quote:
Thanksquote:
Wat ik er van gelezen heb (het geheugen zit onder de batterij) wekt bij mij de indruk dat het heel makkelijk te doen isquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:56 schreef Remzz het volgende:
Ik ga denk ik ook voor de 1099 versie. Zelf geheugen bij steken is goedkoper? Maar is dat ook een beetje te doen voor een complete computer noob?
PC4200 DDR2 SO-Dimm van Kingston kost 40 euro + ¤7,50 aan verzendkosten, naamloos DDR2 SO-Dimm geheugen kost ongeveer 30 euroquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:58 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Dat is altijd wel te doen, maar mij lijkt die 100 euro wel een redelijke meerprijs. Volgens mij kost een reepje 512MB rond de 80 euro en kan je je 256MB niet voor meer dan 20 euro kwijt.
Apple gebruikt PC5300.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
PC4200 DDR2 SO-Dimm van Kingston kost 40 euro + ¤7,50 aan verzendkosten, naamloos DDR2 SO-Dimm geheugen kost ongeveer 30 euro
1 2 3 | 3 512MB PC5300 DDR2 SO-DIMM CL5 (Corsair, VS512SDS667D2) ¤ 52,44 17-05 |
Ik zou geen PC4200 in je machine zetten als 'ie PC5300 ondersteunt en het aanwezige geheugen ook op PC5300 draait.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Of is er weinig verschil tussen 5300 en 4200..?
Precies wat ik dacht. En dan zit je meteen op 60-80 euro per latje 512MB.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou geen PC4200 in je machine zetten als 'ie PC5300 ondersteunt en het aanwezige geheugen ook op PC5300 draait.
Nogmaals: de meerprijs voor 1 GB is best aardig, zeker voor Apple's doen. 512 MB PC5300 kost in de winkel 60 euro per stuk, exclusief verzendkosten nog. Als je het zelf doet en een leuke prijs terug krijgt voor je overgebleven reepjes van 256 MB maak je misschien een tientje winst, maar veel scheelt het niet. Die meerprijs van 500 euro voor 2 x 1 GB is wel erg overdreven.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:49 schreef editor2 het volgende:
Je hoeft toch niet perse geheugen bij de Applestore te kopen.
Tis meestal overdreven duur. PC geheugen is ook prima te doen.
Kingston,Corsair en Mushkin reepjes kun je zonder problemen kopen voor je Mac.
Ik weet niet hoe erg dat uit gaat maken, maar onthoud dat je dan geen Dual Channel hebt, en aangezien de grafische kaart ook dat geheugen gebruikt kan dat misschien onhandig zijnquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:56 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit er zelf aan te denken om hem aan te schaffen met 2*256mb, deze te verkopen, één latje 512mb erin te stoppen, en zodra ik het te weinig vind nog een latje te halen
Ik heb dan inderdaad geen dual-channel, maar de rede dat ik het zo wil gaan doen is omdat ik dan de kosten kan spreidenquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe erg dat uit gaat maken, maar onthoud dat je dan geen Dual Channel hebt, en aangezien de grafische kaart ook dat geheugen gebruikt kan dat misschien onhandig zijn
Die wil maar niet opdonderen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Trouwens..wat is er met Verdonk aan de hand dan..?
Nah, je moet toch nog een klepje wegschroeven?quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:00 schreef XL het volgende:
Volgens apple insider is het vervangen van de harde schijf nu net zo gemakkelijk als het vervangen van geheugen.
Oe, een extra klepje.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nah, je moet toch nog een klepje wegschroeven?
Dat maakt de beslissing alleen maar lastiger.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:28 schreef Tijn het volgende:
Ik heb dit afgelopen weken besteld voor m'n MacBook Pro. 1 GB voor 100 euro is nog best netjes.
De upgrade 60 - 80gb is gelukkig maar 50 euro, dus ik ga er zelf niet mee klooien en dan alles tweedehands verkopenquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oe, een extra klepje.
Ik heb wel eens een harddisk vervangen in een iBook G4 en daarvoor moet je complete machine uit elkaar, met als resultaat dat je meer dan 80 schroefjes op je bureau hebt liggen.
Ja, dat zei ik dus al. Glossy schermen zijn kut.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:05 schreef tonks het volgende:
Ja dat glossy scherm!
Ik heb eens een MSX uit elkaar geschroefd om er een nieuwe floppydrive in te zetten, die deed het na een jaar of 10 niet meer. Toen hield ik volgens mij meer dan 80 schroefjes over. En toen ik 'm aan zette hoorde ik een vreemd geluid een heb ik nooit meer mijn spelletjes kunnen spelen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oe, een extra klepje.
Ik heb wel eens een harddisk vervangen in een iBook G4 en daarvoor moet je complete machine uit elkaar, met als resultaat dat je meer dan 80 schroefjes op je bureau hebt liggen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channelquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:04 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Dat maakt de beslissing alleen maar lastiger.
Misschien koop ik nu wel gewoon een reepje 1GB erbij en dan heb ik 1280MB. Of maakt dat dual channel zoveel uit..?
[edit] pff dan zit je weer met de snelheid van het geheugen. wat ingewikkeld allemaal, bah.
De spijker op z'n kop en hij meldt ook nog even dat moderne CD's te luid zijn. Een man naar m'n hartquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:08 schreef tonks het volgende:
http://arstechnica.com/staff/fatbits.ars/2006/5/16/4004
Er is geen pijl op te trekken. Wat een dillema's weer....quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:16 schreef tonks het volgende:
Och ja dat krijg je straks. Word alles nu glossy dan?
Ik denk dat het voor de desktop-machines wel zal meevallen. De losse TFT-schermen die je nu kunt kopen zijn meestal ook niet glossy. Je ziet het voornamelijk bij laptops.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:18 schreef XL het volgende:
[..]
Er is geen pijl op te trekken. Wat een dillema's weer....
Was is maar zo'n hardware-n00b die zich nergens druk om maakte
Volgens sommigen zit er een X-Black scherm in de nieuwe MacBooks, en dat is nu net het glossy scherm waar iedereen over klaagt...quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:24 schreef editor2 het volgende:
Het enige wat ik wens dat Apple snel veranderd aan de hele notebook -serie is
dat ze het geweldige X-black scherm van Sony implementeert.
Ik heb dat ooit is bekeken van dichtbij en het is echt veel mooier dan welk scherm ook
op de PB's/MBP's/MB's.
Dat is juist super-kut, als je ook maar een beetje omgevingslicht hebt zie je geen reet door de spiegeling.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:24 schreef editor2 het volgende:
Het enige wat ik wens dat Apple snel veranderd aan de hele notebook -serie is
dat ze het geweldige X-black scherm van Sony implementeert.
Ik heb dat ooit is bekeken van dichtbij en het is echt veel mooier dan welk scherm ook
op de PB's/MBP's/MB's.
Dat is een extra enterknop. Handig voor als je in numlock-mode werkt. Mijn MacBook Pro heeft 'em ook.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:21 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]
Je gaat het mij zo niet menen dat de enter knop hier zit...
Dat is inderdaad de enter-knop.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:21 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]
Je gaat het mij zo niet menen dat de enter knop hier zit...
Whehehe. Onderscheid tussen carriage return en enter is wel een beetje 1960 hoorquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:33 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de enter-knop.
De return-knop zit gewoon boven de shift.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:33 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de enter-knop.
De return-knop zit gewoon boven de shift.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Whehehe. Onderscheid tussen carriage return en enter is wel een beetje 1960 hoor
De MacBook Pro wel ja. Maar de 13" niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:08 schreef nietzman het volgende:
Ik dacht dat je hem optioneel nog gewoon met mat scherm kon bestellen.
Zeg Slarioux, hoe pakken we het aan als dit topic vol raakt..?quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:25 schreef Slarioux het volgende:
Ik weet het niet. Ik vind een glossy scherm wel te doen, en niet zo dermate kut dat ik er de laptop niet voor koop.
Nice...dat Parallels mot ik echt 's ff snel gaan proberen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:56 schreef Geqxon het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Dbt9upE6hpM
Meer dan genoeg rede om deze Macbook aan te schaffen
quote:All and all, its VERY well made, and the keyboard is a HUGE improvement over the Powerbook line, and I think its light-years ahead of its $1999 professional models, to be honest.
http://www.johnwaller.org/macbook/
Ik zag net op GoT iemand die het over 6 juni hadquote:Op woensdag 17 mei 2006 16:20 schreef Eland het volgende:
Als je hem nu bestelt, op hoeveel dagen (weken?) levertijd zou je dan ongeveer moeten rekenen?
Wowquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:56 schreef Geqxon het volgende:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:56 schreef Geqxon het volgende:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zeg Slarioux, hoe pakken we het aan als dit topic vol raakt..?![]()
Dat probleem van T-Mobile met safari ken ik. Oplossing is simpel:quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:56 schreef tonks het volgende:
sommige sites pakken alleen maar IE zoals my.-tmobile.nl enzovoorts.
Dat kan amsn ook. Ok, het programma bevalt me totaal niet, maar MSN Messenger ook niet. Dus dan zou ik kiezen voor amsn, gewoon omdat je dan Windows niet nodig hebt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:56 schreef tonks het volgende:
maar ik gebruik het soms voor msn webcam te bekijken
Ik kan trouwens met Mercury ook msnen met webcam! Mijn iSight werkt ermee maar hij laat mij in het blauw zienquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat kan amsn ook. Ok, het programma bevalt me totaal niet, maar MSN Messenger ook niet. Dus dan zou ik kiezen voor amsn, gewoon omdat je dan Windows niet nodig hebt.
Bij AH een krat Hoegaarden van 8 euro.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ff voorraad bier halen voor de CL-finale. Bij terugkomst Deel 2..?
quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
PC's met Intel Core Duo's zijn natuurlijk net zo snel als Macs met Intel Core Duo's.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:47 schreef editor2 het volgende:
@ Geqxon:
Ik heb nog geen vergelijking gezien maar ik ga er voorlopig nog maar van uit dat we gewoon kwa spec's nog steeds de gewone PC kwa GHZ snelheden e.d. ownen.
Beetje het verhaal van de MHZ myth...
Maar bij een PC moet je een virusscanner, een malware scanner, een spyware scanner, een adware scanner en een spamscanner hebben. Hier ben je zo 5 tot 10 procent aan megeherzen aan kwijtquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
PC's met Intel Core Duo's zijn natuurlijk net zo snel als Macs met Intel Core Duo's.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar bij een PC moet je een virusscanner, een malware scanner, een spyware scanner, een adware scanner en een spamscanner hebben. Hier ben je zo 5 tot 10 procent aan megeherzen aan kwijt
Hij heeft een Macbookquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:45 schreef Shivo het volgende:
Ik post in een Mac topic
Mijn kamergenoot heeft er een; die features als webcam onboard en poweradapter zijn fancy; hij heeft er zonder moeite Windows op geinstalleerd. Hij is er voor zover ik weet allemaal erg blij mee.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:54 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Hij heeft een Macbook![]()
Is 'ie gemaakt van aluminium ("zilver")?
That explainsquote:Woonplaats: Boston, MA
Hoe kun je in godsnaam Megaherzen kwijt raken? De klok blijft op dezelfde snelheid lopen. Je operating system moet alleen meer context switches uitvoeren naar meerdere processen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar bij een PC moet je een virusscanner, een malware scanner, een spyware scanner, een adware scanner en een spamscanner hebben. Hier ben je zo 5 tot 10 procent aan megeherzen aan kwijt
Ik bedoel dus dat je al dat soort scanners in totaal rond de 5 a 6 procent CPU gebruiken, die je dan in principe "kwijt" bentquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam Megaherzen kwijt raken? De klok blijft op dezelfde snelheid lopen. Je operating system moet alleen meer context switches uitvoeren naar meerdere processen.
Mijn CC zou het ook niet trekken. Maar ik heb nog wel wat gespaard.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:08 schreef Q. het volgende:
Mijn creditcard trekt het niet.
Dat was ook maar 20 minuten leuk. Achterlijke scheidsrechter.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Idemquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:13 schreef Q. het volgende:
Genoeg geld op mn rekening, maar mn CC kan het nog steeds niet aan, kredietlimiet van 1000 euro..
Een jaar wachten?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:13 schreef warrel het volgende:
Ik ben verliefd.. Op de zwarte..
Ik ga 'm zomer 2007 kopen. Ik houd nog zo van m'n G3 900 MHz 640 RAM iBookje uit juni 2003..
Ja met onwerkelijke prijzenquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:24 schreef Geqxon het volgende:
Holy f... op Marktplaats.nl is een enorme vloed aan iBooks
Wow. Dat is duurder dan 'ie nieuw kostquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:25 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja met onwerkelijke prijzen. 1100 euro voor een iBook g4
.
Collectors itemquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:25 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja met onwerkelijke prijzen. 1100 euro voor een iBook g4
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |