Filmmakers.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:33 schreef California het volgende:
[..]
En misschien corrigeert hij niet eens Kubrick, maar Arthur Schnitzler.
(Mocht m'n Duits-leraar dit zien: ik had 't echt gelezen! Maar ik kan me de details niet meer herinneren..)
dus hij bekritiseert filmmakers die dit doen en gebruikt bij wijze van voorbeeld Kubrick? Ik probeer een lezing te bedenken waarbij je die laatste zin niet perse op Eyes Wide Shut hoeft te betrekkenquote:
Ik wilde je net wijzen op hetgeen je nu in je edit zegt. Dus ja.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dus hij bekritiseert filmmakers die dit doen en gebruikt bij wijze van voorbeeld Kubrick? Ik probeer een lezing te bedenken waarbij je die laatste zin niet perse op Eyes Wide Shut hoeft te betrekken
-edit-
Nee hij heeft het duidelijk over de filmmakers van Eyes Wide Shut. Niet over filmmakers in het algemeenOmdat 'ie zegt 'sadly, the filmmakers had got most of the specifics wrong', dus dat wil zeggen dat hij een specifieke film in gedachte heeft, waarover hij dit zegt
Wat, je hoopt 't op Cruise af te kunnen schuiven?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
Filmmakers.
Dat zou een topfilm zijn. "Tom Cruise, the root of all evil". Hij gedraagt zich er iig behoorlijk naarquote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:44 schreef California het volgende:
[..]
Wat, je hoopt 't op Cruise af te kunnen schuiven?.
Deze samenzweringscomplotjes zijn de interpretaties die je zelf hieraan geeft. Het zegt dus meer over jou dan over mij. Ik zeg absoluut niet dat dit het geval is. Wat ik hiermee wil zeggen is dat veel gelovige alle aannemelijke argumenten bij voorbaat al verwerpen voor het behoud van hun geloof.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja leuk he, samenzweringscomplotjes aan de kerk toeschrijven. Mensen zijn gek op dat soort dingen. Ik geloof er eerlijk gezegd geen snars van. Ja vroeger hebben ze 'ketters' uitgemoord, maar we zitten nu in het 3e millennium en wat maakt het eigenlijk uit of Jezus getrouwd was of niet, niks toch?
Het is gewoon een film, net als de Titanic etc...gewoon mooi om naar te kijken. Maar dan nog vind ik deze fictie vooralsnog meer waarheidsgetrouw dan de fictie van de bijbel.quote:Toen ik DVC las was ik ook helemaal wild van de theorie, maar nu besef ik dat het allemaal één pot nat is. Misschien had Jezus iets met Maria, dat wil ik nog wel toegeven, en misschien ook nog wel dat ze een dochter hadden, maar dat Jezus aan het kruis is ontsnapt en dat ze naar Frankrijk gevlucht zijn, waar nu hun nakomelingen nog leven, dat is echt klinkklare onzin. Wel een heel mooi idee natuurlijk, maar het is gewoon niet waar
Dat gaat niet op natuurlijk, want dat houdt in dat men op zijn/haar 70e pas nakomelingen krijgt/kreeg. Terwijl 'vroeger' 40 jaar al bejaard was...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:39 schreef Sannydance het volgende:
waarschijnlijk wel, 2000 jaar met een gemiddelde levensduur van 70, daar zitten nog geen 30 mensen tussen. De overeenkomst zal nog altijd zeer groot zijn, vergeleken met eenieder ander die geen banden met ze heeft.
Sauniere was hoofdhotemetoot in het Louvre en Grootmeester van de Priorij. Hij heeft dus de sacrofaag verstopt zodicht mogelijk bij hem in de buurt. Niet dat dat ding daar al 2000 jaar lag. Maar dat gegeven komt in de film niet zo uit de verf.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:56 schreef Karina het volgende:
Ik had het boek niet gelezen, de film vond ik best onderhoudend.. Ik heb niets met het geloof, dus ik vond het gewoon een spannend verhaal (het herinnerde me een beetje aan de serie Alias, maar daar ging het over ene Rimbaldi).
Wat ik niet snapte is dat op het einde de sacrofaag onder het Louvre lag, dat gedeelte van het Louvre is uit 1989, de tekst, waaruit werd opgemaakt dat daar de sacrofaag lag was toch veel ouder? Of heb ik iets gemist of verkeerd begrepen?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:12 schreef mrsj het volgende:
Ik heb'm zojuist gezien. erg goede film.
al vond ik het wel jammer dat de film niet altijd waarheidsgetrouw was aan het boek.
al met al een dikke 8,5
iddquote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alleen die "Then you're gonna have to shoot us. Him first." quote vond ik wel geslaagd.
Zeg dan iets zinnigsquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:36 schreef SunChaser het volgende:
Er zit totaal geen chemie tussen de Tatou en Hanks, en ze worden nog wel lovers...
Het is echt een leuke film hoor, cynici uhhh... critici zeuren wat af zeg!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:30 schreef charmed-more het volgende:
ik ga vandaag naar de davinci code
Zeg dat welquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:54 schreef Airelle het volgende:
[..]
Het is echt een leuke film hoor, cynici uhhh... critici zeuren wat af zeg!
Ik heb het boek dan ook niet gelezen, jij wel?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef mrsj het volgende:
[..]
Zeg dat welik heb tot nu toe weinig goeds gehoord over deze film.
Ik vond`m goed. keek lekker weg.
Ik doelde meer op dat stukje van 'al met een al een dikke 8,5'.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 09:46 schreef mrsj het volgende:
[..]
!!
![]()
Dat jij het een k*tfilm vind moet jij weten.
Ja, ik wel.quote:Op zondag 4 juni 2006 18:08 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik heb het boek dan ook niet gelezen, jij wel?
The Green Mile is idd zoveel beter dan de Da Vinci Code. ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zondag 4 juni 2006 18:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op dat stukje van 'al met een al een dikke 8,5'.
The Green Mile, The Shawshank Redemption en The Godfather... dát soort films geef je een 8,5
DVC krijgt van mij een 6,9, toch niet echt een cijfer voor een kutfilm hè
quote:Op zondag 4 juni 2006 18:35 schreef mrsj het volgende:
[..]
The Green Mile is idd zoveel beter dan de Da Vinci Code. ben ik het helemaal mee eens.
Achteraf gezien vond ik`m maar matig. en chaotisch!![]()
6,9 is wel waardig denk ik.
Ik heb de film een dag later met mijn moeder besproken. (was ook mee) en natuurlijkquote:Op zondag 4 juni 2006 19:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]weer vriendjes?
![]()
Je verandert wel snel van mening trouwens. Gisteren vond je het nog een 8,5 waard en vandaag ineens niet meer
Waarom schamen? Het is absoluut geen wereldliteratuur verre van dat, hoe meer ik van Brown lees hoe meer teleurgesteld ik raar door de oppervlakkigheid van zijn verhalen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:40 schreef Waltero het volgende:
heb je het boek niet gelezen.. ga je dan schamen, en ga het snel lezen,
Hoezo?quote:(HULDE AAN DAN BROWN!!!!)
Hey dat wist ik niet!quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:45 schreef TheRoach het volgende:
Wat ik zo grappig vond is dat in die bus in london zitten de mensen die in, ik geloof, breaking the da vinci code het boek helemaal onderuit halen met hun theorieen. Verder was de film wel erg mooi, maar sommige dingen waren wel anders dan in het boek, maar het was niet irritant grote verschillen.
Ga je schamenquote:Op woensdag 7 juni 2006 09:40 schreef Waltero het volgende:
slappe film als je het boek hebt gelezen,
heb je het boek niet gelezen.. ga je dan schamen, en ga het snel lezen, ga niet deze film kijken en daarna het boek lezen want de clou is dan al duidelijk..
Jammer dat ze het boek niet LETTERLIJK en HELEMAAL hebben overgenomen, dan en alleen dan was het een goede film geweest..
de film is wel vermakelijk als je van plan bent het boek nooit te lezen maar toch (in hoofdlijnen) wilt meepraten over het verhaal
(HULDE AAN DAN BROWN!!!!)
Niettemin staat duidelijk in het boek dat het om een Smart gingquote:Op donderdag 8 juni 2006 09:52 schreef Ripley het volgende:
ow, ook een beetje irritant: de achteruitrij achtervolgingsscene. Duidelijk het reclamemomentje van smart
Ik heb het gelezen, Tara. Maar toch ergerde het mequote:Op donderdag 8 juni 2006 10:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Niettemin staat duidelijk in het boek dat het om een Smart ging
Welk boekquote:Op donderdag 8 juni 2006 10:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Een klein populaire stadsauto, dat is dus per definitie een smart?quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |