ow leuk, mensen die expert menen te zijnquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:22 schreef Tamea het volgende:
* Tamea meldt zich maar evennog steeds niets aan de hand hier
Volgens een kennis die m'n man gisteren tegenkwam duurde het nog wel twee weken als ik nu nog fit rondliep. We zien het wel. Straks ik ga lunchen met m'n schoonzusje in de stad. Die gaat volgende week op vakantie en hoopt al helemaal dat het dan niet geboren wordt.
Ik liep met Suus op maandag, dinsdag en woensdag nog vrolijk 2x per dag op en neer richting het ziekenhuis (3 kwartier met de bus heen en weer terug!) omdat manlief daar was opgenomen. Nacht van woensdag op donderdag begon de bevalling! (op 38w6d)quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
ow leuk, mensen die expert menen te zijnje treft ze overal he
bij de vorige liep ik drie dagen dervoor nog vrolijk rond.. het zegt allemaal geen drol.
1 antwoord: slippers!quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:10 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe doen jullie 's morgens je schoenen aan, want het wordt steeds onhandiger/vermoeiender...![]()
Ja dat ja, maar dat was meer omdat ik op het laatst geen andere schoenen meer pastte door het vocht in m'n voeten. Ik kon nog steeds makkelijk bij m'n voeten komen en had dus best veters vast kunnen maken.quote:
Of gewoon door manlief laten doenquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:22 schreef MarMar het volgende:
vroeger gingen ze je nog scheren bij de bevalling vertelde ma.. ik had zoiets van YES PLEASE, maar ben bang dat ik zelf een paar weken erna weer model moet zien te krijgen in het oerwoud
Dat gaat het volgende hoogtepunt in mijn relatie worden!quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:22 schreef MarMar het volgende:
erger nog..
niet meer kunnen scheren *RAMP*
okseltjes, gaat nog
onderbenen, gaat nog, maar dan zittend met de epilady
maar dan...
vroeger gingen ze je nog scheren bij de bevalling vertelde ma.. ik had zoiets van YES PLEASE, maar ben bang dat ik zelf een paar weken erna weer model moet zien te krijgen in het oerwoud
ook een optiequote:
Ja, op de tast kan ook wel een beetje, maar ik ben dan bang dat ik plukken vergeet. Staat ook zo leuk bij een inwendig onderzoek ofzo!quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hihihihihi! Leuke reacties!
Snoeien doe ik trouwens vaak al op de tast, dus ik weet de weg daar benee.... maar ik moet bekennen dat ik ook een beetje nerveus wordt als ik écht niets meer zie....
lol, nah dat kan me dan weer minder schelen, maar voor mijn lieftallige echtgenoot dan...quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:38 schreef cattie het volgende:
[..]
Ja, op de tast kan ook wel een beetje, maar ik ben dan bang dat ik plukken vergeet. Staat ook zo leuk bij een inwendig onderzoek ofzo!
Ik denk dat ik, van manlief, geen verdere uitspraken mag doen hierover....quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
Maarreh... kan 'manlief' dan niet helpen?
Ik bedoel, wel willen dat je de boel netjes bij houdt zodat hij... en dat jullie dan... en dat er dan een kindje van komt...
Dan kan hij daarna toch ook wel met het onderhoud helpen.
ja maar, tot op et laatst?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:35 schreef bixister het volgende:
ik kon 't op den duur ook prima op de tast.desnoods ff controleren met een spiegeltje.
![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:04 schreef Sugar het volgende:
Jawel, nanalune, nu wordt je baby zaterdagmiddag om 14.37 u. geboren!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jippiiiiiiiieeeeeeeeee!
Oh nee, da's veel te vroeg zie ik nu. Dan een zaterdag over 4 weken. Jeuj!!!!!![]()
Door de erkenning en het daarop volgende huwelijk had mijn partner automatisch ook het gezag over Isis. Heb net gebeld met de gemeente en ze hebben het ook nog even in het systeem nagekeken en alles was hier gewoon in orde werd gezegd.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:19 schreef poemojn het volgende:
Voor zover ik weet betekent dat trouwboekje juridisch helemaal niets. Ik zou voor alle zekerheid dus even met de gemeente bellen om 't na te vragen.
Spannend Tazz! In ieder geval fijn dat er nu iets gebeurt he .)quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:30 schreef Tazz het volgende:
leuke discussie hierboven
Maar verder is er weer nieuws. Ze hebben vanochtend een vetertje ingebracht bij mijn vrouw om zo de weeën op te wekken... Ben benieuwd...
quote:Kiezen voor een gezinsgerichte kraamafdeling
Deze website is uitgebreid met de database kraamafdelingen. Aanstaande ouders, en zij niet alleen, kunnen hierin een antwoord vinden op vragen die zij zich stellen als het uitzicht bestaat op een bevalling in het ziekenhuis. Met behulp van de nieuwe database kunnen de ziekenhuizen nu ook met elkaar worden vergeleken wat betreft de 'moeder en kind'-gerichte faciliteiten die zij bieden. Eerder kon dit in de database kinderafdelingen (annex dagverpleging) al voor de ouderparticipatie op de kinderafdelingen en in de dagverpleging.
Tot voor kort was Nederland het land van de thuisbevallingen; de Nederlandse vrouw kreeg haar baby niet in het ziekenhuis maar thuis. Dit beeld is de laatste decennia grondig gewijzigd en inmiddels worden twee van de drie baby's in het ziekenhuis geboren.
In het vooruitzicht dat zij (mogelijk) in het ziekenhuis zullen bevallen, stellen veel aanstaande ouders zich vragen over wat zij tijdens en rondom de bevalling in het ziekenhuis kunnen verwachten. Voor de meest dringende hiervan kunnen zij nu het antwoord vinden op deze website. Naast de database 'kinderafdelingen' (annex dagbehandeling) is er nu ook de database 'kraamafdelingen'.
Tussen de ziekenhuizen bestaan niet alleen aanzienlijke verschillen in de zorg en de faciliteiten die zij zieke kinderen en hun ouders bieden, maar ook in de zorg aan moeder en kind rondom de geboorte. Aanstaande ouders doen er verstandig aan zich tijdig op de hoogte te stellen van de mogelijkheden die de nabij gelegen ziekenhuizen bieden. De datebase Kraamafdelingen biedt de gelegenheid ziekenhuizen met elkaar te vergelijken.
De praktische vragen waarop in de database een antwoord kan worden verkregen, zijn onder andere: welk type kamers zijn er op de kraamafdeling (eenbeds- of meerbedskamers, kraamsuite)? Kan de baby dag en nacht bij de moeder blijven als zij dat wil? Kan de vader moeder en kind bezoeken op elk tijdstip dat het ouderpaar dat wenst en kan de vader desgewenst in het ziekenhuis blijven overnachten? Als de baby extra zorg nodig heeft, in de couveuse moet verblijven of lichttherapie nodig heeft, hoe staat het dan met de mogelijkheden voor contact tussen moeder en kind?
Een toenemend aantal vrouwen wenst meer zeggenschap rondom de geboorte en verlangt een verantwoorde vorm van pijnstilling tijdens de bevalling. In de database vinden de aanstaande ouders antwoord op de vraag of een ziekenhuis al dan niet voorziet in epidurale pijnstilling en onder welke voorwaarden dat het geval is. Ook wordt vermeld of het ziekenhuis deskundige begeleiding kan bieden bij borstvoeding.
Gezinsgericht
Samenvattend geeft de informatie in de database inzicht in de mate waarop een ziekenhuis voorziet in gezinsgerichte kraamzorg. Bij deze nieuwe verpleegkundige benadering van de kraamzorg in ziekenhuizen , die in toenemende mate in ontwikkeling is, gaat het erom dat de kraamvouw zelf de regie in handen krijgt voor wat betreft de verzorging van het kind en dat haar en de baby zorg wordt geboden waarbij ook de vader en andere dierbaren worden betrokken. Dat alles in een omgeving waarin zij zich 'als thuis' kunnen voelen.
Positieve ervaringen van beide ouders rondom de geboorte van een kind dragen bij aan het ontwikkelen van een gezonde band met het kind.
he, wat een goede link, ik ga meteen even speuren!quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:30 schreef poemojn het volgende:
Ik niet Owlet, maar http://www.kindenziekenhuis.nl gaat de site uitbreiden
[..]
Spannendquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:30 schreef Tazz het volgende:
Maar verder is er weer nieuws. Ze hebben vanochtend een vetertje ingebracht bij mijn vrouw om zo de weeën op te wekken... Ben benieuwd...
Ik belde net met mijn vrouw, de verloskundige had haar dienst erop zitten en had als volgende dienst morgen een nachtdienst, en dan zou ze mijn vrouw komen feliciteren...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |