Rouvoet net, over de vermeende ommezwaai van Verdonk: "Politiek begrijp ik het wel, maar kunt U het inhoudelijk uitleggen". Oftewel: "Ja, dit debat heeft twee kanten, we spelen een politiek spel en we lullen er alleen wat inhoudelijke crap omheen omdat dat nu eenmaal verwacht wordt."
Ik heb het echt geschoten met die dubbele agenda's van iedereen daar. Iedereen speelt nu alleen nog maar een politiek spel, het gaat allang niet meer over AHA, maar iedereen pist omstebeurt tegen Verdonk omdat ze haar willen zien vallen. Wouter die vanmiddag even tussendoor met slap en gemakkelijk sarcasme tegen D66 uitviel, Loesewies en Femke (de vermoorde onschuld) rond 20:00 met hun pruillipjes "Ja, mevrouw de Minister, een ding is me nu toch niet helemaal duidelijk: ...".
Alsof ze echt te dom waren om het allemaal te snappen, in plaats van dat ze erop uit waren wat inconsistenties uit de mond van Verdonk te horen. Die kutmotie waar ze helemaal niet achterstaan, maar die ze alleen maar 'net sterk genoeg' achtten om wel door Verdonk ondersteunt te worden, zodat ze daarna op de discrepantie met de rest van de avond konden wijzen. Ik kots erop.
Ik vond dat Verdonk haar geloofwaardigheid verloor door de AHA kwestie met zulke grote spoed in het weekend (lees: tijdens het VVD lijsttrekkerstemmen) wilde behandelen, maar al die andere mensen die in een rijtje voor de microfoon staan hebben vanavond ook al mijn achting, respect en geloofwaardigheid verspeeld.
" there is nothing to not be amazed at "