Waarom ga je dan wel kritiek geven op wat mensen zeggen? Als jij andere mensen bepaalde dingen niet duidelijk kan maken, hoef je ze er ook niet mee lastig te vallen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ben ook niet uit op het onderbouwen daarvan, want dat kan ik niet. Ten eerste niet omdat ik zelf niet zo'n ervaring heb gehad en ten tweede niet omdat ik betwijfel of het uberhaupt mogelijk is om het uit te leggen in de vorm van logische constructies en met behulp van onze (beperkte) grammatica.
Dan lees je het toch gewoon niet? Tjonge jonge, huilie.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom ga je dan wel kritiek geven op wat mensen zeggen? Als jij andere mensen bepaalde dingen niet duidelijk kan maken, hoef je ze er ook niet mee lastig te vallen.
Nee, jij bent een huilie. Omdat mensen kritisch tegenover jouw wereldbeeld staan, ga jij ze meteen aanvallen met stellingen die je niet eens kunt onderbouwen. Dat vind ik belachelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:11 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dan lees je het toch gewoon niet? Tjonge jonge, huilie.
je lult weer uit je nek, met genoeg onderzoek zou het juist weer te begrijpen en te bewijzen zijn. voor die tijd zijn al die kulverhaaltjes wat mij betreft prima zolang ze zich maar lekker stilhouden in iemand zijn hoofd die mij daar niet mee lastigvalt.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:10 schreef FuifDuif het volgende:
Laat ik het concreet stellen:
Ik geloof niet, omdat ik niet weet waarin ik zou moeten geloven. Maar dat betekent niet dat ik het niet voor mogelijk hou, dat sommige mensen bewust zijn geworden van een hogere werkelijkheid door een bepaalde geestelijke verschuiving en daardoor meer kennis hebben over het fundamentele dan de meest briljante materialistische wetenschapper. Maar dat zal die wetenschapper nooit kunnen begrijpen.
Mijn wereldbeeld is er eentje van geen vastigheid, dus ik voel me niet snel aangevallen wanneer mensen mijn werelbeeld pogen te bekritiseren. Die valt weinig te bekritiseren omdat ik, zoals ik zei, alle opties openhou. Bekrompen materialistisch denken is daarentegen eenvoudiger te bekritiseren, omdat het uitgaat van een soort misplaatst superieuriteitsgevoel dat de mens wel even alles zal doorgronden en dat daarvoor de ratio voldoende is.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, jij bent een huilie. Omdat mensen kritisch tegenover jouw wereldbeeld staan, ga jij ze meteen aanvallen met stellingen die je niet eens kunt onderbouwen. Dat vind ik belachelijk.
Nogal een pretentieuze gedachte dat genoeg onderzoek dat wel weer even in kaart zal brengen op den duur. Maar zoals ik al zei: we zullen zienquote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:13 schreef Laton het volgende:
[..]
je lult weer uit je nek, met genoeg onderzoek zou het juist weer te begrijpen en te bewijzen zijn. voor die tijd zijn al die kulverhaaltjes wat mij betreft prima zolang ze zich maar lekker stilhouden in iemand zijn hoofd die mij daar niet mee lastigvalt.
Jammer voor je dan dat je kritiek kant nog wal raakt.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:17 schreef FuifDuif het volgende:
Bekrompen materialistisch denken is daarentegen eenvoudiger te bekritiseren, omdat het uitgaat van een soort misplaatst superieuriteitsgevoel dat de mens wel even alles zal doorgronden en dat daarvoor de ratio voldoende is.
Betekenis/zingeving geschiedt dmv het spirituele denken. Het rationele denken is maar een tool, een hulpje. In die zin heeft Fuifduif volkomen gelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik "" gewoon op je belachelijke stelling dat 'spiritueel denken' (wat bedoel je daar eigenlijk mee
) 'hoger' is dan 'materialistisch' denken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |