abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38566986
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef Allochtoon het volgende:

[..]

Om er maar serieus op in te gaan; ik gebruik nogal wat exotische progs die die andere 'stro's niet in hun package-listing hebben dus dat scheelt me eigenlijk wel veel rompslomp.
Hoe exotisch, Open Source en wat is het?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 5 juni 2006 @ 20:18:52 #227
13148 Shogo
Psycho...
pi_38569903
Ok ik heb weer eens een vraag. Ik was bezig met phpgroupware te installeren maar de installer reageerde niet meer na verloop van tijd... Sindsdien krijg ik dus als ik naar localhost/mambo of /phpgroupware wil gaan de melding 'The connection was refused when attempting to contact localhost'. Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar het is zeer toevallig. Nou zit ik daar wel over op te zoeken en kom ik er redelijk wat over tegen maar ben nog niks tegengekomen dat de oplossing bied voor mijn geval, iemand hier die dus misschien wel iets weet?

Hierbij even een plaatje van hoe het eruitziet
pi_38570133
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:18 schreef Shogo het volgende:
Ok ik heb weer eens een vraag. Ik was bezig met phpgroupware te installeren maar de installer reageerde niet meer na verloop van tijd... Sindsdien krijg ik dus als ik naar localhost/mambo of /phpgroupware wil gaan de melding 'The connection was refused when attempting to contact localhost'. Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar het is zeer toevallig. Nou zit ik daar wel over op te zoeken en kom ik er redelijk wat over tegen maar ben nog niks tegengekomen dat de oplossing bied voor mijn geval, iemand hier die dus misschien wel iets weet?

Hierbij even een plaatje van hoe het eruitziet
Je webserver zal er wel mee gekapt zijn waardoor hij dus niet meer luistert op poort 80 en je dus een connection refused krijgt. Misschien is hij uitgezet tijdens de install van phpgroupware en is hij door de vastloper niet meer opnieuw opgestart.
Unox, the worst operating system.
  maandag 5 juni 2006 @ 20:30:06 #229
13148 Shogo
Psycho...
pi_38570353
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:24 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Je webserver zal er wel mee gekapt zijn waardoor hij dus niet meer luistert op poort 80 en je dus een connection refused krijgt. Misschien is hij uitgezet tijdens de install van phpgroupware en is hij door de vastloper niet meer opnieuw opgestart.
Thx. Ik zat eigenlijk net te denken dat het weleens aan apache zou kunnen liggen. Alhoewel toen ik die opstarte ik ook dezelfde melding nog kreeg.
pi_38571915
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:07 schreef sampoo het volgende:

[..]

Hoe exotisch, Open Source en wat is het?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
alle ebuilds die wel standaard in portage zitten en niet in andere listings
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 5 juni 2006 @ 21:50:39 #231
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_38573452
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:10 schreef Allochtoon het volgende:

[..]

alle ebuilds die wel standaard in portage zitten en niet in andere listings
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
De enige waarvan ik weet dat hij standaard in Gentoo zit, en die ik echt mis in Debian/Ubuntu is jEdit...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_38578998
Wat ik ook wel makkelijk vind aan gentoo is dat het heel makkelijk is om zelf ebuilds te maken. Zodat je gewoon software kunt downloaden/compileren en toch het port systeem blijven gebruiken. Aan de andere kant zal dat ws ook niet zo moelijk zijn met debian/etc. Maar dan moet je toch weer zelf compileren en dat was toch niet de bedoeling
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar dit lijkt me meer een discussie voor het [linux] Wat is tegenwoordig de beste linux distro? topic.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 00:18:17 #233
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38579043
Ik weet niet hoe het met Gentoo werkt, maar als ik iets wil installeren dat niet in de repositories staat, zoek ik een rpm en maak er met alien een deb van. Zo kan ik gewoon apt blijven gebruiken om de software te installeren.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_38580619
Als er rpm's van zijn
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik heb het meer over software zoals dit. Ik zou dat een voorbeeld van obscuur noemen omdat er niet meer dan een paar duizend (optimistische schatting) gebruikers van zijn. Dan is source downloaden en even een paar regels voor een ebuild toch wel erg makkelijk.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 02:14:03 #235
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_38581068
Onder Debian-achtigen gebruik ik voor dit soort dingen vaak Checkinstall...

Erg simpel in gebruik, './configure && make && make install' wordt bijvoorbeeld './configure && make && checkinstall' , en er komt een .deb uitrollen, die je vervolgens kan installeren...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Checkinstall zelf staat de standaard repositories...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_38581171
* devzero noteert, want binnenkort wil ik even een partitie opschonen en ubuntu installeren om te proberen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ook al vond ik debian vroeger niets
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:14:05 #237
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38619682
Eindelijk Linux aan de praat gekregen en meteen weer een vraagje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De beeldschermresolutie 1280*1024 werkt voor de desktop prima, echter voor internet is deze resolutie veel te klein, Fok! bijvoorbeeld ziet er zo uit:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Veel te veel ruimte aan de rechterkant en de tekst is te klein (voor mij) om te lezen.

Op 1024*768 werkt internet prima echter heb ik de desktop van een bijziende, de tekst en icontjes zijn overal te groot (misschien niet erg duidelijk op dit screenshot, maar neem het maar van mij aan
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
):

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Trouwens, ik heb ook nog een probleempje met Flash player for Linux, na het uitpakken typ ik './flashplayer-installer' want dat moet, dan krijg ik een leuk iets dat ie zegt dat ik op enter moet drukken om door te gaan, maar vervolgens doet ie niets
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:14:07 #238
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_38621299
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:14 schreef AntiHero het volgende:
De beeldschermresolutie 1280*1024 werkt voor de desktop prima, echter voor internet is deze resolutie veel te klein, Fok! bijvoorbeeld ziet er zo uit:
Heb je dat probleem ook niet onder Windows met 1280*1024? De layout van Fok! schaalt namelijk helemaal niet goed. Je kunt een minimumgrootte van je lettertypes instellen voor Konqueror, en b.v. welke grootte je ‘normale’ lettertype is. Een site als gmail zal waarschijnlijk wel leesbaar overkomen, omdat deze iets meer met herschaalbaarheid in het achterhoofd ontworpen is. Op Fok! zijn lettertypes zoveel pixels groot en daarmee basta.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:19:10 #239
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38621452
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:14 schreef AntiHero het volgende:
Trouwens, ik heb ook nog een probleempje met Flash player for Linux, na het uitpakken typ ik './flashplayer-installer' want dat moet, dan krijg ik een leuk iets dat ie zegt dat ik op enter moet drukken om door te gaan, maar vervolgens doet ie niets
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik heb gevonden dat ik 2 bestanden in de Firefox extensions map moet plakken, alleen die staat in de root en daar wil 'ie niet gewoon plakken. Hoe doe je dat? Ik weet uiteraard wel het wachtwoord voor de root maar daar vraagt ie niet naar.

Het leven is zwaar als je met windows bent opgegroeid
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:21:29 #240
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38621521
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Heb je dat probleem ook niet onder Windows met 1280*1024? De layout van Fok! schaalt namelijk helemaal niet goed. Je kunt een minimumgrootte van je lettertypes instellen voor Konqueror, en b.v. welke grootte je ‘normale’ lettertype is. Een site als gmail zal waarschijnlijk wel leesbaar overkomen, omdat deze iets meer met herschaalbaarheid in het achterhoofd ontworpen is. Op Fok! zijn lettertypes zoveel pixels groot en daarmee basta.
Jawel, maar met Windows is m'n desktop niet zo overdreven groot onder 1024*768 dus daar wil ik best die resolutie draaien, bovendien is de linkerkant van mn scherm gek als ik onder linux 1280*1024 draai, alleen laat het screenshot dat niet zien.
pi_38621557
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:19 schreef AntiHero het volgende:

[..]

Ik heb gevonden dat ik 2 bestanden in de Firefox extensions map moet plakken, alleen die staat in de root en daar wil 'ie niet gewoon plakken. Hoe doe je dat? Ik weet uiteraard wel het wachtwoord voor de root maar daar vraagt ie niet naar.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Wat ik meestal doe is midnightcommander installeren en dan in consule als root midgnightcommander starten dan kan je op de oude Norton Commander weg copieren en verplaatsen. Hoef je ook geen commando's te type
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_38621592
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Heb thuis mij main desktop op 1600x1200 draaien en ik wordt totaal gek bij fok als je die probeert te lezen. Zo mogen nu toch echt meer schaalbare sites maken steeds meer mensen nemen een grotere scherm/resolutie.
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:43:51 #243
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38622023
Ik denk dat 1280*1024 gewoon ff wennen is / wachten tot Breuls iets met de layout doet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:57:22 #244
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38622336
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:22 schreef dryfit het volgende:

[..]

Wat ik meestal doe is midnightcommander installeren en dan in consule als root midgnightcommander starten dan kan je op de oude Norton Commander weg copieren en verplaatsen. Hoef je ook geen commando's te type
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Daar snap ik echt niets van, sorry
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:06:10 #245
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38622573
mc is tof. Was altijd een van de eerste dingen die ik installeerde, tot ik pico ging gebruiken om bestanden te editen. Dat deed ik daarvoor ook met mc.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:13:38 #246
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_38622808
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:19 schreef AntiHero het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Doe eerst in de console ‘su’, dan vraagt-ie naar je wachtwoord, en word je tijdelijk root. Dan kun je dat bestand uitvoeren / die bestanden kopiëren. Netter is het om sudo te gebruiken, maar dit werkt waarschijnlijk het makkelijkst.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:23:27 #247
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38623092
Hmm, ik werk gewoon met konqueror om de bestanden te kopieren. Als ik in konsole 'su' intyp en daarna het wachtwoord dan krijg ik
quote:
linux-dk85:/home/tim #
ik kan dan in konqueror niets extra, en van commando' s heb ik al helemaal geen kaas gegeten.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:27:03 #248
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38623197
Doe eens
1cp 'volledig path van bestand' 'locatie waar het moet komen'

als je root bent in een terminal.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:30:38 #249
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38623333
Zonder quotes enzo, natuurlijk.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_38624501
Hoe typen jullie eigenlijk speciale karakters, ik ben op zoek naar een keymap die de rechter control en alt gebruikt als modifiers om de tekens op de aeoucn te zetten.

Verder heb ik in talloze files "xset m 5 5" neergedumpt om mijn muissnelheid aan te passen maar die pakt ie ook niet, what gives?

Ik gebruik overigens e16 maar andere basalere methoden heb ik liever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop