Leuke test!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:24 schreef wdn het volgende:
Nagenoeg alle Linux'en hebben een LAMP installatie (Linux, Apache, Mysql, Php) dus dat loopt wel los
De genoemde hardware is volgende mij redelijk standaard.
Hauppage zou moeten draaien onder Linux: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=106713&highlight=hauppage
Mbt welke Linux probeer eerst dit eens: http://www.zegeniestudios.net/ldc/
Jouw vraag is namelijk niet echt te beantwoorden.
Ikzelf ben erg into Ubuntu
Juist omgekeerd: Je kunt standaard niet als root inloggen, alles doe je middels sudo commands.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:29 schreef TR08 het volgende:
Beste linux distro....das zo'n beetje hetzelfde als vragen "wat is de beste auto" zonder verdere toelichting.
Ik ben zelf erg fan van debian, ubuntu is op debian gebaseerd en ziet er vrij ok uit. Vroeger was het alleen zo dat de standaard gebruiker al root was, waar je niet op zit te wachten. Als ze dat nog niet opgelost hebben zou ik zeggen: Neem Debian.
Ik begrijp zowieso de noodzaak niet van ubuntu/kubuntu/xbuntu e.d. Het enige verschil is de standaard wm en dat lijkt mij toch niet zo bijzonder. Je hoort gewoon zelf bij een installatie te kunnen kiezen of je voor kde, gnome,xcfe of enkel de console gaat . Ubuntu is een leuk initiatief, maar ik vind het te "modieus" en "windowsachtig".quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:34 schreef BladE-l----- het volgende:
Ben net overgegaan op Kubuntu, ben ik toch wat beter over te spreken dan Ubuntu.
Vooral grafisch beter (eigenlijk het enige echte verschil).
Dat lijkt mij ook niet ideaal. root is blijkbaar enkel vervangen door jezelf en als iemand je gewone password weet dan weet men in feite ook meteen je "root" aangezien men dan toegang heeft tot de sudo commands.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:35 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Juist omgekeerd: Je kunt standaard niet als root inloggen, alles doe je middels sudo commands.
Je bent standaard superuser.
Same als iemand achter je root password komt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:39 schreef sampoo het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet ideaal. root is blijkbaar enkel vervangen door jezelf en als iemand je gewone password weet dan weet men in feite ook meteen je "root" aangezien men dan toegang heeft tot de sudo commands.
Het is een desktopdistro. Als ik omalief uit zou moeten leggen wat het verschil is tussen een gebruikerswachtwoord en een rootwachtwoord en welke wanneer gebruikt zou moeten worden, denk ik dat ze het pas weet als ze onder de grond ligt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:39 schreef sampoo het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet ideaal. root is blijkbaar enkel vervangen door jezelf en als iemand je gewone password weet dan weet men in feite ook meteen je "root" aangezien men dan toegang heeft tot de sudo commands.
Modieus kan ik inkomen, maar windowsachtig? De standaard WM is gnome, die is eerder mac-achtig.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:36 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik begrijp zowieso de noodzaak niet van ubuntu/kubuntu/xbuntu e.d. Het enige verschil is de standaard wm en dat lijkt mij toch niet zo bijzonder. Je hoort gewoon zelf bij een installatie te kunnen kiezen of je voor kde, gnome,xcfe of enkel de console gaat . Ubuntu is een leuk initiatief, maar ik vind het te "modieus" en "windowsachtig".
Het is posix compliant te maken, maar daar houden de vergelijkingen toch ook op.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:53 schreef muhammad_ali het volgende:
windows XP Pro + Sp2!
Alleen gebruik je je root password (die hopelijk anders is dan je gebruikersdistro) wat minder.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:43 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Same als iemand achter je root password komt.
Je moet gewoon voorzichtig zijn met je password.
Je oma hoeft niets te weten over een rootwachtwoord. Die gebruik je als oma zegt dat iets niet goed werkt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Het is een desktopdistro. Als ik omalief uit zou moeten leggen wat het verschil is tussen een gebruikerswachtwoord en een rootwachtwoord en welke wanneer gebruikt zou moeten worden, denk ik dat ze het pas weet als ze onder de grond ligt.
Met het modieuse doel ik ook enigzins op windowsachtig, de vanzelfsprekendheid dat je een GUI en een wm wilt gaat gebruiken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:57 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Modieus kan ik inkomen, maar windowsachtig? De standaard WM is gnome, die is eerder mac-achtig.
Ik heb niets tegen ubuntu, ik heb zelf ook 20 CD's besteld, en ik zou ze ook beter vinden om Windows gebruikers van Windows te laten af stappen dan Debian bijv. maar ik wil dus wel tweaken in het begin. Dat heb ik er wel voor over en als het eenmaal naar wens draait dan hoef je er weinig tot niets meer mee te doen.quote:Ik draai zelf ook ubuntu, and i love it. Vooral het feit dat ik niet teveel wordt geconfronteerd met de WM, dat alle overbodige troep eruit gesloopt is. Je boet in aan flexibiliteit - toegegeven, maar ik wil helemaal niet eindeloos tweaken aan m'n OS. Ik wil gewoon iets dat werkt en waar ik werk op gedaan kan krijgen.
Sinds wanneer ben je verplicht om bij sudo een pass invoeren. Sudo is alleen handiger t.o.v root daar alleen de programma's die je hebt aangegeven als root worden gedraait. Ik hoef bijv. enkel sudo mcedit te starten om mcedit als root te draaien. Aangezien ubuntu standaard met sudo werkt, lijkt mij dat het aantal programma's die onder sudo kunnen draaien een stuk groter moet zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:08 schreef dryfit het volgende:
Bij een bug of vulnerability hoef je bij een root account alleen de pass raden, bij sudo moet je gebruikersnaam weten en pass. Dus lijkt mij Sudo veiliger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |