Daar wil ik graag 1 aanvulling op geven: Doet iedereen dat niet? Zijn eigen verhaal fabriceren? Want wat is het leven anders?quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
Dat komt meer omdat jij helemaal niet objectief bent. Jij wil gewoon dat het hele chemtrail verhaal waar is, meer niet. Je zoekt niet naar objectieve dingen, jij zoekt selectief naar datgene dat chemtrails zou moeten bewijzen en datgene dat tegen chemtrails spreekt negeer je gewoon.
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens, alleen trek jij het door naar 'het leven'. Ik heb het hier over een afgebakend iets. Een theorie is leuk, maar als er alleen maar bewijs voor te vinden is dat wetenschappelijk ontkracht kan worden, dan heb je dus niet zo'n hele goeie theorie. Als je dan toch blijft volhouden dat het wel zo is dan is dat mijn insziens meer koppigheid en niet willen toegeven dan 'je eigen verhaal fabriceren'. Snap je de nuance die ik probeer aan te brengen ?quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:01 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Daar wil ik graag 1 aanvulling op geven: Doet iedereen dat niet? Zijn eigen verhaal fabriceren? Want wat is het leven anders?
Al met al is niemand objectief, hoe graag ze het ook willen en hoe zeker ze er ook van zijn...
... en als dat niet lukt, wordt de oude DU-koe weer uit de sloot gehaald. Het heeft blijkbaar weinig zin om op basis van argumenten en feiten te discussieren, zolang er dan weer wordt besloten met: .... ja maar toch .....quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
Dat komt meer omdat jij helemaal niet objectief bent. Jij wil gewoon dat het hele chemtrail verhaal waar is, meer niet. Je zoekt niet naar objectieve dingen, jij zoekt selectief naar datgene dat chemtrails zou moeten bewijzen en datgene dat tegen chemtrails spreekt negeer je gewoon.
Wat is DU?quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:22 schreef Circle het volgende:
[..]
... en als dat niet lukt, wordt de oude DU-koe weer uit de sloot gehaald. Het heeft blijkbaar weinig zin om op basis van argumenten en feiten te discussieren, zolang er dan weer wordt besloten met: .... ja maar toch .....
wederom de eeuwige asymmetrische discussie tussen wetenschap en geloof. Resonancer's religie heet 'chemtrails' en waar nodig 'DU'. Is OK voor mij, maar ik zal er niet teveel tijd meer aan besteden.
Greetings,
Circle
Ontoelaatbare redenering. Je verbindt op oneigenlijke wijze het fabriceren van een eigen verhaal aan de betekenis van het leven. Hierdoor wordt je opponent in de discussie gedwongen om het volgende te doen:quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:01 schreef Boswachtertje het volgende:
Daar wil ik graag 1 aanvulling op geven: Doet iedereen dat niet? Zijn eigen verhaal fabriceren? Want wat is het leven anders?
Al met al is niemand objectief, hoe graag ze het ook willen en hoe zeker ze er ook van zijn...
DU = Depleted Uranium, een toevoeging aan (meestal) mortiergranaten, gebruikt tijdens de Golfoorlog en mogelijk verantwoordelijk voor het zgn. Golfoorlog Syndroom. Beetje goegelen kan je vermoedelijk wat meer op weg helpen, of wachten op Resonancer's post, dan krijg je weer twintig links naar allerlei websites waar je ALLES van de DU-conspiracy kan vernemen.quote:
Jammer dat men weer persoonlijk gaat worden. Lees de oude topics 's door en bekijk hoevaak de diagnose paranoia bij mij al gesteld is. Mijn geloof in de mogelijkheid van het bestaan van Chemtrails met 'n religie vergelijken heb ik ook al vaker gehoord.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:22 schreef Circle het volgende:
[..]
... en als dat niet lukt, wordt de oude DU-koe weer uit de sloot gehaald. Het heeft blijkbaar weinig zin om op basis van argumenten en feiten te discussieren, zolang er dan weer wordt besloten met: .... ja maar toch .....
wederom de eeuwige asymmetrische discussie tussen wetenschap en geloof. Resonancer's religie heet 'chemtrails' en waar nodig 'DU'. Is OK voor mij, maar ik zal er niet teveel tijd meer aan besteden.
Greetings,
Circle
De patenten voor Chemtrails kunnen waarschijnlijk ook niet bestaan?quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:40 schreef Circle het volgende:
Resonancer wil gewoon dat chemtrails waar zijn, aangezien het erop lijkt dat een deel van zijn bestaansrecht eraan ontleend is. Zowel vanuit militair, politiek, milieutechnisch, praktisch etc. oogpunt bezien, KUNNEN chemtrails eigenlijk niet eens bestaan. Als je dan gewoon vol blijft houden dat het toch zo is, is dat je goede recht, maar je komt dan in mijn ogen niet echt geloofwaardig meer over. Als je dan ook nog iedere keer dat je het chemtrail verhaal niet naar je hand kan zetten, overstapt op een schijnargument zoals: ja, maar DU is ook gebruikt en dat werd eerst ook ontkend, dan moet je eens goed in de spiegel kijken
Marshaller in sight, switching off,
Circle
Yep, heb in het verleden voor een aantal dingen in de schoolbanken gezeten. Er is echter een enkel ding dat mijn pappie en mammie me hebben meegegeven dat je niet op school kunt leren: sceptisme. Ik bedoel hier niet het dogmatische mee wat de Stichting Skepsis wordt aangewreven (hoewel ik het daar niet mee eens ben), maar gewoon een kritische houding ten opzichte van de dingen om me heen. Heb ondervonden dat een wetenschappelijke houding je daar aardig op het goede spoor kan helpen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:59 schreef CoolGuy het volgende:
Circle, mag ik vragen wat jij voor werk doet en wat voor opleiding jij hebt gedaan?
[edit]
Nevermind, ik zag het al. Natuurkunde en piloot...nice...iemand die natuurkundig is onderlegd, net als Haushofer.
Ja hoor, ik wil best wat over mezelf vertellen, als we toch persoonlijk gaan worden....quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:03 schreef CoolGuy het volgende:
Resonancer, mag ik van jou ook weten wat je voor opleiding gedaan hebt en wat je beroep is?
Als een dergelijk patent niet bestond had ik het zelf ingediend. Want het is hoe dan ook een leuk idee, maar niet praktisch uitvoerbaar. Maar stel dat iemand er iets prktisch uit ontwikkelt, dan vang ik tenminste centjes, omdat IK het als eerste bedacht heb.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:10 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De patenten voor Chemtrails kunnen waarschijnlijk ook niet bestaan?
Okay, ff n voorbeeltje van n patentje. Gaat over Haarp, Haarp en Chemtrails horen i.m.o. bij elkaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:06 schreef RonaldV het volgende:
Zo moet je die patenten zien. Niet omdat het bestaat, maar omdat iemand iets bedacht heeft, en niet wi dat iemand anders met zijn idee aan de haalgaat.
"Soms is een banaan gewoon een banaan."quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:40 schreef Resonancer het volgende:
(...)
Nou daar zal ik maar op vertrouwen dan..
Helemaal niets aan toe te voegenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:08 schreef RonaldV het volgende:
Waarom zou je kiezen voor zoiets vaags als een radiostation in Alaska in combinatie met rommel die op 10 KM hoogte wordt uitgestoten door vliegtuigen? Ik begrijp echt niet dat mensen op zo grote schaal zo ontzettend kunnen doordraven over iets wat zo twijfelachtig is.
Misschien moet je eens iets leren over breking van licht.quote:Op zondag 4 juni 2006 23:03 schreef Ratelslangetje het volgende:
Nee maar!!Kijk nou eens!
Roze chemtrails!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat voor spul zit daar nou weer in dan?![]()
En misschien moet jij wat leren over sarcasmequote:Op maandag 5 juni 2006 00:16 schreef Knarf het volgende:
[..]
Misschien moet je eens iets leren over breking van licht.
http://www.uen.org/weather/trivia4.html
Mooi roze is niet lelijkquote:Op maandag 5 juni 2006 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En misschien moet jij wat leren over sarcasme
Alsof ik niet weet dat het door de ondergaande zon komt.quote:Op maandag 5 juni 2006 00:16 schreef Knarf het volgende:
[..]
Misschien moet je eens iets leren over breking van licht.
http://www.uen.org/weather/trivia4.html
Tof dat jij er wel de humor van kunt inzien.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En misschien moet jij wat leren over sarcasme
Ja en?quote:Op maandag 5 juni 2006 13:03 schreef Knarf het volgende:
[..]
Mooi roze is niet lelijk(Alhoewel, niet in mijn huis).
Bedankt voor het antwoord.quote:Op maandag 5 juni 2006 13:05 schreef birger_j het volgende:
Die roze is voor het maken van de 'love generation'
He Retelsneekje.... jij blijft 'goed bezig'quote:Op maandag 5 juni 2006 15:32 schreef Ratelslangetje het volgende:
Bedankt voor het antwoord.Een beetje 'love' kan nooit kwaad.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |