abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38275459
Nou wat vinden jullie? Rutte of Verdonk?

Verdonk is opzich wel goed qua standpunten, maar toch lijkt Rutte beter. Ik denk dat Verdonk ook wel gaat winnen aangezien ze in de peilingen op voorsprong staat, maar gun het Rutte eigenlijk.

Hier las ik nog een column over het gebeuren
http://www.dejongejournalist.nl/news.php?nid=2720
  zondag 28 mei 2006 @ 00:52:10 #102
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_38290139
Laat de VVD maar knallen, en Rutte een fatsoenlijke liberale partij starten.
Op slot!
  maandag 29 mei 2006 @ 11:31:54 #103
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_38328012
quote:
Live-verslag NOS verkiezing VVD-lijsttrekker

ANP

HILVERSUM - De NOS zendt de verkiezing van de lijsttrekker van de VVD woensdagavond rechtstreeks uit. De omroep volgt vanuit Hotel Okura in Amsterdam de drie kanshebbers: Mark Rutte, Rita Verdonk en Jelleke Veenendaal.

De uitzending begint omstreeks kwart over zeven met een korte introductie van de kandidaten door VVD-voorzitter Jan van Zanen. Rond 19.30 uur opent een notaris de enveloppe en maakt de winnaar bekend. Het programma eindigt met een korte speech van de nieuwe lijsttrekker, maakte de NOS maandag bekend.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_38328246
Is dit nu allemaal omwille van de zgn. kloof tussen politiek en burger?
Het wordt wel steeds meer een show zeg. Dan maar een kloof.
pi_38328616
Het is nu nog wachten op de eerste politiek partij die de lijsttrekkercampagne laat voeren in een Big Brother achtig huis
  maandag 29 mei 2006 @ 11:49:38 #106
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_38328621
quote:
Op maandag 29 mei 2006 11:38 schreef knnth het volgende:
Is dit nu allemaal omwille van de zgn. kloof tussen politiek en burger?
Het wordt wel steeds meer een show zeg. Dan maar een kloof.
Ach, dit vind ik wel nieuwswaardig. De uitslag bij de PvdA vier jaar geleden was volgens mij ook live op tv.
pi_38329931
Ik vind het ook nieuwswaardig ja, maar dan meer ergens tussen aardbeving Java en het weer.
Achja, nouja, ik hoop maar dat het positieve aandacht is. De coalitie heeft nog maar 6-10 zetels nodig
  dinsdag 30 mei 2006 @ 08:02:57 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_38358280
quote:
Oscar-achtige bekendmaking VVD-lijsttrekker wekt ergernis

Van onze verslaggever

DEN HAAG - Waarom moet Nederland tot woensdagavond wachten tot bekend is of Rita Verdonk VVD-lijsttrekker wordt? De VVD sloot de interne stemming immers al vorige week, in de nacht van woensdag op donderdag. Het gaat slechts om ruim 28 duizend stemmen, die de leden hebben uitgebracht per brief, telefoon of internet.

De reden is ‘heel prozaïsch’, legt een woordvoerder van het VVD-partijbestuur uit. Hemelvaartsdag kwam ertussen. Donderdag en vrijdag waren daardoor vrij. Pas vandaag is het tellen van de stemmen begonnen. En om daar rustig de tijd voor te hebben – het gaat tenslotte deels om stemmen per brief – is de uitslagavond al maanden geleden op woensdag 31 mei gepland.

Daarbij komt dat partijvoorzitter Jan van Zanen, in zijn hoedanigheid als burgemeester van Amstelveen, op dienstreis is naar China. ‘Hij keert pas woensdagmiddag terug, dus dat komt allemaal net mooi uit’, aldus zijn woordvoerder.

Om uitlekken te voorkomen, kennen ook het partijbestuur en de kandidaten de uitslag van de interne verkiezingsstrijd niet. De drie kandidaat-lijsttrekkers, Rita Verdonk, Mark Rutte en Jelleke Veenendaal, horen het nieuws zelf pas op het moment (19.33 uur) dat Van Zanen woensdag in het Amsterdamse hotel Okura de envelop van de notaris openmaakt. Van Zanen weet tot dat moment ook van niets.

‘Wij zijn dus solidair met de mensen die in spanning afwachten’, zegt zijn woordvoerder. Hij wijst erop dat dit voor de VVD de eerste lijsttrekkersverkiezingen zijn. In de evaluatie zal ook worden bekeken of de periode tussen stemming en uitslag niet te lang heeft geduurd.

De enigen die de uitslag wel eerder kennen, zijn de twee gecertificeerde bedrijven die de stemmen verzamelen en tellen, de notaris van het partijbestuur die de supervisie heeft en de notaris van het kamp-Verdonk. Allen zijn aan strikte geheimhouding gebonden.

De campagneleider van Verdonk, Ed Sinke, noemt het ‘volslagen belachelijk’ dat de kandidaten niet een uur van tevoren de uitslag te horen krijgen, zodat ‘ze weten wat voor gezicht ze woensdagavond moeten trekken’ tijdens de bekendmaking, die live wordt uitgezonden op de televisie.

‘Het is toch niet te geloven?’, zegt Sinke. ‘Je zet daar wel je lijsttrekker voor het oog van de natie op een podium. En die moet dan maar afwachten: And the winner is* Denken ze soms dat ze de Oscar-uitreiking organiseren? Het slaat allemaal nergens op.’

Sinke noemt het partijbestuur ‘een stelletje amateurs’. Hij probeert nog steeds de uitslag iets eerder te krijgen, maar het VVD-bestuur houdt voet bij stuk. ‘De procedure is in aanwezigheid van de kandidaten vastgesteld, en die blijft zo’, zegt de woordvoerder van partijvoorzitter Van Zanen.

Bron: De Volkskrant
Kamp-Verdonk met een eigen notaris. Het vertrouwen in de eigen partij is wel erg laag zeg.

Waarom zit het team van Verdonk zou te zeuren om de regels waarvan ze allang vaststaan? Lekker popi-jopi doen door tegen regels aan te schoppen, en dat voor minister Regels Verdonk.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 08:44:49 #109
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_38358631
quote:
AMSTERDAM - Rita Verdonk is met grote meerderheid winnaar geworden van de internetverkiezing voor het VVD-lijsttrekkerschap. Op de website www.rutteofverdonk.nl konden ook sympathisanten van de VVD die geen partijlid zijn, tot zondag middernacht hun voorkeur uitspreken.

Van de 10.000 stemmers heeft 69,5 procent op de huidige minister van Vreemdelingenzaken gestemd, zo meldde bestuurslid Jan Paternotte van de organiserende stichting Het Nieuwe Stemmen maandag.

De verkiezing kende vanaf het begin in mei een vreemd verloop. Mark Rutte scoorde de eerste twee weken het beste. Na het debat in de Tweede Kamer op 16 mei over de zaak-Hirsi Ali groeide de aanhang van Verdonk. "Na dat Kamerdebat twee weken geleden kwam Verdonk in de verdrukking. We denken dat zij daarom veel sympathiestemmen heeft gekregen, aldus Paternotte.
pi_38358755
Ik hoop toch dat het Rutte wordt.
pi_38358840
Dat NOS Journaal is echt zo rechts als de neten. Als ze de keuze van de lijsttrekker van de VVD al rechtstreeks gaan uitzenden.....Zo´n propaganda heeft de PvdA nooit gehad.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_38359100
Ik ga toch voor Verdonk.

Ze staat negatief in de publiciteit, maar vergeet niet dat ze de regels die ze uitvoert niet door haar maar door het 'centrum-linkse' PAARS.

En het is gewoon zo dat de media maar één kant van het verhaal laten zien.

Verdonk heeft moed en straalt gezag uit. Ze wil populair zijn maar durft ook impopulair te zijn. En Mark Rutte lijkt me iemand die veel belooft maar weinig voor elkaar krijgt. De mentaliteit van Nederland moet veranderen. Dat hypocriete moet weg. Nederland moet durven dynamisch en groot te denken in plaats van vals bescheiden en onverschillig. Er moet duidelijkheid en structuur komen.

Maar wat het vreemdelingenbeleid betreft, daar moet ook verandering in komen. Verdonk heeft diverse keren haar beleid verdedigd, maar ik weet nog steeds niet wat haar visie is en wat ze wil bereiken.
pi_38359607
Verdonk is misschien wel rechtlijnig etc. Maar op andere (heeeeeel belangrijkere) vlakken, sociaal economisch, buitenlands beleid, zorg, onderwijs hoor ik haar nooit cq. heeft ze geen ervaring in in de politiek.

Rutte en die andere weer wel, daarom zou ik haar niet kiezen.

Als ze wel wordt gekozen krijg je de rare situatie dat de politiek leider in het kabinet zit en niet in de Tweede Kamer waar het veel beter en makkelijker profileren is.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_38360092
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:12 schreef Netflier het volgende:
En het is gewoon zo dat de media maar één kant van het verhaal laten zien.
Mwoh, "de media" hebben het AHA-debat live uitgezonden, en daarin ging ze behoorlijk nat. Niet door scorende populisten, maar door een integer handelende Rouvoet.
quote:
Verdonk heeft moed en straalt gezag uit. Ze wil populair zijn maar durft ook impopulair te zijn.
Haar bestuur lijkt inderdaad door haar imago bepaald. Ze wil niet de juiste beslissingen nemen, maar beslissingen die haar het gewenste imago geven.
Maar moed, gezag, daadkracht, rechtlijnigheid zijn geen doelen op zich.
Ze is als een automobiliste die een ongeluk ziet aankomen, maar doorrijdt, want 'ik kom van rechts!" Nou, daar heb je lekker veel aan als je brokken maakt ...
quote:
En Mark Rutte lijkt me iemand die veel belooft maar weinig voor elkaar krijgt. De mentaliteit van Nederland moet veranderen. Dat hypocriete moet weg. Nederland moet durven dynamisch en groot te denken in plaats van vals bescheiden en onverschillig. Er moet duidelijkheid en structuur komen.
De nieuwe Bijstandswet is een goed voorbeeld van wat je aandraagt ... met tegenwind ingevoerd door Rutte.
pi_38370253
Rutte lijkt mij veel geschikter, Verdonk krijgt stemmen van mensen die inderdaad puur en alleen naar het imago kijken. Ze geeft aan eerlijk en rechtlijnig te zijn, op zich niet verkeerd natuurlijk, maar als je daar alles op vast pint, dan moet je dat ook altijd zijn, in de kwestie met Ayaan Hirsi Ali komt duidelijk aan het licht dat ze niet rechtlijnig is, ze wist al lang van de verkeerde naam van Ayaan, heel de VVD wist het, het is in een aantal interviews aangegeven, als je dan rechtlijnig bent en voorop staat om te zeggen dat je niet aan klassejustitie doet, dan moet je op dat moment ingrijpen, niet als het bij het grote publiek bekend wordt. Daarnaast kan mevrouw het dan ook niet nalaten om zich buiten dat zelfs over de rug van Ayaan te gaan profileren als de mevrouw die altijd eerlijk is en het juiste doet. Het trieste is dat veel Nederlanders nog zo dom zijn dat ze dat niet doorzien, als Verdonk echt lijsttrekker wordt kan de VVD zichzelf toch echt niet meer serieus nemen als politieke partij, wat een poppenkast...........
pi_38399428
Het enige waar ik bang voor ben is dat Verdonk te weining verstand heeft van andere beleidsterreinen, ik vind haar niet breed genoeg voor een lijsttrekker. Met rechtlijnigheid bereik je mss veel, maar niet alles, zeker niet in de Nederlandse politiek.

Mark Rutte is naar mijn idee de betere kandidaat voor de VVD. En dan mag Verdonk natuurlijk altijd nog minister van Justitie worden oid
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:30:30 #117
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38399520
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat NOS Journaal is echt zo rechts als de neten. Als ze de keuze van de lijsttrekker van de VVD al rechtstreeks gaan uitzenden.....Zo´n propaganda heeft de PvdA nooit gehad.
't is maar goed dat mccarthy geband is, anders had-ie een rolberoerte gekregen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:52:53 #118
3542 Gia
User under construction
pi_38400124
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:39 schreef mark1978 het volgende:
Rutte lijkt mij veel geschikter, Verdonk krijgt stemmen van mensen die inderdaad puur en alleen naar het imago kijken. Ze geeft aan eerlijk en rechtlijnig te zijn, op zich niet verkeerd natuurlijk, maar als je daar alles op vast pint, dan moet je dat ook altijd zijn, in de kwestie met Ayaan Hirsi Ali komt duidelijk aan het licht dat ze niet rechtlijnig is, ze wist al lang van de verkeerde naam van Ayaan, heel de VVD wist het, het is in een aantal interviews aangegeven, als je dan rechtlijnig bent en voorop staat om te zeggen dat je niet aan klassejustitie doet, dan moet je op dat moment ingrijpen, niet als het bij het grote publiek bekend wordt.
Iedereen wist het. Ze zat toch eerst bij een andere partij, waarom hebben die dan niet ingegrepen?
Daarbij was Verdonk, toen er inderdaad heisa over kwam, echt niet van plan om aan klassejustitie te doen. Hier werd ze door de kamer en de premier toe gedwongen.

Niemand heeft dit onderwerp aan willen kaarten, omdat iedereen bang was voor zijn/haar eigen populariteit. Dus heeft iemand het, heel achterbaks, aan Zembla doorgespeeld en krijgt Verdonk het voor haar kiezen.
Ayaan het Nederlanderschap afnemen geeft reacties als "wat een harde bitch!"
Ayaan het Nederlanderschap laten behouden geeft reacties als "en dat Irakees gezinnetje dan?"

Het is nooit goed, dus.

Ik denk dat die doos van een Femke verwacht had dat Rita Ayaan de hand boven het hoofd zou houden. Toen Rita dat dus niet deed, moest mevrouw haar tactiek bijstellen en was ze ineens zo met Ayaan begaan en zette ze Rita als harteloos te kijk.

Ik hoop echt dat Rita lijsttrekker wordt. Ik hoop zelfs dat ze minister-president wordt, hoewel ik dan weer vrees voor haar leven.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:00:57 #119
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38400327
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 09:52 schreef Gia het volgende:
Het is nooit goed, dus.
Nee kneus, het is nooit goed. En daarom laat een goede politicus zich niet in dat soort situaties manoevreren. Wat verdonk doet is dit soort discussies met een ramkoers te lijf gaan. Dat werkt best een paar keer goed, totdat het vloerkleed onder je vandaan getrokken wordt. Daarna kan iedere politicus die zoiets overkomt het wel schudden.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:11:33 #120
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_38400611
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 09:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Iedereen wist het. Ze zat toch eerst bij een andere partij, waarom hebben die dan niet ingegrepen?
Iedereen behalve Verdonk wist het?

Bij een wetenschappelijk bureau werken is trouwens iets heel anders dan parlementarier zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')