abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:09:21 #201
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38483391
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:03 schreef Shogo het volgende:

[..]

Ach ik ben er inmiddels achter, drakwizard had juist niet de dns bij mij toegevoegd inmiddels heb ik het via een omweg toe kunnen voegen.
Mooi

AntiHero:
1- controleer ofje Wimn je BIOS ingesteld staat op 'booten CD: 1st, HDD 2nd'
2- Je Windows installatie CD in je systeem stoppen (mag ook voor punt 1 )
3- Herstarten moet dan je CD opstarten
4- In het windows scherm Repair kiezen en op de prompt: fixmbr

Dat zou altijd moeten werken
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:21:41 #202
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38487384
Ja dankje Windows heb ik nu aan de praat gekregen ! Nu het volgende probleem :

Ik heb m'n ene harde schijf 'Windows schijf' genoemd, de andere 'Linux schijf'. Ik ben zoals jullie misschien al begrepen van plan om dus op de Linux schijf Linux te installeren. Na het geouwehoer met Mandriva heb ik SuSe gedownload en gebrand. Ik ging weer vol goede moed aan de slag, stop SuSe Linux CD1 in m'n computer en zet m'n computer uit. Ik start hem weer opnieuw op en de computer gaat gewoon weer fijn Windows laden . Ik heb zelfs nog geprobeerd de Windows harde schijf los te halen en er een andere (eveneens slave) er in gehangen en zo geprobeerd te booten, met als resultaat de geliefde melding "Fout tijdens laden besturingssysteem"

Momenteel hangt m'n windows harde schijf er weer in en nu ga ik bier drinken, daar heb ik tenminste geen PC voor nodig
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:33:27 #203
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38487656
Leuke melding is dat he Heb ik ook wel eens mee gevochten
En de oplossing voor Windows is best wel eenvoudig als je weet hoe het moet.
(hmmmmm was dat niet een veelgebruikt argument tegen Linux?)

Heb je al ergens gepost wat voor schijven het zijn? Is het sata of pata?
Kun je als het pata is voor de zekerheid controleren of beide schijven op verschillende kabels zitten en indien ze op 1 kabel zitten dat 1 schijf op master en 1 op slave staat?

vrijdag 2 juni 2006 @ 21:43:24 #204
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38487965
Ze zitten beide op 1 kabel en er is er inderdaad één Master en één Slave, zo herkent ie ze ook bij het booten (1 is SM en ander SS). Sata of pata zou ik niet weten, waar kun je dat zien?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:46:30 #205
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38488063
pata is met die brede kabels en kent jumpers voor master/slave/cable select
sata is met dunne kabels en kent geen jumpers voor m/s/cs

Dus is het pata

Mooi dus dat gaat in principe goed.
Alleen dan ben ik uitgevraagd en moet (indien het bios verteld is van CD te booten) dit volledig werken ......
pi_38495851
Op deze pc deed mijn linux ook niet lief bij dualboot. Toen heb ik wingrub op mijn windows partitie gezet en deed alles het prima. Als je er niet uitkomt zou ik dit proberen.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:14:38 #207
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38502942
Hmm, dat maar proberen dan. Ik heb Wingrub gedownload maar ik snap er eerlijk gezet geen klote van , wat moet ik er mee doen?
pi_38503305
Master boot record aanpassen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:05:14 #209
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38504005
Hoe moet dat?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:09:01 #210
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38504088
http://grub4dos.sourceforge.net/wingrub_examples.html

1.Install GRUB4DOS into NTFS partition

The example above shows how to use GRLDR in a NTFS partiton (BOOT.INI), but what if you insist on using GRUB as your primary boot manager ? Here is how.

1. Open WINGRUB, use the "Base Setup" menu item, click the "Copy stage files" checkbox, then "OK". (This step copy the stage files to your base directory)
2. Use "Install Grub", install GRLDR using the BOOT.INI method
3. Assure that there is an tem in menu.lst to boot your Windows NT/2K/XP,it's something like this:(replace (hd0,0) with real deivce name)

title Boot Windows NT/2K/XP
root (hd0,0)
chainloader +1

4. Reboot, when it gets to the grub console, press 'c', enter command mode
5. Type the following command (replace (hd0,0) with real deivce name)

root (hd0,0)
setup (hd0)

6. If all goes well, GRUB will be installed to MBR (the GNU way), reboot
7. Using GRUB to boot your Windows NT/2K/XP
8. Use "Install Grub", "Remove" grub from BOOT.INI

Geen idee of dit is wat je zoekt trouwens
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:50:22 #211
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38509451
Ik ga maar even in dit topic verder.

HDD zit erin enzo, allemaal goed. Dapper erop geinstalleerd, geen vreemde meldingen gezien. Allemaal puik, geniale manier van installeren (als iemand nu nog durft te beweren dat het moeilijker is dan Windows installeren... Ik wil die mensen wel eens tijdens de installatie Google zien raadplegen op dezelfde pc).

Maar nu: in Grub staat 'ie niet. Althans hij zal Grub wel in het MBR van de verkeerde schijf gezet hebben (de schijf die ik er net bij gezet heb). Die schijf boot niet, dat doet mijn SATA schijf. Hoe zet ik Dapper nu in Grub?

En kan ik dan Breezy makkelijk verwijderen om vervolgens in Windows de partities te verwijderen en bij mijn NTFS partitie te voegen?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:46:59 #212
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38510820
Of ik verander gewoon de boot-sequence in mijn BIOS, dan werkt het ook. Soms is het leven zo simpel. Nu nog even Breezy uit menu.lst halen en de partities in Windows instellen.
pi_38511759
$%^%$^%$ had ik net een dikke help post gemaakt is alles verneukt #$%%#$%% $zooi.

Dus. Zo is mijn config geregeld.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
barbadelhi ntfs # confcat /etc/fstab 
/dev/hda2      /boot      ext3      noauto,noatime   1 2
/dev/hda6      /      ext3      noatime      0 1
/dev/hda5      none      swap      sw      0 0
/dev/hda1      /mnt/ntfs   ntfs      noauto,ro,user   0 0
/dev/hda4      /home/marco/media   vfat   noauto,rw,user,umask=0077   0 0
/dev/sda1      /mnt/usbstick   vfat      sync,noauto,rw,user,umask=0077   0 0
/dev/fd0      /mnt/floppy   auto      rw,noauto,user,sync   0 0
proc         /proc      proc      defaults   0 0
shm         /dev/shm   tmpfs      nodev,nosuid,noexec   0 0

hda1 is mijn windows partitie, de rest kan je boven zien en is wel duidelijk.

1
2
3
4
5
6
7
barbadelhi ntfs # confcat /mnt/ntfs/boot.ini 
[boot loader]
timeout=3
default=C:\grldr
[operating systems]
C:\grldr="Start GRUB"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINXP="Microsoft Windows XP" /fastdetect

Zoals je ziet definieert grub de partities en schijven anders.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
barbadelhi ntfs # confcat /mnt/ntfs/boot/grub/MENU.LST 
timeout 2

title Gentoo
kernel    (hd0,1)/kernel root=/dev/hda6

title Windows at (hd0,0)
root (hd0,0)
chainloader +1

title GentooLiveCD
kernel   (hd0,0)/boot/gentoo root=/dev/ram0 init=/linuxrc looptype=squashfs loop=/livecd.squashfs dokeymap cdroot=dev/hda4
initrd   (hd0,0)/boot/gentoo.igz

En waarom gebruik ik confcat; het haalt alle comments uit de configs. Dit is de code:
barbadelhi ntfs # cat /usr/local/bin/confcat
1
2
3
4
#!/bin/bash
# Code to cat a config file removing all comments and blank lines.

grep -vh '^#' "$@" | grep -v '^$' 
pi_38555462
Probleempje!

Ik heb net gentoo geinstalleerd, en direct daarna gnome.

Nou probeer ik mijn videokaart te installeren met "emerge nvidia-glx nvidia-kernel"

Lijkt het te doen, maar ik krijg geen xorg.conf bestand? Waar kan dat aan liggen? Ik heb x11-xorg ook al gemerged, zonder succes.

Nou kan ik daar geen aanpassingen in maken.
pi_38556600
opgelost.

Gewoon even de nvidia-xconfig gedownload
pi_38564677
Goede distro keus . Als er wat is hoor ik het wel.
pi_38565123
Gentoo Tijd te veel zeker.
  maandag 5 juni 2006 @ 18:28:03 #218
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_38565498
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:18 schreef sampoo het volgende:
Nee, typisch voorbeeld van te snelle hardware...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_38565514
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:19 schreef Allochtoon het volgende:
Zoals je ziet definieert grub de partities en schijven anders.
[ code verwijderd ]
Grub heeft een heel logisch systeem (wat uitgebreid staat beschreven in de info van grub ) Maar in kort (hd0,0) is de eerste partitie op de eerste schijf en (hd0,1) is de 2de partitie op de eerste schijf. (hd0,0) is dus je windows partitie en (hd0,1) is bij jou /dev/hda2.

Een van de voordelen imo van grub tov lilo is dat je bij grub een command/boot prompt kan krijgen; dus ook al zit er een fout in je menu.lst config file, je nog wel gewoon kan booten
pi_38565527
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:18 schreef sampoo het volgende:
Om er maar serieus op in te gaan; ik gebruik nogal wat exotische progs die die andere 'stro's niet in hun package-listing hebben dus dat scheelt me eigenlijk wel veel rompslomp.
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef devzero het volgende:

[..]

Grub heeft een heel logisch systeem (wat uitgebreid staat beschreven in de info van grub ) Maar in kort (hd0,0) is de eerste partitie op de eerste schijf en (hd0,1) is de 2de partitie op de eerste schijf. (hd0,0) is dus je windows partitie en (hd0,1) is bij jou /dev/hda2.

Een van de voordelen imo van grub tov lilo is dat je bij grub een command/boot prompt kan krijgen; dus ook al zit er een fout in je menu.lst config file, je nog wel gewoon kan booten
Weet ik, maar het is gewoon verwarrend als je de lilo manier gewend bent.
pi_38565553
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef whoops het volgende:

[..]

Je kunt ook gentoo draaien/software installeren zonder ook maar iets te compileren.
pi_38565664
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef Allochtoon het volgende:
Om er maar serieus op in te gaan; ik gebruik nogal wat exotische progs die die andere 'stro's niet in hun package-listing hebben dus dat scheelt me eigenlijk wel veel rompslomp.
Zou er straks ook een Kentoo komen met alleen KDE
pi_38565774
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef whoops het volgende:

[..]

Mijn laptop draait het op een p3-650 met 265 mb ram. Onder het compileren kan je overigens prima doorwerken heur .
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:32 schreef devzero het volgende:

[..]

maandag 5 juni 2006 @ 18:46:46 #224
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38566209
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:32 schreef devzero het volgende:

[..]

Niet schrikken maar ->
http://linuxreviews.org/gentoo/portage_kentoo/

pi_38566501
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:46 schreef wdn het volgende:

[..]

Niet schrikken maar ->
http://linuxreviews.org/gentoo/portage_kentoo/

quote:
Kentoo does NOT support searching portage or installing new packages, it can only be used to update your existing system.
Mjah.
pi_38566986
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef Allochtoon het volgende:

[..]

Hoe exotisch, Open Source en wat is het?
  maandag 5 juni 2006 @ 20:18:52 #227
13148 Shogo
Psycho...
pi_38569903
Ok ik heb weer eens een vraag. Ik was bezig met phpgroupware te installeren maar de installer reageerde niet meer na verloop van tijd... Sindsdien krijg ik dus als ik naar localhost/mambo of /phpgroupware wil gaan de melding 'The connection was refused when attempting to contact localhost'. Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar het is zeer toevallig. Nou zit ik daar wel over op te zoeken en kom ik er redelijk wat over tegen maar ben nog niks tegengekomen dat de oplossing bied voor mijn geval, iemand hier die dus misschien wel iets weet?

Hierbij even een plaatje van hoe het eruitziet
pi_38570133
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:18 schreef Shogo het volgende:
Ok ik heb weer eens een vraag. Ik was bezig met phpgroupware te installeren maar de installer reageerde niet meer na verloop van tijd... Sindsdien krijg ik dus als ik naar localhost/mambo of /phpgroupware wil gaan de melding 'The connection was refused when attempting to contact localhost'. Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar het is zeer toevallig. Nou zit ik daar wel over op te zoeken en kom ik er redelijk wat over tegen maar ben nog niks tegengekomen dat de oplossing bied voor mijn geval, iemand hier die dus misschien wel iets weet?

Hierbij even een plaatje van hoe het eruitziet
Je webserver zal er wel mee gekapt zijn waardoor hij dus niet meer luistert op poort 80 en je dus een connection refused krijgt. Misschien is hij uitgezet tijdens de install van phpgroupware en is hij door de vastloper niet meer opnieuw opgestart.
Unox, the worst operating system.
  maandag 5 juni 2006 @ 20:30:06 #229
13148 Shogo
Psycho...
pi_38570353
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:24 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Je webserver zal er wel mee gekapt zijn waardoor hij dus niet meer luistert op poort 80 en je dus een connection refused krijgt. Misschien is hij uitgezet tijdens de install van phpgroupware en is hij door de vastloper niet meer opnieuw opgestart.
Thx. Ik zat eigenlijk net te denken dat het weleens aan apache zou kunnen liggen. Alhoewel toen ik die opstarte ik ook dezelfde melding nog kreeg.
pi_38571915
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:07 schreef sampoo het volgende:

[..]

Hoe exotisch, Open Source en wat is het?
alle ebuilds die wel standaard in portage zitten en niet in andere listings
  maandag 5 juni 2006 @ 21:50:39 #231
65490 whoops
pi_38573452
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:10 schreef Allochtoon het volgende:

[..]

alle ebuilds die wel standaard in portage zitten en niet in andere listings
De enige waarvan ik weet dat hij standaard in Gentoo zit, en die ik echt mis in Debian/Ubuntu is jEdit...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_38578998
Wat ik ook wel makkelijk vind aan gentoo is dat het heel makkelijk is om zelf ebuilds te maken. Zodat je gewoon software kunt downloaden/compileren en toch het port systeem blijven gebruiken. Aan de andere kant zal dat ws ook niet zo moelijk zijn met debian/etc. Maar dan moet je toch weer zelf compileren en dat was toch niet de bedoeling

Maar dit lijkt me meer een discussie voor het [linux] Wat is tegenwoordig de beste linux distro? topic.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 00:18:17 #233
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38579043
Ik weet niet hoe het met Gentoo werkt, maar als ik iets wil installeren dat niet in de repositories staat, zoek ik een rpm en maak er met alien een deb van. Zo kan ik gewoon apt blijven gebruiken om de software te installeren.
pi_38580619
Als er rpm's van zijn Ik heb het meer over software zoals dit. Ik zou dat een voorbeeld van obscuur noemen omdat er niet meer dan een paar duizend (optimistische schatting) gebruikers van zijn. Dan is source downloaden en even een paar regels voor een ebuild toch wel erg makkelijk.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 02:14:03 #235
65490 whoops
pi_38581068
Onder Debian-achtigen gebruik ik voor dit soort dingen vaak Checkinstall...

Erg simpel in gebruik, './configure && make && make install' wordt bijvoorbeeld './configure && make && checkinstall' , en er komt een .deb uitrollen, die je vervolgens kan installeren...

Checkinstall zelf staat de standaard repositories...
pi_38581171
* devzero noteert, want binnenkort wil ik even een partitie opschonen en ubuntu installeren om te proberen

ook al vond ik debian vroeger niets
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:14:05 #237
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38619682
Eindelijk Linux aan de praat gekregen en meteen weer een vraagje

De beeldschermresolutie 1280*1024 werkt voor de desktop prima, echter voor internet is deze resolutie veel te klein, Fok! bijvoorbeeld ziet er zo uit:

Veel te veel ruimte aan de rechterkant en de tekst is te klein (voor mij) om te lezen.

Op 1024*768 werkt internet prima echter heb ik de desktop van een bijziende, de tekst en icontjes zijn overal te groot (misschien niet erg duidelijk op dit screenshot, maar neem het maar van mij aan ):

Trouwens, ik heb ook nog een probleempje met Flash player for Linux, na het uitpakken typ ik './flashplayer-installer' want dat moet, dan krijg ik een leuk iets dat ie zegt dat ik op enter moet drukken om door te gaan, maar vervolgens doet ie niets
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:14:07 #238
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_38621299
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:14 schreef AntiHero het volgende:
De beeldschermresolutie 1280*1024 werkt voor de desktop prima, echter voor internet is deze resolutie veel te klein, Fok! bijvoorbeeld ziet er zo uit:
Heb je dat probleem ook niet onder Windows met 1280*1024? De layout van Fok! schaalt namelijk helemaal niet goed. Je kunt een minimumgrootte van je lettertypes instellen voor Konqueror, en b.v. welke grootte je ‘normale’ lettertype is. Een site als gmail zal waarschijnlijk wel leesbaar overkomen, omdat deze iets meer met herschaalbaarheid in het achterhoofd ontworpen is. Op Fok! zijn lettertypes zoveel pixels groot en daarmee basta.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:19:10 #239
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38621452
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:14 schreef AntiHero het volgende:
Trouwens, ik heb ook nog een probleempje met Flash player for Linux, na het uitpakken typ ik './flashplayer-installer' want dat moet, dan krijg ik een leuk iets dat ie zegt dat ik op enter moet drukken om door te gaan, maar vervolgens doet ie niets
Ik heb gevonden dat ik 2 bestanden in de Firefox extensions map moet plakken, alleen die staat in de root en daar wil 'ie niet gewoon plakken. Hoe doe je dat? Ik weet uiteraard wel het wachtwoord voor de root maar daar vraagt ie niet naar.

Het leven is zwaar als je met windows bent opgegroeid
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:21:29 #240
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38621521
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Heb je dat probleem ook niet onder Windows met 1280*1024? De layout van Fok! schaalt namelijk helemaal niet goed. Je kunt een minimumgrootte van je lettertypes instellen voor Konqueror, en b.v. welke grootte je ‘normale’ lettertype is. Een site als gmail zal waarschijnlijk wel leesbaar overkomen, omdat deze iets meer met herschaalbaarheid in het achterhoofd ontworpen is. Op Fok! zijn lettertypes zoveel pixels groot en daarmee basta.
Jawel, maar met Windows is m'n desktop niet zo overdreven groot onder 1024*768 dus daar wil ik best die resolutie draaien, bovendien is de linkerkant van mn scherm gek als ik onder linux 1280*1024 draai, alleen laat het screenshot dat niet zien.
pi_38621557
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:19 schreef AntiHero het volgende:

[..]

Ik heb gevonden dat ik 2 bestanden in de Firefox extensions map moet plakken, alleen die staat in de root en daar wil 'ie niet gewoon plakken. Hoe doe je dat? Ik weet uiteraard wel het wachtwoord voor de root maar daar vraagt ie niet naar.

Wat ik meestal doe is midnightcommander installeren en dan in consule als root midgnightcommander starten dan kan je op de oude Norton Commander weg copieren en verplaatsen. Hoef je ook geen commando's te type
pi_38621592
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Heb thuis mij main desktop op 1600x1200 draaien en ik wordt totaal gek bij fok als je die probeert te lezen. Zo mogen nu toch echt meer schaalbare sites maken steeds meer mensen nemen een grotere scherm/resolutie.
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:43:51 #243
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38622023
Ik denk dat 1280*1024 gewoon ff wennen is / wachten tot Breuls iets met de layout doet
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:57:22 #244
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38622336
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:22 schreef dryfit het volgende:

[..]

Wat ik meestal doe is midnightcommander installeren en dan in consule als root midgnightcommander starten dan kan je op de oude Norton Commander weg copieren en verplaatsen. Hoef je ook geen commando's te type
Daar snap ik echt niets van, sorry
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:06:10 #245
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38622573
mc is tof. Was altijd een van de eerste dingen die ik installeerde, tot ik pico ging gebruiken om bestanden te editen. Dat deed ik daarvoor ook met mc.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:13:38 #246
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_38622808
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:19 schreef AntiHero het volgende:

[..]

Doe eerst in de console ‘su’, dan vraagt-ie naar je wachtwoord, en word je tijdelijk root. Dan kun je dat bestand uitvoeren / die bestanden kopiëren. Netter is het om sudo te gebruiken, maar dit werkt waarschijnlijk het makkelijkst.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:23:27 #247
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38623092
Hmm, ik werk gewoon met konqueror om de bestanden te kopieren. Als ik in konsole 'su' intyp en daarna het wachtwoord dan krijg ik
quote:
linux-dk85:/home/tim #
ik kan dan in konqueror niets extra, en van commando' s heb ik al helemaal geen kaas gegeten.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:27:03 #248
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38623197
Doe eens
1cp 'volledig path van bestand' 'locatie waar het moet komen'

als je root bent in een terminal.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:30:38 #249
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38623333
Zonder quotes enzo, natuurlijk.
pi_38624501
Hoe typen jullie eigenlijk speciale karakters, ik ben op zoek naar een keymap die de rechter control en alt gebruikt als modifiers om de tekens op de aeoucn te zetten.

Verder heb ik in talloze files "xset m 5 5" neergedumpt om mijn muissnelheid aan te passen maar die pakt ie ook niet, what gives?

Ik gebruik overigens e16 maar andere basalere methoden heb ik liever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')