Mooiquote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:03 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ach ik ben er inmiddels achter, drakwizard had juist niet de dns bij mij toegevoegd inmiddels heb ik het via een omweg toe kunnen voegen.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | /dev/hda2 /boot ext3 noauto,noatime 1 2 /dev/hda6 / ext3 noatime 0 1 /dev/hda5 none swap sw 0 0 /dev/hda1 /mnt/ntfs ntfs noauto,ro,user 0 0 /dev/hda4 /home/marco/media vfat noauto,rw,user,umask=0077 0 0 /dev/sda1 /mnt/usbstick vfat sync,noauto,rw,user,umask=0077 0 0 /dev/fd0 /mnt/floppy auto rw,noauto,user,sync 0 0 proc /proc proc defaults 0 0 shm /dev/shm tmpfs nodev,nosuid,noexec 0 0 |
1 2 3 4 5 6 7 | [boot loader] timeout=3 default=C:\grldr [operating systems] C:\grldr="Start GRUB" multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINXP="Microsoft Windows XP" /fastdetect |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | timeout 2 title Gentoo kernel (hd0,1)/kernel root=/dev/hda6 title Windows at (hd0,0) root (hd0,0) chainloader +1 title GentooLiveCD kernel (hd0,0)/boot/gentoo root=/dev/ram0 init=/linuxrc looptype=squashfs loop=/livecd.squashfs dokeymap cdroot=dev/hda4 initrd (hd0,0)/boot/gentoo.igz |
1 2 3 4 | # Code to cat a config file removing all comments and blank lines. grep -vh '^#' "$@" | grep -v '^$' |
Nee, typisch voorbeeld van te snelle hardware...quote:
Grub heeft een heel logisch systeem (wat uitgebreid staat beschreven in de info van grubquote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:19 schreef Allochtoon het volgende:
Zoals je ziet definieert grub de partities en schijven anders.
[ code verwijderd ]
Om er maar serieus op in te gaan; ik gebruik nogal wat exotische progs die die andere 'stro's niet in hun package-listing hebben dus dat scheelt me eigenlijk wel veel rompslomp.quote:
Weet ik, maar het is gewoon verwarrend als je de lilo manier gewend bent.quote:Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef devzero het volgende:
[..]
Grub heeft een heel logisch systeem (wat uitgebreid staat beschreven in de info van grub) Maar in kort (hd0,0) is de eerste partitie op de eerste schijf en (hd0,1) is de 2de partitie op de eerste schijf. (hd0,0) is dus je windows partitie en (hd0,1) is bij jou /dev/hda2.
Een van de voordelen imo van grub tov lilo is dat je bij grub een command/boot prompt kan krijgen; dus ook al zit er een fout in je menu.lst config file, je nog wel gewoon kan booten
Je kunt ook gentoo draaien/software installeren zonder ook maar iets te compileren.quote:Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef whoops het volgende:
[..]
Nee, typisch voorbeeld van te snelle hardware...
Zou er straks ook een Kentoo komen met alleen KDEquote:Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef Allochtoon het volgende:
Om er maar serieus op in te gaan; ik gebruik nogal wat exotische progs die die andere 'stro's niet in hun package-listing hebben dus dat scheelt me eigenlijk wel veel rompslomp.
Mijn laptop draait het op een p3-650 met 265 mb ram. Onder het compileren kan je overigens prima doorwerken heurquote:Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef whoops het volgende:
[..]
Nee, typisch voorbeeld van te snelle hardware...
quote:Op maandag 5 juni 2006 18:32 schreef devzero het volgende:
[..]
Zou er straks ook een Kentoo komen met alleen KDE
Niet schrikken maar ->quote:Op maandag 5 juni 2006 18:32 schreef devzero het volgende:
[..]
Zou er straks ook een Kentoo komen met alleen KDE
quote:Op maandag 5 juni 2006 18:46 schreef wdn het volgende:
[..]
Niet schrikken maar ->
http://linuxreviews.org/gentoo/portage_kentoo/
Mjah.quote:Kentoo does NOT support searching portage or installing new packages, it can only be used to update your existing system.
Hoe exotisch, Open Source en wat is het?quote:Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Om er maar serieus op in te gaan; ik gebruik nogal wat exotische progs die die andere 'stro's niet in hun package-listing hebben dus dat scheelt me eigenlijk wel veel rompslomp.
Je webserver zal er wel mee gekapt zijn waardoor hij dus niet meer luistert op poort 80 en je dus een connection refused krijgt. Misschien is hij uitgezet tijdens de install van phpgroupware en is hij door de vastloper niet meer opnieuw opgestart.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:18 schreef Shogo het volgende:
Ok ik heb weer eens een vraag. Ik was bezig met phpgroupware te installeren maar de installer reageerde niet meer na verloop van tijd... Sindsdien krijg ik dus als ik naar localhost/mambo of /phpgroupware wil gaan de melding 'The connection was refused when attempting to contact localhost'. Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar het is zeer toevallig. Nou zit ik daar wel over op te zoeken en kom ik er redelijk wat over tegen maar ben nog niks tegengekomen dat de oplossing bied voor mijn geval, iemand hier die dus misschien wel iets weet?
Hierbij even een plaatje van hoe het eruitziet
Thx. Ik zat eigenlijk net te denken dat het weleens aan apache zou kunnen liggen. Alhoewel toen ik die opstarte ik ook dezelfde melding nog kreeg.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:24 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je webserver zal er wel mee gekapt zijn waardoor hij dus niet meer luistert op poort 80 en je dus een connection refused krijgt. Misschien is hij uitgezet tijdens de install van phpgroupware en is hij door de vastloper niet meer opnieuw opgestart.
alle ebuilds die wel standaard in portage zitten en niet in andere listingsquote:Op maandag 5 juni 2006 19:07 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hoe exotisch, Open Source en wat is het?![]()
De enige waarvan ik weet dat hij standaard in Gentoo zit, en die ik echt mis in Debian/Ubuntu is jEdit...quote:Op maandag 5 juni 2006 21:10 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
alle ebuilds die wel standaard in portage zitten en niet in andere listings![]()
Heb je dat probleem ook niet onder Windows met 1280*1024? De layout van Fok! schaalt namelijk helemaal niet goed. Je kunt een minimumgrootte van je lettertypes instellen voor Konqueror, en b.v. welke grootte je ‘normale’ lettertype is. Een site als gmail zal waarschijnlijk wel leesbaar overkomen, omdat deze iets meer met herschaalbaarheid in het achterhoofd ontworpen is. Op Fok! zijn lettertypes zoveel pixels groot en daarmee basta.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:14 schreef AntiHero het volgende:
De beeldschermresolutie 1280*1024 werkt voor de desktop prima, echter voor internet is deze resolutie veel te klein, Fok! bijvoorbeeld ziet er zo uit:
Ik heb gevonden dat ik 2 bestanden in de Firefox extensions map moet plakken, alleen die staat in de root en daar wil 'ie niet gewoon plakken. Hoe doe je dat? Ik weet uiteraard wel het wachtwoord voor de root maar daar vraagt ie niet naar.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:14 schreef AntiHero het volgende:
Trouwens, ik heb ook nog een probleempje met Flash player for Linux, na het uitpakken typ ik './flashplayer-installer' want dat moet, dan krijg ik een leuk iets dat ie zegt dat ik op enter moet drukken om door te gaan, maar vervolgens doet ie niets
Jawel, maar met Windows is m'n desktop niet zo overdreven groot onder 1024*768 dus daar wil ik best die resolutie draaien, bovendien is de linkerkant van mn scherm gek als ik onder linux 1280*1024 draai, alleen laat het screenshot dat niet zien.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Heb je dat probleem ook niet onder Windows met 1280*1024? De layout van Fok! schaalt namelijk helemaal niet goed. Je kunt een minimumgrootte van je lettertypes instellen voor Konqueror, en b.v. welke grootte je ‘normale’ lettertype is. Een site als gmail zal waarschijnlijk wel leesbaar overkomen, omdat deze iets meer met herschaalbaarheid in het achterhoofd ontworpen is. Op Fok! zijn lettertypes zoveel pixels groot en daarmee basta.
Wat ik meestal doe is midnightcommander installeren en dan in consule als root midgnightcommander starten dan kan je op de oude Norton Commander weg copieren en verplaatsen. Hoef je ook geen commando's te typequote:Op woensdag 7 juni 2006 12:19 schreef AntiHero het volgende:
[..]
Ik heb gevonden dat ik 2 bestanden in de Firefox extensions map moet plakken, alleen die staat in de root en daar wil 'ie niet gewoon plakken. Hoe doe je dat? Ik weet uiteraard wel het wachtwoord voor de root maar daar vraagt ie niet naar.
Het leven is zwaar als je met windows bent opgegroeid![]()
Heb thuis mij main desktop op 1600x1200 draaien en ik wordt totaal gek bij fok als je die probeert te lezen. Zo mogen nu toch echt meer schaalbare sites maken steeds meer mensen nemen een grotere scherm/resolutie.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Heb je dat probleem ook niet onder Windows met 1280*1024? De layout van Fok! schaalt namelijk helemaal niet goed. Je kunt een minimumgrootte van je lettertypes instellen voor Konqueror, en b.v. welke grootte je ‘normale’ lettertype is. Een site als gmail zal waarschijnlijk wel leesbaar overkomen, omdat deze iets meer met herschaalbaarheid in het achterhoofd ontworpen is. Op Fok! zijn lettertypes zoveel pixels groot en daarmee basta.
Daar snap ik echt niets van, sorryquote:Op woensdag 7 juni 2006 12:22 schreef dryfit het volgende:
[..]
Wat ik meestal doe is midnightcommander installeren en dan in consule als root midgnightcommander starten dan kan je op de oude Norton Commander weg copieren en verplaatsen. Hoef je ook geen commando's te type
Doe eerst in de console ‘su’, dan vraagt-ie naar je wachtwoord, en word je tijdelijk root. Dan kun je dat bestand uitvoeren / die bestanden kopiëren. Netter is het om sudo te gebruiken, maar dit werkt waarschijnlijk het makkelijkst.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:19 schreef AntiHero het volgende:
[..]
Ik heb gevonden dat ik 2 bestanden in de Firefox extensions map moet plakken, alleen die staat in de root en daar wil 'ie niet gewoon plakken. Hoe doe je dat? Ik weet uiteraard wel het wachtwoord voor de root maar daar vraagt ie niet naar.
Het leven is zwaar als je met windows bent opgegroeid![]()
ik kan dan in konqueror niets extra, en van commando' s heb ik al helemaal geen kaas gegeten.quote:linux-dk85:/home/tim #
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |