Ja, de fik erin met haar.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:53 schreef Sickie het volgende:
Veenendaal blijft de verassing van het debat voor mij.
Misschien is dat niet zo vreemd als je het trimbos-instituut moet geloven.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:58 schreef pberends het volgende:
doen zwaar moeilijk over legaal maken van softdrugs
Wat dat betreft vind ik de PvdA liberaler dan de VVD.
http://www.trimbos.nl/default18542.htmlquote:Utrecht, 15 mei 2006. Het Jaarbericht 2005 van de Nationale Drug Monitor laat zien dat de opmars van cocaïne in het uitgaansleven doorgaat, terwijl het gebruik van cannabis en ecstasy stabiliseert. Het aantal mensen dat met alcohol- of drugsproblemen aanklopt bij de verslavingszorg blijft toenemen, vooral vanwege cocaïne en cannabis. Daarentegen vertoont het aantal opiaatgebruikers (heroïne, methadon) in de ambulante hulpverlening al een paar jaar een dalende lijn.
quote:De leden van de VVD hebben nog tot donderdag 04.00 uur de tijd om te stemmen op hun favoriete lijsttrekker. Naast Verdonk zijn ook Kamerlid Jelleke Veenendaal en staatssecretaris van Onderwijs Mark Rutte kandidaat. De laatste, naast Verdonk de belangrijkste kanshebber, riep maandag zijn partijgenoten op vooral te gaan stemmen. Inmiddels heeft 61 procent van de bijna 40.000 leden dat al gedaan. Op 31 mei wordt de uitslag bekend.
quote:Peiling: Verdonk wordt VVD-leider
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: woensdag 24 mei 2006 @ 09:48
Rita Verdonk zal de lijsttrekker van de VVD gaan worden. Dat wijst een peiling uit van e-mailmarketingbureau Tapps, uitgevoerd in opdracht van BNR Nieuwsradio. In tegenstelling tot eerdere onderzoeken werd deze peiling niet onder kiezers uitgevoerd, maar daadwerkelijk onder VVD-leden. Volgens de peilers is de uitkomst representatief voor het gehele VVD-ledenbestand.
Verdonk krijgt volgens Tapps 64 procent van de stemmen, tegen 32 procent voor haar belangrijkste concurrent Mark Rutte. Jelleke Veenendaal, de derde kandidaat, komt niet verder dan een paar procent. De VVD-leden die nog niet gestemd hebben, kunnen nog tot 4.00 uur vannacht hun voorkeur duidelijk maken. Op woensdag 31 mei wordt de uitslag bekendgemaakt.
Peiling: Verdonk wordt VVD-leider
Ik vermoed dat de gehele peiling 64% voor Verdonk aangaf, en onder VVD-leden 54%.quote:Peiling: Rita Verdonk wint van Mark Rutte
Rita Verdonk krijgt in de strijd om het VVD-lijsttrekkerschap 54 procent van de stemmen van de partijleden. Op Mark Rutte stemt 33 procent van de leden.
Dat blijkt uit een peiling van e-mailmarketingbureau Tapps, in opdracht van BNR Nieuwsradio. Aan de enquête deden 31.000 Nederlanders mee, van wie 370 VVD-leden.
Representatief
Deze VVD-leden, die in meerderheid voor minster voor Vreemdelingenzaken Verdonk kozen, zijn volgens Tapps representatief voor het hele VVD-ledenbestand. 'Op basis van deze uitkomst moet je zeggen dat Rita Verdonk de lijsttrekker wordt,’ zegt directeur Govert van Eerde tegen BNR. Hij verwacht dat Verdonk 54 procent van de stemmen krijgt, tegen Onderwijsstaatssecretaris Rutte 33 procent.
Verdonk, Rutte en kamerlid Jelleke Veenendaal strijden om het lijstrekkerschap van de VVD. De VVD-leden hebben nog tot vannacht vier uur om hun voorkeur aan te geven. Gistermiddag had 68 procent van de 39.000 leden gestemd (bekijk de opkomstcijfers).
Hirsi Ali
Vorige week leek het er nog op dat Rutte profiteerde van de kwestie rond het afgetreden VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de rol die Verdonk daarin speelde (lees Kwestie Hirsi Ali: Rutte wint aan populariteit). Rutte zelf heeft nog alle vertrouwen in een voor hem gunstig resultaat, zei hij gisteren. Of hij gelijk krijgt, wordt woensdag 31 mei duidelijk. Dan maakt het VVD-bestuur de uitslag bekend.
Bron: Elsevier
hmmm ik zie dat ze het een "ledenraadpleging" noemen. Formeel kan het bestuur dus anders besluiten?quote:
quote:Kandidaat-lijsttrekker Mark Rutte zegt dan ook dat hij de strijd binnen de VVD gaat winnen. 'Garanties kan ik niet geven, maar ik denk dat ik voorlig en dat ik ga winnen', zo zei Rutte gisteren.
Rutte's poll
Hij baseert zijn overtuiging op gegevens uit de zeventien VVD-afdelingen in het land over het stemgedrag van de VVD-leden. 'Ik ben alle zeventien kamercentrales af geweest en ik hoor daar dat het goed gaat', aldus Rutte. Gisteravond sloot hij zijn rondgang langs de afdelingen af met een bezoek aan de kamercentrale Leiden.
Volgens Rutte proberen de afdelingsbesturen de leden actief te bewegen alsnog een stem uit te brengen. Feit is dat er de afgelopen dagen een ware run is ontstaan op de interne stembus van de VVD. Gisteren brachten nog eens 2600 leden een stem uit, zo meldt het hoofdbestuur van de partij.
Ed Sinke, campagneleider van Verdonk, verwacht dat de officiele uitslag niet veel afwijkt van de deze peiling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |