Ik vind het werkelijk waar schitterend, ga ik het hele topic van genieten, de volle 3 dagen...quote:
Daar doe ik het voorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik vind het werkelijk waar schitterend, ga ik het hele topic van genieten, de volle 3 dagen...![]()
dankjequote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:12 schreef Jorikjet het volgende:
mooi shirtje Brian
Je bent pas echt gaaf als je het gieteren noemtquote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:21 schreef Even het volgende:
[..]
Daar doe ik het voor
Nu ga ik weer Ploingen (copyrighted by me![]()
)
Ga jij maar lekker gieteren...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:26 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je bent pas echt gaaf als je het gieteren noemt
Op wat ?!quote:
quote:
nee eerlijk gezegt niet,quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hey, ik kom even storen. Hebben jullie dit al gezien: Guitar Hero
Das vast wel interessant voor jullie
Wat hij zegt. Ik mis nou een beetje de vaart. In mijn gedachten loopt het niet zo fijn zo.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Iets sneller zou het stukje wel goed doen denk ik. Maar ik zit met iets als Black Dog van led zeppelin in m'n hoofd
Foutquote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hey, ik kom even storen. Hebben jullie dit al gezien: Guitar Hero
Das vast wel interessant voor jullie
Een topic terug zat er een heel bestand van guitar pro bij. Moet je maar es kijken. Zit ontzettend veel tussen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:29 schreef PatjeDoN het volgende:
Wie weet weer es een nieuwe leuk speelbare tab voor die o zo irritante zeurende PatjeDoN?
ben alweer uitgekeken op mn oude.. heb gister een paar van Rancid geprint maar ik vond het een beetje saai klinken nu ik nog steeds geen versterker heb
in de zomervakantie ga ik voor een Roland Cube 30 sparensparen
![]()
![]()
maar goed, lyrics en tabbetjes![]()
![]()
heb geen guitar pro en kan het niet installeren zonder toestemming van mn pa.. wat ik dus niet krijgquote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:43 schreef DuranK het volgende:
[..]
Een topic terug zat er een heel bestand van guitar pro bij. Moet je maar es kijken. Zit ontzettend veel tussen.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:24 schreef PatjeDoN het volgende:
[..]
heb geen guitar pro en kan het niet installeren zonder toestemming van mn pa.. wat ik dus niet krijg![]()
dus, tabs? iemand?
Time of Your Life, is ook een goed speelbaar nummerquote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:58 schreef Desensitized het volgende:
Green Day:
Welcome To Paradise
When I Come Around
Good Riddance
....
Dat is 'good riddance'quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:09 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Time of Your Life, is ook een goed speelbaar nummer![]()
dan moet je wel de goeie tab vinden, der staat een hoop rotzooi op internet...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:09 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Time of Your Life, is ook een goed speelbaar nummer![]()
Dat zijn fijne bakjes ja, er staat er eentje op Gitaarmarkt voor 250, da's wel wat aan de hoge kant, maar verder is het een mooi apparaatquote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
Line 6 DM-4?
too bad geen school meer voor mee, eindexamens.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:25 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
whaah, heerlijk lopen jammen op school
2 gitaren (ik was aan het soleren) en kwam er ineens piano en viool bij
heerlijk
en dat voor een volle zaal
Zijn die dingen zo schrikbarend goed dan?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:21 schreef Neidropje het volgende:
der staat een rocktron tsunami op marktplaats, zoek je nog een chorus? Koop hem!
ik vind die tsunami echt tegek (paar topics terug een sampletje van gepost)!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zijn die dingen zo schrikbarend goed dan?
Ik zoek trouwens nog een goede reverb, iemand tips?
EHX Holy Grail? of zijn er nog andere opties?
Ik vond het niet echt bijzonder eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:44 schreef Neidropje het volgende:
zit trouwens nu Matisyahu te luisteren, wat een tegekke reaggea is dat zeg! goeie delayriffs! Even luisteren Matisyahu - King without a crown (live) van het album "Live at stubbs". Ja inderdaad dat is die rappende-beatboxende-stagedivende joodse gast met keppeltje en lange baard (vette combinatie :|)
de holy grail klinkt goed, en kan van extreem veel tot subtiel weinig reverbquote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:05 schreef TeleluvR het volgende:
Ik denk dat ik in ieder geval de Holy Grail wil gaan proberen...
Ik hoef geen extreme reverb, maar een klein beetje vind ik altijd wel fijn klinken! Voorlopig is het met name bedoeld voor thuis, dus dan zal het wel voldoen!
Dan ga ik em toch maar even proberen. Zijn er ook gebruikers van dit pedaal in dit topic?quote:Op zondag 21 mei 2006 00:36 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
de holy grail klinkt goed, en kan van extreem veel tot subtiel weinig reverb![]()
ja wat moet dat ding daar, ik zie er de zin ervan niet ..quote:Op zondag 21 mei 2006 02:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[afbeelding]
ToVve gitaarP
alleen jammer van het handvat
het zal in ieder geval niet bevorderlijk zijn voor de klank van het ding...quote:Op zondag 21 mei 2006 12:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja wat moet dat ding daar, ik zie er de zin ervan niet ..
Yup. Alleen acceptabel als hij, zoals afgelopen maandag, wordt geleverd in bezit van eigen Steve Vaiquote:Op zondag 21 mei 2006 02:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[afbeelding]
ToVve gitaarP
Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik dat handvat kon waarderen, maar nou vink dat wel wat hebbenquote:Op zondag 21 mei 2006 02:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[afbeelding]
ToVve gitaarP
Handvat is iddquote:Op zondag 21 mei 2006 02:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[afbeelding]
ToVve gitaarP
Ik denk eerlijk gezegd dat de klank van dat "ding" behoorlijk goed is...quote:Op zondag 21 mei 2006 13:01 schreef sanderp het volgende:
[..]
het zal in ieder geval niet bevorderlijk zijn voor de klank van het ding...
Wat is trouwens die lelijke kleurovergang links onder eigenlijkquote:Op zondag 21 mei 2006 13:13 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Handvat is idd.
Ik vind 't sowieso niet 'n bijster mooi model..
dat heet schaduw. (toch?!?!quote:Op zondag 21 mei 2006 13:24 schreef DuranK het volgende:
[..]
Wat is trouwens die lelijke kleurovergang links onder eigenlijkValt me nou pas op
![]()
Daar loopt het een beetje schuin af waardoor de lichtinval anders is maar de kleur is gewoon nog hetzelfdequote:Op zondag 21 mei 2006 13:24 schreef DuranK het volgende:
[..]
Wat is trouwens die lelijke kleurovergang links onder eigenlijkValt me nou pas op
![]()
Die monkey grip van Steve Vai zouden ze inderdaad moeten verbieden, Jezus wat is dat lelijk. Ook een lelijke gitaar:quote:Op zondag 21 mei 2006 02:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[afbeelding]
ToVve gitaarP
Tuurlijk. De elementen zijn dusdanig overstuurd dat je ze op een blok piepschuim kan monteren zonder dat de klank van dat "ding" ook maar een iota verandert.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:23 schreef sXe het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de klank van dat "ding" behoorlijk goed is...
een gat in de body komt de klank lijkt mij niet te goede, of zoals jij het wilt horen, ik denk persoonlijk dat de gitaar een betere klank zou hebben als er geen gat in de body zat.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:23 schreef sXe het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de klank van dat "ding" behoorlijk goed is...
als het een akoestische gitaar was geweest misschien. Maar in dit geval maakt het niet zo gek veel uit.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:03 schreef sanderp het volgende:
[..]
een gat in de body komt de klank lijkt mij niet te goede, of zoals jij het wilt horen, ik denk persoonlijk dat de gitaar een betere klank zou hebben als er geen gat in de body zat.
denk je niet?
Op marktplaats staat een epiphone les paul special II voor 175 euro. klikquote:Op zondag 21 mei 2006 22:16 schreef imported_sphinx het volgende:
ik zoek nog steeds een goedkope les paulen wel een zwarte..
Dat is niks.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:59 schreef Verenjano het volgende:
epiphone les paul special II
Of is dat niks?
Dat is niks en bovendien meer dan de nieuwprijs...quote:Op zondag 21 mei 2006 23:59 schreef Verenjano het volgende:
[..]
Op marktplaats staat een epiphone les paul special II voor 175 euro. klik
Of is dat niks?
daar heb ik 100 euro op geboden voordat ik jouw post zagquote:Op zondag 21 mei 2006 23:59 schreef Verenjano het volgende:
[..]
Op marktplaats staat een epiphone les paul special II voor 175 euro. klik
Of is dat niks?
waarom is het niks en wat is de nieuwprijs dan?quote:Op maandag 22 mei 2006 07:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat is niks en bovendien meer dan de nieuwprijs...
quote:Op maandag 22 mei 2006 20:18 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.speurders.nl/m(...)aster_hmt_super.html
voor de telecaster freaks hier misschien leuk
Ik noem een Les Paul met single coils, fender-kop, dot inlay, ashtray, etc, etc, ook geen Les Paul meer... Dat noem ik verkrachting....quote:Op maandag 22 mei 2006 20:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wel een tele, maar geen mooie..![]()
maar hij is ook specialquote:Op maandag 22 mei 2006 20:41 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik noem een Les Paul met single coils, fender-kop, dot inlay, ashtray, etc, etc, ook geen Les Paul meer... Dat noem ik verkrachting....
