abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 mei 2006 @ 00:56:40 #26
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38007432
en over spijkerman, ik denk echt niet dat hij aan de poten van ten cate gaat zagen hoor.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zaterdag 20 mei 2006 @ 00:59:30 #27
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38007482
Morgen een mooi dagje!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:01:48 #28
6941 APK
Factual, I think.
pi_38007534
Spijkerman.

Gaat hij de Ten Cate van Ajax worden?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:02:41 #29
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38007557
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:01 schreef APK het volgende:
Spijkerman.

Gaat hij de Ten Cate van Ajax worden?
In Emmen pakte hij talentjes met kapsones hard aan hoor
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:06:18 #30
6941 APK
Factual, I think.
pi_38007639
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:02 schreef PLAE@ het volgende:
En bij Zwolle liep hij weg toen iemand een kras op zijn auto gemaakt had, toch?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:07:24 #31
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38007670
Ja maar destijds zat hij in de overgang. Daar kan je als mens ook niks aan doen
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:16:07 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38007844
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:06 schreef APK het volgende:

[..]

En bij Zwolle liep hij weg toen iemand een kras op zijn auto gemaakt had, toch?
en nog meer bedreigingen aan het adres van Spijkerman deed.
pi_38008278
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:02 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Dat is bij Ajax nodig hoor
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 07:43:45 #34
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_38010156
Mja, weet niet wat ik van Spijkerman moet denken..
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:18:06 #35
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_38010731
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:45 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Wat is daar te doen?
FC Hilversum - Ajax
Vriendschappelijk
zaterdag 20 mei
16:00 uur

pi_38011032
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:15 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]
Mooie woorden van Henk
pi_38011226
ik heb vertrouwen in Henk en Hennie hopen op goede spelers de komende weken
Haleloeja
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:22:16 #38
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_38011262
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:14 schreef APK het volgende:
Ben ik de enige die die asociale, sfeerverpestende, broodvoetballende, Davids niet bij Ajax wil?
Ja, je bent de enige

Davids
Jawel, je keek.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:24:43 #39
82589 S-Two
barba macacu
pi_38011288
Ik heb ook wel vertrouwen in Henk. Ben benieuwd of er nog een assistent bij komt en of er nog aankopen zullen worden gedaan .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_38011392
Welkom bij de mooiste club die er is Henk
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_38011408
quote:
Spijkerman laat iedereen van de stoel vallen

20 MEI 2006 - ZWOLLE - De man in kwestie rijdt met de familie rustig door Tsjechië, terwijl betrokkenen van FC Zwolle in opperste staat van verbazing verkeren. Vier maanden na zijn opzienbarende vertrek uit Zwolle wordt Hennie Spijkerman benoemd tot assistent-trainer van Ajax. Het is bijna wereldnieuws.
In eerste instantie houdt Spijkerman deze vrijdag de boot een beetje af. Nee, hij is niet geschrokken van de verrassende melding op de voorpagina van De Telegraaf. Daar wordt de komst van Henk ten Cate naar Ajax - een bevestiging van iets wat al geen nieuws meer genoemd mag worden - gekoppeld aan de mededeling dat Spijkerman een van de assistent-coaches zal zijn. En waar rook is, is ook in dit geval vuur. ‘Het is nog niet helemaal rond, ik zit nog op een telefoontje te wachten.’

De teneur is een paar uur later niet wezenlijk veranderd. Sigi Lens, de zaakwaarnemer, vult op verzoek van Spijkerman de voorwaarden van het contract in en dat duurt misschien wat langer dan verwacht. Maar Spijkerman - ‘Ik ben hier wat moeilijker bereikbaar, denk ik’ - heeft inmiddels wel het idee dat het allemaal goed gaat komen en is opener. Natuurlijk rept hij over ‘een fantastische uitdaging.’ Een lach klinkt door in zijn stem: ‘Ik ben zeven jaar hoofdtrainer geweest in het betaald voetbal, maar heb er geen enkel probleem mee dat ik nu als assistent aan het werk ga.’

Spijkerman (55) verhaalt dan over zijn relatie met Ten Cate, die slechts vier jaar jonger is. De twee kennen elkaar sinds jaar en dag, met Deventer als plaats van de eerste ontmoetingen. ‘Ik denk dat ik Ten Cate al wel 25 jaar ken. Op het veld zijn we elkaar gekruist, ik was net gestopt met voetballen toen Ten Cate bij Go Ahead Eagles kwam spelen. Maar we hebben daarna wel samen de A1 getraind.’

Geregeld contact

De verstandhouding is altijd goed gebleven. ‘Niet dat we de deur plat lopen bij elkaar, maar dat hoeft ook niet. Als Ten Cate is Nederland is, hebben we zeker contact. Bloedbroeders klinkt wat zwaar, maar zo voelt het wel een beetje. De visies van ons beiden passen bij elkaar.’ Na het plotselinge vertrek van Spijkerman uit Zwolle is Barcelona een van de plaatsen geweest waar hij een beetje op adem is gekomen. Van rust zonder voetbal is evenwel geen sprake, Spijkerman heeft altijd zijn vrije tijd gebruikt om rond te kijken bij andere clubs. Niet alleen in Catalonië, ook bij NEC en AZ.

De belangstelling van Ajax is ongeveer twee weken geleden concreet geworden, zegt Spijkerman. ‘Dat heeft er mee te maken dat Ten Cate de vrijheid heeft om zijn eigen staf samen te stellen.’ Het gesprek met Martin van Geel is afgelopen maandag gevoerd. De afhandeling is een formaliteit. ‘Normaal gesproken ben ik er maandag tijdens de presentatie bij.’

De overstap blijft er eentje in de categorie ‘nauwelijks te geloven.’ Harry Sinkgraven, de voormalige assistent van Spijkerman in Zwolle, heeft de laatste maanden frequent contact gehouden met zijn collega. Toch is hij volslagen verrast als zijn vrouw op vrijdagmorgen de trap oprent om hem het nieuws te vertellen. ‘Ik heb Spijkerman woensdag nog gesproken. Hij heeft zich netjes aan het protocol gehouden, niets laten doorschemeren. Ik was zeker verrast. Ja, achteraf is het natuurlijk makkelijk om de link naar Deventer te leggen. Ze kennen elkaar goed. Eerlijk gezegd had ik daar niet verder aan gedacht toen duidelijk was dat Ten Cate naar Amsterdam zou komen. Maar het is Spijkerman echt van harte gegund.’

Ook directeur Gerald van den Belt is van de stoel gevallen bij het doorkomen van het nieuws. ‘Ik ben al aan het natrekken of FC Zwolle een opleidingsvergoeding voor Spijkerman kan vragen’, zegt hij grijnzend. Hoe verrassend ook, Van den Belt kan de gedachtengang van Ten Cate wel volgen. ‘De connectie met Deventer is natuurlijk duidelijk, Spijkerman is in het voorjaar ook in Barcelona geweest. En ik kan mij voorstellen dat je als trainer een assistent neemt die je kunt volledig vertrouwen, waarvan je weet dat hij geen mes in je rug steekt. Dat is bij Spijkerman het geval. Ik gun hem de overstap van harte, het is een loyale vent. Zo zeg, assistent-trainer van Ajax. Dan heb je het toch niet slecht gedaan...’

Rare wereld

Doelman Diederik Boer van FC Zwolle ligt nog half slaperig in bed, als zijn vriendin hem wekt met het opmerkelijke nieuws. ‘Je raadt het nooit, zei ze. Nou, dat klopte wel. Zoiets verwacht je echt niet. Ik dacht in eerste instantie dat mijn vriendin een geintje maakte. Maar voor de trainer is het natuurlijk fantastisch. Hij heeft een rotjaar gehad. Zo wordt je weggepest bij Zwolle en zo kom je een paar maanden later door de voordeur binnen bij Ajax. Dat is de voetballerij, hè. Rare wereld, maar wel leuk.’

Raar is het zeker, maar toch ook weer niet. De voetballerij hangt van lijntjes en netwerken aan elkaar. Hier is één plus één nog gewoon twee, leidt logisch redeneren regelmatig tot begrijpelijke transfers.

Terwijl de supporters van FC Zwolle op internet over elkaar heen rollen om hun gemengde gevoelens over de stap van de trainer te uiten, wordt in ‘t Wereldje van Voetbal International snedig gereageerd. ‘Ach, Spijkerman is het in ieder geval gewend om met moeilijke supporters om te gaan.’ Het is een van de zaken die de Zwollenaar in de slagschaduw van Ten Cate, keeperstrainer Fred Grim en de nog te benoemen andere assistent zeker niet zal missen.

Bron: De Stentor
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:35:02 #42
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38011444
Terug van weg geweest Ten Cate aangesteld
Goed bezig.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_38011493
Prachtig stuk

Ik heb wel vertrouwen in hem, al is het maar vanwege de goede relatie en de band met Ten Cate.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_38011808
quote:
Ben ik de enige die die asociale, sfeerverpestende, broodvoetballende, Davids niet bij Ajax wil?
Als Davids komt, zal hij de helft van z'n salaris in moet leveren, dus hij komt echt niet voor het geld

Bovendien gaat HTC weer een nieuwe kabel bouwen met Urby, Babel, Davids en Mendes
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:35:19 #45
131729 jna
pi_38012560
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:15 schreef Gelderland het volgende:
Weet niet of deze al is langsgekomen, maaruuh:

Omdat Ajax met de DVD: '105 jaar Ajax, een historisch overzicht' kwam, kon Feyenoord niet achterblijven:

[afbeelding]

Nog zonde van zo'n diskette van 1.44 mb, ze kunnen beter zo'n een gebruiken van 770KB
Een kruisje
Jawel, je keek.
pi_38012655
post 'm nog wel eens als ik goede upload-server heb gevonden
Haleloeja
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:39:27 #47
131729 jna
pi_38012663
Volgens een Roemeense vriend is die Ogararu zeker een aanwinst, gaat regelmatig naar voren en kan een bal het strafschopgebied inkrijgen bij een inworp.
Jawel, je keek.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:40:09 #48
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38012675
zo kom je in de kantine van mijn voetbalclub een verhaal vertellen over visie op het veld en zo is het de assistent trainer van ajax

het is een rare wereld die voetbal heet
pi_38012704
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:18 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

FC Hilversum - Ajax
Vriendschappelijk
zaterdag 20 mei
16:00 uur

En bij FC Hilversum hadden ze altijd overheerlijke broodjes bal
Honey ! Take me drunk, i am home !
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 mei 2006 @ 11:54:13 #50
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_38013016
quote:
Van mij hoeft-ie ook echt niet te komen, maar als-ie komt dan vind ik het niet ergerlijk of zo.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')