abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:04:18 #276
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37874011
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:43 schreef NorthernStar het volgende:

Wilbers is trouwens ook verdacht stil. Iemand al een reactie van hem gehoord?
Wilders noemt het schandalig van de VVD en heeft kritiek op Verdonk. Volgens het radiojournaal.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37874030
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik heb het hier over het eindresultaat natuurlijk. Om welke reden dat dan ook gebeurd is...
Vind je dan niet dat Nawijn, die verantwoordelijk minister was toen het bekend werd, of Verdonk hier dan niet veel eerder actie op hadden moet en ondernemen? Dat zou pas getuigen van daadkracht en consequent gedrag.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:05:30 #278
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37874053
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wilders noemt het schandalig van de VVD en heeft kritiek op Verdonk. Volgens het radiojournaal.
Die man is niet serieus te nemen. Als het geen kamerlid was geweest had ie nu de polonaise gelopen.
pi_37874096
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar waarom dan nu opeens er aandacht aan besteden? Of Kees nu zelf tot deze conclusie kwam of getipt werd, de bekentenis van AHA lag er al een paar jaar. Lijkt me sterk dat er iemand zo lang over na heeft moeten denken dat dit weleens consequenties kon hebben voor AHA's status.
Ja, maw ik ben op zoek naar de precieze reden waarom dit zogenaamd uitgekomen is? Ik bedoel, iedereen behalve ik, wist dat ze Magan heette en zich zelf vanwege welke reden (?) 2 jaar ouder heeft gemaakt en dat dit evt consequenties zou kunnen hebben.
I´m back.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:07:18 #280
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37874121
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vind je dan niet dat Nawijn, die verantwoordelijk minister was toen het bekend werd, of Verdonk hier dan niet veel eerder actie op hadden moet en ondernemen? Dat zou pas getuigen van daadkracht en consequent gedrag.
Natuurlijk zijn er heel veel mensen met boter op hun hoofd. De complete PvdA, de complete VVD, Nawijn, Verdonk, noem maar op. Maar ik redeneerde vanaf het punt van de Zembla-aflevering eigenlijk, vanuit het wijze hoofd van Kees Driehuis.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:07:30 #281
16715 Mylene
*schatje*
pi_37874128
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Volgens mij zei Nawijn gisteren in Nova dat de gegevens die nu bekend zijn geworden toen niet bekend waren bij hem. Maar goed, ze doen nu natuurlijk allemaal alsof ze van niets wisten. Zalm idem dito.
pi_37874137
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maw ik ben op zoek naar de precieze reden waarom dit zogenaamd uitgekomen is? Ik bedoel, iedereen behalve ik, wist dat ze Magan heette en zich zelf vanwege welke reden (?) 2 jaar ouder heeft gemaakt en dat dit evt consequenties zou kunnen hebben.
uitgekomen is? het was al bekend.
Alleen Verdonk moet haar imago van IJzeren Rita hoog houden.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37874150
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die man is niet serieus te nemen. Als het geen kamerlid was geweest had ie nu de polonaise gelopen.
Ja, toch moest ik gisteren lachen om hem. Hij schoot in een soort geconditioneerde reflex volgens mij. Wat een druif is het toch ook hè. .
I´m back.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:08:28 #284
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37874157
quote:
Wilders: VVD gaat schandalig om met Hirsi Ali

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Geert Wilders van de Groep Wilders vindt het „schandalig opportunistisch” hoe de VVD omgaat met haar Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.

Volgens de ex-VVD'er is het „buiten alle perken” dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) eerst zegt dat Hirsi Ali niets te vrezen heeft, vervolgens toch een onderzoek instelt en nu meldt dat ze geen Nederlandse nationaliteit heeft. Wilders is ervan overtuigd dat Verdonk „dit dossier misbruikt” voor de lijsttrekkersverkiezing die binnen de partij gaande is en waarbij de VVD-minister kandidaat is. Ook VVD-vicepremier Gerrit Zalm en partijvoorzitter Jan van Zanen hebben een kwalijke rol gespeeld, aldus Wilders. „Ayaan verdient beter.”

Wilders eist dat ondanks de perikelen rond Hirsi Ali haar beveiliging optimaal blijft zolang ze in Nederland is.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:09:01 #285
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37874179
Verdonk doet niet meer en minder dan de wet uitvoeren. Moedig van haar. En als de 2e kamer het daar niet mee eens is dan moetern ze dus de wet vluchteling vriendelijker maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_37874196
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

uitgekomen is? het was al bekend.
Alleen Verdonk moet haar imago van IJzeren Rita hoog houden.
Okee, is dat het dan? Dan begrijp ik weer niet dat Hirsi Ali het in het NOS-journaal heeft over politiek correct schrikbewind.
I´m back.
pi_37874198
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gelijk heeft ie
pi_37874254
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, is dat het dan?
Dat is mijn idee erover.
quote:
Dan begrijp ik weer niet dat Hirsi Ali het in het NOS-journaal heeft over politiek correct schrikbewind.
Dat heb ik dan weer gemist, of verwijs je naar iets van langere tijd terug?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:11:24 #289
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37874255
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:09 schreef basilisk het volgende:

[..]

Gelijk heeft ie
Klopt, alleen jammer dat bij andere asielzaken je hem niet hoort op deze manier.
pi_37874281
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dat is mijn idee erover.
[..]

Dat heb ik dan weer gemist, of verwijs je naar iets van langere tijd terug?
Nee, gister. Ik vond het nogal wat.
I´m back.
pi_37874293
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Klopt, alleen jammer dat bij andere asielzaken je hem niet hoort op deze manier.
Er zijn nog meer voorbeelden waarbij de VVD op de hoogte was dat asielzoekers gelogen hadden en ze toch niet werden uitgezet?
pi_37874301
En als Verdonk Ayaan niet had aangepakt was dit topic gegaan over het feit dat ze mensen bevooroordeelt

Echt hoor, Nederland draaikonterij ten top. Als je verdonk niet mag, prima, maar in deze situatie kan ze het nooit goed doen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:14:38 #293
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37874353
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, gister. Ik vond het nogal wat.
Dat gesprek was voor de Zembla uitzending opgenomen en ging volgens mij ook deels over de uitzetting uit haar huis. Ik snap het wel hoor, als je jaren lang bedreigd bent, van hot naar her gesleept wordt, overal uitgescholden wordt, door wat laffe buurtbewoners en een rechter uit je huis wordt gekickt en dan ook nog zo'n uitzending ziet.

Dan zou ik ook het gevoel hebben dat half Nederland me weg wil hebben.
pi_37874378
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Mm, strookt wel met zijn opvattingen hoor: hij gaat uit van de principiële ongelijkheid van mensen en groepen mensen.
I´m back.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:15:20 #295
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37874380
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:12 schreef basilisk het volgende:

[..]

Er zijn nog meer voorbeelden waarbij de VVD op de hoogte was dat asielzoekers gelogen hadden en ze toch niet werden uitgezet?
Nee, er zijn meer voorbeelden van asielzoekers die juridisch formeel gezien geen recht hebben op een verblijfsvergunning cequ naturalisatie. Daar hoor je Wilders niet over. Alleen Ayaan mag rekenen op een pardon, dat is hypocriet.
pi_37874416
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, er zijn meer voorbeelden van asielzoekers die juridisch formeel gezien geen recht hebben op een verblijfsvergunning cequ naturalisatie. Daar hoor je Wilders niet over. Alleen Ayaan mag rekenen op een pardon, dat is hypocriet.
Ah! Je bent voor of tegen asielzoekers. De omstandigheden doen er kennelijk niet toe.
pi_37874451
Vind het vreem, dat sommige mensen waaronder een VVDer met een groot voorhoofd net de zwartepiet aan Nawijn probeert te schuiven, omdat hij vragen zou hebben gesteld

Ayaan is voor dit alles verantwoordelijk, omdat ze heeft gelogen en niet vervolgens haar kop hierover heeft gehouden.
De VVD is verantwoordelijk, omdat ze wisten van haar leugens, maar alsnog op de lijst hebben gezet om wat extra stemmen te trekken.
Rita, vanwege haar beleid van de afgelopen jaren, regels zijn regels, Taida, Kalou en dan durfde ze ook nog een paar dagen terug te zeggen, dat Ayaan niets te vrezen had.

Dit is lijkt hoe het verdere verloop ook zal zijn, een looooose looooose situatie voor de VVD
quote:
A Critic of Muslim Intolerance Faces Loss of Dutch Citizenship

By MARLISE SIMONS
Published: May 16, 2006

PARIS, May 15 — The Dutch government on Monday abruptly threatened to revoke the citizenship of one of the country's most prominent members of Parliament, Ayaan Hirsi Ali, a Somali-born woman who arrived as a refugee 14 years ago.
Skip to next paragraph
Enlarge this Image
Fred Ernst/Associated Press

Ayaan Hirsi Ali, a Somali-born member of Parliament in the Netherlands, wrote a short film about violence against Muslim women.
Times Topics
Russia and the Post-Soviet Nations

Wide-ranging coverage of Russia and the former Soviet republics, updated by The Times's Moscow bureau.

The minister of immigration, Rita Verdonk, said Ms. Hirsi Ali had provided inaccurate information when applying for political asylum in 1992 and seeking Dutch citizenship in 1997. As a result, the minister said, both applications were invalid. Ms. Hirsi Ali has been given six weeks to respond.

The move is likely to provoke a widespread reaction because Ms. Hirsi Ali, 36, has faced repeated death threats since 2002, when she became well known because of her outspoken criticism of conservative Islam and of the mistreatment of Muslim women, even in The Netherlands.

She was the writer of a short television documentary on violence against Muslim women made by the filmmaker Theo van Gogh, who was murdered in an Amsterdam street in 2004 by a Dutch-Moroccan who said his victim had insulted Islam. The killer pinned a note to the body of Mr. van Gogh saying that Ms. Hirsi Ali would be next.

Long before Mr. van Gogh's death, Ms. Hirsi Ali had been provided with full-time bodyguards by the Dutch government and had been living in a series of safe houses. Despite that, she continued speaking and writing on abuse of women in Islam and her view that the religion promotes intolerance.

"I'm speechless," Ms. Hirsi Ali said in a telephone interview from The Hague after she had received a call from Ms. Verdonk on Monday night. . Ms. Hirsi Ali said she considered the move to take away her citizenship, leaving her stateless, as an attempt to silence her. "I have been fully committed to my work in Parliament, and I have taken many risks," she said. "This will make others think harder before they speak out."

She said she was baffled by the unexpected uproar over her asylum procedure because she had told the story numerous times in interviews and in her own essays about how she changed her last name from Magan to Ali and changed her date of birth when she arrived in the Netherlands at age 22, escaping from an arranged marriage.

She tried to hide at first "in case my father or my brother or my husband looked for me with bad intentions," she said. "I'm now being picked on for lying, but I have admitted this for years." She said she discussed the matter with the leaders of the conservative political party VVD when they invited her to run for Parliament.

Her difficulty began over the weekend after a television documentary retraced her steps and she once more said on camera that she had changed some facts on arriving in The Netherlands.

As elections approach, the debate about immigration in The Netherlands has become increasingly tense, with Ms. Verdonk taking an ever harder line and recently expelling would-be immigrants who failed to meet the criteria for political asylum. Ms. Hirsi Ali has also come under criticism. Opponents say she has polarized the immigration debate, and some have called for her to be deported.

She said she would resign from Parliament on Tuesday and speed up her intended departure for the United States, where she has applied for a job at the American Enterprise Institute. She had intended to serve out her mandate, she said. But in April she was notified that she would have to vacate her secure government apartment because her neighbors won a lawsuit complaining that her presence exposed them to risk.
Bron http://www.nytimes.com/2006/05/16/world/europe/16dutch.html?_r=1&oref=slogin

Internationaal gaan we zo hard af
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  † In Memoriam † dinsdag 16 mei 2006 @ 12:18:33 #298
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37874469
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:12 schreef Scorpie het volgende:
En als Verdonk Ayaan niet had aangepakt was dit topic gegaan over het feit dat ze mensen bevooroordeelt

Echt hoor, Nederland draaikonterij ten top. Als je verdonk niet mag, prima, maar in deze situatie kan ze het nooit goed doen.
De hele VVD moet kiezen uit twee kwaaien. Hoogst ironisch allemaal.

Maar, volledig aan hunzelf te wijten.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:18:48 #299
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37874475
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:16 schreef basilisk het volgende:

[..]

Ah! Je bent voor of tegen asielzoekers. De omstandigheden doen er kennelijk niet toe.
Je bent voor of tegen bepaald beleid als kamerlid.
pi_37874505
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:09 schreef Megumi het volgende:
Verdonk doet niet meer en minder dan de wet uitvoeren. Moedig van haar. En als de 2e kamer het daar niet mee eens is dan moetern ze dus de wet vluchteling vriendelijker maken.
Maar waarom voert ze pas de wet uit zodra iets veel media-aandacht krijgt?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')