Gaat dit weer over de LP Special II?quote:Op maandag 22 mei 2006 21:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar hij is ook special![]()
ik weet dat ie weinig met een les paul te maken heeft, maar ik vind hem wel mooi, kost bijna niks en is toch een redelijke gitaar. dus..![]()
Ik kan met eerlijkheid zeggen dat ik die behoefte nou nog nooit gevoeld hebquote:
IBANEZ!!quote:Op maandag 22 mei 2006 21:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee jongens ik zit te twijfelen wat voor nieuwe gitaar ik ga nemen.
Ibanez JS
Gibson SG
Fender Strat (amerikaanse)
Morgen sowieso naar feedback om ze eens naast elkaar te proberen, de JS en SG al geprobeert eerder, de SG heeft een clean warmer geluid op zich maar die JS speelt toch een stuk lekkerder.
Hebben jullie nog tips, of gewoon een mening waar ik op moet letten.
Ja okee, maar het gaat me er juist even om om je mening te onderbouwen zodat ik weet waarom je er voor kiestquote:Op maandag 22 mei 2006 21:57 schreef TeleluvR het volgende:
Net wat je zelf wilt:
Ik zou gaan voor de strat of de SG, waarschijnlijk voor de strat... Maar beide gitaren zijn erg leuk...
Maar?quote:Op maandag 22 mei 2006 22:09 schreef Desensitized het volgende:
-een strat is ook maar een Strat
Strat = terechte klassieker. En heerlijk om op te spelenquote:Op maandag 22 mei 2006 22:13 schreef Desensitized het volgende:
Strat = saai!
ja dat vind ik dus ookquote:Op maandag 22 mei 2006 22:13 schreef Desensitized het volgende:
Strat = saai!
Ik vind die SG een beetje kutspelen, maar dat is waarschijnlijk wennen omdat je je arm om aan te slaan veel verder naar links moet houden vergeleken bij die ibanez.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:13 schreef Svyatagor het volgende:
Om kort door de bocht te gaan: wil je diversiteit, neem dan die Ibanez, want die zal clean mooi sprankelen en ook nog bruut kunnen scheuren. Maar goed, het ziet er natuurlijk niet uit![]()
Ik zou voor die SG gaan, maar dat komt omdat ik nu fan van Gibson ben. Heb ook een strat, maar daar speel ik niet veel op. Dat kan zo maar veranderen, dus het maakt ook niet zoveel uit.
Het allerbelangrijkste: wat vind je zelf tof klinken, en wat speelt het lekkerst. Op een dag wil je ze toch alledrie hebben
Gegeven dat ik gitarist ben en geen fotomodel boeit me dat absoluut nietquote:Op maandag 22 mei 2006 22:18 schreef Desensitized het volgende:
Tsja, daar zeg ik niks van, maar vind een standaard Strat nog saaier dan een Tele
Eensch!quote:Op maandag 22 mei 2006 22:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat ik gitarist ben en geen fotomodel boeit me dat absoluut niet.
True maar ik wil gewoon iets wat ik écht tof vind niet zomaar iets. Het moet dus goed spelen dat op de eerste plaats, maar het moet er ook wel tof uitzienquote:Op maandag 22 mei 2006 22:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 mei 2006 22:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bo Diddley iets voor je?quote:Op maandag 22 mei 2006 22:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
True maar ik wil gewoon iets wat ik écht tof vind niet zomaar iets. Het moet dus goed spelen dat op de eerste plaats, maar het moet er ook wel tof uitzien![]()
Niet dat ik niet nog een mooie acoustische gitaar wil, maar mijn Es-335 heeft unplugged een heel acceptabele klank en volumequote:Op maandag 22 mei 2006 22:34 schreef inkie1010 het volgende:
Geef mij maar een mooie accoustische gitaar, waar je ook zonder stroom heerlijk op kunt spelen
Moooooi!!!quote:Op maandag 22 mei 2006 22:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet dat ik niet nog een mooie acoustische gitaar wil, maar mijn Es-335 heeft unplugged een heel acceptabele klank en volume.
Dat vind ik zelf weer minder, maar ieder zijn dingquote:Op maandag 22 mei 2006 22:34 schreef inkie1010 het volgende:
Geef mij maar een mooie accoustische gitaar, waar je ook zonder stroom heerlijk op kunt spelen
Hahha, ook toevallig. Ik stel al sinds ik gitaar speel m'n gear af maar ik ben er nu pas achter hoe ik goed kan zien hoe de nek gebogen isquote:Op maandag 22 mei 2006 22:38 schreef sXe het volgende:
Net m'n back-up even opnieuw afgesteld, da's toch wel erg plezierig!
mmmm in mijn ogen een beetje appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee jongens ik zit te twijfelen wat voor nieuwe gitaar ik ga nemen.
Ibanez JS
[afbeelding]
[b]Gibson SG
[afbeelding]
Fender Strat (amerikaanse) [/b]
Morgen sowieso naar feedback om ze eens naast elkaar te proberen, de JS en SG al geprobeert eerder, de SG heeft een clean warmer geluid op zich maar die JS speelt toch een stuk lekkerder.
Hebben jullie nog tips, of gewoon een mening waar ik op moet letten.
Prijzen liggen niet al te ver uit elkaarquote:Op maandag 22 mei 2006 23:36 schreef Neidropje het volgende:
[..]
mmmm in mijn ogen een beetje appels met peren vergelijken.
je maakt een keuze uit 3 totaal verschillende gitaren met 3 totaal verschillende sounds. Misschien is het handig om te vertellen watvoor muziek je speelt en waar de rest van je gear uit bestaat (versterker/effecten/snaren(:P).
zijn het ook niet een beetje erg verschillende prijsklassen?
Ibanez heeft een floyd dacht ik? Wil je dat? Is dat een vereiste?
Gibson staat garant voor een degelijke gitaar die daarbij ook nog behoorlijk waardevast is
Fender idem dito
Ibanez..niet...:P
maar das mijn mening:) vooral vragen; wat speel je, watvoor spullen heb je en wat wil je uitgeven?
Metal * begint te watertanden. Is dat ding goed?quote:
quote:Op zondag 21 mei 2006 22:16 schreef imported_sphinx het volgende:
ik zoek nog steeds een goedkope les paulen wel een zwarte..
Voor 70 euro gekocht:quote:Op maandag 22 mei 2006 00:09 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik vind dat je dan minstens witte binding moet hebben! Dit vind ik zo stijlloos, met die niet-zwarte hardware. Op mijn gitaar is alles zwart behalve de toets.. Metooool.
Holy Diver, Dioquote:Op maandag 22 mei 2006 23:19 schreef DuranK het volgende:
Weet 1 van jullie misschien van welk nummer dit stukje is?
http://media.putfile.com/Wat-is-deze
Persoonlijk vind ik het geluid een beetje té schel net zoals bij veel andere metal dingen. Maar het pedaaltje op zich is een goed dingquote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:46 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Metal * begint te watertanden][/me]. Is dat ding goed?
Lees ik daar Ibanez of SG? Ibanez natuurlijk.
voorprogramma van therapy? DAMN! dat doe je goed!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:31 schreef guitarist.nl het volgende:
o ja ik leef ook nog, woensdag in het voorprogramma van therapy? in de oosterpoort groningen, schijnt wel een mooie zaal te zijn
mijn droom, wat doe jequote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:54 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
[..]
Voor 70 euro gekocht:![]()
![]()
Een zwarte Les Paul met witte randjes.
[afbeelding]
Kopen voor 200 euro?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
mijn droom, wat doe je![]()
![]()
![]()
70 euro mét witte randjes...
![]()
Dankuquote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:37 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Holy Diver, Dio![]()
![]()
Dat je dat niet weet ga je schamen
![]()
Linkje,
http://media.putfile.com/dio-holy-diver
Die is dan ook niet echt van hun.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:03 schreef guitarist.nl het volgende:
shit dat nummer ken ik, ik wist niet dat die van hun was.. damn!
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:10 schreef guitarist.nl het volgende:
tja of wij zijn gepromoveerd
wij staan binnenkort misschien bij een (best wel) grote nederlandse band in het voorprogramma, waar ik helaas verder nog niks over kan zeggen
www.ultimate-guitar.comquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:29 schreef Hiawatha het volgende:
Mensen vragen me wel eens als ze zien dat ik een gitaar thuis heb staan: "Ow leuk, speel je gitaar? Speel eens iets". Ik kan op zich redelijk gitaar spelen, maar 't is hoofdzakelijk met liedjes op CD/MP3/radio meespelen. Kan iemand mij helpen aan bladmuziek van leuke rifjes/liedjes die ik op zo'n moment kan gebruiken? Mag totaal onbekend werk zijn, als 't maar leuk klinkt.
(ik heb onlangs een Simon & Patrick Spruce 6 gekocht. hij speelt heeeeeeeeerlijk)
An sich heb ik alle distortion die ik wil, maar het is lastig om je een miskoop te doen met Boss pedaaltjesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand nog tips wat betreft die pedaaltjes
[afbeelding]
deze klonk in ieder geval wel lekker
Gewoon bij feedback rotterdam geweest en kan je zo van de muur af halen om mee te spelenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:57 schreef NiteSpeed het volgende:
Oe, als je de JS1000 wilt bespelen moet je toch naar een aparte ruimte ofzo, ik heb hem nog niet zien hangen aan de muur ofzo. Alleen achter de vitrine gezien.
Waar hangen ze dan in godsnaam? Ik ben ze nog nooit tegengekomenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gewoon bij feedback rotterdam geweest en kan je zo van de muur af halen om mee te spelen![]()
Tussen de andere ibanez gitaren, er staat nu een occasion, waarschijnlijk dat je er daarom wel op mag spelen, maar hij speelt nog steeds geweldigquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:08 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Waar hangen ze dan in godsnaam? Ik ben ze nog nooit tegengekomen!
