abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juni 2006 @ 00:45:21 #176
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38549151
Heb vanavond de film gezien maar ik vind dat het verhaal in het boek en het verhaal van de film op veel plekken toch niet gelijk lopen.

Het is een aardig goede film en het boek is gewoon een goed boek alleen beide verhalen matchen alleen op de grote lijnen met elkaar. Veel details worden in de film toch net iets anders weer gegeven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38617101
Sodeju wat een pretentieuze religieuze zaadfilm vind ik dit zeg.

Het verhaal gaat zo langzaam als dikke stront in een trechter, er wordt geluld als brugman over allerlei goddelijke zaken die heus wel in iets kortere zinnen uitgelegd kunnen worden. Vervolgens komt die Sophie Neveu er ook nog even tussendoor met doelloze one-liners, waarin ze nog even benadrukt wat er moet gebeuren, wat al in 5.534.645 woorden was uitgelegd.

En dan zijn er ook nog de geforceerde actie scenes. Blijkbaar beseften de makers van deze film dat dit een saaie rukfilm is, dus gooien ze er even wat actie stukjes doorheen. Met weinig bevredigend succes voor mij.

Waarom is deze prent zo gehyped? Zeker alleen omdat er tegen een paar religieuze huisjes geschopt wordt ofzo? Ik kan er niet zo goed bij met m'n verstand.

Dikke onvoldoende voor deze uitermate zwakke film (imo) dus.
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 7 juni 2006 @ 09:40:09 #178
148608 Waltero
O dubbel S
pi_38617370
slappe film als je het boek hebt gelezen,
heb je het boek niet gelezen.. ga je dan schamen, en ga het snel lezen, ga niet deze film kijken en daarna het boek lezen want de clou is dan al duidelijk..
Jammer dat ze het boek niet LETTERLIJK en HELEMAAL hebben overgenomen, dan en alleen dan was het een goede film geweest..

de film is wel vermakelijk als je van plan bent het boek nooit te lezen maar toch (in hoofdlijnen) wilt meepraten over het verhaal

(HULDE AAN DAN BROWN!!!!)
Lost - Prison Break - Heroes - 24 - Traveller - The 4400
  woensdag 7 juni 2006 @ 20:03:43 #179
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38635270
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:40 schreef Waltero het volgende:
heb je het boek niet gelezen.. ga je dan schamen, en ga het snel lezen,
Waarom schamen? Het is absoluut geen wereldliteratuur verre van dat, hoe meer ik van Brown lees hoe meer teleurgesteld ik raar door de oppervlakkigheid van zijn verhalen.
quote:
Hoezo?
pi_38647281
Wat ik zo grappig vond is dat in die bus in london zitten de mensen die in, ik geloof, breaking the da vinci code het boek helemaal onderuit halen met hun theorieen. Verder was de film wel erg mooi, maar sommige dingen waren wel anders dan in het boek, maar het was niet irritant grote verschillen.
pi_38647318
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:45 schreef TheRoach het volgende:
Wat ik zo grappig vond is dat in die bus in london zitten de mensen die in, ik geloof, breaking the da vinci code het boek helemaal onderuit halen met hun theorieen. Verder was de film wel erg mooi, maar sommige dingen waren wel anders dan in het boek, maar het was niet irritant grote verschillen.
Hey dat wist ik niet! Leuk triviaal weetje
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:52:56 #182
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38647481
ow, ook een beetje irritant: de achteruitrij achtervolgingsscene. Duidelijk het reclamemomentje van smart
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_38647529
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:40 schreef Waltero het volgende:
slappe film als je het boek hebt gelezen,
heb je het boek niet gelezen.. ga je dan schamen, en ga het snel lezen, ga niet deze film kijken en daarna het boek lezen want de clou is dan al duidelijk..
Jammer dat ze het boek niet LETTERLIJK en HELEMAAL hebben overgenomen, dan en alleen dan was het een goede film geweest..

de film is wel vermakelijk als je van plan bent het boek nooit te lezen maar toch (in hoofdlijnen) wilt meepraten over het verhaal

Ga je schamen
Het verhaal is zo oppervlakkig als wat
Ik had er veel meer van verwacht,
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 juni 2006 @ 10:27:18 #184
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_38648422
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:52 schreef Ripley het volgende:
ow, ook een beetje irritant: de achteruitrij achtervolgingsscene. Duidelijk het reclamemomentje van smart
Niettemin staat duidelijk in het boek dat het om een Smart ging
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:44:12 #185
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38648904
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen, Tara. Maar toch ergerde het me
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_38648949
quote:

[..]

Welk boek
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:08:47 #187
97348 Matness
Matt about you
pi_43090628
mooie film hoor!
had het boek al gelezen, maar was er veel van vergeten.
mooi einde
pi_43092249
quote:

[..]

Een klein populaire stadsauto, dat is dus per definitie een smart?
Iig zo staat het mij bij, verder is mij niet geheel duidelijk waarom het einde van de film afwijkt het boek, zoals appel ipv sofie en dat het ineens haar opa niet is. Had meer vragen of onduidelijkheden maar 2 weken geleden de film pas gezien en mijn alzheimer light doet dan zijn werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')