abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37934151
Wien Neerlands bloed in d' aders vloeit
Van vreemde smetten vrij

Naar aanleiding van deze gedachtenwisseling in de POL FB

[Pol feedback] Het achterkamertje

Tussen Fuifduif, bluesdude en onderstaande. Ontstond de behoefte voor een nieuw topic.

quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Etnische zuivering van een land? Daar richten ze internationale gerechtshoven tegenop en daar zal een reden voor zijn lijkt me..
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Reden, schmeden. Er is geen universele wet die ons voorschrijft dat etnische zuivering niet door de beugel kan. Dat dat op globaal gezien wel besloten is heeft daar niets mee te maken.
Tja van mij mag je er voor zijn. Daar is het een vrij land voor. Maar dan hoor je naar mijn idee wel bij het laagste soort mensen op deze planeet .

Dit is dus iets wat ik mij persoonlijk gewoon niet voor kan stellen, het goedpraten of kunnen begrijpen van etnische zuivering.

In hoeverre dit een topic is dat geschikt is voor een discussie hier op Fok zien we later wel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:38:36 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37934388
Etnische zuivering, tja.

Ik kan me voorstellen dat sommige volkeren idd beter van de aardbodem mogen verdwijnen.

Brabanders, bijvoorbeeld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_37935052
Als je Nederland etnisch gaat zuiveren, houd je niemand meer over! Wij zijn al honderden jaren een mengeling van importvolk, daar hebt geen zuivering meer aan.
pi_37935155
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:52 schreef Khadgar het volgende:
Als je Nederland etnisch gaat zuiveren, houd je niemand meer over! Wij zijn al honderden jaren een mengeling van importvolk, daar hebt geen zuivering meer aan.
Dat klopt we zijn veel te afhankelijk van allerlei vreemde invloeden. Daar hebben we ook onze welvaart aan te danken.
pi_37935447
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:38 schreef Ringo het volgende:
Etnische zuivering, tja.

Ik kan me voorstellen dat sommige volkeren idd beter van de aardbodem mogen verdwijnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:04:14 #7
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_37935591
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:38 schreef Ringo het volgende:
Etnische zuivering, tja.

MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:21:25 #8
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37936408
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:54 schreef du_ke het volgende:
Dat klopt we zijn veel te afhankelijk van allerlei vreemde invloeden. Daar hebben we ook onze welvaart aan te danken.
Dat is net zo`n onzin als te stellen dat we onze welvaart te danken hebben aan de uitbuiting & transport van negerslaven naar Amerika.

Trouwens, van de Brabo`s blijf je af. Daar zitten best schiere wichtkes tussen. Pak de Limburgers maar.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_37936700
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat is net zo`n onzin als te stellen dat we onze welvaart te danken hebben aan de uitbuiting & transport van negerslaven naar Amerika.
Je hebt gelijk wij hebben onze welvaart te danken aan de uitbuiting & transport van negerslaven naar Suriname
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37936896
quote:

[..]

Trouwens, van de Brabo`s blijf je af. Daar zitten best schiere wichtkes tussen. Pak de Limburgers maar.
Maar hoe denk je over etnische zuivering?
pi_37936987
Het is allemaal zo'n achterhaalde materie.
pi_37937063
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is allemaal zo'n achterhaalde materie.
Dat zou je denken. ik was ook wel redelijk verbaasd dat er nog mensen zijn die dat aanhangen.
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:37:10 #13
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_37937133
quote:
Niks van. Flikker de Friezen maar buiten. Allemaal op dat stukje land en dan lossteken. Dat willen ze toch zo graag: hun eigen land?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_37937163
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zou je denken. ik was ook wel redelijk verbaasd dat er nog mensen zijn die dat aanhangen.
Ja, in Rwanda of Congo misschien, landen waarbij de grenzen willekeurig getrokken zijn. Mensen die dat hier zeggen, neem ik sowieso niet serieus.
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:49:40 #15
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37937620
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:31 schreef du_ke het volgende:
Maar hoe denk je over etnische zuivering?
Ben ik zwaar tegen. Maar voorkomen is beter dan genezen dus kan je beter die hele vermenging voorkomen. Komt er ook niemand op het idee te gaan zuiveren.
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Niks van. Flikker de Friezen maar buiten. Allemaal op dat stukje land en dan lossteken. Dat willen ze toch zo graag: hun eigen land?
Idd, die kl*&tzakken hebben onze Bonifatius vermoord. Laat ze maar lekker in de zeezakken (dat fixen we al door zoveel gas weg te pompen dat ze daar nog harder daelen als de AEX tijdens een recessie).
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_37938516
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:49 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ben ik zwaar tegen. Maar voorkomen is beter dan genezen dus kan je beter die hele vermenging voorkomen. Komt er ook niemand op het idee te gaan zuiveren.
[..]
Dus een soort preventieve etnische zuivering ?
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:32:33 #17
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_37938789
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Betere vraag: is de hele wereld multicultureel?
Durf je niet voor je gedachtegoed uit te komen soms?

Zelfs twee idiote pubers durfden het daarnet op Nova.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_37938903
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:32 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Durf je niet voor je gedachtegoed uit te komen soms?
Durf je niet hardop te zeggen wat mijn verondersteld gedachtengoed is? Of is dit jouw idee van een fatsoenlijke discussie? Om niet nog een vraag te stellen; domweg poneren dat de hele wereld multicultureel is, is net zo laakbaar als domweg schreeuwen dat multiculturalisme een plaag is.
quote:
Zelfs twee idiote pubers durfden het daarnet op Nova.
Fijn voor ze. Ik tel een veelvoud aan idiote pubers in het voetspoor van Bansheeboy's nieuwste oprisping.

Wat was jouw gedachtengoed ook alweeer? Hirsi Ali heeft Van Gogh ''de dood ingejaagd'' en ik geloof Umar en Verdonk wanneer het mij uitkomt? Over puberaal gesproken!

[ Bericht 10% gewijzigd door Johan_de_With op 18-05-2006 00:44:05 ]
pi_37939047
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:37 schreef Johan_de_With het volgende:
; domweg poneren dat de hele wereld multicultureel is,
Pardon .... is de hele wereld dan niet bestaande uit vele culturen?
pi_37939117
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Pardon .... is de hele wereld dan niet bestaande uit vele culturen?
Ja natuurlijk. In die zin wel. Agressief monoculturalisme is echter geen onbekend verschijnsel. Dat te ontkennen is evenzeer een utopie. Waarmee ik meteen duidelijk hoop te hebben gemaakt dat ik een hekel heb aan agressief monoculturalisme.

(Overigens alweer een reden om te twijfelen aan de goede intenties van ons aller FuifDuif. Die gaat zich in het ene forum te buiten aan sleetse ad hocs ter verdediging van ''spiritualiteit'' en wat dies meer zij, om vervolgens hier een boom op te steken ten gunste van ''cultuurzuivering.'')
pi_37939339
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:49 schreef Johan_de_With het volgende:

Ja natuurlijk. In die zin wel.
Okee misverstand opgelost..
Die twee betekenissen liggen wel in elkaars verlengde, dan wel overlappen elkaar.
Door hetzelfde woord ook te gebruiken voor de mondiale betekenis, breng ik een vergeten invalshoek in de vastgelopen discussie terug...hoop ik..
quote:
Waarmee ik meteen duidelijk hoop te hebben gemaakt dat ik een hekel heb aan agressief monoculturalisme.
Was mij allang duidelijk van je..
pi_37939368
etnische zuiveringen?
dat zijn toch nazi gedachten
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37939429
ik geloof niet dat de nazi's daar het pantent op hadden
pi_37940554
Er zijn altijd mensen die stellen dat (sommige) verschillende groepen mensen elkaar slecht verdragen. En dat is een waarheid als een koe, mensen slaan elkaar met regelmaat groepsgewijs de hersens in.

Sommigen mensen menen dan dat dit herseninslagedrag uit te bannen is door de groepen te scheiden. Als ze langs elkaar heen kunnen leven zullen er minder fricties zijn. En ook dat is een waarheid als een koe. Als je strijdende groepen een mooi end uit elkaar haalt komen ze elkaar een stuk minder tegen.

Maar dan bestaat er zoiets als de wet van behoud van ellende.
Ten eerste zijn groepen als je ze echt probeert te isoleren nooit zo strak als dat ze bij oppervlakkige analyse klinken. Er blijken altijd allerlei mengvormen, halfgroepsleden, strijdende fracties binnen de groep etc..

Ten tweede - als twee strijdende partijen de strijdbijl begraven, om welke reden dan ook, dan komt er altijd na verloop van tijd weer een nieuw twistpunt en nieuwe groepsvorming. Gelijk of overlappend of heel anders dan de vorige groepsverdeling.

Ten derde gaat de groepsvorming vaak zo: Iemand zegt dat hullie gevaarlijk zijn voor ons. Daarna wat hullie kenmerkt (roodharig ofzo). Vervolgens komt de redenering dat het onmiskenbaar is dat wij ons niet verhouden met roodharigen. Wij hebben immers geen rood haar.

Dit is een verrassend goed werkend mechanisme. Bij juiste aanpak leidt het tot balkanoorlogen en vergelijkbare etnische zuiveringsslagen. Waarmee het gelijk van de etnische zuiveraars bewezen is.

Wat natuurlijk onzin is, dat gelijk. Diezelfde mensen kunnen uitstekend samenleven en doen dat vaak ook, over langere perioden, en vallen dan bijvoorbeeld langs andere scheidslijnen uiteen. Wat als zuivere grens wordt benoemd door de zuiverdenkenden is een willekeurig sociologisch kenmerk wat de mens A soms juist doet onderscheiden van B, soms er juist mee doet samenleven en soms totaal irrelevant is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 18 mei 2006 @ 06:06:20 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37940558
Zo'n topic om zo'n aandachtsgeile gare kloon, die flutduif.

Provoceren als een halve zool, dat ze daar nog serieus op in gaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')