Boss dingen zijn leuke pedaaltjes vooral ook voor de prijs, ze zijn niet extreem duur.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
An sich heb ik alle distortion die ik wil, maar het is lastig om je een miskoop te doen met Boss pedaaltjes.
De Weeping Demon bevalt mij prima als wah, maar iemand anders in dit topic speelde het klaar om hem met twee weekjes te slopen.
Misschien dat ik er donderdag even langs ga, dan heb ik meteen tijd om aan Towel Day mee te doen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tussen de andere ibanez gitaren, er staat nu een occasion, waarschijnlijk dat je er daarom wel op mag spelen, maar hij speelt nog steeds geweldigen kost 1250 dan ipv 1550, en wordt geleverd met koffer.
Dus zit er heel erg over te twijfelen om hem nu niet gelijk te gaan halen![]()
Als je die gitaar maar niet voor m'n neus wegkaaptquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:12 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Misschien dat ik er donderdag even langs ga, dan heb ik meteen tijd om aan Towel Day mee te doen.!
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je die gitaar maar niet voor m'n neus wegkaapt![]()
Wat is die Towel Day ?
quote:You sass that hoopy Douglas Adams? Now there's a frood who knew where his towel was. You are invited to join your fellow hitchhikers in mourning the loss of the late great one. Join in on towel day to show your appreciation for the humor and insight that Douglas Adams brought to all our lives.
What do I do?
Carry your towel with you throughout the day to show your participation and mourning.
When do I do it?
May 25th.
Where do I do it?
Everywhere.
Why a towel?
To quote from The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
A towel, it says, is about the most massively useful thing an interstellar hitch hiker can have. Partly it has great practical
value - you can wrap it around you for warmth as you bound across the cold moons of Jaglan Beta; you can lie on it on the brilliant marble-sanded beaches of Santraginus V, inhaling the heady sea vapours; you can sleep under it beneath the stars which shine so redly on the desert world of Kakrafoon; use it to sail a mini raft down the slow heavy river Moth; wet it for use in hand-to-hand-combat; wrap it round your head to ward off noxious fumes or to avoid the gaze of the Ravenous Bugblatter Beast of Traal (a mindboggingly stupid animal, it assumes that if you can't see it, it can't see you - daft as a bush, but very ravenous); you can wave your towel in emergencies as a distress signal, and of course dry yourself off with it if it still seems to be clean enough.
More importantly, a towel has immense psychological value. For some reason, if a strag (strag: non-hitch hiker) discovers that a hitch hiker has his towel with him, he will automatically assume that he is also in possession of a toothbrush, face flannel, soap, tin of biscuits, flask, compass, map, ball of string, gnat spray, wet weather gear, space suit etc., etc. Furthermore, the strag will then happily lend the hitch hiker any of these or a dozen other items that the hitch hiker might accidentally have "lost". What the strag will think is that any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.
Vanaf een euro of 80. De Ibanez Weeping Demon (zie je wel, ik heb niet wat tegen Ibanezquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Alleen wahwahs heb ik nog niet echt geprobeert, in welke prijsklasse heb je ongeveer een goede wahwah ?
Dat had ik ook wel kunnen vinden. Maar wat zijn nou de leuke liedjes om te laten horen? Ik zie alleen maar van die mee-speel nummers.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:33 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
www.ultimate-guitar.com
www.chordie.com
Okee ik onthou hetquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vanaf een euro of 80. De Ibanez Weeping Demon (zie je wel, ik heb niet wat tegen Ibanez) was ¤ 125, maar heeft dusdanig veel instelbaarheid qua geluid dat het me dat wel waard was
.
Es-335quote:Op maandag 22 mei 2006 22:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet dat ik niet nog een mooie acoustische gitaar wil, maar mijn Es-335 heeft unplugged een heel acceptabele klank en volume.
Ik spot met alledrie als ik wil. En ik ben Drenth dus dat mag ik al helemaal.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:55 schreef sanderp het volgende:
[..]
niet spotten met skik, blues, of drenthen, verstehen sie das?!?!![]()
ik vind dat je alleen met Skik mag spotten als je in Erica woontquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:58 schreef sXe het volgende:
[..]
Ik spot met alledrie als ik wil. En ik ben Drenth dus dat mag ik al helemaal.
Dat doe ik ook bijna.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:00 schreef sanderp het volgende:
[..]
ik vind dat je alleen met Skik mag spotten als je in Erica woont![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Neidropje het volgende:
Dit weekend met mn bandje naar duitsland om op een festival te spelen!
vrijdag met een busje heen, vrijdagavond optreden en dronken worden, zaterdag tsjillen in duitsland en zondag weer terug rijden!!!! aaaaaaaaaaaight. We hebben daar vorig jaar ook opgetreden (Zwickau in oost duitsland) en we werden als helden ontvangen (schoenen signeren enzo, gekkenhuis) Dus ik heb er zekerrrrrrrrrrrrr zin in:
[afbeelding]
oh en was deze schaamteloze actie van de red hot chili peppers hier al langsgekomen?: http://rhripoff.ytmnd.com/
Tsja, weinig nieuws. En hoeveel liedjes zijn er niet die Am - G - D(m) - Am gaan? Als je die nieuwe CD's van de peppers luistert, hoor je wel meer akkoordwisselingen en grooves die erg bekend klinken. Ze zijn weinig inventief meer. Maar ik geef toe, met deze Sweet Home Alabama-groove lijkt het wel erg op Trom Petty jaquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Neidropje het volgende:
oh en was deze schaamteloze actie van de red hot chili peppers hier al langsgekomen?: http://rhripoff.ytmnd.com/
Ik kan je de digitech grunge aanradenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Net terug van feedback en een hoop gitaartjes geprobeert, de ibanez JS1000 kwam er bij mij toch als favoriet uitdat gaat hem ook worden waarschijnlijk, en ze hebben hem nu ook al occasion staan voor ruim 300 euro goedkoper terwijl hij nog in perfecte staat is dus dan zou ik eventueel nog wat pedaaltjes erbij kunnen halen
Een Wahwah en een toffe distortion mis ik nog
![]()
Iemand nog tips wat betreft die pedaaltjes
[afbeelding]
deze klonk in ieder geval wel lekker
Hm, kan me eigenlijk niet voorstellen dat het aan je snaren ligt, misschien dat het wat makkelijker zou gaan met een 09 setje erop, als je gewoon in E gestemd staat tenminste. Volgens mij moet je ook inderdaad ke e snaar een behoorlijk stuk richting de g verplaatsen als je een noot een volledige toon wil opdrukken. Maar ik kom net niet helemaal tot de g....quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:15 schreef Jordy-B het volgende:
Iemand die wat kan zeggen over m'n e-snaarprobleempje?
Geen ultrasmalle shredderhals helpt ook, maar bij de g in de buurt komen is alsnog vrij normaal, ook met een .011 e-snaarquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:55 schreef sXe het volgende:
[..]
Hm, kan me eigenlijk niet voorstellen dat het aan je snaren ligt, misschien dat het wat makkelijker zou gaan met een 09 setje erop, als je gewoon in E gestemd staat tenminste. Volgens mij moet je ook inderdaad ke e snaar een behoorlijk stuk richting de g verplaatsen als je een noot een volledige toon wil opdrukken. Maar ik kom net niet helemaal tot de g....
Ik ben Orion, ook van Metallica aan het leren. Zowel de solo als de begeleiding. Wel leuke muziek zo af en toequote:Op woensdag 24 mei 2006 11:09 schreef Desensitized het volgende:
Ik maak eigenlijk nooit bends. De enigste die ik momenteel maak is de A op het fijfde fret.
Sad But True intro
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:13 schreef Neidropje het volgende:
hahaha:
"ïk kan nie kiezen"
http://www.e-eufonia.com/bazaga/pag3.htm
Net zoals dat er meer is dan een Ibanez gitaar is dat slechts een fabeltje wat verspreid is door jaloerse mensenquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:14 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je bent er wel van bewust dat er meer is dan metallica?
Orion is een leuk nummer is idd een leuk nummer om te spelenquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:06 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ik ben Orion, ook van Metallica aan het leren. Zowel de solo als de begeleiding. Wel leuke muziek zo af en toe![]()
als ik die hier neer zou zetten, zou mn bureau instorten. en ik heb een heel stevig bureau.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:07 schreef Svyatagor het volgende:
Oja, het heeft helemaal geen reet met gitaren te maken, maar als iemand nog een 21" CRT zoekt, kijk dan efkens in V&A
Tja, dan moet je ook niet naar Llorret de Mar gaan. Daar gaan enkel de paupers naar toe.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ola, weinig gitaristen, maar zeker wel overal de Lambada gehoord?
La laaa la la la, la la la la la la la laaa.
* Spanje-trauma's heeft
Bah! Dat is idd geen Tele meer te noemen...quote:Op maandag 22 mei 2006 20:18 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.speurders.nl/m(...)aster_hmt_super.html
voor de telecaster freaks hier misschien leuk
Ja, dat lijkt me vrij normaal, lukt mij ook met .009. Probeer te benden met je vingertop (geen plat liggende vingers!). Het makkelijkst is een bend uit te voeren met je ringvinger, en dan kun je wijs- en middelvinger gebruiken ter ondersteuning. De meeste mensen vinden benden makkelijker met hun duim enigszins gekromd over de hals. Wat betreft pijn in je vingers: goed oefenen, dan krijg je vanzelf eelt op je vingers. Probeer een bend ook eens met een beetje vibrato te spelen, dat gaat in het begin heel zwaar maar klinkt wel erg goed. Bovendien kan het onzuiverheden tijdens het opdrukken maskeren. Succes!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:12 schreef Jordy-B het volgende:
Is het normaal dat je hoge e-snaar bij een full bend tot aan de g-snaar gedrukt wordt?
Ik ben nou bezig met de solo van Queen's Friends Will Be Friends, wat op zich een makkelijke solo is (niet als je hem op de manier van het guitar pro-bestand speelt, maar die zit ook zwaar onlogisch in elkaar) en hij lukt prima, alleen krijg ik steeds herrie als ik die ene bend op de e-snaar speel (plus dat het kreng zwaar in m'n vingers snijdt...)
Maar of dat dus normaal is, of ben ik aan nieuwe snaren toe?
Ik speel trouwens op Optima Gold .010 / .013 / .017 / .026 / .035 / .046
"From scratch" of gebruik je al bestaande onderdelen (nek enzo)? Het is namelijk een heeeeeeel karwei!quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:54 schreef Desensitized het volgende:
Ik ga zeer waarschijnlijk zelf een gitaar bouwen
Model word een Dean ML. Moet verder nog zooi uitzoeken, maar word em wel denk ik.
Samen met een maat van me [mede bandlid] , hij gaat een Explorer bouwen.
Iemand ervaring daarmee?? Kom maar op met info
Ik heb al een dikke laag eelt op m'n vingertoppen..quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:30 schreef 6L6 het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me vrij normaal, lukt mij ook met .009. Probeer te benden met je vingertop (geen plat liggende vingers!). Het makkelijkst is een bend uit te voeren met je ringvinger, en dan kun je wijs- en middelvinger gebruiken ter ondersteuning. De meeste mensen vinden benden makkelijker met hun duim enigszins gekromd over de hals. Wat betreft pijn in je vingers: goed oefenen, dan krijg je vanzelf eelt op je vingers. Probeer een bend ook eens met een beetje vibrato te spelen, dat gaat in het begin heel zwaar maar klinkt wel erg goed. Bovendien kan het onzuiverheden tijdens het opdrukken maskeren. Succes!
Zwaarder? We hebben het toch over dat dunne snaartje dat ik al vaak zat dankzij een bend heb gebrokenquote:Op donderdag 25 mei 2006 15:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb al een dikke laag eelt op m'n vingertoppen..
Het probleem is gewoon dat het op de e-snaar véél zwaarder is om een volle bend te doen dan op de B of G-snaar. Dat viel me op en ik vroeg me dus af of dat normaal is...
Dat schakelen doe je toch met de rithem/treble-schakelaar die zich naast de nek bevindt?quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:03 schreef Jorikjet het volgende:
schakelbare humbuckers denk ik
Boeiend... EMGsquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:19 schreef Svyatagor het volgende:
Best geinig, al zal dat wel wat in de klank schelen.
Dat dunne snaartje wat relatief strakker staat gespannen en dus zwaarder voelt om op te drukken, jaquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:57 schreef DuranK het volgende:
[..]
Zwaarder? We hebben het toch over dat dunne snaartje dat ik al vaak zat dankzij een bend heb gebroken![]()
Ik zat er ook al naar te kijken. Volgens mij heeft hij gewoon zwart doffe kapjes over de standaard humbuckers, althans, er staat niks over de elementen in de advertentie.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:41 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Boeiend... EMGs! Mooie gitaar, erg stijlvol.. zo eentje wil ik er ok wel.
Edit: Oh, wacht. Daar staat EMG op. Heeft ie er nou gewoon zo'n kapje overheen?
Ik heb er anders nooit last, maar ben dan ook een echte manquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat dunne snaartje wat relatief strakker staat gespannen en dus zwaarder voelt om op te drukken, ja.
Zou goed kunnen, mijn oude Gib had dat ook!quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik zat er ook al naar te kijken. Volgens mij heeft hij gewoon zwart doffe kapjes over de standaard humbuckers, althans, er staat niks over de elementen in de advertentie.
wat is er met die slagplaat gebeurd?quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, mijn oude Gib had dat ook!
[afbeelding]
De slagplaat van dit exemplaar is ook niet origineel...quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat is er met die slagplaat gebeurd?
Wat een dinky toy gitaar.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, mijn oude Gib had dat ook!
[afbeelding]
2e verlagenquote:Op donderdag 25 mei 2006 20:14 schreef NASDAQbastardo het volgende:
in A wordt dat A A# C# D E F G#
"Rappen - doe je altijd - in een - VIER KWARTS MAAT!"quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:23 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Koele school had jij, wij zijn nooit verder gekomen dan slechte muziek van rapnegers
Serieus op de middelbare school? Volgens mij hadden de muziekleraren waar ik les van heb gehad zelf nog nooit van gehoord...quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:10 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
wat is de Byzantine?
A B C D E F G A < standaard Amineur
7e toon verhogen => Harmonisch
6e en 7e verhogen (stijgend) => Melodisch
4e en 7e verhogen => Zigeunerladder
zo heb ik het geleerd op de middelbare school
Ja wij kregen ook wel blues schema's en wat mineur en majeur enzo inhield. Ik snapte er alleen geen kut van toenquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:10 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
wow, ik heb het goed getroffen![]()
ja, tijdens mijn keuzevak heb ik dat geleerd
we kregen ook wel klassieke stukken te horen en we zongen ook liedjes (the rose)
maar we gingen ook bijv. bluesschema's analyseren en ook toonladders leren
ik vond het echt geweldig![]()
Volgens mij hadden wij dezelfde methode bij muziek...quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:44 schreef DuranK het volgende:
In mijn muziekles kregen we stomme klassieke stukken te horen en moesten we liedjes zingen, en altijd dezelfdeIedereen die muziekles heeft gehad op onze schoolwordt nog steeds gek als die the rose hoort van Bette Midler
Van jaar 1 tot jaar 5 elke week moeten zingen
Ik gebruik Gibson guitar polish voor de body en Lemoil voor de toets...quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:44 schreef imported_sphinx het volgende:
ff om af te wijken van het muziek-les-thema, heb je speciaal spul nodig om een gitaar schoon te maken of kan dat ook met huis tuin en keuken shit?
ja, maar is het ook nódig?quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik gebruik Gibson guitar polish voor de body en Lemoil voor de toets...
Misschien moet je hem eens hoger stemmen dan A?quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:53 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik heb er anders nooit last, maar ben dan ook een echte man![]()
Niet als je op prut speelt, wel als je een beetje zuinig bent op je spullen!quote:
Hij heeft wel een Line 6 Pod XTquote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:07 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Jaja, we zijn er allemaal mee doodgegooid. Maar deze 2-stemmige variant van Canon Rock wil ik jullie niet onthouden!
http://video.google.com/videoplay?docid=5873938141138858984&q=guitar
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:07 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Jaja, we zijn er allemaal mee doodgegooid. Maar deze 2-stemmige variant van Canon Rock wil ik jullie niet onthouden!
ik ben aan het kijken naar een toneport... ik zit te twijfelen tussen een x1 en een x2... de x2 heeft wel wat meer functies en meerdere ingangen, maar kost bijna het dubbele....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niet als je op prut speelt, wel als je een beetje zuinig bent op je spullen!
Van de week een guitarport halen, volgens mij is dat wel leuk speelgoed, ik ben benieuwd!!!
Echt vet om te zien. Knap dat ze dat kunnenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:07 schreef NASDAQbastardo het volgende:
hmmz, ja erg leuk als alle chinezen hetzelfde kunnenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:18 schreef this-is-life het volgende:
[..]
Echt vet om te zien. Knap dat ze dat kunnen![]()
hij heeft zelfs voor de tweede opname een ander blousje aangetrokken, dat vind ik toch wel erg attent van hemquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat ie ook exact dezelfde koppen trekt
Heel erg gaaf.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:22 schreef TeleluvR het volgende:
Woehoe, spontane aanval van GAS:
Van de week gaan kijken bij een Paisley strat, om het setje compleet te maken! (Ik heb al een paisley tele!)
[afbeelding]
En daarom moet je Epi ES-335 eraan geloven, of nietquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:22 schreef TeleluvR het volgende:
Van de week gaan kijken bij een Paisley strat, om het setje compleet te maken! (Ik heb al een paisley tele!)
[afbeelding]
Gaat de goede kant op, ofniet?quote:
Een pinguin is technisch meer aangelegd dan mij.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:11 schreef Desensitized het volgende:
Durf jij het niet dan? Is gewoon een oud en goedkoop hok wat echt niet lelijker kon. Heb er wel een beetje verstand van, dus ben nergens bang voor
Koel, wel ene zwarte slagplaat? Op marktplaats stond ook een keer een bordeauxrode Ibanez met zwarte hardware, errrrg stijlvol. Een van de mooiste kleuren die er zijn, maar het schijnt nogal lastig te zijn de verf egaal te krijgen (qua dikte dus), dus pas opquote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:18 schreef Desensitized het volgende:
Was mijn voorstel wel, mat zwart, maar we gaan voor bordeaux rood.
Mijn zelfbouw Dean ML word zeer waarschijnlijk wel mat zwart![]()
ik ken iemand die een paisley 51 precision bass heeft,quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:22 schreef TeleluvR het volgende:
[afbeelding]
zat ik ook aan te denken.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:50 schreef Jorikjet het volgende:
geaard stopcontact? of je moet achterop de vox de output level iets lager zetten, dus op 25watt ipv 30. helpt hier ook iets (Y)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |