abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:41:50 #101
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37949581
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:39 schreef McCarthy het volgende:

[..]

was het niet zo dat 80% van de bevolking haar steunt.

Rechtshoogleraren geven haar ook gelijk.
JA. Allemaal.

Mèn, jij bent echt een kloon. En iedere keer stink ik er weer in

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37949701
Verdonk is gewoon stom geweest om zo snel al een uitspraak te doen.

Maar hoe dan ook, Verdonk was had het altijd fout gedaan.
Had ze AHA niet haar paspoort afgenomen dan was het vriendjes politiek en niet consequent.
Had ze AHA wel haar paspoort afgenomen dan was ze veel te streng en emotieloos (de situatie waar we nu in zitten).

Links kan zich weer in haar handjes wrijven... hun plannetje is gelukt (denken ze).
pi_37949770
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Tsja, dat is waar men zich steeds achter probeert te verschuilen, maar ik heb in alle discussies op Fok! nog niemand gezien die mij heeft kunnen uitleggen wat er mis zou zijn geweest met Verdonk die AHA op de hoogte stelt van haar voorlopige vooralsnog-conclusie en tegen de pers en eenieder die het horen wil een mededeling doet uitgaan: 'we hebben contact met mevrouw AHA, wij hebben haar op de hoogte gesteld van onze voorlopige bevindingen, over een paar weken weten wij meer en hoort u meer'.

Dan zou NIEMAND haar kunnen beschuldigen van niet handelen of voortrekkerij (zij zou het dan doen op de normale manier) en kan ook niemand vallen over de idiote gretigheid van het op maandagavond laat snel even wereldkundigmaken.

Sjongejonge, is het nou ZO moeilijk

V.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Verdonk sprak zich veel te snel uit over de situatie.
Daar kunnen we nu echter niks aan doen. Zoals ze nu gehandeld heeft is gewoonweg de correcte manier van handelen. Een wet moet je nu eenmaal naleven, uitzonderingen zijn er niet, want dat zou pas fout zijn.
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:46:40 #104
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37949776
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:44 schreef Refragmental het volgende:

Had ze AHA niet haar paspoort afgenomen dan was het vriendjes politiek en niet consequent.
Had ze AHA wel haar paspoort afgenomen dan was ze veel te streng en emotieloos (de situatie waar we nu in zitten).

Links kan zich weer in haar handjes wrijven... hun plannetje is gelukt (denken ze).
ik denk dat de verkeizingsuitslag links nog wel eens tegen kan gaan vallen. Even wat kabaal maken over de AOW en de PvdA verliest weer zeteltjes. Rita is populair, een aanslagje van wat gekke moslims en ook wilders haalt stemmen weg bij links

tijden zijn veranderd mensen, nu nog de belasting flink omlaag
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:47:34 #105
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37949801
kijk het was inderdaad ietsje slimmer geweest als ze iets minder snel was geweest in haar handelen en er nog een nachtje over geslapen had maar ja het zij nu eenmaal zo.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_37949970
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:44 schreef Refragmental het volgende:

Er is één manier waarop ze het goed gedaan zou hebben: dat was als ze gewoon gelijk in had gegrepen toen AHA een paar jaar geleden in de openbaarheid trad met haar verhaal. Dat ze schijnbaar niet op de hoogte was van informatie die al jaren op straat lag tekent haar incompetentie als minister.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:52:17 #107
136 V.
pi_37949977
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik denk dat de verkeizingsuitslag links nog wel eens tegen kan gaan vallen. Even wat kabaal maken over de AOW en de PvdA verliest weer zeteltjes.
Think again:
quote:
'65-plussers moeten meebetalen aan vergrijzing'

AMSTERDAM (ANP) - Bijna zes op de tien Nederlanders vindt dat 65-plussers moeten meebetalen aan de toenemende vergrijzing. Volgens 44 procent moet dit alleen gelden voor ouderen met een dubbel modaal inkomen. Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van Maurice de Hond onder ruim duizend mensen van 18 jaar en ouder.

Onlangs kwam PvdA-leider Wouter Bos onder vuur te liggen, omdat hij stelde dat rijkere oudere moeten meebetalen aan de AOW. Volgens hem zijn dergelijke ,,impopulaire maatregelen'' nodig om in een vergrijzende samenleving de sociale zekerheid overeind te houden.

Het zijn vooral de stemmers op PvdA, GroenLinks en SP die Bos hierin steunen, maar hij krijgt ook bijval van 60 procent van de D66-kiezers, 51 procent van de VVD-achterban en 43 procent bij het CDA. Naarmate de leeftijd en het inkomen van de ondervraagden stijgt, neemt de steun voor de plannen van de PvdA-leider af.
Bron ANP vandaah

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:54:14 #108
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37950051
Waarom Verdonk steunen? Omdat ze blijk geeft van een NSB mentaliteit in het erin luizen van een collega om er zelf beter van te worden?
Ik heb ooit zelfs overwogen op haar te stemmen, maar nu? Nooit meer!
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:55:57 #109
136 V.
pi_37950112
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

super van die Verdonk

gewoon schijt hebben aan de kamer.
Updateje voor jou: Verdonk heeft in het torentje een lesje staatsrecht gekregen:
quote:
Verdonk voert motie uit

DEN HAAG (ANP) - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) zal de motie over het Nederlandschap van Ayaan Hirsi Ali onverkort uitverkoren. Dat heeft de minister donderdag gezegd na overleg met premier Jan Peter Balkenende en de twee vicepremiers.

,,Ik ga alle ruimte die er te vinden is gebruiken en haar uitnodigen om die ruimte aan te geven'', zei Verdonk. ,,Ik heb inmiddels begrepen van haar advocate dat die die ruimte wel ziet. Ik zal zelf ook actief op zoek gaan naar mogelijkheden.''
Bron ANP

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:56:51 #110
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37950149
Volgens mij is Rita de enige integere VVD'er in deze hele kwestie.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_37950155
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Er is één manier waarop ze het goed gedaan had: dat was als ze gewoon gelijk in had gegrepen toen AHA een paar jaar geleden in de openbaarheid trad met haar verhaal. Dat ze schijnbaar niet op de hoogte was van informatie die al jaren op straat lag tekent haar incompetentie als minister.
Incompetentie omdat ze niet alles weet van iedereen?
Alsof jij alles weet van wat in jou vakgebied gebeurt.

De enige incompetenten hier zijn de groepen die dit verhaal nu pas naar buiten hebben gebracht terwijl het al jaren bekend was.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:00:47 #112
70154 klez
pi_37950306
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

De enige incompetenten hier zijn de groepen die dit verhaal nu pas naar buiten hebben gebracht terwijl het al jaren bekend was.
Hou toch op. In de kamer, het enige wat ze kon zeggen was: "ik kan niet anders".
Terwijl vrijwel alle rechtsgeleerden het erover eens zijn dat ze dat nou net wél kan.
Domme omhoog gevallen boerin.
pi_37950416
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:00 schreef klez het volgende:

[..]

Hou toch op. In de kamer, het enige wat ze kon zeggen was: "ik kan niet anders".
Terwijl vrijwel alle rechtsgeleerden het erover eens zijn dat ze dat nou net wél kan.
Domme omhoog gevallen boerin.
Bij asielprocedures vind ik het zeer belangrijk dat er consequent gehandeld wordt ZONDER uitzonderingen op wetten en regels. Daarin heeft Verdonk dus laten zien dat ze deze wetten goed naleeft... zelfs als het een vriendin en partijgenoot betreft.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:04:27 #114
3542 Gia
User under construction
pi_37950434
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Er is één manier waarop ze het goed gedaan zou hebben: dat was als ze gewoon gelijk in had gegrepen toen AHA een paar jaar geleden in de openbaarheid trad met haar verhaal. Dat ze schijnbaar niet op de hoogte was van informatie die al jaren op straat lag tekent haar incompetentie als minister.
Waarom? Zolang niemand erover zeurt is er toch niets aan de hand! Dit geldt voor zoveel Nederlandse ex-asielzoekers.
Als Rita destijds meteen keihard had gezegd "foei, jij hebt gelogen! het land uit!" was beter geweest?

Als duizenden met een leugen rustig mogen leven, waarom Ayaan dan niet.
Nu Zembla aan de bel trok, en er heftig gewezen wordt naar Pasic, kan ze inderdaad niet anders.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:04:57 #115
136 V.
pi_37950450
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bij asielprocedures vind ik het zeer belangrijk dat er consequent gehandeld wordt ZONDER uitzonderingen op wetten en regels. Daarin heeft Verdonk dus laten zien dat ze deze wetten goed naleeft... zelfs als het een vriendin en partijgenoot betreft.
Eh, nee... Ze heeft een ongewoon, uitzonderlijk en verdacht enthousiasme aan de dag gelegd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37950479
Verdonk weet in elk geval anti-parlementaire sentimenten bijzonder goed aan te spreken. Het parlementair debat is immers maar lastig geouwehoer.
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:52 schreef sig000 het volgende:

In dit geval deed ze gewoon haar werk en de 2e kamer is ook netjes ingelicht na aanleiding van vragen door Dhr Nawijn.

Dat de 2e kamer velvolgens op de stoel van de rechter gaat zitten dat geeft meer 't niveau weer van onze volksvertegenwoordigers dan van Mevr Verdonk.
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:55 schreef Stuart het volgende:
Rita heeft eigenlijk pas écht karakter en zwicht niet voor het geouwehoer om haar heen
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 08:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is niet dat ik Rita Verdonk steun in deze. Ik vind haar beleid belachelijk en onmenselijk. Maar de Kamer heeft zich in deze van haar slechtste kant laten zien, alleen omdat het om een mede-Kamerlid gaat. Dus in deze zaak ben ik het eens met Verdonk, maar alleen vanuit het principe 'regels zijn regels'.
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:50 schreef Tique3 het volgende:
-Rita Verdonk heeft niets anders gedaan dan de wet gevolgd
-Rita Verdonk heeft de situatie uitgelegd aan de kamer na het raadplegen van de voorzitter
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:24 schreef more het volgende:
Rita Verdonk

Rita onze nieuwe minister-president

Belachelijk om te zien hoe kamerleden het parlement misbruiken om een collega te steunen. Ze moesten zich schamen.
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:31 schreef Gia het volgende:

Als Rita voor Ayaan een uitzondering had gemaakt, dan was ook de hele kamer over haar heengevallen. Dan was ook de zaak van 2 jaar terug erbij gehaald, maar dan in de zin van Ayaan mag wel Nederlandse blijven en zij mochten dat niet.
Rita heeft heel juist gehandeld.

Petje af.
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

super van die Verdonk

gewoon schijt hebben aan de kamer.
Het is allemaal eigenlijk heel simpel mensen.
Regels zijn regels.
Verdonk kent de regels.
Verdonk legt het uit aan de Kamer.
De Kamer moet z'n bek houden.

Overigens vind ik het vreemd dat iemand die voortdurend beargumenteert dat ze 'niet anders kan', beschouwd wordt als daadkrachtig.
Kijk eens wat een daadkrachtig draaiorgel! Ze volgt precies de gaatjes!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_37950484
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zij en haar ministerie zouden wel heel disfuntioneel zijn als ze openbare informatie die in boeken van eigen partijleden staat (en een belangrijk boek op het gebied van integratie en vreemdelingenbeleid ook nog eens!), die bij Barend en van Dorp over de tafel is gekomen en die als algemeen bekend wordt beschouwd binnen de eigen partij (en eigen kabinet) niet zouden hebben. Dan is er toch echt sprake van grove nalatigheid of enorme onkunde.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37950497
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:04 schreef Verbal het volgende:

[..]

Eh, nee... Ze heeft een ongewoon, [b]uitzonderlijk[/i] en verdacht enthousiasme aan de dag gelegd.

V.
Ze heeft liefde voor haar vak... ook een positief iets
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:07:47 #119
3542 Gia
User under construction
pi_37950546
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:00 schreef klez het volgende:

Jaha, ze kan alsnog Ayaan het Nederlanderschap geven op grond van haar ware gegevens.
Feit blijft wel dat Ayaan Hirsi Ali geboren in 1967 niet bestaat en dus ook geen Nederlandse kan zijn.

Rita kon niet zeggen: Ach, laten we het er niet meer over hebben, we veranderen gewoon effetjes de naam en geboortedatum bij de basisadministratie en klaar is Ayaan, want dan wil straks iedere ex-asielzoeker die gelogen heeft bij naturalisatie dat mogen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:08:02 #120
70154 klez
pi_37950552
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bij asielprocedures vind ik het zeer belangrijk dat er consequent gehandeld wordt ZONDER uitzonderingen op wetten en regels.
Bij asielprocedures vind ik het zeer belangrijk dat er voorzichtig gehandeld wordt en alle omstandigheden goed bekeken worden.
quote:
Daarin heeft Verdonk dus laten zien dat ze deze wetten goed naleeft... zelfs als het een vriendin en partijgenoot betreft.
Ik hoef geen domme robot als leider van het land. Als er een ding is wat een goed bestuurder niet moet doen is het wel wetten klakkeloos uitvoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')