Het is nog maar de vraag in hoeverre dit onder de aandacht van de minister is gebracht. Rita zal wel niet elke ochtend aan jurisprudentieonderzoek doen. De IND had Ayaan een kennisgeving kunnen zenden waarin zij constateert dat het naturalisatiebesluit zonder rechtskracht is gebleven, maar dat heeft de IND niet gedaan. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dan had Verdonk dit punt dus moeten oppakken in november of december 2005. Niet een half jaar later.
Allemaal KEIHARD AANPAKKEN!!!!een!quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:34 schreef Gia het volgende:
Columniste vertelde Verdonk over leugens Hirsi Ali
Ook meteen onderzoeken die griet. Als zij zo bevriend was met Ayaan heeft ze misschien ook wel gelogen.
ze was bevriend met theo ..quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:34 schreef Gia het volgende:
Ook meteen onderzoeken die griet. Als zij zo bevriend was met Ayaan heeft ze misschien ook wel gelogen.
Lezen is moeilijk he? Er staat helemaal niet dat ze bevriend was met Hirshi Ali.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:34 schreef Gia het volgende:
Nadat ie vermoord was was iedereen bevriend met theo.quote:
idd .. niets is nl minder waar, zij is fel tegen ayaan en haar visie op de "bevrijding en emancipatie van de islamitische vrouw"quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he? Er staat helemaal niet dat ze bevriend was met Hirshi Ali.
Ze schreef al heel lang columns op de website van Theo toen hij nog in leven was.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:40 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Nadat ie vermoord was was iedereen bevriend met theo.
klopt, maar zij is iedereen niet, die 2 waren idd al jaren vrienden zover ik weetquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:40 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet, alleen is sinds zijn dood het 'bevriend zijn met Theo' iets van een statussymbool geworden en wordt het als legitimering voro een hoop gezeik gebruikt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze schreef al heel lang columns op de website van Theo toen hij nog in leven was.
Ik trouwens niet. Vond het voor z'n dood en lul en die moordpartij heeft daar geen verandering in gebracht.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:40 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Tsja, was dat niet de discussie die Theo (e.a.) wilden aanzwengelen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:45 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet, alleen is sinds zijn dood het 'bevriend zijn met Theo' iets van een statussymbool geworden en wordt het als legitimering voro een hoop gezeik gebruikt.
-Zeer niet zo over moslims
-Ik was bevriend met Theo, dus ik mag
Gaan ze naar school dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:31 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Oh ja? Die zes weken vind jij het duurst? En wat dan te denken van asielzoekers die hier een jarenlange procedure doorlopen, keer op keer in beroep gaan - vaak wetend dat ze er toch niet doorheen komen - en ondertussen kinderen krijgen en die hier naar school laten gaan? Dat is zeker allemaal gratis?
Ik roep niet om het hoofd van Verdonk. Van mij mag ze blijven zitten. Ik vind haar redelijk capabel als minister (hoewel niet zo goed als Ben Bot, dat vind ik de beste minister van dit kabinet). Alleen is zij formeel verantwoordelijk voor de IND en zijn ambtenaren, en als die hebben verzaakt is dat dus óók haar verantwoordelijkheid. Zij dienen wel jurisprudentieonderzoek te doen en de gevolgen van uitspraken toe te passen op hun 'bestand'.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:35 schreef Argento het volgende:
Het is nog maar de vraag in hoeverre dit onder de aandacht van de minister is gebracht. Rita zal wel niet elke ochtend aan jurisprudentieonderzoek doen. De IND had Ayaan een kennisgeving kunnen zenden waarin zij constateert dat het naturalisatiebesluit zonder rechtskracht is gebleven, maar dat heeft de IND niet gedaan. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn natuurlijk.
Ik hou er niet van om bij elke oneffenheid meteen om het hoofd van de minister te roepen.
Nou ja, dat aanzwengelen is ook overschoten. Theo (ea) wilden (en willen) gewoon hun mening schreeuwen; wat hun doen kun je moeilijk met iets van een discussie in verband brengen. Als je op een gegeven moment zelf vaker het onderwerp van de discussie bent dan het onderwerp dat je ter discussie wilde opwerpen (zoals bij aha) moet je goed bij jezelf te raden gaan of het allemaal wel zuivere koek is wat je doet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, was dat niet de discussie die Theo (e.a.) wilden aanzwengelen?
En ook daarin lijken de beide dames uiterst veel op elkaar.quote:Op donderdag 18 mei 2006 02:27 schreef Morwen het volgende:
[..]
Zij wil zich profileren, meer niet. De fractie was net zo verbaasd als wie dan ook. Verdonk is met een persoonlijke strijd bezig. Een echte leider kijkt om of er ook volgers zijn.
Waarom? Niet alle zaken zijn gelijk aan die van Ayaan, zelfs die van Taida niet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:49 schreef nokwanda het volgende:
Overigens wordt het toch eens tijd voor een algemeen pardon. Want de kamer kan onmogelijk een uitzondering aanvragen voor Ayaan voor iets dat al tientallen jaren voorkomt en door de vingers gezien is in veel gevallen. Of is dit de prelude van een massadeportatie?
Maar natuurlijk heeft Femke dat te horen gekregen van Ayaan...quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik zou maar een beetje op je woorden letten. In de zin dat het bewijs nog wel opduikt. In de VN of Nova ofzo.
Verder heeft Femke dat natuurlijk te horen gekregen van Hirsi Ali zelf. Die gaf immers toestemming.
hehe .. theo was in dit geval het gemeenschappelijke raakpunt van de dames ..quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:45 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet, alleen is sinds zijn dood het 'bevriend zijn met Theo' iets van een statussymbool geworden en wordt het als legitimering voro een hoop gezeik gebruikt.
-Zeer niet zo over moslims
-Ik was bevriend met Theo, dus ik mag
D'r moet een hoop belastinggeld bij om alle 26.000 zaken wel zorgvuldig te behandelen. (een keer of vier daar het zelfs al bij de publieke zaken mis gaat) Ik heb het wel over voor zorgvuldigheid, liberaal nederland meestal niet zo.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom? Niet alle zaken zijn gelijk aan die van Ayaan, zelfs die van Taida niet.
Uit financieel oogpunt was ik jaren geleden al voor een generaal pardon maar daar gaat het nu niet om.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:59 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
D'r moet een hoop belastinggeld bij om alle 26.000 zaken wel zorgvuldig te behandelen. (een keer of vier daar het zelfs al bij de publieke zaken mis gaat) Ik heb het wel over voor zorgvuldigheid, liberaal nederland meestal niet zo.
Wat moet ze dan zeggen??quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:56 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik erger me echt kapot aan dat ge-"ik heb niks besloten, ik heb alleen maar de heersende regels opgevolgd" en ik haal daarmee mn handjes er vanaf van Rita. Lig het aan mij of is het gewoon zo dat als iemand in haar positie een brief schrijft naar Ayaan, dat ze dan daarmee toch ook die "beslissing" heeft genomen??Pfft.. "Ik heb de beslissing niet genomen, dat zijn gewoon de regels"..
![]()
Behalve dan dat er meestal wel gesjoemeld moet worden omdat je anders op een stom detail afgeserveerd zult worden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom? Niet alle zaken zijn gelijk aan die van Ayaan, zelfs die van Taida niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |