abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38067755
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:40 schreef LedZep het volgende:
Je kán wel 2x per week trainen, maar dat wordt wel lastig(er) dan de standaard schema's. 2x per week fullbody werkt in principe ook wel, dan doe je gewoon hetzelfde maar dan met iets meer oefeningen per week + je mot harder werken natuurlijk .
Gewoon elke training squats + posterior chain + press + pull kan dus ook.
ok bedankt, waarschijnlijk flans ik dan zelf wel iets in elkaar, rekening houdende met de richtlijnen!
Though als het even kan zou ik toch 3x per week gaan..al is het wel vervelend dat je vrijdag dan laat thuis bent ofcourse.
Maar aan de andere kant; een week afsluiten met een lekkere training klinkt mij niet verkeerd in de oren.
Natuurlijk, mij ook niet...maar ik moet vrijdag om 8 uur 's avonds werken en ik vind het altijd wel fijn om tegen 4 a 5 uur thuis te zijn...en dan moet ik dus tegen 1 a 2 uur weg. Iets later kan ook...
Anders had ik best later thuis kunnen komen uiteraard, dat had ik dan ook wel gedaan. Wat ik nu ga doen, moet ik nog ff bekijken, ik heb sowieso woensdags nog een klimcursus...
Ik verzin er wel iets op, want zo'n trainingsschema spreekt mij ook wel aan!
pi_38068358
Wat ik me nu nog bedenk, is dat ze het bij de sportschool hier in Haaksbergen (niet in Grunn dus), waar ik geen abo heb, niet controleren of je een pasje hebt. Daarbij ben ik wel lid geweest van de sportschool dus kennen ze me er wel...
Dan zou ik dus ook altijd nog maandag donderdag en zaterdag kunnen trainen! Of dinsdag donderdag en zaterdag...wat me uitkomt
  maandag 22 mei 2006 @ 08:42:58 #278
37248 BertV
Klei indiaan
pi_38074354
[quote]Op zondag 21 mei 2006 18:25 schreef McGilles het volgende:

[..]

Bij deze oefening neem ik nog 10 kg in mijn armen om mijn lichte bovenlijf te compenseren.

(op dit moment neem ik niks in mijn armen, toch gekneusde ribben opgelopen door het bankdruk-incident)
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_38075461
quote:
Op maandag 22 mei 2006 08:42 schreef BertV het volgende:
[quote]Op zondag 21 mei 2006 18:25 schreef McGilles het volgende:

(op dit moment neem ik niks in mijn armen, toch gekneusde ribben opgelopen door het bankdruk-incident)
hehehehe

Ik heb trouwens een vraagje, hoe voeren jullie de bent-over-row uit? Met de handen op schouderbreedte, of wijder? En de stand van de handpalmen, is die naar het lichaam toe of van het lichaam af? heluuupp
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_38077086
quote:
Op maandag 22 mei 2006 09:46 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

hehehehe

Ik heb trouwens een vraagje, hoe voeren jullie de bent-over-row uit? Met de handen op schouderbreedte, of wijder? En de stand van de handpalmen, is die naar het lichaam toe of van het lichaam af? heluuupp
Ik pak hem met een ondergrip (handpalmen van me af) en handen op iets breder dan schouderbreedte!
pi_38080274
Voor de tonijn-uit-blik eters onder ons (waaronder mezelf): John West heeft tegenwoordig tonijn in blik met olijfolie

Niet al te goedkoop, maar heerlijk voor een lunch. Tomaatje erbij en maar.
pi_38080342
Tonijn krijg het bijna niet door mijn strot zo droog, in water dus. Doe er meestal wat olijvonaise door en dan is het wel goed te eten.

Ga es mooi al die artikelen door lezen die hierboven gepost zijn die plaatjes bieden ook aardig wat motivatie om over te stappen naar fullbody.
pi_38081934
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:45 schreef Semargofni het volgende:
Tonijn krijg het bijna niet door mijn strot zo droog, in water dus. Doe er meestal wat olijvonaise door en dan is het wel goed te eten.

Ga es mooi al die artikelen door lezen die hierboven gepost zijn die plaatjes bieden ook aardig wat motivatie om over te stappen naar fullbody.
UB/LB !!!
pi_38081979
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:45 schreef Semargofni het volgende:
Dat is dan ook het mooie van die olijfolie, het is absoluut niet droog meer, en die scheut olijfolie is ook weer goed voor je
pi_38085707
ik eet wel 's van die kleine bakkies, van die 3in1 pak, maar zo'n grote is echt te droog ja. Dan liever kwark.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_38085777
Hyper extensions zijn voor pussy's die geen deadlifts willen doen.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:38:02 #287
37248 BertV
Klei indiaan
pi_38086359
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:21 schreef Marss het volgende:
Meer gewicht pakken anders zal het er wel te sierlijk uitzien...
...met 25kg in je armen is dat opgelost.

Anders kun je wel zeggen dat deadlifts de pussy uitvoering is van "Clean and Jerk"
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_38086427
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:19 schreef mister_popcorn het volgende:
ik eet wel 's van die kleine bakkies, van die 3in1 pak, maar zo'n grote is echt te droog ja. Dan liever kwark.
Ik eet al een bak kwark per dag, dat is meer dan genoeg.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:59:22 #289
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38087185
4 Dagen split!!!!!!
ada fare stop stalking me
pi_38090149
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:21 schreef Marss het volgende:
Bull. En dat wordt ook even gezegd door één of andere "Marss" die hier eventjes binnen komt vallen.
pi_38091015
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:15 schreef LedZep het volgende:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=63066

Een selectie:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nee, van powerliften en non-splitschema's en niet tot failure trainen word je helemaal niet gespierd
Voor dit soort gasten heb ik echt respect! In mijn sportschool lopen ook een paar van die 'beulen' rond, niet eens 'super-breed' ofzo die gasten, maar zóó verschrikkenlijk sterk...
pi_38091725
quote:
Op maandag 22 mei 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:

[..]

Bull. En dat wordt ook even gezegd door één of andere "Marss" die hier eventjes binnen komt vallen.
Ik doe net na mijn setjes DL altijd 4x8xBW+20kg Hyperextensions! Ga dat maar eens doen Marss en kom dan nog maar eens praten!
pi_38092288
Weer ff een opmerking/vraag:
wat me opvalt in de schema's van Rippetoe, is dat je heel weinig setjes hebt!
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips (of Decline Dubbell Bench Press met handen tegen elkaar)

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows
2x8 Chin-ups

Dat is dus maar maximaal 3 setjes per spiergroep zowat?
pi_38092592
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:03 schreef Jurrio het volgende:
Weer ff een opmerking/vraag:
wat me opvalt in de schema's van Rippetoe, is dat je heel weinig setjes hebt!
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips (of Decline Dubbell Bench Press met handen tegen elkaar)

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows
2x8 Chin-ups

Dat is dus maar maximaal 3 setjes per spiergroep zowat?
Je moet allereerst niet denken van "Oh dan heb ik zoveel setjes voor borst en zoveel voor triceps en bijna niks voor achterkant schouders" of iets dergelijks. Laat die spiergroepen maar vallen. Wat je ziet is 1. Iedere training squats 2. Iedere training een push en een pull en 3. Afwisselend extra biceps en triceps.
Liggen de push/pull en UB/LB strength in verhouding, dan zullen de spiermassaverhouding in de meeste gevallen ook in verhouding liggen.

Dan over je vraag. Er zijn 3 redenen waarom dit schema zo is opgebouwd:

1. Allereerst zal de intensiteit hoog liggen. Een hoog volume is dan sowieso niet mogelijk.
2. Ten tweede moet je niet vergeten dat je 3x per week (zwaar, zie punt 1) squat. Heel veel energie zal je daarna niet echt meer hebben.
3. De frequentie ligt erg hoog. Je zult 3x per week dezelfde spieren belasten. Vooral voor splittrainee's is dit in het begin ontzettend wennen.
pi_38094776
dus de bedoeling van dat schema is om A en B bijde 2 keer per week uit te voeren?
balsporten :r
pi_38094958
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:14 schreef Tommy__ het volgende:
dus de bedoeling van dat schema is om A en B bijde 2 keer per week uit te voeren?
3x per week, A en B afwisselend. Maar doe je dit schema en wil je er het meeste uithalen zou ik ook 3,8L melk per dag drinken, 4 GROTE maaltijden + 1 keer per week een all-you-can-eat-etentje, zoals bij Rippetoe's studenten
pi_38095041
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:18 schreef LedZep het volgende:

[..]

3x per week, A en B afwisselend. Maar doe je dit schema en wil je er het meeste uithalen zou ik ook 3,8L melk per dag drinken, 4 GROTE maaltijden + 1 keer per week een all-you-can-eat-etentje, zoals bij Rippetoe's studenten
Ik voldoe aan et laatste paar eisen, ben ik nu een bikkel?

Ik klap zowat uit elkaar nu en mijn buikomvang is 30cm gegroeit Alleen volg ik een ander schema!
pi_38095069
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:20 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik voldoe aan et laatste paar eisen, ben ik nu een bikkel?

Ik klap zowat uit elkaar nu en mijn buikomvang is 30cm gegroeit Alleen volg ik een ander schema!
30cm
pi_38095075
Topic
pi_38095084
is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')