de opvoeding en de voortdurende binding aam de commercie tijdens de verdere verloop van het leven.
En het ironische is: we etaleren maar al te graag onze trots op het, schijnbare ( ! ), feit dat wij in ons land vrij zijn. Reality check: dat zijn we niet.
Ik moet in dit kader bijvoorbeeld even terugdenken aan mijn discussies met Lupa. Lupa is, naar eigen zeggen, een vrij mens en kan zich onder andere in haar seksuele behoeften grenzeloos ontplooien. Maar de vraag is nu interessant: is dat werkelijk vrijheid?
6 jaar te vroeg toch? volgens de maya calender dan :p.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:05 schreef Phooka het volgende:
Euh, volgens mij ben je 6 jaar te laat met het fin-de-siecle gevoel.
Omdat het dan in de meeste gevallen een verslaving wordt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:25 schreef Halldar het volgende:
Waarom zou je sexualiteit grenzeloos ontplooien geen vrijheid zijn?
Dat lijkt me echt geil. Nederland een paar jaar als dictator onder m'n hoede hebben. Communisme invoeren, iedereen gelijk.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:41 schreef Zyggie het volgende:
Daarnaast geeft het liberalistischekapitalistische systeem veel meer ruimte voor innovatie door bedrijven waardoor dit systeem rijker is en concurrentie aan kan gaan met andere systemen om zo uiteindelijk te overwinnen. Nou is het communisme nooit echt in een rijk land opgestart, wat opzich wel jammer is, interessant expirement.
O? en dat heb jij onderzocht? bron enzo?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:25 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Omdat het dan in de meeste gevallen een verslaving wordt.
Ehm, juist ja, de, eh, Maya-kalender, volgens welke wij allemaal, uhm, leven.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:42 schreef Halldar het volgende:
6 jaar te vroeg toch? volgens de maya calender dan :p.
Nee, maar verdiep je er eens in zou ik zeggen, hij is vrij logisch, vergeleken met de kalender die we nu hanterenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:58 schreef Phooka het volgende:
[..]
Ehm, juist ja, de, eh, Maya-kalender, volgens welke wij allemaal, uhm, leven.
Ik heb d'r wel eens wat over gelezen, inderdaad, en ik weet dat er wel meer mensen zijn die het helemaal geweldig vinden. Ik snap alleen niet waarom de huidige kalender vervangen zou moeten worden.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:17 schreef Halldar het volgende:
[..]
Nee, maar verdiep je er eens in zou ik zeggen, hij is vrij logisch, vergeleken met de kalender die we nu hanteren. Ghandi was er ook wel een voorstander van.
Ach, geweldig... Het is gewoon een wat logischere kalender, die elk jaar hetzelde is en geen schrikkeljaren heeft.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:56 schreef Phooka het volgende:
[..]
Ik heb d'r wel eens wat over gelezen, inderdaad, en ik weet dat er wel meer mensen zijn die het helemaal geweldig vinden. Ik snap alleen niet waarom de huidige kalender vervangen zou moeten worden.Als je écht precies wil weten wanneer iets gebeurt, dan kan je beter een andere tijdsschaal nemen en de Julian Date of Modified Julian Date gebruiken.
Maar goed, ik zal d'r nog eens wat meer over lezen...
Nu ja, het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf welk belang je hecht aan de verschillende jaarlijkse cycli. Ik bedoel, omdat we niet hetzelfde religieuze systeem hebben als de Maya's, is het ook niet per se handig om hun kalender over te nemen. Bovendien, welke kalender je ook kiest, het zal nooit helemaal precies passen, omdat de cycli uit de pas lopen. Maar goed.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:39 schreef Halldar het volgende:
[..]
Ach, geweldig... Het is gewoon een wat logischere kalender, die elk jaar hetzelde is en geen schrikkeljaren heeft.
Julian Date of Modified Julian Date ken ik niet, wasda?
Je hoeft perfectie niet te evenaren, maar je kunt het wel nastrevenquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:54 schreef Phooka het volgende:
[..]
Nu ja, het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf welk belang je hecht aan de verschillende jaarlijkse cycli. Ik bedoel, omdat we niet hetzelfde religieuze systeem hebben als de Maya's, is het ook niet per se handig om hun kalender over te nemen. Bovendien, welke kalender je ook kiest, het zal nooit helemaal precies passen, omdat de cycli uit de pas lopen. Maar goed.
De JD en MJD komen in feite gewoon neer op het tellen van de dagen. De MJD is een gemodificeerde versie van de JD, die bedoeld is om het getal wat in te korten...
Euh, het systeem was misschien perfect voor hen, maar niet per se voor ons: hun kalender bevat allerlei religieuze aspecten waar wij niks aan hebben...quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:04 schreef Halldar het volgende:
[..]
Je hoeft perfectie niet te evenaren, maar je kunt het wel nastreven.
En volgens mij is de defenitie van een kalender om de dagen te tellen (en de weken/maanden enz.) dus dan begrijp ik nog niet helemaal wat JD of MJD is, maar ik zal het eens googlen/wikipediaen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |