Ik snap de reden ook wel, volgens mijquote:
Die vorige was ook best top! Is dat kratje bier in Brabantpark toen ooit nog opgegaan, eigenlijk?quote:
Goede vraag, geen idee meer, maar aangezien het bier betreft waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Die vorige was ook best top! Is dat kratje bier in Brabantpark toen ooit nog opgegaan, eigenlijk?
Lijkt me ook wel. Moest ik meteen aan denken.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:13 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Goede vraag, geen idee meer, maar aangezien het bier betreft waarschijnlijk wel![]()
Ik zat bij het kabinet vol verbazing toe te kijken hoe terrasstoelen over de grote markt geblazen werdenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel. Moest ik meteen aan denken.
Beste partij onweer trouwens, gister. Ik wilde net gaan slapen.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:19 schreef timmeeeh het volgende:
JDude, zulks een puikend topique
over dat kratje bier hè.. (overigens goed dat je het aankaart JD) volgens mij is dat dat halve kratje bavaria wat kiwi en ik nog moeten opdrinken.
nee. al valt de graanbeurs maar net buiten de foto.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:20 schreef renz0r het volgende:
Zie ik daar t buurmanneke en de graanbeurs?
schaam je.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:20 schreef renz0r het volgende:
Zie ik daar t buurmanneke en de graanbeurs?
Dat is binnen nu en 10 jaar ook Bredaquote:
Vooruit, we zijn de lulligste niet.quote:
al die vieze rotterdammers die in breda komen stappenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:25 schreef renz0r het volgende:
[..]
Zwijndrecht ftw!
Breda is wel leuk uitgaan! Morgen weer
Dat andere Belgian Beer Café, op de Ginnekenmarkt, is ook relaxed!quote:
op dat terras zal ik deze zomer weer vaak vertoeven denk ik. Daar, en op een zeker dakterras 100m er vandaanquote:
Moekequote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat andere Belgian Beer Café, op de Ginnekenmarkt, is ook relaxed!
Hier om de hoek, mooi stukske groen midden in de stadquote:
zundertquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:35 schreef Grotezwans het volgende:
Ben geboren in Breda, maar woon er nu net onder...
vroeger zat daar nog een kroegje met tapijt op de tafelsquote:
is dat daarzo bij de julianalaan?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Hier om de hoek, mooi stukske groen midden in de stad.
[afbeelding]
En natuurlijk de toren als eeuwig baken dat je naar het bier leidt.
Check!quote:
Whehehe, je zei "komen".quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:48 schreef Chowi het volgende:
Hoi. Ik kom nooit in Breda.
Nâh, dat ook niet, inderdaad.quote:
Zeg, wij hebben een reeds lange historie van breda(adoratie)topics, maar ze werder steeds geslotenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:36 schreef Nolius het volgende:
Mja, plaatstopics openen om het plaatstopic openen....
Maar ok, Breda. Niet echt een studentenstad omdat er geen uni zit en maar een handvol hoge scholen. Maar opmerkelijk genoeg kun je er best leuk stappen
dan noem je ook een wijkquote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:17 schreef LittleIcequeen het volgende:
Mooie stad, kwam er toen ik 16 was om de 14 dagen. Had toen iets met een jongen die daar vandaan kwam, Hoge Vught heette die wijk waar hij woond dacht ik.
Zou er alleen niet willen wonen, vind het hier in Hoogezand beter.
Nee daar zou ik ook niet willen wonenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:17 schreef LittleIcequeen het volgende:
Mooie stad, kwam er toen ik 16 was om de 14 dagen. Had toen iets met een jongen die daar vandaan kwam, Hoge Vught heette die wijk waar hij woond dacht ik.
Zou er alleen niet willen wonen, vind het hier in Hoogezand beter.
sjiek idee.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:12 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Tijd voor een Bredameet?
idd, en nog wel meer mensen ook trouwens.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:18 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
sjiek idee.
ik mis alleen nog wat bekenden in dit topique. ik noem een veldmuis, henk telefoon.
Henk is ons ontvlucht - bijna definitief naar de andere kant van den wereld, maar Breda bleef toch trekkenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:18 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
sjiek idee.
ik mis alleen nog wat bekenden in dit topique. ik noem een veldmuis, henk telefoon.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:52 schreef veldmuis het volgende:
Ik werd geroepen! Hallo!
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:52 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Henk is ons ontvlucht - bijna definitief naar de andere kant van den wereld, maar Breda bleef toch trekken- vandaag en gaat enkele buitenlanders laten zien wat onze hoofdstad is
Ik zal hem erop attent maken
Of ik sleep Henk mee of andersom, dat komt goedquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
![]()
[..]
hij zou nog steeds eens mee bier gaan drinken
![]()
mên! Dat doen heul niet alle bredanaars!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:01 schreef Syll het volgende:
Ik werk dr. Wat een verschrikkelijk taaltje zeg.
'Ons ma, Ons pa'
oost europa bedoel je?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:56 schreef JDude het volgende:
Als we dan toch met plaatsnaamtopics aan de gang gaan...
Post hier maar even als je deze sjieke toren wel eens in het echt ziet:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:01 schreef Syll het volgende:
'Ons ma, Ons pa'
Die van ons staat in de koelkastquote:Ons pap is opt werk!
Ik ga het ook niet vandaag trekken, komt vast nog wel een zonnige dag binnekortquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
ben ik alleen zelf vandaag niet in Breda![]()
je werkt in Rijen?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:01 schreef Syll het volgende:
'Ons ma, Ons pa'
Ach ja.. daar doe ik niet aanquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:01 schreef Syll het volgende:
'Ons ma, Ons pa'
Ik ook niet, en ken eigenlijk niet zoveel Bredanaars die daar wel aan doen... behalve dan als je een dagje in Tuinzigt rondlooptquote:
Ik denk waar ken ik die naam vanquote:
Syll werkt waarschijnlijk in tuinzicht.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ook niet, en ken eigenlijk niet zoveel Bredanaars die daar wel aan doen... behalve dan als je een dagje in Tuinzigt rondloopt![]()
Nee iddquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ook niet, en ken eigenlijk niet zoveel Bredanaars die daar wel aan doen... behalve dan als je een dagje in Tuinzigt rondloopt![]()
En ZEKER niks over Rijen.. AHHAAHHAHAHAHAHHA WHAHAHAHAAAAAAAAa snap je hem? Over.. rijen.. HAHAHAAHA MUAHHAAHHAAHA overrijenquote:
Het is dat je uit Breda komt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:15 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
En ZEKER niks over Rijen.. AHHAAHHAHAHAHAHHA WHAHAHAHAAAAAAAAa snap je hem? Over.. rijen.. HAHAHAAHA MUAHHAAHHAAHA overrijen
Sorry![]()
Neen! Niet eens.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:10 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Syll werkt waarschijnlijk in tuinzicht.
Een pauperbuurt.quote:
Stom mens. Waar werk je dan? Heuvel?quote:Ik vind het gewoon een verschrikkelijk taaltje. Vage woorden, irritante g/chhhhhhhhhhhh.
Rot reservebelgen!
ABN-AMRO.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een pauperbuurt.
[..]
Stom mens. Waar werk je dan? Heuvel?
irritant wicht, waar werk je dan, want iedereen waar ik zelf mee omga in breda praat gewoon abn, zonder het ons pa, ons ma, en poihasdlkfjhasquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:19 schreef Syll het volgende:
[..]
Neen! Niet eens.
Wat is tuinzigt?
Ik vind het gewoon een verschrikkelijk taaltje. Vage woorden, irritante g/chhhhhhhhhhhh.
Rot reservebelgen!
Serieus! Ik werk daar net 2 weekjes. En heb het nu al zo'n 300x voorbij horen komen! Dat ge 'ons ma' en ge 'ons pa'! Ja. Maar jullie zijn dan ook geen Belgen. Maar slechts RESERVEbelgen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:25 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
irritant wicht, waar werk je dan, want iedereen waar ik zelf mee omga in breda praat gewoon abn, zonder het ons pa, ons ma, en poihasdlkfjhas
dat terzijde, presteren Belgen nog steeds beter dan Nederlandsers bij taalspelletjes.![]()
![]()
In welke wijk is dat abn-amro kantoor? En kan het wellicht zijn dat je vooroordelen en generalisaties betreffende Bredanaars meer te wijten is aan het infantiele niveau van je collegae, dan aan een representatieve indruk van doorsnee inwoners?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:28 schreef Syll het volgende:
[..]
Serieus! Ik werk daar net 2 weekjes. En heb het nu al zo'n 300x voorbij horen komen! Dat ge 'ons ma' en ge 'ons pa'! Ja. Maar jullie zijn dan ook geen Belgen. Maar slechts RESERVEbelgen.
Ga ergens anders werkenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:28 schreef Syll het volgende:
[..]
Serieus! Ik werk daar net 2 weekjes. En heb het nu al zo'n 300x voorbij horen komen! Dat ge 'ons ma' en ge 'ons pa'! Ja. Maar jullie zijn dan ook geen Belgen. Maar slechts RESERVEbelgen.
Het IQ dat zulke taal uitslaat, zal wel behoorlijk intelligent werk doen daar bij de ABN... Maargoed.. Je werkt aan de Heerbaan? Kzou niet zo snel 1 iemand kunnen opnoemen die praat zoals jij blijkbaar om je heen hoort. Over het algemeen is het toch algemeen redelijk ebschaafd ABN.... alleen niet bij de ABN dusquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:19 schreef Syll het volgende:
[..]
Neen! Niet eens.
Wat is tuinzigt?
Ik vind het gewoon een verschrikkelijk taaltje. Vage woorden, irritante g/chhhhhhhhhhhh.
Rot reservebelgen!
Rot op naar die zwijnenstal dan...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:37 schreef Syll het volgende:
Het is.. Euh.. Welke wijk weet ik niet precies. Kemelstede in ieder geval.
Ik heb geen vooroordelen betreffende mensen uit Breda. Honderd mensen uit Breda en geen één die op een normale manier praat. Dat zeg wat mij betreft genoeg over de doorsnee inwoners van Breda.
Rotterdam! (L)quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:40 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Rot op naar die zwijnenstal dan...
zo dat was mijn intelligente bijdrage.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:37 schreef Syll het volgende:
Het is.. Euh.. Welke wijk weet ik niet precies. Kemelstede in ieder geval.
Ik heb geen vooroordelen betreffende mensen uit Breda. Honderd mensen uit Breda en geen één die op een normale manier praat. Dat zeg wat mij betreft genoeg over de doorsnee inwoners van Breda.
Ja. Familie/vrienden.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
ken je, buiten je werk, ook nog mensen uit Breda? Zo niet, dan komt die conclusie nogal bekrompen over.
Dan begrijp je dat dat meer over jou zegt, dan over de gemiddelde inwoner van Bredaquote:
Ja.. Het feit dat ik sowieso met mensen uit Breda om ga is natuurlijk al een ongelooflijk minpunt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dan begrijp je dat dat meer over jou zegt, dan over de gemiddelde inwoner van Breda
nee, ik bedoel dat het meer over jou zegt, aangezien jij blijkbaar enkel mensen uit breda kent van bedenkelijk allooiquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:55 schreef Syll het volgende:
[..]
Ja.. Het feit dat ik sowieso met mensen uit Breda om ga is natuurlijk al een ongelooflijk minpunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |